Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fredpet76
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 1211

    Tromsø mangler to sentrale mot oss pga karantene (Antonsen og Rube Yttergård). Det betyr litt. I tillegg har vi hjemmematch der Tromsø har meget dårlig statistikk, så finner vi oss selv igjen blir det 3 poeng. Kanskje håpe på å få litt hjelp av Strømmen også som møter Sogndal.

    Kommentar

    • Dumbo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2004
      • 464

      Opprinnelig skrevet av MortenA

      Med seier i dag hadde vi holdt Sogndal bak oss med uavgjort dersom vi slo Tromsø. Nå må vi sannsynligvis slå begge.
      Med uavgjort mot Sogndal ligger vi fortsatt foran dem på tabellen med seier i hengekampen mot Jerv.

      Kommentar

      • BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1384

        Opprinnelig skrevet av Dumbo

        Med uavgjort mot Sogndal ligger vi fortsatt foran dem på tabellen med seier i hengekampen mot Jerv.
        Sogndal borte er nok nøkkelkampen, ja. Er ganske sikker på at vi tar flere poeng enn dem i de øvrige kampene som gjenstår.

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3324

          Opprinnelig skrevet av Dumbo

          Sogndal hekter oss vel ikke av om vi spiller uavgjort mot dem?
          Overså hengekampen mot Jerv i farta. Vinner vi den, så kan det holde. Kampen mot Tromsø blir i så fall viktigere enn den burde. Helst bør vi vinne må alle tre for å roe nervene.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • Håvard Ottesen
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Aug 2012
            • 127

            Kanskje det rett og slett var greit at vi fikk den vekkeren mot Raufoss i går. Håper trenerteamet bruker smellen riktig og at spillerne skjønner at selv om de har gått nesten en halv sesong uten å tape så kommer ikke poenga flaksende bare ved å møte opp.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3141

              Du så fra avspark at hodet til spillerne var på en annen og (i deres hode) viktigere kamp. For Raufoss var det cupfinale, og de vant helt fortjent. Det er plenty med eksempler på "storlag" som vinner mot de beste, men går på bananskall mot de dårligste. Det sitter ene og alene i toppetasjen, og nå må Bakke vise seg oppgaven moden og bruke dette til å kanalisere energi inn mot Tromsø-kampen. Vi tåler nok dette mageplasket, men vi overlever neppe ett til.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                Opprinnelig skrevet av G-Man
                Du så fra avspark at hodet til spillerne var på en annen og (i deres hode) viktigere kamp. For Raufoss var det cupfinale, og de vant helt fortjent. Det er plenty med eksempler på "storlag" som vinner mot de beste, men går på bananskall mot de dårligste. Det sitter ene og alene i toppetasjen, og nå må Bakke vise seg oppgaven moden og bruke dette til å kanalisere energi inn mot Tromsø-kampen. Vi tåler nok dette mageplasket, men vi overlever neppe ett til.
                Treneren signaliserer også at hodet hans er på en annen og viktigere kamp når han velger å bruke kampen på å gi matchtrening til 2. keeperen.

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9365

                  Synes backene våre holdt nivvå i dag.

                  Og la egentlig beslag på plassene ut sesongen begge to.

                  ​​​​​​

                  Kommentar

                  • Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2106

                    Denne sesongen angående opprykk/nedrykk blir nok ikke avgjort før siste runde ser det ut som?
                    ingen av topp lagene ser gode eller stabile Nok ut til å gå ubeseiret resten av sesongen. Samt mange av bunn lagene har både vilje og evne til å ta poeng fra alle.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3942

                      Selv om Garnås har vært god i starten, ser vi i Amundsens fravær at vi bør ha minst 2 nye stoppere av god kvalitet hvis vi skal spille i ES neste år.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1384

                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                        Selv om Garnås har vært god i starten, ser vi i Amundsens fravær at vi bør ha minst 2 nye stoppere av god kvalitet hvis vi skal spille i ES neste år.
                        Hvem vil du da ha ut av Amundsen, Garnås, Sandberg og Slørdahl? Regner ikke med at vi kan ha mer enn 4 stoppere i stallen

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          Ville helst bytta Granås, men han har lengst kontrakt og har netttopp blitt henta så det er uaktuelt. Vanskelig å vite hva man skal gjøre neste sesong. Amundsen er bra, men ikke helt god nok til å være den beste stopperen og lederstjerne bak. Vi kan kanskje ha 5 stoppere så lenge Sandberg er et usikkerhetsmoment. Håper Sandberg tar en Daland og viser at han holder høy eliteserieklasse til tross for to sesonger ute med skade.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            Hva gjør vi med venstrevingen neste sesong? Uranik er henta inn og er veldig spennende, bør være en av to venstrevinger i stallen. Tobias er henta inn og har hittil fått litt spilletid på venstrevingen. Haraldsson har sett bedre ut så langt. Kallevåg forsvinner vel trolig?

                            Henter vi Haraldson permanent og flytter Svendsen til indreløper eller satser vi på Svendsen på kanten og slipper Haraldsson? Er ikke helt overbevist om at Svendsen er en 433-ving.

                            Har vi avskrevet Ødemarksbakken?

                            Kommentar

                            • sigurdsen
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 1817

                              Opprinnelig skrevet av HSft
                              Hva gjør vi med venstrevingen neste sesong? Uranik er henta inn og er veldig spennende, bør være en av to venstrevinger i stallen. Tobias er henta inn og har hittil fått litt spilletid på venstrevingen. Haraldsson har sett bedre ut så langt. Kallevåg forsvinner vel trolig?

                              Henter vi Haraldson permanent og flytter Svendsen til indreløper eller satser vi på Svendsen på kanten og slipper Haraldsson? Er ikke helt overbevist om at Svendsen er en 433-ving.

                              Har vi avskrevet Ødemarksbakken?
                              Betyr dette at du tenker Knudsen som ren erstatter for Kairinen eller Matthew?

                              Kommentar

                              • Sailor Man
                                Moderator
                                • Jun 2007
                                • 1326

                                Opprinnelig skrevet av HSft


                                Har vi avskrevet Ødemarksbakken?
                                Det har vi.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Opprinnelig skrevet av sigurdsen

                                  Betyr dette at du tenker Knudsen som ren erstatter for Kairinen eller Matthew?
                                  Ja ser for meg at han blir en av de tre på midten. Håper vi får med Matthew og Kairinen videre, men det kan bli vanskelig.

                                  Svendsen, Knudsen, Mathisen, Matthew, Kairinen og Krogstad er vel en grei sekser på midten. Så tar jeg gjerne imot Solbakken og Solberg, om vi får napp på dem.

                                  Går ut fra at vi fortsetter med 433 neste sesong.

                                  Kommentar

                                  • Sailor Man
                                    Moderator
                                    • Jun 2007
                                    • 1326

                                    Svendsen, Seferi og Ødemarksbakken på kontrakt på venstre neste sesong. Av de kan vi nok regne med at Bakken går ut - og Haraldsson inn. Da har vi bra dekning, mener jeg. Etter min mening er det mer kritisk på sentral midt, vi har ikke noen defensive midtbanespillere på kontrakt..

                                    Det er også tynt på backplass og stopper. Så det vil nok skje en god del overganger inn og ut før neste sesong.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6075

                                      Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                      Svendsen, Seferi og Ødemarksbakken på kontrakt på venstre neste sesong. Av de kan vi nok regne med at Bakken går ut - og Haraldsson inn. Da har vi bra dekning, mener jeg. Etter min mening er det mer kritisk på sentral midt, vi har ikke noen defensive midtbanespillere på kontrakt..

                                      Det er også tynt på backplass og stopper. Så det vil nok skje en god del overganger inn og ut før neste sesong.
                                      Synes trippeldekning er for mye. Uranik blir 18 når serien begynner og bør være 2. valg om han skal satses på.

                                      Kommentar

                                      • Sailor Man
                                        Moderator
                                        • Jun 2007
                                        • 1326

                                        Opprinnelig skrevet av HSft

                                        Synes trippeldekning er for mye. Uranik blir 18 når serien begynner og bør være 2. valg om han skal satses på.
                                        For så vidt enig i det, men Haraldsson er et alternativ både på høyre og i midten også. Så om vi skal fortsette med 4-3-3 trenger vi nok såpass med spillere. I tillegg til de tre nevnte er det vel bare DG og TLO vi har kontrakt med neste år?

                                        edit: og Sannes, men jeg er i tvil om han vil spille en viktig rolle på laget til neste år, særlig hvis vi er i ES.

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 3942

                                          Opprinnelig skrevet av BD

                                          Hvem vil du da ha ut av Amundsen, Garnås, Sandberg og Slørdahl? Regner ikke med at vi kan ha mer enn 4 stoppere i stallen
                                          Vanskelig spørsmål. Kan ikke gi noe godt svar, men jeg synes dagens kamp viser at vi er veldig sårbare når Arnesen er ute. Hadde håpet Garnås hadde vist seg mer som sjef i dag, men det synes jeg ikke han gjorde. Slørdahl og Sandberg er vel mer framtida enn Arnesen, men har sett for lite til begge til å være for bombastisk. To nye har vi kanskje ikke råd eller plass til, men jeg synes det hadde vært betryggende med i alle fall en ny stopper av god ES-kvalitet. Slik Arnesen har spilt i det siste bør nok han være med videre.
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎