Thomas Lehne Olsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2006
    • 1384

    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

    Vi finner neppe en 15 måls mann i norsk eliteserie som vi kan betale for. Det kan selvfølgelig vise seg at vi har funnet ham alt (Adams), men det kan vi ikke satse på. Vi har tre unge spisser i stallen, så her snakker vi om at vi må ha inn ferdig vare for å supplere/finne hovederstatter for TLO. Tipper vi snakker om en på utgående kontrakt eller kort tid igjen, evt lite spilletid i et av våre nærmeste naboland. Hvis vi henter noen fra eks Nigeria må vi regne med 6-18 måneders tilvenning. Et alternativ er også å hente noen hjem fra utland, men det er alltid usikkert både i fht form, skader og motivasjon. Skeptisk til Fredrik Gulbrandsen i denne sammenheng pga skadehistorikk. En mann med "proven record", men lite spilletid i Europa kan alltids være en kandidat. Vi har jo noe tid til å få spilleren i form og inn i systemet hvis det skjer noe raskt. Tipper at det ikke går så lenge
    Jeg synes ikke vi må hente inn ferdig vare, men et nytt alternativ må inn. Både Braut og Adams kan slå igjennom i 2022, med enda en spiller "i skorpa", skal det mye til for at ikke en av dem lykkes.

    Er som deg skeptisk til å hente hjem aldrende spisser fra utlandet, men dersom det dukker opp mulighet for en ettårskontrakt med en proff og erfaringsrik spiller som ikke har rukket å bli fotbalinvalid, som f.eks. Tarik, er jeg lite bekymret for alder. Ser forresten at han har kontrakt ut januar 2022... Det hadde vært noe - og det er kanskje ikke helt urealistisk at han vil hjem til Norge nå heller?

    Man blir påminnet en del navn når man scroller gjennom denne listen, men jeg er for det meste skeptisk til de som kanskje kan være aktuelle:
    Liste over nåværende norske fotballspillere i utlandet – Wikipedia

    Kommentar

    • BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1384

      Opprinnelig skrevet av LS89
      Spillere jeg håper vi har i kikkerten både til å erstatte TLO og DG: Bakenga, Heggebø (er nok urealistisk), Vidar Jónsson i Sandefjord virker meget spennende, Kristoffer Normann Hansen er også en spiller jeg har sansen for. Lars Olsen Larsen er en fotrapp spiller med meget godt skuddbein. Ellers er det få spissalternativer i ES som jeg tror er aktuelle som ren erstatter. Da må vi fort utenlands. Gulbrandsen er nevnt, Ujah også, men usikker på fysisk status der.
      Larsen og Normann Hansen er vel kantspillere, og Jónsson er kant/back. Hvis de er aktuelle er det neppe som erstatter for Lehne.

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3321

        Opprinnelig skrevet av BD

        Larsen og Normann Hansen er vel kantspillere, og Jónsson er kant/back. Hvis de er aktuelle er det neppe som erstatter for Lehne.
        Det er jeg klar over, hvis du leser innlegget en gang til

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3324

          Opprinnelig skrevet av BD

          Jeg synes ikke vi må hente inn ferdig vare, men et nytt alternativ må inn. Både Braut og Adams kan slå igjennom i 2022, med enda en spiller "i skorpa", skal det mye til for at ikke en av dem lykkes.

          Er som deg skeptisk til å hente hjem aldrende spisser fra utlandet, men dersom det dukker opp mulighet for en ettårskontrakt med en proff og erfaringsrik spiller som ikke har rukket å bli fotbalinvalid, som f.eks. Tarik, er jeg lite bekymret for alder. Ser forresten at han har kontrakt ut januar 2022... Det hadde vært noe - og det er kanskje ikke helt urealistisk at han vil hjem til Norge nå heller?

          Man blir påminnet en del navn når man scroller gjennom denne listen, men jeg er for det meste skeptisk til de som kanskje kan være aktuelle:
          Liste over nåværende norske fotballspillere i utlandet – Wikipedia
          Vedr. TLO så vet vi vel egentlig ikke så mye ennå. Har hørt nevnt at summen ligger opp mot 5 mill, noe som er bedre, men ikke bra. Dersom vi får 5 mill pluss bonuser for kamper og mål, så kan det fort trille inn noen ekstra kroner med den formen Thomas er i for tiden. Uten å kjenne Emiratisk fotball særlig godt (utover et sted for aldrende fotballspillere som vil ha en siste kontrakt) kan jeg ikke tro at den er spesielt mye bedre enn Eliteserien.

          Når det gjelder erstatter, så har nok Simon noen potensielle kaniner klar i hatten. Jeg tror ingen av oss hadde Petterson på radaren før han ble signert, og jeg tror noe lignende kan skje igjen.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • BD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 1384

            Opprinnelig skrevet av LS89

            Det er jeg klar over, hvis du leser innlegget en gang til
            Legger meg langflat

            Kommentar

            • niko
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2008
              • 440

              Opprinnelig skrevet av BD
              Er som deg skeptisk til å hente hjem aldrende spisser fra utlandet, men dersom det dukker opp mulighet for en ettårskontrakt med en proff og erfaringsrik spiller som ikke har rukket å bli fotbalinvalid, som f.eks. Tarik, er jeg lite bekymret for alder. Ser forresten at han har kontrakt ut januar 2022... Det hadde vært noe - og det er kanskje ikke helt urealistisk at han vil hjem til Norge nå heller?
              Signert ny kontrakt nå iflg Nettavisen, så han blir i Japan minst ett år tilø

              Kommentar

              • Dumbo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2004
                • 464

                Opprinnelig skrevet av niko

                Signert ny kontrakt nå iflg Nettavisen, så han blir i Japan minst ett år tilø
                Japan?

                Kommentar

                • niko
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2008
                  • 440

                  Opprinnelig skrevet av Dumbo

                  Japan?
                  Ja. Tarik, altså. Forlenget med Shonan Bellmare.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3142

                    Opprinnelig skrevet av niko

                    Ja. Tarik, altså. Forlenget med Shonan Bellmare.
                    Det er nok helt greit!

                    Kommentar

                    • maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1209

                      Bekreftet solg. TLO er garantert tilbake I Norge neste desember kun 31 år, så får vi se da om det er noe hold i påstandene om at det kun er LSK som er interessant.

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4287

                        – Kontrakten er ikke veldig lang, og hvis jeg er god nok og skal hjem til Norge, så er det jo LSK som er klubben min.

                        Jeg har ingen problemer med at Thomas går. Få andre har gjort seg mer fortjent. Han har lagt alle egga i fotballkurven mtp. at han ikke har noen annen utdanning ref. intervjuet på LSK.no, og får nå betalt for satsinga. Ønsker masse lykke til! Håper du tjener deg griserik, Thomas!

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2008

                          Opprinnelig skrevet av maxpayne
                          Bekreftet solg. TLO er garantert tilbake I Norge neste desember kun 31 år, så får vi se da om det er noe hold i påstandene om at det kun er LSK som er interessant.
                          Tipper det er sannsynlig, men 1 års kontrakt i ny klubb er jo ikke ensbetydende med at han er tilbake om et år. Hvis vi kan få en sulten og like god TLO tilbake om et år helt gratis, så er jo dette en kjempedeal for oss - så lenge vi i mellomtiden har andre som putter mål.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                            Tipper det er sannsynlig, men 1 års kontrakt i ny klubb er jo ikke ensbetydende med at han er tilbake om et år. Hvis vi kan få en sulten og like god TLO tilbake om et år helt gratis, så er jo dette en kjempedeal for oss - så lenge vi i mellomtiden har andre som putter mål.
                            Håper vi har lykkes greit med å erstatte han og at det virker som en meningsløs signering om et år.

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4287

                              Sakset fra Harde Mottaks spalte "Utkikksposten":

                              Så til sist litt om Thomas Lehne Olsen, som fortsatt har til gode å debutere for sin nye klubb etter overgangen i desember. Dette skyldes altså at FIFA har gitt klubben hans overgangsforbud, hvilket medfører at Lehne foreløpig må finne seg i nyte sol og varme heller enn svette dueller. Det er snaue 14 dager igjen av overgangsvinduet i Emiratene, og skulle ikke dette løse seg innen fristen for overganger utløper vil Lehne Olsen måtte finne seg i å se fotball fra tribunen i Dubai frem til vinduet åpner igjen til sommeren, dersom man ikke finner en annen løsning på floka. Neppe det modølen hadde tenkt seg da han pakket bagen og reiste nedover, det blir interessant å se om dette løser seg i tide for vår tidligere kaptein.

                              Hva er mulighetene for at Lehne vender snuta hjemover igjen om arbeidstillatelsen ikke går gjennom før månedsslutt? Synd for lommeboka, men vil ikke tro Lehne er så keen på å sitte på tribunen fram til sommeren. Eller kanskje er han det... legge seg opp pensjon uten å måtte jobbe for det høres ikke så verst ut

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4287

                                Lurer på hva som skjer med Lehne. Scora i debuten – ikke i troppen de siste to kampene. Mer krøll med overgangen eller skada/syk?

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4287

                                  To nye kasser i dag. Virker ikke å ha glemt hvor målet står.

                                  Kommentar

                                  • Kroktåa
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2015
                                    • 2864

                                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                    To nye kasser i dag. Virker ikke å ha glemt hvor målet står.
                                    "Lehne Olsen sto for begge scoringene da hans klubb Shabab Al-Ahli slo Ittihad Kalba 2-1 i UAE-ligaen lørdag. (...) Det var hans tredje og fjerde scoring for sesongen siden overgangen fra Lillestrøm etter sist sesong."

                                    (Eurosport)

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4287

                                      Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                      "Lehne Olsen sto for begge scoringene da hans klubb Shabab Al-Ahli slo Ittihad Kalba 2-1 i UAE-ligaen lørdag. (...) Det var hans tredje og fjerde scoring for sesongen siden overgangen fra Lillestrøm etter sist sesong."

                                      (Eurosport)
                                      I serien. Hadde en forrykende kamp i asiatisk Champions League hvor han putta to og hadde en målgivende på en omgang.

                                      Kommentar

                                      • occean-fan!
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 648

                                        Dette er meget solid arbeid av klubben! Håper på en ny god epoke der Lehne kan være vår talisman mens yngre talenter med råmateriale hele tiden kan utfordre han/spille sammen med han og bli solgt for hundrevis av millioner. Gir også økt sjanse for topp 4 inneværende sesong.

                                        Kommentar

                                        • Pad
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2022
                                          • 629

                                          Intet nytt? Fortsatt ikke et ord fra RB eller LSK.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎