Lars Mogstad Ranger

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugggel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2020
    • 487

    #81
    Opprinnelig skrevet av MortenA
    Det er merkelig hvordan en spiller kan blomstre når laget spiller på ens styrker. Lars har hatt mye rom å løpe i og har startetofte, men ballen har bare ikke kommet. Med hans fart er det egentlig bare å kippe ballen inn i bakrommet og fylle på foran mål. Dersom laget fortsetter i samme spor vil vi nokse en helt annen Lars ut sesongen.

    Vel så gledelig er det at det gikk bra defensivt. Var spent på hvordan det ville gå mot Pellegrino og Wembangomo når Ibrahimaj er så sjelden på plass for å dekke rommet foran han.
    Det skal riktignok sies at rommet var betydelig større mot Glimt. Det skyldes i stor grad at Pellegrino jukser defensivt. Wembangomo var ofte alene mot Ibrahimaj og Ranger.

    Men skal ikke ta fra Ranger cred. Veldig gledelig å se at han klarer å reise seg på denne måten etter det som må ha vært en særs tøff periode for han.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3319

      #82
      Opprinnelig skrevet av Fugggel

      Det skal riktignok sies at rommet var betydelig større mot Glimt. Det skyldes i stor grad at Pellegrino jukser defensivt. Wembangomo var ofte alene mot Ibrahimaj og Ranger.

      Men skal ikke ta fra Ranger cred. Veldig gledelig å se at han klarer å reise seg på denne måten etter det som må ha vært en særs tøff periode for han.
      Vedr. Pellegrinos defensive mangler, så stemmer det, men i samme grad var Ibrahimaj veldig ofte langt unna. Ibrahimaj har i det siste trukket lengre og lengre innover i banen, og er som regel vår førsteforsvarer, noe som betyr at han sjelden dekker rommet på høyre som hans posisjon normalt skal. Dette fører til at Mathew og Kairinen må dekke veldig store rom, noe som ofte blir problematisk mot raske lag som Glimt. Med dette bakteppet var jeg spent på hvordan Ranger og Garnås skulle demme opp for Wembangomo og Pellegrino, og spesielt når Garnås støtet opp i Patrick Berg fikk jeg bange anelser, men de klarte seg relativt bra.

      Wembangomo er en av Eliteseriens raskeste spillere, så det er ikke automatikk i at Ranger skulle få så mye rom. Forhåpentligvis har laget fått øynene opp for mulighetene som ligger i bakromspasninger inn bak motstanders venstreback, og da vil vår høyrekant, uavhengig av om det er Ranger eller Edh, så mye bedre ut.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • Fugggel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2020
        • 487

        #83
        Opprinnelig skrevet av MortenA

        Vedr. Pellegrinos defensive mangler, så stemmer det, men i samme grad var Ibrahimaj veldig ofte langt unna. Ibrahimaj har i det siste trukket lengre og lengre innover i banen, og er som regel vår førsteforsvarer, noe som betyr at han sjelden dekker rommet på høyre som hans posisjon normalt skal. Dette fører til at Mathew og Kairinen må dekke veldig store rom, noe som ofte blir problematisk mot raske lag som Glimt. Med dette bakteppet var jeg spent på hvordan Ranger og Garnås skulle demme opp for Wembangomo og Pellegrino, og spesielt når Garnås støtet opp i Patrick Berg fikk jeg bange anelser, men de klarte seg relativt bra.

        Wembangomo er en av Eliteseriens raskeste spillere, så det er ikke automatikk i at Ranger skulle få så mye rom. Forhåpentligvis har laget fått øynene opp for mulighetene som ligger i bakromspasninger inn bak motstanders venstreback, og da vil vår høyrekant, uavhengig av om det er Ranger eller Edh, så mye bedre ut.
        Enig. Dette blir jo veldig detaljert. Men Ibrahimaj startet bredere i andre omgang som gjorde at Wembangomo fulgte han når han gikk innover. Da ble rommet betydelig større for Ranger. Og med presise pasninger så klarte vi endelig å vende spillet raskt. Det har vi ikke vært bortskjemt med i det siste.

        Til tross for resultatet så var det mye bra når det kommer til eget spill. Håper vi kan bygge videre på det å se bort ifra resultatet.

        Kommentar

        • P0P_Corn
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Apr 2004
          • 161

          #84
          Opprinnelig skrevet av Fugggel

          Enig. Dette blir jo veldig detaljert. Men Ibrahimaj startet bredere i andre omgang som gjorde at Wembangomo fulgte han når han gikk innover. Da ble rommet betydelig større for Ranger. Og med presise pasninger så klarte vi endelig å vende spillet raskt. Det har vi ikke vært bortskjemt med i det siste.

          Til tross for resultatet så var det mye bra når det kommer til eget spill. Håper vi kan bygge videre på det å se bort ifra resultatet.
          Enig. Syns vi var bra på en del detaljer i angrepsspillet som ikke har vært like bra tidligere i år, skaper sjanser gjennom annet type spill enn tidligere. Så ble vi nok trykket litt vel lave til og begynne med, samt at siste kvarteret gikk lufta litt ut av ballongen. Men vi er MYE tetter på Bodø nå enn tilsvarende oppgjør i fjor, så har kanskje de også mistet litt på sitt toppnivå.

          Spent på hva man tenker om forsvar/venstre vingback fremover - når Petterson er på utgående kontrakt. Potensielt kan vi faktisk spille slik vi gjorde mot Bodø, hvor Edh tar plassen til Knutsen.

          Kommentar

          • bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 2855

            #85
            Ny god kamp. Med enda mer selvtillit i banken vil vi se bedre avleveringer og initiativ fremover i banen! Burde vært spilt mer på også. River neg i håret av at vi gang på gang skal krangle oss gjennom på venstre når høyre sida er åpen med en cross. Utvikler vi dette neste år så er vi å regne med
            I år så tar vi alt

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3319

              #86
              Opprinnelig skrevet av bjarmann
              Ny god kamp. Med enda mer selvtillit i banken vil vi se bedre avleveringer og initiativ fremover i banen! Burde vært spilt mer på også. River neg i håret av at vi gang på gang skal krangle oss gjennom på venstre når høyre sida er åpen med en cross. Utvikler vi dette neste år så er vi å regne med
              Forhåpentligvis bruker vi vinteren på å drille litt samspill på høyre også. Både Ranger og Edh (uavhengig av hvem som spiller) har fart nok til å kunne utfordre mer på høyre. Jeg er overbevist om at dersom vi får utviklet mer spill på høyresiden vil vi bli vanskeligere å forsvare seg mot.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9365

                #87
                Der laget har formkurve som anker i vann, synes jeg Ranger står godt i det!
                ​​​​​

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3141

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av knut
                  Der laget har formkurve som anker i vann, synes jeg Ranger står godt i det!
                  ​​​​​
                  Der er jeg dessverre uenig, i dag var det tilbake til de uforståelige defensive valgene. Sjelden har jeg sett en spiller som er så høflig og går pent til side slik at motspiller kan få avansere og / eller legge inn uforstyrret.

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3319

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av knut
                    Der laget har formkurve som anker i vann, synes jeg Ranger står godt i det!
                    ​​​​​
                    Problemet er at når han starter på løp så kommer aldri ballen, mens når ballen blir slått inn i bakrom så er det så uforutsigbart at det er umulig å rekke den.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • bjarmann
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 2855

                      #90
                      Ny god kamp. Neste åt blir Rangers år
                      I år så tar vi alt

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3319

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av bjarmann
                        Ny god kamp. Neste åt blir Rangers år
                        Enig. Likevel presterer Sves å gi han kun en 5er på børsen.

                        Mitt håp er at Ranger begynner å utfordre mer langs sidelinjen. Føler han har nok fart til å kunne rykke forbi førsteforsvarer og nedover mot dødlinja.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • maxpayne
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 1206

                          #92
                          Avsluttet sesongen på en stabil måte, men 0 målpoeng på hele sesongen er så lang under pari at det må forsterkninger på plass snarest på denne plassen. Edh har vel 1 målpoeng også langt under pari.

                          Kommentar

                          • ChrisK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2013
                            • 296

                            #93
                            Med litt trening på sluttprodukt offensivt i vinter ser det meget bra ut. Reist seg etter en tung start på høsten.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3933

                              #94
                              Ranger må luke bort de litt for mange situasjonene som er 50/50. Veien fra "genialt" til katastrofe er altfor kort. Da kan det bli veldig bra.
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3319

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                Avsluttet sesongen på en stabil måte, men 0 målpoeng på hele sesongen er så lang under pari at det må forsterkninger på plass snarest på denne plassen. Edh har vel 1 målpoeng også langt under pari.
                                Dette henger sammen med at lagets taktikk i mesteparten av sesongen har basert seg på å angripe på motsatt side. Det er ikke tilfeldig at Åsen og Dragsnes står på 10 og 8 målpoeng. At Ibrahimaj leder an går på at han har slått mesteparten av dødballene våre. Dersom Bakke begynner å utvikle et balansert angrepsmønster til neste sesong, så er jeg trygg på at både Ranger og Edh vil stå med flere poeng.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 3933

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av MortenA

                                  Dette henger sammen med at lagets taktikk i mesteparten av sesongen har basert seg på å angripe på motsatt side. Det er ikke tilfeldig at Åsen og Dragsnes står på 10 og 8 målpoeng. At Ibrahimaj leder an går på at han har slått mesteparten av dødballene våre. Dersom Bakke begynner å utvikle et balansert angrepsmønster til neste sesong, så er jeg trygg på at både Ranger og Edh vil stå med flere poeng.
                                  Har du statistikken som viser at mange av Ibras målgivende kommer direkte på dødball, slik innlegget ditt må forstås??
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7027

                                    #97
                                    Når Edh er tilbake kan jeg ikke se for meg at Ranger blir aktuell for mer enn benken, og det spørs vel hvor lenge han syns at det er greit. Habil kamp i går mot svak motstand, men den innleggsfoten er det bare å kaste.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3319

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                      Har du statistikken som viser at mange av Ibras målgivende kommer direkte på dødball, slik innlegget ditt må forstås??
                                      Tre av åtte assists var på cornere.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3319

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Når Edh er tilbake kan jeg ikke se for meg at Ranger blir aktuell for mer enn benken, og det spørs vel hvor lenge han syns at det er greit. Habil kamp i går mot svak motstand, men den innleggsfoten er det bare å kaste.
                                        Vanskelig å si. Edh gjorde det bra på venstrekanten i våres, men viste ikke all verden på høyre. Med utgangspunkt i at han var med på å bygge opp samtlige angrep, så er kun ett målpoeng ikke overbevisende. Jeg er dog ikke fremmed for å se en høyreside med både Edh og Ranger. Begge har god fart og bør kunne passe bra i tospann.

                                        Med tenke på at Edh er nyoperert, så er det fort sommeren før han er i form igjen. Hva som har skjedd innen den tid er umulig å spå.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9365

                                          Flere kjempegode innlegg fra kant i en og samme kamp!

                                          Det er ikke dagligdags i Sportsklubben!

                                          Ranger har noe på gang!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎