Lars Mogstad Ranger

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4284

    #61
    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
    Må nesten nevne, midt oppi alt det gledelige på søndag: Det var fantastisk å se at en av våre gamle favoritter, Ranger'n, steppa opp og viste gammel solid storhet igjen. Hadde et par raid det lukta svidd av (som endte i frispark, som vanlig), men også solid defensivt.

    Et av kampens høydepunkter for min egen del (jeg satt fem meter unna, det var rett foran kanarifasen) var på overtid i første da Rosenborgs eneste grunn til at de ikke ligger og kaver i nedrykkssumpa, den tidvis glitrende Stefano Vecchia, kjørte en tunnel på Ranger'n, men han oppfatta situasjonen lynraskt, bråsnudde og snappa ballen og med en ny 180 graders vending var han forbi både Vecchia og ytterligere en bart som kom og ikke var rask nok i huet til å oppfatte situasjonen. Elegant og overlegent.

    Kong Lars!
    Skulle vel hatt en straffe og da han ble løpt over ende av Pereira? Et skikkelig aktivum på sitt beste!

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2001

      #62
      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

      Skulle vel hatt en straffe og da han ble løpt over ende av Pereira? Et skikkelig aktivum på sitt beste!
      Jepp, den var soleklar

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2857

        #63
        Huff, førsteomgangen hans i dag... Strålende på søndag, middelmådig mot elendig motstand i dag. Den dagen Lars får stabilisert seg nærmere sitt toppnivå, blir han en alvorlig utfordring for Eskil!

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2001

          #64
          Opprinnelig skrevet av Kroktåa
          Huff, førsteomgangen hans i dag... Strålende på søndag, middelmådig mot elendig motstand i dag. Den dagen Lars får stabilisert seg nærmere sitt toppnivå, blir han en alvorlig utfordring for Eskil!
          Hmmm, merkelig. Jeg må ha sett på en annen kamp. Ved siden av Kairinnen synes jeg faktisk Ranger var en av dem som kom fra dette med æren i behold. Det store problemet bortsett fra underlaget var at relasjonene ikke sitter når man gjør så mange bytter. Det var også et problem for Ranger, hvor han hadde "ukjente" folk foran, bak og ved siden av seg. Han hadde noen dårlige innlegg, men ellers synes jeg det var greit. Langt mer betenkt over Helland, som så ut som han løp i sirup.

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2281

            #65
            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
            Langt mer betenkt over Helland, som så ut som han løp i sirup.
            Det er nok det største problemet med/til Helland. At han er forsiktig. Redd for å slå opp gamle skader. Forståelig nok, Kommer seg allikevel på scoringslista. Det er nok ting som tyder på at karrieren for alvor nærmer seg slutten. Han må bare innse det selv. Sikkert ikke lett.

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3164

              #66
              Akkurat på det grunnlaget av tørr borrelås hadde han all grunn til å være forsiktig.

              gilbert

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2001

                #67
                Opprinnelig skrevet av gilbert
                Akkurat på det grunnlaget av tørr borrelås hadde han all grunn til å være forsiktig.

                gilbert
                For all del, men han så så reservert ut (og treig) at han like gjerne kunne stått over. Han scoret seff 2-1 målet, men det er jeg ganske trygg på at vi hadde fått uansett. Men: Dette er Ranger-tråden, jeg bare trakk en sammenligning

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3319

                  #68
                  .Noen som vet hva som skjer med Ranger? Fra å være fast i førsteelleveren kom han på banen en gang mot Ålesund, og Holst ser ut til å bli foretrukket som innbytter de siste gangene.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Radulovic
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Mar 2016
                    • 86

                    #69
                    Starta vel både mot rbk og godset i tillegg til aafk. Så tre på rad fra start før i dag?

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3319

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Radulovic
                      Starta vel både mot rbk og godset i tillegg til aafk. Så tre på rad fra start før i dag?
                      Glemte det i farta Synes han får lite oppmerksomhet i forhold til Edh, og da er det lett å glemme de kampene. Stusset vel primært over at Holst ble byttet inn mot slutten av cupkampen mot Aafk.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Snow
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Jul 2019
                        • 179

                        #71
                        Jeg forstår ikke hvorfor Ranger ikke blir brukt mer isteden for Edh. Ranger er en mye bedre spiller.

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4284

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Snow
                          Jeg forstår ikke hvorfor Ranger ikke blir brukt mer isteden for Edh. Ranger er en mye bedre spiller.
                          Fullt så enkelt er det ikke. De er begge unge og vil variere i prestasjonene. Edh gjorde mye bra i første omgang i dag, men slet i andre. Ranger var frisk da han kom inn og kan gjerne få mer spilletid framover da Eskil virker å være inne i en liten down-periode. Bare en styrke at vi har to såpass gode, lokale unggutter som kjemper om samme plass.

                          Men av det vi har sett av toppnivå fra begge, så vil jeg rangere Edh høyere.

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3319

                            #73
                            På høyresiden er de jevngode. Edh har stått mer frem når han har fått spille på venstresiden. Skulle gjerne sett Ranger på venstre i en treningskamp bare for å se hvordan han hadde fungert der slik at det er lettere å sammenligne dem.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9365

                              #74
                              Skulle gjerne sett Ranger uten defensive forpliktelser...

                              Potensial på kant!?

                              Kommentar

                              • maxpayne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 1206

                                #75
                                Edh skulle konkurert med Dragsnes. Ranger skulle konkurert med Melgalvis. Jeg er fortsatt irritert på at vi slapp Melgalvis når man ser at høyre bak er den plassen vi varier desidert mest på.

                                Kommentar

                                • BD
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2006
                                  • 1380

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av knut
                                  Skulle gjerne sett Ranger uten defensive forpliktelser...

                                  Potensial på kant!?
                                  I mine øyne er Ranger like god offensivt som defensivt og har størst potensial som vingback. Dog ville Glimt ha han som midtstopper…

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3319

                                    #77
                                    Kunne vært spennende å se Ranger og Edh på høyre og Ibrahimaj og Dragsnes på venstre, men med Åsen tilbake blir det nok bare med spenningen.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3164

                                      #78
                                      Etter all delvis velfortjent kritikk Lars har fått i det siste, blant annet etter bortekampene på Futility og Lerkendal, må det være lov å si (Nils Johan) at det var befriende deilig å være enig med RBs kåring av ham som dagens kanarifugl.

                                      Før kampen var jeg som sikkert de fleste andre dypt bekymra for hva jeg var helt forberedt på ville være vårt svakeste kort. For en snuoperasjon! Gleden over å se Lars omtrent tilbake der han burde være, men ikke har vært på svært lenge, gjorde nesten litt opp for skuffelsen og frustrasjonen over tap etter en kamp der vi lenge møtte og var fullt på høyde med Norges beste lag og skapte flust av sjanser, før hårreisende dømming, sviktende effektivitet og for tynn og skadeplaga stall tok knekken på oss. (Men fortsatt er vi bare ett poeng bak B/G og to bak RBK, hvis de vinner i dag, og kan vel dårligst ende på femteplass, altså i verste fall, mens stadig flere skadde kommer tilbake.)

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • maxpayne
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 1206

                                        #79
                                        I går gikk tåspissene riktig vei og LSK beste kan absolutt forsvares men han spiller på altfor små marginer og neste kamp kan vi være tilbake til start igjen. Så får vi håpe at han kan stabilisere seg på ett nivå der han slipper å slenge ut tåspisser for han er rask nok til å unngå det.

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3319

                                          #80
                                          Det er merkelig hvordan en spiller kan blomstre når laget spiller på ens styrker. Lars har hatt mye rom å løpe i og har startetofte, men ballen har bare ikke kommet. Med hans fart er det egentlig bare å kippe ballen inn i bakrommet og fylle på foran mål. Dersom laget fortsetter i samme spor vil vi nokse en helt annen Lars ut sesongen.

                                          Vel så gledelig er det at det gikk bra defensivt. Var spent på hvordan det ville gå mot Pellegrino og Wembangomo når Ibrahimaj er så sjelden på plass for å dekke rommet foran han.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎