Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3933

    Nettavisen (bak betalingsmur) har en artikkel i dag om tenåringer som herjer i ES og Obos-ligaen. De presenterer en liste over de 10 mest spennende, både i ES og Obos.

    På lista fra Obos-ligaen finner vi 2 stk fra Sogndal, 3 stk fra Grorud, og en fra hver av klubbene Øygarden, Åsane, Stjørdals-Blink og Tromsø. Også Lasse Nordås fra Strømmen da, som LSK ikke hadde bruk for og som derfor gikk fra LSKs juniorlag til Strømmen sist vinter.

    Slik satses det på framtida i den tidligere toppklubben LSK.

    De bestemmende mentalt svært gamle menn i Sportsklubben fremstår mer og mer som Øystein Olsen og hovedstyret i Norges Bank: Hele verden ser at de tar feil og gjør feil hele tiden - bortsett fra dem selv.

    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Henke25
      Medlem
      Møteplager
      • Jun 2018
      • 79

      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
      Nettavisen (bak betalingsmur) har en artikkel i dag om tenåringer som herjer i ES og Obos-ligaen. De presenterer en liste over de 10 mest spennende, både i ES og Obos.

      På lista fra Obos-ligaen finner vi 2 stk fra Sogndal, 3 stk fra Grorud, og en fra hver av klubbene Øygarden, Åsane, Stjørdals-Blink og Tromsø. Også Lasse Nordås fra Strømmen da, som LSK ikke hadde bruk for og som derfor gikk fra LSKs juniorlag til Strømmen sist vinter.

      Slik satses det på framtida i den tidligere toppklubben LSK.

      De bestemmende mentalt svært gamle menn i Sportsklubben fremstår mer og mer som Øystein Olsen og hovedstyret i Norges Bank: Hele verden ser at de tar feil og gjør feil hele tiden - bortsett fra dem selv.

      https://pluss.nettavisen.no/norske-t...-95-3424007309
      Det er viktig å sette hale på grisen, og finne ut hvorfor gode spillere og talenter ikke klarer å blomstre i LSK, men finner seg selv i andre klubber. Håper Knudsen skal være banebrytende for oss, og sette eksempel som kan følges.

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3933

        Opprinnelig skrevet av Henke25

        Det er viktig å sette hale på grisen, og finne ut hvorfor gode spillere og talenter ikke klarer å blomstre i LSK, men finner seg selv i andre klubber. Håper Knudsen skal være banebrytende for oss, og sette eksempel som kan følges.
        Nå er det jo sånn at "ekspertisen" på Åråsen alltid har visst best. Men for oss vanlige dødelige fremstår det som helt åpenbart at de må slutte å lyve for åpen mikrofon om hva de vil gjøre. Enten det er "å snu hver stein" eller å "satse på ungdommen".

        Helt alminnelig intelligente folk gjennomskuer åpenbare løgner som kun er til bruk i festtalene (og forsvarstalene for dem selv).

        Hvis alt snakket om å satse på ungdommen hadde hatt bare et snev av sannhet i seg, ville vi garantert har vært i en ganske annen situasjon i dag.
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • Henke25
          Medlem
          Møteplager
          • Jun 2018
          • 79

          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

          Nå er det jo sånn at "ekspertisen" på Åråsen alltid har visst best. Men for oss vanlige dødelige fremstår det som helt åpenbart at de må slutte å lyve for åpen mikrofon om hva de vil gjøre. Enten det er "å snu hver stein" eller å "satse på ungdommen".

          Helt alminnelig intelligente folk gjennomskuer åpenbare løgner som kun er til bruk i festtalene (og forsvarstalene for dem selv).

          Hvis alt snakket om å satse på ungdommen hadde hatt bare et snev av sannhet i seg, ville vi garantert har vært i en ganske annen situasjon i dag.
          Absolutt. Det er lettere å akseptere eventuelle dårlige prestasjoner fra ungutter med potensiale enn en subkultur vi vil bli kvitt.

          Kommentar

          • Snow
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Jul 2019
            • 179

            Opprinnelig skrevet av Henke25

            Det er viktig å sette hale på grisen, og finne ut hvorfor gode spillere og talenter ikke klarer å blomstre i LSK, men finner seg selv i andre klubber. Håper Knudsen skal være banebrytende for oss, og sette eksempel som kan følges.
            Fordi LSK ikke gir de unge nok spilletid. Alle de unge spillerne i Nettavisen som blir spådd som stjernespillere i framtiden er med i første 11 for deres klubber. Sannes var nevnt i Dagbladet som framtiden spiller når OBOS startet men når du gir han i snitt 10 minutters spilletid så kan man ikke forvente seg så mye.
            Last edited by Snow; 23.08.2020, 13:03.

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9365

              Humor(?) at vi som ønsker at ungdommen skal spille får på pukkelen på Twitter og fx av den fantastiske podcasten Harde Mottak.

              For de sier at argumentet for å la ungdommen spille bare pga alder ikke henger på greip, samtidig som de sjøl argumenterer for at den ene og den andre må spille pga rutine/alderdom.

              Men da mener man jo at rutine/alderdom er lik ferdigheter, og det ser vi jo at etter et nedrykk og en tredjedels spelt sesong ikke stemmer...

              Det "vi" ungdomsforkjempere heller sier er at de etablerte er så jæveli rævva at det da ikke kan skade å prøve med en yngre kis som kan vokse. Den eldre kan bare krympe (bortsett fra Rafn).

              Rundt Knudsen nå så sa de i forrige episode av Mottaket at Bakke mente han nå hadde fortjent plassen, så da var den grei.

              Det "vi" ungdomsforkjempere da mener, er at det tok for lang tid for hælvette.

              Topp 3 på laget hver gang han spiller han.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                Harde mottak sitt korstog mot de som vil ha inn unge spillere er svakt. Argumenteres mye mot stråmenn der. De er negative til folk som vil ha inn juniorer på alle plasser. Men at vi ønsker Christensen, Ranger og Knudsen inn på laget er ikke så latterlig som de prøver å fremstille det. Det er snakk om 3 spillere som er myndige og har vist at de presterer på samme nivå eller bedre enn konkurrentene når de slippes til.

                Kommentar

                • Henke25
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Jun 2018
                  • 79

                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Harde mottak sitt korstog mot de som vil ha inn unge spillere er svakt. Argumenteres mye mot stråmenn der. De er negative til folk som vil ha inn juniorer på alle plasser. Men at vi ønsker Christensen, Ranger og Knudsen inn på laget er ikke så latterlig som de prøver å fremstille det. Det er snakk om 3 spillere som er myndige og har vist at de presterer på samme nivå eller bedre enn konkurrentene når de slippes til.
                  Når man ser på gjengen som spilte oss loddrett ned i OBOS så bør jo alle med et snev av kunnskap skjønne at det må en fornying til.

                  Kommentar

                  • plantemiddel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2012
                    • 799

                    Opprinnelig skrevet av Henke25

                    Når man ser på gjengen som spilte oss loddrett ned i OBOS så bør jo alle med et snev av kunnskap skjønne at det må en fornying til.
                    Alle skjønner helt åpenbart ikke det, iom at den samme gjengen fortsatt spiller...

                    Kommentar

                    • brune stakkeland
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2012
                      • 863

                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Harde mottak sitt korstog mot de som vil ha inn unge spillere er svakt. Argumenteres mye mot stråmenn der. De er negative til folk som vil ha inn juniorer på alle plasser. Men at vi ønsker Christensen, Ranger og Knudsen inn på laget er ikke så latterlig som de prøver å fremstille det. Det er snakk om 3 spillere som er myndige og har vist at de presterer på samme nivå eller bedre enn konkurrentene når de slippes til.
                      Ranger har bukka når han har fått prøve seg. Christiansen er nødt til å dirigere bedre. Christiansen har prestert bra han asså, men er ikke nødvendigvis riktig for utviklinga at man skal være fast som unggutt heller.

                      Knudsen har vært god og tatt plassen nå, men er ikke sikkert han hadde vært like god om han hadde slippe til før heller. Handler vel så mye om å slippe de til til riktig tid

                      Kommentar

                      • Raskolnikov
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1452

                        På ingen som helst måte enig i at Ranger "har bukka" i 2. omgang mot Stjørdals/Blink eller 1. omgang mot Sogndal. En mer etablert spiller ville sikkert også blitt tatt i forsvar som kamprusten etter et lengre skadeopphold.

                        Ut fra rapportene var Ranger meget god i treningskampene. Men for all del dumt å gi spilletid til en lynrask spiller med U21-landskamper. Kan det tenkes at det ville vært positivt for en ung spiller som Ranger å få tillit?
                        Last edited by Raskolnikov; 24.08.2020, 18:35.
                        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                        Kommentar

                        • Dumbo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2004
                          • 463

                          Uansett ingen tvil om at vi sofaskribenter har en langt større kompetanse enn Bakke og de øvrige som arbeider med dette til daglig

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            Alltid slitsomt når noen drar «treneren er ufeilbarlig og har mer greie på fotball enn alle på forumet»-kortet. Spesielt når han har ført LSK til nedre halvdel på OBOS med kortsiktige spillervalg.

                            Kommentar

                            • brune stakkeland
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2012
                              • 863

                              Alltid slitsomt med folk som ikke ser treninger engang men allikevel har bedre oversikt over hvordan spillerne ligger an i løypa enn trenerapparatet

                              Kommentar

                              • sigurdsen
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 1817

                                Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                                Alltid slitsomt med folk som ikke ser treninger engang men allikevel har bedre oversikt over hvordan spillerne ligger an i løypa enn trenerapparatet
                                Nå må du slutte med den brønnpissinga du driver med. Jeg, og helt sikkert majoriteten her inne, baserer meningene sine på kampene vi ser. Mener du forumet kun skal være for dem som overværer x antall treninger i uken?

                                jeg velger uansett en spiller som er middels på trening og god i kamp 10 av 10 ganger, enn motsatt.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Har bodd på Åråsen å sett treninger daglig. Ble ikke noen ekspert av å se på treningene. Er i kamper man virkelig ser hva spillerne er i stand til å prestere.

                                  Misforstå meg rett. Jeg innbiller meg ikke at jeg har mer greie på foball enn Bakke, men jeg må ha lov til å være uenig i prioriteringer han gjør uansett. Å påstå at det er så sykt viktig å se hver trening for å ha en mening blir for dumt.

                                  Skal du vite hva talentene våre kan prestere så holder det å se dem i våre treningskamper og landskampene, frem til de får tillitt på a-laget.

                                  Kommentar

                                  • Playboy1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 2105

                                    Godt at Legne Olsen endelig er på rett plass til Rett tid om dagen
                                    Men...
                                    Jeg skjønner fortsatt hvilken plan vi har offensivt?
                                    det finnes jo ingen samhandling i det hele tatt.
                                    stopper opp hver eneste med at en spiller( oftest Megalsvis )bremser bare opp kontringen , ser seg litt Rundt ødelegger rytmen , for så å spille ballen rett i motstander.

                                    Kommentar

                                    • brune stakkeland
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2012
                                      • 863

                                      Jeg tror noen har misforstått både brønnpissing og intensjonen med innlegget mitt.
                                      Jeg stoler på at trenerne ser hvem som er klare og ikke, Ranger var en åpenbaring i treningskampene, derfor var det en desto større skuffelse å se han utrette absolutt ingenting når han fikk sjansen. Håper han er klar til å vise seg frem igjen snart

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3319

                                        Vi er utrolig nok kun 8 poeng bak direkte opprykk. Skal man se positivt, så er vi ubeseiret på fire kamper. Det er allikevel ikke godt nok, men vi kan håpe at det er et steg i riktig retning. Seier mot Strømmen i neste runde, og vi bør være på kvalik-plass. Vi kan også håpe at Tromsø nærmer seg en formsvik med kun ett poeng på siste tre kampene.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2857

                                          Mye av miseren den første drøye tredelen av sesongen skyldes at vi har feilet fullstendig på hjemmebane. Borte har vi tatt 11 poeng på 6 kamper, 1,83 poeng i snitt. 10-7 i målforskjell. Hjemme har vi tatt 5 poeng på 5 kamper, ett poeng i snitt. 6-7 i snitt. Hadde bortesnittet vært over alle 11 kampene, hadde vi ligget på tredjeplass med 20 poeng, fire bak sikkert opprykk.

                                          Noen tanker omkring dette?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎