Lars Mogstad Ranger

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3318

    Opprinnelig skrevet av Aderyn

    Kan diskuteres. Glad for at Ranger sine prestasjoner har bedret seg betraktelig, det har jeg ikke noe problem å si som en av hans største kritikere. Men fyren har fortsatt spilt flere svake enn gode kamper det siste året. Kan ikke glemme brorparten av sist sesong selv om han har bedret seg mye i år. Så får vi se om han klarer å levere stabilt fremover. Kan ikke miste huet av 4-5 gode matcher på rappen, må se disse prestasjonene over litt lengre tid for å konkludere her. Men han er i det minste på god vei, det er godt å se.
    Laget har jo ikke spilt på hans styrker tidligere. I fjor skulle vi konsekvent angripe på venstresiden. Det var total mangel på balanse i laget. Jeg velger heller å se prestasjonene i lys av trenerteamets taktiske valg. Ser man tilbake på forårets oppgjør på skammens samlingssted, så ville samtlige spillere slitt under samme forhold. Vi lot Saraoui få isolere seg en-mot-en mot Ranger uten at noen kom i sikring. Vi kunne ikke gitt søpla bedre betingelser for å lykkes.

    Det blir det samme som å si at vi ikke kan se bort fra alle 100% sjanser TLO har brent siden han kom til klubben. Det var en grunn til at Glimt ville hente Ranger når han var på lån til Kisa, og kun en gjøks merkelige krav som saboterte overgangen.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Aderyn
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Dec 2020
      • 133

      Opprinnelig skrevet av MortenA

      Laget har jo ikke spilt på hans styrker tidligere. I fjor skulle vi konsekvent angripe på venstresiden. Det var total mangel på balanse i laget. Jeg velger heller å se prestasjonene i lys av trenerteamets taktiske valg. Ser man tilbake på forårets oppgjør på skammens samlingssted, så ville samtlige spillere slitt under samme forhold. Vi lot Saraoui få isolere seg en-mot-en mot Ranger uten at noen kom i sikring. Vi kunne ikke gitt søpla bedre betingelser for å lykkes.

      Det blir det samme som å si at vi ikke kan se bort fra alle 100% sjanser TLO har brent siden han kom til klubben. Det var en grunn til at Glimt ville hente Ranger når han var på lån til Kisa, og kun en gjøks merkelige krav som saboterte overgangen.
      Så du skal se bort i fra alle de svake prestasjonene og blåse opp de gode? Det blir feil i min bok. Har argumentert tidligere for en rekke svake kamper han hadde, og mange som også så det samme under store deler av fjoråret. Fint at han nå spiller bra, men som sagt. Pust med magen og la gutten prestere over tid først.

      At Glimt ville hente Ranger for 3-4 år siden betyr egentlig ikke så veldig mye. I den perioden hentet de backtyper som Aleksander Foosnæs, Vegard Kongsro og Axel Lindahl. Ble ingenting av noen av de. Er ikke sånn at alt de tar i blir gull. Mye feilhenting der oppe også, og kan uansett ikke bruke 3-4 år siden som argumentasjonsgrunnlag for nåværende situasjon. Men joda, jeg er enig i at Ranger viste potensial på den tiden. Men han har slitt med å få det ut til nå, tildels pga skader. Så får vi se om han virkelig kan slå gjennom i år, og bygge på den gode sesongstarten. Er bare opptatt av at man ikke skal ta av etter 3-4 gode kamper.

      Kommentar

      • Zindrinho
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2019
        • 445

        Opprinnelig skrevet av Aderyn
        Er bare opptatt av at man ikke skal ta av etter 3-4 gode kamper.
        Nå har han hatt 3 MEGET gode kamper på 1 uke, mot det som skal være norges 2 beste lag og den vanskeligste kampen mentalt sett i sesongen i søpla borte.
        Er i prinsippet enig i utsagnet ditt, hvis det hadde vært 3 kamper mot sandefjord, ålesund og særp f.eks, men det må være lov å ta av litt på hans vegne nå, detta kan ikke kalles annet enn revansj fra Lars!

        Kommentar

        • Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2857

          Opprinnelig skrevet av Aderyn

          Så du skal se bort i fra alle de svake prestasjonene og blåse opp de gode? Det blir feil i min bok. Har argumentert tidligere for en rekke svake kamper han hadde, og mange som også så det samme under store deler av fjoråret. Fint at han nå spiller bra, men som sagt. Pust med magen og la gutten prestere over tid først.

          At Glimt ville hente Ranger for 3-4 år siden betyr egentlig ikke så veldig mye. I den perioden hentet de backtyper som Aleksander Foosnæs, Vegard Kongsro og Axel Lindahl. Ble ingenting av noen av de. Er ikke sånn at alt de tar i blir gull. Mye feilhenting der oppe også, og kan uansett ikke bruke 3-4 år siden som argumentasjonsgrunnlag for nåværende situasjon. Men joda, jeg er enig i at Ranger viste potensial på den tiden. Men han har slitt med å få det ut til nå, tildels pga skader. Så får vi se om han virkelig kan slå gjennom i år, og bygge på den gode sesongstarten. Er bare opptatt av at man ikke skal ta av etter 3-4 gode kamper.
          Må si jeg nesten er litt imponert av deg, Aderyn. Nesten. Sjøl etter nok en god kamp av Lars framstår du fremdeles som Ranger-kritikeren nr. 1 på forumet. Dette begynner å bli patetisk. Jeg vil oppfordre deg til å følge din egen oppfordring:

          Pust med magen!

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2281

            Opprinnelig skrevet av Aderyn

            Så du skal se bort i fra alle de svake prestasjonene og blåse opp de gode? Det blir feil i min bok. Har argumentert tidligere for en rekke svake kamper han hadde, og mange som også så det samme under store deler av fjoråret. Fint at han nå spiller bra, men som sagt. Pust med magen og la gutten prestere over tid først.

            At Glimt ville hente Ranger for 3-4 år siden betyr egentlig ikke så veldig mye. I den perioden hentet de backtyper som Aleksander Foosnæs, Vegard Kongsro og Axel Lindahl. Ble ingenting av noen av de. Er ikke sånn at alt de tar i blir gull. Mye feilhenting der oppe også, og kan uansett ikke bruke 3-4 år siden som argumentasjonsgrunnlag for nåværende situasjon. Men joda, jeg er enig i at Ranger viste potensial på den tiden. Men han har slitt med å få det ut til nå, tildels pga skader. Så får vi se om han virkelig kan slå gjennom i år, og bygge på den gode sesongstarten. Er bare opptatt av at man ikke skal ta av etter 3-4 gode kamper.
            Nå må du bestemme deg. Du argumenterer mot deg selv. I det ene øyeblikket sier du at man skal være kritisk til Ranger fordi du mener han har spilt dårlig tidligere. For så i neste setning skal man ikke fremsnakke det potensialet han hadde for 3-4 år siden.
            Uansett. Hvorfor henge seg opp i forhistoriske svake kamper eller inngripner. Fotball er ferskavare. Det er hva som leveres nå som teller. Eller mener du Bakke skal gå igjennom historikk de siste 4 årene for hver spiller og akkumulere opp gode og dårlige kamper når han skal ta ut laget?

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3318

              Opprinnelig skrevet av Aderyn

              Så du skal se bort i fra alle de svake prestasjonene og blåse opp de gode? Det blir feil i min bok. Har argumentert tidligere for en rekke svake kamper han hadde, og mange som også så det samme under store deler av fjoråret. Fint at han nå spiller bra, men som sagt. Pust med magen og la gutten prestere over tid først.

              At Glimt ville hente Ranger for 3-4 år siden betyr egentlig ikke så veldig mye. I den perioden hentet de backtyper som Aleksander Foosnæs, Vegard Kongsro og Axel Lindahl. Ble ingenting av noen av de. Er ikke sånn at alt de tar i blir gull. Mye feilhenting der oppe også, og kan uansett ikke bruke 3-4 år siden som argumentasjonsgrunnlag for nåværende situasjon. Men joda, jeg er enig i at Ranger viste potensial på den tiden. Men han har slitt med å få det ut til nå, tildels pga skader. Så får vi se om han virkelig kan slå gjennom i år, og bygge på den gode sesongstarten. Er bare opptatt av at man ikke skal ta av etter 3-4 gode kamper.
              Det jeg peker på er at laget ikke har latt Ranger bruke sine styrker tidligere. Dersom vi hadde brukt Åsen som bakromsspiss eller Svendsen som oppspillspunkt, så ville de også sett ytterst svake ut. Nå som vi faktisk angriper på høyresiden vår, så ser Ranger straks mye bedre ut. Det samme så man i fjor med Edh som var en åpenbaring når han spilte på venstresiden, men når han ble flyttet over på høyre så var han like blek som Ranger på samme tid. Det er ikke tilfeldig, men et taktisk valg av trenerteamet.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2001

                Molde vant med 17 poeng i fjor. Jeg ser bort i fra at de har et poeng nå og ligger på nedrykksplass.

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2001

                  Opprinnelig skrevet av MortenA

                  Det jeg peker på er at laget ikke har latt Ranger bruke sine styrker tidligere. Dersom vi hadde brukt Åsen som bakromsspiss eller Svendsen som oppspillspunkt, så ville de også sett ytterst svake ut. Nå som vi faktisk angriper på høyresiden vår, så ser Ranger straks mye bedre ut. Det samme så man i fjor med Edh som var en åpenbaring når han spilte på venstresiden, men når han ble flyttet over på høyre så var han like blek som Ranger på samme tid. Det er ikke tilfeldig, men et taktisk valg av trenerteamet.
                  Det er verdt å merke seg at Ibra fortsatt er veldig dårlig på å sette opp Ranger i gode posisjoner. Ibra velger nesten alltid bort Ranger når han kommer i fart bakfra, da søker han inn. Når han så går seg fast, og Ranger har stoppet løpet sitt, da får Ranger ballen. Han har sett mye bedre ut når Knudsen eller Svendsen har spilt ved siden av. Det som gjør at Ranger kommer mer til sin rett er at vi har begynt med lengre spillvendinger når han kommer på løp. I tillegg synes jeg han har blitt bedre på små flater, som gjør at han klarer å skape noen innleggssituasjoner i posisjoner som før bare ledet til en støttepasning.

                  Kommentar

                  • Aderyn
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Dec 2020
                    • 133

                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                    Må si jeg nesten er litt imponert av deg, Aderyn. Nesten. Sjøl etter nok en god kamp av Lars framstår du fremdeles som Ranger-kritikeren nr. 1 på forumet. Dette begynner å bli patetisk. Jeg vil oppfordre deg til å følge din egen oppfordring:

                    Pust med magen!
                    Jeg skryter jo av fyren, og sier det er gledelig at han spiller bra. Kritikken min mot han tidligere var basert på fjorårets sesong og tidligere, som jeg ser på som helt berritinget. Grunnen til at jeg nevnte det nå er at vedkommende som svarte meg over her dro opp den tidligere kritikken som at det var helt feil fordi han nå plutselig spiller bra. Selv om det ikke er slik det henger sammen. Jeg har ikke noe problem med å si at han spiller bra per dags dato, samtidig som at jeg mener det jeg kritiserte han for tidligere var helt korrekt. Så får vi se fremover om han kan holde det gående.

                    Kommentar

                    • Aderyn
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Dec 2020
                      • 133

                      Opprinnelig skrevet av kunden

                      Nå må du bestemme deg. Du argumenterer mot deg selv. I det ene øyeblikket sier du at man skal være kritisk til Ranger fordi du mener han har spilt dårlig tidligere. For så i neste setning skal man ikke fremsnakke det potensialet han hadde for 3-4 år siden.
                      Uansett. Hvorfor henge seg opp i forhistoriske svake kamper eller inngripner. Fotball er ferskavare. Det er hva som leveres nå som teller. Eller mener du Bakke skal gå igjennom historikk de siste 4 årene for hver spiller og akkumulere opp gode og dårlige kamper når han skal ta ut laget?
                      Et potensial han viste for 4 år siden, før han hadde en haug av skader, kontra fjoråretssesongens prestasjoner er to vidt forskjellige ting. Det siste kan man faktisk basere fotballfaglige meninger på. Det første har særdeles liten verdi per dags dato. Er ikke akkurat sånn at gode klubber sirkler som haier rundt Vajebah Sakor og Martin Samuelsen selv om de var gode talenter for 5-6 år siden. Når klubber og fotballfolk vurderer disse spillerne ser de på hva de har prestert det siste året, kanskje to. Ingen som kun ser på de siste 3-4 kampene utenom overivrige supportere som er glad i å hype opp spillere. La han spille en halv god sesong så kan vi snakke.

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9364

                        Opprinnelig skrevet av Aderyn
                        Ingen som kun ser på de siste 3-4 kampene utenom overivrige supportere som er glad i å hype opp spillere.
                        Man Utd hadde speider på kampen i går. Jeg sier ikke mer

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4284

                          Synes Ranger leverer en ny god kamp altså! Spiller med voldsom selvtillit, og nå har også målpoengene begynt å komme. Blir faktisk vanskelig for Edh og Vindheim (som endelig var å finne på benken i dag) å spille seg inn her. Troner øverst av spillerne våre på FotMob (uten at det nødvendigvis betyr så aaaalt for mye da, men.)

                          Deilig, Lars!

                          Kommentar

                          • Smukken
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2004
                            • 718

                            Digger Lars. Bruk han mere
                            Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                            Kommentar

                            • 14
                              Medlem
                              Møteplager
                              • May 2005
                              • 91

                              Høyresida er den nye venstresida!

                              Kommentar

                              • Raskolnikov
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1452

                                Ny kanonkamp! Vårt farligste angrepsvåpen var innleggene fra Ranger og til slutt ble det også avgjørende.
                                Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                Kommentar

                                • LS89
                                  Kamptrådkongen
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2013
                                  • 3319

                                  Blitt et monster. For en utholdenhet.

                                  Kommentar

                                  • bema0806
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2011
                                    • 521

                                    Jeg elsker virkelig Lars Ranger!!! Fantastisk!!! Etter alt dritt han har mottatt fra mange LSK-supportere. Faen så bra han er!

                                    Kommentar

                                    • bjarmann
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 2855

                                      Større oppstandelse enn Jesus Christ! Elsker The Ranger!
                                      I år så tar vi alt

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3318

                                        Deilig å se han få ut potensialet han viste for flere år siden. Forsetter han i samme tempo blir det tosifret assists i år. 50% fler enn Dragsnes og Åsen tilsammen så langt.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • Holterkanari
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2009
                                          • 560

                                          Opprinnelig skrevet av bjarmann
                                          Større oppstandelse enn Jesus Christ! Elsker The Ranger!
                                          Ranger kan man like

                                          ________________________
                                          TB

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎