Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TomLundby
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 616

    Planlegging av 2021 bør utsettes til man veit divisjonen man spiller. Spesielt siden alt foreslått her nå ser tynt ut om det skulle bli opprykk.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Opprinnelig skrevet av Sailor Man

      For så vidt enig i det, men Haraldsson er et alternativ både på høyre og i midten også. Så om vi skal fortsette med 4-3-3 trenger vi nok såpass med spillere. I tillegg til de tre nevnte er det vel bare DG og TLO vi har kontrakt med neste år?

      edit: og Sannes, men jeg er i tvil om han vil spille en viktig rolle på laget til neste år, særlig hvis vi er i ES.
      Ser for meg at BBS fort blir med videre selv om 433 ikke får det beste ut av han.

      Ellers har vi jo flere spennende unge spillere som vi ikke skal glemme. Tenker først og fremst på Eskil Edh som er en spennende spiller som ikke bør graves alt for dypt ned i bunken, men Rakneberg og Bakken kan også ta en plass i troppen.

      Men vi kan godt ha både Svendsen og Haraldsson i laget, men da synes jeg Svendsen burde bli brukt som indreløper på trening.

      Kommentar

      • Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1326

        Opprinnelig skrevet av TomLundby
        Planlegging av 2021 bør utsettes til man veit divisjonen man spiller. Spesielt siden alt foreslått her nå ser tynt ut om det skulle bli opprykk.
        Skjønner at Simon venter med det, men selv har jeg planlagt sammensetninga av stallen i 2021 siden midt i 2017-sesongen.

        Kommentar

        • Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2106

          Synes det er litt vel tidlig å betrakte Haraldsson som ett godt alternativ for oss neste sesong om vi skulle rykke opp denne sesongen ?Selv ser jeg også litt potensiale, men tidlig ennå selv med 2 mål på 2 kamper.
          Vi må Evt være sikre på å handle kvalitet enn mere kvantitet , på plasser vi allerede har ‘grei’ dekning/kvantitet. Bedre med eks 3-4 spillere som
          som kan gå rett inn å styrke 1-elleveren , enn eks 5-6 brukbare spillere.

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4287

            Opprinnelig skrevet av HSft

            Ser for meg at BBS fort blir med videre selv om 433 ikke får det beste ut av ham.
            klubben og BBS er allerede enige om betingelsene for forlengelse. Rykker vi opp er det kun tilbud fra utlandet som kan gjøre at BBS ikke er LSK-spiller i 2021. Kan ikke se for meg at interessen er all verden nå som han har vært halvskada og scora ett mål i OBOS. Han blir gull neste år med en full oppkjøring!

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

              klubben og BBS er allerede enige om betingelsene for forlengelse. Rykker vi opp er det kun tilbud fra utlandet som kan gjøre at BBS ikke er LSK-spiller i 2021. Kan ikke se for meg at interessen er all verden nå som han har vært halvskada og scora ett mål i OBOS. Han blir gull neste år med en full oppkjøring!
              Da har vi Svendsen, Uranik, Olsen, BBS, Gustafsson, Sannes og Edh klare for neste sesong.

              Kommentar

              • Tjodleif
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2017
                • 848

                Folk hyller Rafn, og jeg er med, men vi trenger en venstreback med venstrebein!

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4287

                  Opprinnelig skrevet av Tjodleif
                  Folk hyller Rafn, og jeg er med, men vi trenger en venstreback med venstrebein!
                  Synes det lukter litt Rafn til Fredrikstad. Håper klubben gir Baccay muligheten neste år. Vanskelig å finne gode backer – men nå har vi altså en egenutvikla venstreback som var på prøvespill hos Chelsea og en egenutvikla høyreback som den suverene serielederen i ES lå langflate etter. Synes fortsatt det er veldig merkelig at disse ikke har fått flere sjanser.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                    Synes det lukter litt Rafn til Fredrikstad. Håper klubben gir Baccay muligheten neste år. Vanskelig å finne gode backer – men nå har vi altså en egenutvikla venstreback som var på prøvespill hos Chelsea og en egenutvikla høyreback som den suverene serielederen i ES lå langflate etter. Synes fortsatt det er veldig merkelig at disse ikke har fått flere sjanser.
                    Helt enig. Gir vi Baccay et par kamper i OBOS så er han trolig rett inn på u21-landslaget. En av de best Norske venstrebackene født i dette årtusenet. Skjønner ikke hvorfor vi har vært så redd for å fi han muligheten. Hadde venta at vi skulle satse på Ranger og Baccay i år.

                    Kommentar

                    • fredpet76
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 1211

                      Opprinnelig skrevet av HSft

                      Helt enig. Gir vi Baccay et par kamper i OBOS så er han trolig rett inn på u21-landslaget. En av de best Norske venstrebackene født i dette årtusenet. Skjønner ikke hvorfor vi har vært så redd for å fi han muligheten. Hadde venta at vi skulle satse på Ranger og Baccay i år.
                      Jeg også håper på Baccay og at han blir god, men han er ikke fast i FFK og har ikke startet deres kamper på lenge nå. Mao, kan hende vi overvurderer han litt.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Opprinnelig skrevet av fredpet76

                        Jeg også håper på Baccay og at han blir god, men han er ikke fast i FFK og har ikke startet deres kamper på lenge nå. Mao, kan hende vi overvurderer han litt.
                        Han er jo på ingen måte et ferdig produkt og var ikke i sin beste form når vi sendte han sørover. Så det er ikke noe sjokk for meg om han ikke har vært fast der. Tror han hadde hatt godt av litt tillit og noen kamper i en klubb som satser på han pga potensialet. Ikke potensialet som kan komme ut om noen år, men i løpet av noen kamper.

                        Han holdt jo nivået i tippeligaen i fjor. Og han har ikke gjort seg bort på det som trolig er et av tidenes beste norske u-landslag. Var med å vinne prøve-EM før selve mesterskapet ble kanselert pga covid bl.a. Jeg har sett han mest på u-landslagene.

                        Kommentar

                        • TomLundby
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 616

                          Ungdomssatsing har vært en fiasko i år som alle andre år i LSK. Men opprykk er opprykk, hvisomatte dersomatte er alt tilgitt.

                          Kommentar

                          • niko
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2008
                            • 440

                            Fiasko er vel å ta hardt i:
                            * Mads har fått debut, etablert seg som første valg, og har hatt god utvikling gjennom sesongen.
                            * Knudsen har fått brukbart med spilletid.
                            * I de (dessverre altfor få) kampene vi har avgjort tidlig, har det jevnt over blitt byttet inn mange unge som har fått brukbart med minutter.
                            * Hentet inn flere spennende unggutter i siste vindu med tanke på neste sesong.
                            * Svendsen, Mathisen, Edh, Sannes har fått innhopp. Bakken også, eller husker jeg feil?

                            Mest skuffende er nok at ikke Ranger har etablert seg slik det så ut rundt påsketider. Samtidig synes jeg ikke han har tatt kjempegodt vare på de sjansene han har fått. Og at Sandberg får nok en sesong ødelagt av skade.

                            Vil også tro avlyst sesong for LSK2 var en stor strek i regningen.

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3142

                              Satsingen har på ingen måte vært noen fiasko, tvert i mot mener jeg at vi ikke kunne ha forsert dette noe mer uten at det ville gått seriøst utover de sportslige resultatene.

                              Nå må vi ikke bli så aldersblinde at vi kvitter oss med spillere som pr i dag er de beste alternativene. Jeg mener f.eks at Rafn absolutt bør være med videre. Han har vært god på venstre back, men ville ha vært enda en god del bedre på høyre. Pr i dag er han den beste høyrebacken vi har, skal han da kippes ut bare fordi Ranger er yngre? (Misforstå meg rett, jeg har både sansen for og trua på Ranger som et førstevalg litt lenger frem i tid).

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3164

                                Opprinnelig skrevet av niko
                                Fiasko er vel å ta hardt i:
                                * Mads har fått debut, etablert seg som første valg, og har hatt god utvikling gjennom sesongen.
                                * Knudsen har fått brukbart med spilletid.
                                * I de (dessverre altfor få) kampene vi har avgjort tidlig, har det jevnt over blitt byttet inn mange unge som har fått brukbart med minutter.
                                * Hentet inn flere spennende unggutter i siste vindu med tanke på neste sesong.
                                * Svendsen, Mathisen, Edh, Sannes har fått innhopp. Bakken også, eller husker jeg feil?

                                Mest skuffende er nok at ikke Ranger har etablert seg slik det så ut rundt påsketider. Samtidig synes jeg ikke han har tatt kjempegodt vare på de sjansene han har fått. Og at Sandberg får nok en sesong ødelagt av skade.

                                Vil også tro avlyst sesong for LSK2 var en stor strek i regningen.
                                Må heller ikke glemme Philip Slørdahl, som spilte en rekke gode kamper og snudde trenden i forsvaret sammen med Amundsen etter at Sheriff og Salquist var borte. At Garnås har tatt plassen nå betyr ikke at Slørdahl er helt ute. Synes egentlig at alle talentene har fått rimelig med spilletid, og selv om jeg har trua både på Baccay (men kanskje mest på kant) og spesielt på Ranger, så har de et stykke igjen før de kan utfordre Melgalvis og Rafn, som begge har vist at de er klare førstevalg i den rekka med kamper vi har hatt nå. Spesielt Melgalvis har overraska meg positivt i denne perioden. Tidligere var jeg svært kritisk til å bruke ham på backplass, men nå må jeg innrømme at jeg synes han gjør en grei jobb også defensivt. Iallfall her i OBOS-ligaen.

                                gilbert

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Baccay er i U21-troppen.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7027

                                    Opprinnelig skrevet av TomLundby
                                    Ungdomssatsing har vært en fiasko i år som alle andre år i LSK. Men opprykk er opprykk, hvisomatte dersomatte er alt tilgitt.
                                    Å kalle det fiasko er rimelig strengt, syns jeg. Mads, Slørdahl, Ranger, Knudsen og Ulrik Mathisen som kom har alle fått en god del spilletid. Spillere som Eskil Edh har fått muligheter og flere er på vei opp, håper jeg. Laget er både yngre og mer fremoverrettet enn det har vært på ganske mange år. Jeg håper backene våre skiftes ut slik at kun Ranger står igjen der i 2021 av de som er i klubben nå, siden de andre har bevist at de ikke er gode nok for Eliteserien (SKM kan bli med videre, under tvil), og at vi klarer å signere Krogstad og Kairinen + en til (gjerne Mathew, han er vel ikke attraktiv nok til at han får en lukrativ utenlandskontrakt, så det kan nok være mulig). Da har vi et ok utgangspunkt for Eliteserien 2021.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7027

                                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                                      Tidligere var jeg svært kritisk til å bruke ham på backplass, men nå må jeg innrømme at jeg synes han gjør en grei jobb også defensivt. Iallfall her i OBOS-ligaen.
                                      gilbert
                                      I OBOS? Helt enig. Men Melgalvis (og Rafn på den andre siden) har hatt ganske enkle arbeidsvilkår i år, det er få lag som har prøvd å angripe mot oss. Senest mot Raufoss møtte vi plutselig et lag som sto høyt, presset aggressivt og ville styre kampen. Da ble begge avkledd. Jeg vil ikke ha med noen av dem videre hvis vi rykker opp. De er flotte fyrer, helt sikkert, men de er ikke gode nok til å spille i Eliteserien. Det har de bevist i tidligere sesonger, og det er harde fakta, i mine øyne.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3321

                                        Rafn og Melgalvis er gode OBOS-spillere, men det stopper der. Det er påtide å stikke fingeren i jorda. Det er stor forskjell på øverste nivå og nest øverste. Begge to har vist over tid i ES at de ikke er gode nok for et lag som har større ambisjoner enn å holde seg på øverste nivå.

                                        Kommentar

                                        • maxpayne
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 1208

                                          Opprinnelig skrevet av trigz

                                          I OBOS? Helt enig. Men Melgalvis (og Rafn på den andre siden) har hatt ganske enkle arbeidsvilkår i år, det er få lag som har prøvd å angripe mot oss. Senest mot Raufoss møtte vi plutselig et lag som sto høyt, presset aggressivt og ville styre kampen. Da ble begge avkledd. Jeg vil ikke ha med noen av dem videre hvis vi rykker opp. De er flotte fyrer, helt sikkert, men de er ikke gode nok til å spille i Eliteserien. Det har de bevist i tidligere sesonger, og det er harde fakta, i mine øyne.
                                          Så du hevder at Raufoss var ute etter å styre spillet? De var aggresive og presset høyt til tider men å hevde at de ville styre spillet er en enorm overdrivelse. Det var vi som gikk fem på og ikke justerte vår egen spillestil til å ligge lavt og la Raufoss ha mere ball. Alle er enig om at vi ikke er noe topplag i eliteserien med den stallen vi har men hvis vi kaster inn på Baccay, Ranger og flere unggutter hvis vi rykker opp så er det å be om nedrykk på første forsøk. Rafn er vel så godt som klar for FFK men Melgalvis bør være med videre som en spiller som kan bekle flere roller i 2 år til. Vi kan gjerne få oss bedre backer men det forandrer ikke på at Melgalvis er en spiller som kan brukes til mye annet.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎