Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2857

    Får også legge til; Med tanke på de lagene vi har møtt hittil, ville det ikke vært urealistisk (i en litt mindre bedriten verden) å forventet full pott på hjemmebane hittil. Da hadde vi hatt 26 poeng, og toppet med 8-2-1. Så, det aller viktigste blir å løse "hjemmekoden" – Hvorfor i helvete klarer vi ikke å dominere på eget gress i denne ligaen?

    Kommentar

    • plantemiddel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2012
      • 799

      I fotball, som mange andre idretter, er flaks en viktig faktor. Noen ganger går stolpeskuddene inn, andre ganger ut. Noen ganger gir motstanderne bort et mål på merkelige vis, mens andre ganger er det våre egne som driter seg ut og gir bort en målsjanse. For meg blir det dermed litt rart å legge vekt på den type statistikk etter så få kamper. Kan det rett og slett være at en har hatt flaks på de kampene en har spilt borte og uflaks de kampene en har spilt borte?

      Det betyr foresten at jeg gleder meg mer over godt spill og fremgang i prestasjoner enn resultatene i en kamp, da det er prestasjoner over tid som betyr noe på lang sikt, ikke flaks eller uflaks i enkeltkamper.

      Kommentar

      • Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1324

        Jo Coppens: Hvis han ikke skal være et klart førstevalg - hvorfor henta vi ham? Den signeringa blir mer og mer uforståelig for meg for hver kamp Mads holder ham på benken.

        Det er så typisk også - hente en middels utlendig som stallfyll med penger vi kunne brukt på å hente 1-2 lokale talenter. Spesielt i dagens situasjon må utgangspunktet være at vi satser på unge, lokale spillere og utlendinger som blir henta skal være klare forsterkninger.

        Kommentar

        • Dumbo
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2004
          • 463

          Opprinnelig skrevet av Sailor Man
          Jo Coppens: Hvis han ikke skal være et klart førstevalg - hvorfor henta vi ham? Den signeringa blir mer og mer uforståelig for meg for hver kamp Mads holder ham på benken.

          Det er så typisk også - hente en middels utlendig som stallfyll med penger vi kunne brukt på å hente 1-2 lokale talenter. Spesielt i dagens situasjon må utgangspunktet være at vi satser på unge, lokale spillere og utlendinger som blir henta skal være klare forsterkninger.
          Det måtte vel uansett hentes en erstatter for Maric? Og da er det vel like greit å hente inn og plassere en rutinert keeper på benken fremfor å la et ungt talent sitte der?

          Tipper Emil Ødegaard utvikler seg like mye ved å spille for Grorud fremfor å sitte på benken i Lillestrøm.

          Kommentar

          • Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1324

            Opprinnelig skrevet av Dumbo

            Det måtte vel uansett hentes en erstatter for Maric? Og da er det vel like greit å hente inn og plassere en rutinert keeper på benken fremfor å la et ungt talent sitte der?
            Er du ironisk, eller? At vi har Coppens på kontrakt betyr jo at han tar opp lønnsutgifter og en plass i troppen - som så klart kunne gått til et ungt talent.

            Kommentar

            • Dumbo
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2004
              • 463

              Opprinnelig skrevet av Sailor Man

              Er du ironisk, eller? At vi har Coppens på kontrakt betyr jo at han tar opp lønnsutgifter og en plass i troppen - som så klart kunne gått til et ungt talent.
              Kostnadene ved å ha Coppens på kontrakt er vel neppe noe større enn de ville vært med en etablert norsk keeper? I motsetning til deg synes jeg ikke det er merkelig at de satser på å ha en rutinert keeper i tillegg til Mads.

              Kommentar

              • Sailor Man
                Moderator
                • Jun 2007
                • 1324

                Opprinnelig skrevet av Dumbo

                Kostnadene ved å ha Coppens på kontrakt er vel neppe noe større enn de ville vært med en etablert norsk keeper? I motsetning til deg synes jeg ikke det er merkelig at de satser på å ha en rutinert keeper i tillegg til Mads.
                Nei, han er sikkert ikke dyrere enn en etablert norsk keeper, men det var heller ikke poenget mitt. Jeg mener at hvis vi skal hente utenlandske spillere (og for så vidt etablerte norske spillere), så må de være klare forsterkninger. Spillerne som ikke forsvarer en plass i elleveren bør helst være talenter som kan bli gode nok i framtiden.

                Kommentar

                • plantemiddel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2012
                  • 799

                  I og for seg enig at det er bedre å satse på 1-2 lokale talenter fremfor å bruke lønnsmidler på etablerte benkeslitere, men tipper også at det ville blitt ramaskrik her inne hvis de ikke hadde henta Coppens og vi fikk en skade på Mads tidlig i sesongen.

                  Kommentar

                  • ChrisK
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2013
                    • 296

                    Det er viktig med en erfaren keeper i en tropp, uavhengig om keeperen er fast eller ikke.

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1324

                      Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                      I og for seg enig at det er bedre å satse på 1-2 lokale talenter fremfor å bruke lønnsmidler på etablerte benkeslitere, men tipper også at det ville blitt ramaskrik her inne hvis de ikke hadde henta Coppens og vi fikk en skade på Mads tidlig i sesongen.
                      Nei, da Igonen forsvant var det klart at vi måtte ha en ny keeper. Det er helt greit, det er at vi henta en etablert utlending som ikke var bedre enn det vi hadde fra før jeg er kritisk til..

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2281

                        Brainstorming: Kan Sannes omskoleres til stopper? Han har vel fysikk og hodestyrken som skal til. Et tankeeksperiment ettersom det kan bli lite med spilletid som spiss når BBS kommer. Også for å få inn flere juniorer på laget.

                        Kommentar

                        • Sailor Man
                          Moderator
                          • Jun 2007
                          • 1324

                          Opprinnelig skrevet av kunden
                          Brainstorming: Kan Sannes omskoleres til stopper? Han har vel fysikk og hodestyrken som skal til. Et tankeeksperiment ettersom det kan bli lite med spilletid som spiss når BBS kommer. Også for å få inn flere juniorer på laget.
                          Han har fysikken, ingen tvil om det. Men jeg tror han seinest i fjor ble omskolert fra kant til spiss. Blir litt dumt å omskolere ham igjen.

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7027

                            Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                            Nei, da Igonen forsvant var det klart at vi måtte ha en ny keeper. Det er helt greit, det er at vi henta en etablert utlending som ikke var bedre enn det vi hadde fra før jeg er kritisk til..
                            Man må nok også ta høyde for at vi er en relativt pengelens klubb i OBOS-ligaen, og neppe det mest fristende stoppestedet for toppspillere for tiden.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • Snow
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Jul 2019
                              • 179

                              Opprinnelig skrevet av kunden
                              Brainstorming: Kan Sannes omskoleres til stopper? Han har vel fysikk og hodestyrken som skal til. Et tankeeksperiment ettersom det kan bli lite med spilletid som spiss når BBS kommer. Også for å få inn flere juniorer på laget.
                              Fas ut TLO og inn med Sannes. Sannes er LSK’s raskeste spiller og han har skapt fler sjanser på 10-15 minutter enn det TLO har gjort på 70 minutter. Jeg tror at om ikke LSK gir han mer spilletid så kommer han fort til å forsvinne til en annen klubb.

                              Kommentar

                              • Kjøttkaka
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2012
                                • 289

                                Opprinnelig skrevet av Snow

                                Fas ut TLO og inn med Sannes. Sannes er LSK’s raskeste spiller og han har skapt fler sjanser på 10-15 minutter enn det TLO har gjort på 70 minutter. Jeg tror at om ikke LSK gir han mer spilletid så kommer han fort til å forsvinne til en annen klubb.
                                Dette blir litt rart å komme med nå som TLO har putta i tre kamper på rad, og til og med var banens beste mot Kongsvinger.

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3319

                                  Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                  Nei, da Igonen forsvant var det klart at vi måtte ha en ny keeper. Det er helt greit, det er at vi henta en etablert utlending som ikke var bedre enn det vi hadde fra før jeg er kritisk til..
                                  Har ingen problemer med å se ønsket om å hente en rutinert keeper som alternativ til et ungt talent. Siden hen ble hentet i sommervinduet ligger det i kortene at det blir enten en utlending eller et tredjevalg fra en annen norsk klubb. Husk at et navn som har sirkulert er Kwarasay Larsen, og da er jeg mer fornøyd med Coppens.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Snow
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Jul 2019
                                    • 179

                                    Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka

                                    Dette blir litt rart å komme med nå som TLO har putta i tre kamper på rad, og til og med var banens beste mot Kongsvinger.
                                    Mot bunnlag ja. Det er der TLO hører hjemme. Vi vinner med bare 1 mål mot Strømmen! Er du fornøyd med det?Da har du ikke høye krav. TLO imponerer ikke meg og er den neste som må fases ut etter Salquist og sett inn de unge. Vi må bygge opp et nytt lag og jeg synes at vi er på rett vei med Slørdahl, Knudsen, Christensen.....Krogstad må også fases ut. Han senker spilet og er utrolig dårlig på skudd.
                                    Last edited by Snow; 28.08.2020, 07:46.

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3320

                                      Opprinnelig skrevet av Snow

                                      Mot bunnlag ja. Det er der TLO hører hjemme. Vi vinner med bare 1 mål mot Strømmen! Er du fornøyd med det?Da har du ikke høye krav. TLO imponerer ikke meg og er den neste som må fases ut etter Salquist og sett inn de unge. Vi må bygge opp et nytt lag og jeg synes at vi er på rett vei med Slørdahl, Knudsen, Christensen.....Krogstad må også fases ut. Han senker spilet og er utrolig dårlig på skudd.
                                      Så det er TLO sin skyld at Moses og DG bommer aleine med keeper også nå da? Hvis de hadde scoret og resultatet hadde blitt 3-0, da hadde det vært ok?

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7027

                                        Opprinnelig skrevet av Snow
                                        Mot bunnlag ja. Det er der TLO hører hjemme. Vi vinner med bare 1 mål mot Strømmen! Er du fornøyd med det?Da har du ikke høye krav. TLO imponerer ikke meg og er den neste som må fases ut etter Salquist og sett inn de unge. Vi må bygge opp et nytt lag og jeg synes at vi er på rett vei med Slørdahl, Knudsen, Christensen.....Krogstad må også fases ut. Han senker spilet og er utrolig dårlig på skudd.
                                        Nå så jeg bare høydepunkter fra kampen i går, men TLO var da granngivelig involvert i nesten alle våre store muligheter? Tror han vil vokse veldig på å få BBS ved siden av seg. Da er jeg mer enig i det du skriver om Krogstad. Jeg syns ikke han har en bra utvikling. Det er tungt og går ganske sakte.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • Holterkanari
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2009
                                          • 560

                                          Med gode opplevelser håper jeg gutta vokser og lærer, da bør de komme styrket ut av denne nedturen om de har fighteren i seg
                                          ________________________
                                          TB

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎