Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1206

    I dag er ikke dagen for å kjøre debatt om hvem som skal ut og inn. Alle som har vært med på dette opprykket skal ha heder for å ha fått oss opp igjen og skal få smake på denne karamellen noen dager. Sesongen har vært spesiell og satt på spissen så er det ikke mange LSK supportere som har sett LSK spille i obos ligaen. Derfor håper jeg at alle i spillergruppa og folk rundt laget avslutter denne sesongen med stil og respekt og feirer godt innenfor smittevernregler i denne mildt sagt spesielle sesongen.
    Last edited by maxpayne; 07.12.2020, 16:51.

    Kommentar

    • TomLundby
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 616

      Uten kontrakt etter sesongen:
      Aleksander Melgalvis, Arnór Smárason, Björn Bergmann Sigurdarson,Fredrik Krogstad.Frode Kippe,Ifeanyi Mathew,Jonatan Braut Brunes,Kaan Kairinen,Marius Ørjasæter Amundsen,Simen Rafn. Torbjørn Kallevåg,Tryggvi Hrafn Haraldsson,Charles Chinedu Ezeh (7 mnd igjen men regner hans kontrakt som utgått)

      Med kontrakt etter sesongen:
      Emil Gundelach Ødegaard, Erik Tobias Tangen Sandberg, Hans Daniel Gustafsson, Jo Coppens, Josef Brian Baccay, Kristoffer Ødemarksbakken, Mads Hedenstad Christiansen, Simen Kind Mikalsen, Alexander Hrcka Sannes, Apipon Tongnoy, Lars Mogstad Ranger, Philip Alexander Kolberg Slørdahl, Thomas Lehne Olsen, Eskil Smidesang Edh, Espen Bjørnsen Garnås, Magnus Nordengen Knudsen, Tobias Hammer Svendsen, Ulrik Mathisen.

      Etter ordre avventes det 24 timer med å gi en mening om hvem som bør resigneres og hvem som bør selges, hvis mulig.

      Kommentar

      • McGuffy
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 5092

        Opprinnelig skrevet av MortenA
        Typisk at det er Kisa som sender oss opp til Eliteserien, men det er deilig at det endelig er avklart. Blir spennende å se hva Bakke gjør i siste kamp. Om unggutta får spille den. Synes gutta på benken bør få mye spilletid i en sesong hvor det ikke har blitt spilt B-kamper.
        Det blir vel smått ufint å stille med et b-preget lag mot Grorud? Ser teit ut om vi taper og sender Kisa i kvalik.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4284

          Opprinnelig skrevet av TomLundby
          Uten kontrakt etter sesongen:
          Aleksander Melgalvis, Arnór Smárason, Björn Bergmann Sigurdarson,Fredrik Krogstad.Frode Kippe,Ifeanyi Mathew,Jonatan Braut Brunes,Kaan Kairinen,Marius Ørjasæter Amundsen,Simen Rafn. Torbjørn Kallevåg,Tryggvi Hrafn Haraldsson,Charles Chinedu Ezeh (7 mnd igjen men regner hans kontrakt som utgått)

          Med kontrakt etter sesongen:
          Emil Gundelach Ødegaard, Erik Tobias Tangen Sandberg, Hans Daniel Gustafsson, Jo Coppens, Josef Brian Baccay, Kristoffer Ødemarksbakken, Mads Hedenstad Christiansen, Simen Kind Mikalsen, Alexander Hrcka Sannes, Apipon Tongnoy, Lars Mogstad Ranger, Philip Alexander Kolberg Slørdahl, Thomas Lehne Olsen, Eskil Smidesang Edh, Espen Bjørnsen Garnås, Magnus Nordengen Knudsen, Tobias Hammer Svendsen, Ulrik Mathisen.

          Etter ordre avventes det 24 timer med å gi en mening om hvem som bør resigneres og hvem som bør selges, hvis mulig.
          Synes klubben sitter med gode kort på hånda her. Vi står ved et veiskille og har mulighet til å signere nye kontrakter med veldig mange, fornye stallen totalt, eller en blanding, alt ettersom hva vi ønsker.

          Og gratulerer til alle involverte! Uansett hvem av dere som fortsatt skulle være her neste år, vit at vi er utrolig stolte av dere nå. Rett opp på første forsøk -- fugla tilbake i eliten! Strålende levert, boys!

          Kommentar

          • bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 2855

            Takk til Kisa. Med Sogndal seier her hadde jeg dratt til skogs. Hadde faen ikke turt å se den matchen mot Grorud da
            I år så tar vi alt

            Kommentar

            • Wanker
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 632

              Fine bilder, flere spillere er synlig berørt. Gode mennesker!

              Jubelen sto i taket i lokalene på Åråsen da opprykket ble sikret på denne nydelige mandagen i desember.


              Skal i 2021 prøve å vente noen timer med å poste hva jeg umiddelbart måtte føle !!!!
              Hunter S. Thompson:

              There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
              Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

              Kommentar

              • *eLSKerLSK*
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2005
                • 402

                Endelig er verden normal igjen. Farvel OBOS-dommere, OBOS-TV-produksjon og skyggenes dal. Samtidig er jeg imponert over mange av klubbene i OBOS og hva de får til med små ressurser.

                Vil aldri glemme Grorud-LSK. Regn på linsen. Tut og kjør. Ikke cup, men hverdagen. Vondt.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7027

                  Kippe fra start mot Grorud er et absolutt krav. Kongen fortjener et verdig punktum.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Gjedda
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Apr 2015
                    • 147

                    Maxpayne har hatt så rett så rett. Han er vel den som klarest har poengtert essensen i årets sesong. Solid forsvarspill reddet sesongen. Defensivt er nok årets lag godt nok til å være et middels elitserielag eller bedre. Offensivt er det derimot for magert til at man kan ha store forhåpninger om å gjøre det bra i ES. Vi greide 2. plassen til tross for at 5 lag har scort flere mål enn oss. Når man scorer relativt så lite mål som LSK er det ekstremt vanskelig å bli et topplag i ES. I årets sesong har bare KIL og Raufoss vært dårligere enn LSK på å score på sine avslutninger.

                    Snakket om at backene ikke holder mål er skivebom og tar oppmerksomheten vekk fra det som er den store proppen i LSK filosofien. Skal LSK ta store steg i riktig retning må vi gjøre noe drastisk med det offensive spillet vårt. Da snakker vi. På det området har heller ikke Bakke og trenerteamet bidratt med noe nytt og bedre enn forgjengerne. Fortsetter Bakke med det samme neste år som i år har jeg liten tro på noen særlig forbedring i det offensive spillet. Her må man nok tenke nytt. Tenke i stort format. Hvorfor ikke ta en skikkelig kuvending og forkaste ideen om at først må forsvarspillet sitte så kan man konsentrere seg om det offensive spillet. En slik holdning er passiv og destruktivt for et lag som ønsker å vinne mye. Den har sin rot i underlegenhet og tragisk nok gjennomsyrer den norske fotballtankegangen. Skal man bli et topplag er det mye bedre å la grunnideen om at det offensive spillet er det sentrale og at det skal legger føringer for alt annet. Bygg strukturen og spillet rundt at det offensive spillet skal funke best mulig og at vi skal score mange mål. Forsvasspillet må tilpasses angrepspillet og ikke omvendt. Flytt tyngdepunktet fremover på banen. En konsekvens er selvsagt at man da må ofre mye sikringspill og overlate mer forsvarsansvar til hver enkelt spiller som da må regne med å gjøre mer forsvarsjobb på egenhånd. Likevel er jeg ikke i tvil om at det er veien å gå for å øke sannsynligheten for at LSK igjen kan bli et topplag i Norge. Mitt håp er at LSK går inn for at neste år skal man spille en vesentlig annerledes fotball og mer offensiv fotball enn i år. Ikke basere seg på at solid forvarspill redder sesongen, men at solid angrepspill skal gi tro på at LSK snarlig igjen kan kjempe i toppen av norsk fotball.

                    Kommentar

                    • BD
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2006
                      • 1380

                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Kippe fra start mot Grorud er et absolutt krav. Kongen fortjener et verdig punktum.
                      Fant du ikke vitsetråden?

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3319

                        Opprinnelig skrevet av McGuffy

                        Det blir vel smått ufint å stille med et b-preget lag mot Grorud? Ser teit ut om vi taper og sender Kisa i kvalik.
                        Ser poenget, men samtidig har vi ikke hatt mulighet til å la de unge prøve seg i særlig grad siden vi havnet på etterskudd i serien. Med unntak av Mads, og til dels Slørdahl, så har talentene våre fått mindre spilletid enn jeg forventet. Mange av dem har, etter min mening, heller ikke vært langt bak de etablerte slik at det ikke nødvendigvis er gitt at vi vil tape mot Grorud. Benken vår i år har vært mye nærmere startelleveren enn hva som har vært tidligere. At en angrepsrekke med f.eks Knudsen - Braut - Svendsen er ufattelig svakere enn Haraldsen - TLO - DG er jeg nødvendigvis ikke enig i, og dersom den ikke presterer så kan det endres underveis. Jeg sier ikke at vi skal tape kampen, men at vi heller kan la flere unge få prøve seg fra start. Selv om forballtrenere til tider virker å være vaksinert mot å ta grep underveis i kamper, så har vi fem bytter som kan gjøres underveis dersom ting ikke fungerer.

                        Dersom Ull/Kisa skulle havne på kvalik, så er ikke det fordi vi muligens taper mot Grorud, men et resultat av at de ikke har prestert godt nok gjennom 30 kamper. De slo ikke Sogndal fordi de ønsket å sende oss opp til Eliteserien selv om det var resultatet av kampen. Noen av spillerne hadde nok ønsket, men klubben generelt er mer opptatt av tabellposisjonen. Vi rykket heller ikke opp igjen på grunn av den ene kampen.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3933

                          Nå må han bare ikke ta ut Lillestrøm-spillere, men heller ta ut spillere fra Vålerenga, det kan du sitere meg på, sier han med et glimt i øyet.

                          (Dag Eilif Fagermo om ansettelsen av Ståle Solbakken som ny landslagssjef.)

                          Det blir lagt merke til at vi er tilbake i eliten! De skjelver nok i buksene på Valle nå! Det blir herlig å knuse dem i lokalderbyet igjen!!


                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7027

                            Uten kontrakt etter sesongen, som jeg mener bør være ferdige i klubben:
                            Aleksander Melgalvis, Arnór Smárason, Björn Bergmann Sigurdarson, (Frode Kippe), Jonatan Braut Brunes, Simen Rafn, Charles Chinedu Ezeh

                            Meh:
                            Fredrik Krogstad, Torbjørn Kallevåg.

                            Ja:
                            Ifeanyi Mathew, Kaan Kairinen, Marius Ørjasæter Amundsen, Tryggvi Hrafn Haraldsson.

                            Vanskelig å måle hva disse seks spillerne vil spare oss i lønn (teller ikke med Frode, som jo er ansatt i klubben i en annen rolle), og Smarason har vel vært på NAV store deler av året ifm. langtidsskaden, men det burde jo gi et visst spillerom.

                            99 % sikker på at Jesus allerede er klar. Hvis Krogstad forlater klubben (intervjuet hans med Stokken i går antydet vel det) antar jeg at Jesus tar den ene plassen ved siden av Mathew (som jeg mener vi MÅ ha med videre). Da trenger vi en indreløper til, som helst bør være en etablert spiller med kvalitet.

                            I tillegg må vi ha et par nye backer og antakelig prøve å få solgt TLO hvis vi skal spille 4-3-3, for han passer ikke til det systemet. Ikke noe vondt om TLO forøvrig, og jeg syns han har vært mye bedre enn kritikerne skal ha det til i år, men han egner seg dårlig i den rollen.

                            Usikker på om Garnås holder ES-nivå. Amundsen syns jeg har vært bra. Forsvaret har sett bra ut i OBOS mye pga kvaliteten på lagene vi har møtt. Det er ikke et forsvar som holder i Eliteserien.

                            Jeg mener Haraldsson og Mathew (ELLER Kairinen) er de to (tre, ideelt sett) absolutt viktigste spillerne å beholde av de som er på utgående. Beholder vi både Kairinen og Mathew mener jeg Krogstad bør byttes ut for en annen type spiller, for det har ikke akkurat luktet mål av det offensive spillet vårt i år.

                            Så to backer, kanskje en stopper, en indreløper og helst en spiss. Hvor mye spenn har vi å rutte med? Det aner jeg ikke.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3141

                              Opprinnelig skrevet av Gjedda
                              Snakket om at backene ikke holder mål er skivebom og tar oppmerksomheten vekk fra det som er den store proppen i LSK filosofien.
                              Mye fornuftig i innlegget ditt, men denne konklusjonen er i beste fall unyansert. Jeg vil hevde at DG har vært en helt avgjørende bidragsyter til at vi har sluppet inn relativt få mål. Gang på gang har han reddet situasjoner i mot skapt av backen bak han. Og her er poenget: Det betyr at DG både må ligge dypere, og bruke mye mer krefter defensivt enn han burde - hvilket selvfølgelig må gå ut over det offensive bidraget.

                              Også TLO har lidd under å ha vært nødt til å bidra altfor mye altfor langt tilbake i banen.

                              Altså har det både vært riktig og nødvendig å bygge laget bakfra, og hadde vi vært i mål med det, så hadde vi også produsert flere mål. Antall brente målsjanser kan ikke analyseres isolert sett - en spiss scorer lettere etter en 5 meters spurt, enn etter et 30 meters løp fordi han måtte hente ballen nede på midten.

                              Jeg mener at det viktigste vi kan gjøre for å styrke offensiven er å få inn en bedre høyreback (kan gjerne være Rafn for min del), samt å ha en playmaker i midten som kan og vil stå høyere, og som også distribuerer ballen hurtigere fremover. Denne spilleren har vi ikke pr i dag. (BBS er en åpenbar kandidat, men kan vi regne med han)? Mulig at Solbakken er denne spilleren, men det er litt vanskelig å si da Kamma har spilt annerledes enn vi kommer til å gjøre neste år.

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7027

                                Opprinnelig skrevet av Gjedda
                                Defensivt er nok årets lag godt nok til å være et middels elitserielag eller bedre.
                                Vi har stort sett møtt lag som har presset lavt og tettet igjen på egen halvdel. Mot ES-motstand kan du glemme slike kampbilder. Da blir våre backer avslørt, slik høyrebacken senest ble på Hamar, men også på Raufoss, i begge kampene mot Åsane og i en håndfull kamper der vi møtte lag som turte å angripe. Rafn er vår beste høyreback, men må dessverre spille venstreback, og er dessuten på vei til FFK. Han kunne jeg godt tenke meg å beholde (som høyreback). Den andre høyrebacken + SKM hører hjemme i OBOS, og det er synd at Ranger ikke har klart å ta steget. Han hører også hjemme i OBOS for øyeblikket.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3141

                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Rafn er vår beste høyreback, men må dessverre spille venstreback, og er dessuten på vei til FFK.
                                  Ser flere har nevnt dette. Er det noe håndfast, eller er det bare spekulasjoner? Hvis klubben ønsker Simen med videre (hvilket de etter min mening bør), så er det vel mer attraktivt med LSK i Eliteserien enn Fredrikstad på bunn av OBOS?

                                  Kommentar

                                  • Sailor Man
                                    Moderator
                                    • Jun 2007
                                    • 1324

                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Uten kontrakt etter sesongen, som jeg mener bør være ferdige i klubben:
                                    Aleksander Melgalvis, Arnór Smárason, Björn Bergmann Sigurdarson, (Frode Kippe), Jonatan Braut Brunes, Simen Rafn, Charles Chinedu Ezeh

                                    Meh:
                                    Fredrik Krogstad, Torbjørn Kallevåg.

                                    Ja:
                                    Ifeanyi Mathew, Kaan Kairinen, Marius Ørjasæter Amundsen, Tryggvi Hrafn Haraldsson.
                                    Min oppsummering:

                                    Tilby ny kontrakt til:
                                    Mathew - selv om han får en del kritikk, er han en av våre viktigste spillere. Gjør mye grovarbeid, og jeg tror vi ville merka det veldig godt hvis han forsvinner.
                                    Kairinen - selvsagt valg - spørsmålet er om det er mulig
                                    Amundsen - har bevist at han fortsatt er en god stopper - vil gjøre en god jobb i ES også, han har vist at han har nivået inne.
                                    Haraldsson - har vært en kjempesignering, har vi opsjon på ham? Hvis ikke kan han fort glippe til større klubber, tror jeg.
                                    Rafn - ryktes sterkt til FFK, men er et bra alternativ på begge backene og en fyr jeg tror har mye å si for gruppa
                                    Björn - har ikke vært noen suksess i år på grunn av skader, og har en skadehistorikk som ikke er bra. Samtidig har det vært mange småting i høst og ikke en underliggende kneskade, som for eksempel hos Smarason. Han er utsatt for skader, ja, men ikke fotballinvalid. Toppnivået er enormt høyt.

                                    Meh:
                                    Krogstad - Har vært en solid spiller for oss i flere sesonger nå, men mangler en del i det offensive spillet.
                                    Kallevåg - Enten han eller Krogstad. Ryktes bort pga kona, men er en bra ballspiller med kreativitet og teknikk. Har dog ikke vært bankers på laget i år, selv om han har spilt mye.


                                    Nei
                                    Melgalvis - Klare fordeler med ham - han er en poengspiller, veldig allsidig og populær både hos Arne, Lennartson og Bakke. Har levert bra i ES tidligere, men han er nok ikke en som bør være i elleveren hvis vi har ambisjoner om å bli et lag på øverste halvdel - som vi jo har.
                                    Arnor - To år uten nevneverdige bidrag og høy lønn er grunn god nok
                                    Braut-Brunes - Er for langt unna en meningsfull mengde spilletid, i alle fall så lenge vi spiller 4-3-3. Har ikke klart å spille seg inn til joker-rolle i år, selv om BBS og Sannes har vært skadet.
                                    Ezeh - ingenting som tyder på at han vil bli en bra ES-spiller.

                                    Kommentar

                                    • maxpayne
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 1206

                                      Jeg hadde bestemt meg for å "kose" meg med LSK - start kampen den dagen vi rykka opp. Etter å ha sett horrormatchen fra desember i fjor på nytt tar jeg med meg to ting. Vi har tapt i alle fall en fem seks poeng på og ikke ha publikum på tribunen, dessuten har vi nå en keeper som hadde reddet to av scoringene til start, på en god dag hadde Hedenstad Christiansen tatt alle.

                                      Kommentar

                                      • Sailor Man
                                        Moderator
                                        • Jun 2007
                                        • 1324

                                        Mer generelt om neste sesong, sa Bakke at vi har en stor jobb foran oss med tanke på å bygge kultur. Det tror jeg han har helt rett i, i mange sesonger på rad har vi underprestert i forhold til forventningene. Ikke bare forventningene fra egne fans, som kanskje har vært vel høye, men jeg mener at hvis vi ser objektivt på det har vi hatt spillerstaller med mange gode spillere som ikke har prestert det vi bør kunne forvente. Det er nok flere ting som har bidratt til det, dårlige stallsammensetninger, mangel på ledertyper og manglende kontinuitet blant trenere og støtteapparat, men det har definitivt også vært et resultat av en kultur som ikke har vært bra nok. Vi har vært en klubb som har lagt stoltheta si i å ikke rykke ned, og det er ikke sånn man bygger et vinnerlag.

                                        Kommentar

                                        • maxpayne
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 1206

                                          Det fokuseres mye på de uten kontrakt naturligvis men fokus må også ligge på spillere med kontrakt. Hvem kan vi få noe ut av enten på banen eller få andre midler for. Det er faktisk en enda mere spennende debatt. Kind Mikalsen, Lehne Olsen, Ranger, Baccay, Ødemarksbakken, Gustafsson, Slørdahl, Sandberg. Den eneste som er ett must av de med kontrakt før neste sesong er Hedenstad Christiansen, da velger jeg å se bort fra åpenbare nysingneringer. I de jeg nevner er det åpenbart spillere som kan byttes i feks. Solbakken.
                                          Last edited by maxpayne; 09.12.2020, 15:03.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎