Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    Opprinnelig skrevet av trigz

    I OBOS? Helt enig. Men Melgalvis (og Rafn på den andre siden) har hatt ganske enkle arbeidsvilkår i år, det er få lag som har prøvd å angripe mot oss. Senest mot Raufoss møtte vi plutselig et lag som sto høyt, presset aggressivt og ville styre kampen. Da ble begge avkledd. Jeg vil ikke ha med noen av dem videre hvis vi rykker opp. De er flotte fyrer, helt sikkert, men de er ikke gode nok til å spille i Eliteserien. Det har de bevist i tidligere sesonger, og det er harde fakta, i mine øyne.
    Veldig skuffende at vi ikke har testa Ranger og Baccay skikkelig i år. Nå har vi et sett med backer som aldri blir bra tippeligakvaliter og et sett med backer som er helt utesta og som vi ikke kan satse på neste sesong uten å ta stor risiko. Risiko som vi burde ha tatt i år.

    Kommentar

    • Tvilling
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 1462

      Bakke er veldig klar på at vi trenger en tropp med en miks av unge og etablerte. De unge vokser da mye fortere. Undres på sist vi hadde en stall med så mange unge? - Er det bare ett inntrykk, eller er det faktisk et taktskifte?
      Og angående "fiasko"-tanken.. den kan da heller ikke inkludere det som skjer på akademi-fronten?

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1209

        Opprinnelig skrevet av HSft

        Veldig skuffende at vi ikke har testa Ranger og Baccay skikkelig i år. Nå har vi et sett med backer som aldri blir bra tippeligakvaliter og et sett med backer som er helt utesta og som vi ikke kan satse på neste sesong uten å ta stor risiko. Risiko som vi burde ha tatt i år.
        Vi slapp in 3 mål mere enn glimt i fjor. De tok sølv! Det var uten Amundsen og med en keeper som var langt dårligere enn MHC. Vi trenger forsterkninger forsvarsmessig det er jeg enig i men det er langt viktigere å få skikkelig orden fremover på banen.

        Kommentar

        • ChrisK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2013
          • 297

          Opprinnelig skrevet av maxpayne

          Vi slapp in 3 mål mere enn glimt i fjor. De tok sølv! Det var uten Amundsen og med en keeper som var langt dårligere enn MHC. Vi trenger forsterkninger forsvarsmessig det er jeg enig i men det er langt viktigere å få skikkelig orden fremover på banen.
          47 mål i fjor gir et snitt på ca 1,5 mål i mot per kamp. Det var kun Godset og Mjøndalen over Lillestrøm på tabellen som slapp inn flere mål. Skal sies at det bare ble scoret 32 mål, men det var for dårlig i begge ender.

          Kommentar

          • maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1209

            Opprinnelig skrevet av ChrisK

            47 mål i fjor gir et snitt på ca 1,5 mål i mot per kamp. Det var kun Godset og Mjøndalen over Lillestrøm på tabellen som slapp inn flere mål. Skal sies at det bare ble scoret 32 mål, men det var for dårlig i begge ender.
            47 er litt for mye selvsagt men jeg vil understreke at det er temmelig marginalt i forhold til lagene på plassene fra 2 til 6 som slapp inn 44, 41, 40, 42 og 41. Det er ikke Melgavis og Rafn og forsvaret som ikke vil holde mål i Eliteserien.

            Kommentar

            • Egumen
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Sep 2011
              • 172

              Personlig mener jeg Rafn er god nok på startplass i ES, men da som høyreback. Det er definitivt der han er best og jeg synes det er synd vi ikke har en god nok spiller på VB, så han kunne spilt seg varm på HB. Synes Rafn/Ranger på HB holder neste år, hvis Rafn holder denne formen fremover.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                Opprinnelig skrevet av maxpayne

                Vi slapp in 3 mål mere enn glimt i fjor. De tok sølv! Det var uten Amundsen og med en keeper som var langt dårligere enn MHC. Vi trenger forsterkninger forsvarsmessig det er jeg enig i men det er langt viktigere å få skikkelig orden fremover på banen.
                Forskjellen er at fremover på banen så har vi ikke så mange potensielle løsninger blandt juniorene. Vi har to av norges mest lovende unge backer. Men vi har ikke noen av norges mest lovende vinger (Uranik er ikke i stallen før neste sesong).

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7027

                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                  Så du hevder at Raufoss var ute etter å styre spillet? De var aggresive og presset høyt til tider men å hevde at de ville styre spillet er en enorm overdrivelse. Det var vi som gikk fem på og ikke justerte vår egen spillestil til å ligge lavt og la Raufoss ha mere ball. Alle er enig om at vi ikke er noe topplag i eliteserien med den stallen vi har men hvis vi kaster inn på Baccay, Ranger og flere unggutter hvis vi rykker opp så er det å be om nedrykk på første forsøk.
                  Nei, det var dårlig formulert av meg. Men de gikk i strupen på oss og la seg ikke bakpå og ventet, og de brukte alle muligheter de fikk til å ta oss i ubalanse. Presset deres var noe annet enn det vi har møtt i nesten samtlige kamper før i år, og backene våre ble avkledd i den kampen. Jeg minnes med gru bortekampen mot Jerv også, der de presset høyt i perioder og tvang frem grove feil av nevne Melgalvis, blant annet. Det eneste alternativet er naturligvis ikke Baccay. Vi trenger nye signeringer, spillere som er bedre enn dem. Så får Baccay og Ranger heller ta tiden til hjelp og få minutter og erfaring gradvis.
                  Last edited by trigz; 02.11.2020, 15:03.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2106

                    Opprinnelig skrevet av maxpayne

                    Vi slapp in 3 mål mere enn glimt i fjor. De tok sølv! Det var uten Amundsen og med en keeper som var langt dårligere enn MHC. Vi trenger forsterkninger forsvarsmessig det er jeg enig i men det er langt viktigere å få skikkelig orden fremover på banen.
                    Jeg tenker motsatt , at laget først bør bygges opp godt og trygt bakfra , deretter får vi tenke angrep .
                    Litt sånn som vi har gjort iløpet av denne sesongen.
                    Sier absolutt ikke at forsvaret vårt idag evt er godt nok for Eliteserien . Men når vi fikk skikk på forsvarspillet , begynte vi å score flere mål også.

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9365

                      Hælvettes Kjartansson har 7 mål på 7 kamper i Eliteserien. Pellegrino har totalt 20 mål. Bodø Glimt har 4 spillere som totalt har 53 mål seg i mellom.

                      ​​​​​Sportsklubben har en assistkonge til spydspiss. Da er du fin på det da. (Tar dog gjerne TLO i en 442)

                      Maxpayne har rett.
                      Last edited by knut; 02.11.2020, 17:23. Begrunnelse: Parentes

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Opprinnelig skrevet av trigz

                        Nei, det var dårlig formulert av meg. Men de gikk i strupen på oss og la seg ikke bakpå og ventet, og de brukte alle muligheter de fikk til å ta oss i ubalanse. Presset deres var noe annet enn det vi har møtt i nesten samtlige kamper før i år, og backene våre ble avkledd i den kampen. Jeg minnes med gru bortekampen mot Jerv også, der de presset høyt i perioder og tvang frem grove feil av nevne Melgalvis, blant annet. Det eneste alternativet er naturligvis ikke Baccay. Vi trenger nye signeringer, spillere som er bedre enn dem. Så får Baccay og Ranger heller ta tiden til hjelp og få minutter og erfaring gradvis.
                        Hadde ikke både Coppens og Igonen spilt seg ut av laget så hadde vi gjort det samme med MCH. Hadde ikke Kisa hindra overgang til Bodø så hadde trolig Ranger spilt fast for serielederen. Når du er på u21 landslaget så er det greit å dra til en klubb som gir deg litt mer enn noen minutter og gradvis erfaring.

                        Baccay og Ranger burde satses på i klubben, ellers bør de komme seg videre. I hvert fall Baccay. Hadde jeg vært Baccay så hadde jeg sett meg om etter nye klubb nå.

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4287

                          Opprinnelig skrevet av knut
                          Hælvettes Kjartansson har 7 mål på 7 kamper i Eliteserien. Pellegrino har totalt 20 mål. Bodø Glimt har 4 spillere som totalt har 53 mål seg i mellom.

                          ​​​​​Sportsklubben har en assistkonge til spydspiss. Da er du fin på det da. (Tar dog gjerne TLO i en 442)

                          Maxpayne har rett.
                          BBS med en god preseason bak seg er forhåpentligvis svaret her. 16 scoringer for Molde i 2017 før det bar rett ut til det store utland igjen.

                          Angående TLO så er vi fine på det ja, men det er også viktig å notere seg at han har har blitt en langt mer komplett spiss og lagspiller under Bakke. Han har aldri igjen kommet seg opp de 12 scoringene han hadde i 2018, men samtidig hadde han heller ingen målgivende den sesongen. At han nå sannsynligvis tegner seg for et tosifra antall målgivende betyr at motstanderne må ta flere hensyn enn å bare stoppe en TLO i avslutningsposisjon. En spiss er som regel all-round langt farligere som spiller hvis han både kan score og servere. Derfor blir hvem som scorer målene noe underordnet for meg så lenge spissen produserer flere målpoeng enn sesongen før.

                          Så er jeg også, som en liten NB, klar over at denne diskusjonen handlet om at forsvaret vårt ikke var så håpløst i 2018 som enkelte skal ha det til. Beklager digresjonen

                          Kommentar

                          • Tjodleif
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2017
                            • 848

                            Kult at Kippegutt får muligheten til å avslutte karrieren på en bedre måte, men hva med disse skadene på Amundsen og Ranger? Amundsen trenger vi på banen, og Ranger trenger virkelig ikke en ny periode i styrkerommet.

                            Kommentar

                            • BD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 1384

                              Toppen av ironi. Spillerutvikleren vår tar permisjon fra jobben for å gjøre sin 42 år gamle tilgjengelig for laget. Dette gjøres rett etter at vi har fått flere nye unggutter i stallen. Jeg gir opp.

                              Kommentar

                              • Tjodleif
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2017
                                • 848

                                Opprinnelig skrevet av BD
                                Toppen av ironi. Spillerutvikleren vår tar permisjon fra jobben for å gjøre sin 42 år gamle tilgjengelig for laget. Dette gjøres rett etter at vi har fått flere nye unggutter i stallen. Jeg gir opp.
                                Jeg regner med at de har gjort en riktig vurdering her, hvis det stemmer at det kan bli trøbbel med skader blant forsvarsspillerne. Vi har potensielt bare Garnås og Slørdahl som stoppere. Kippe skal jo bare inn hvis det blir nødvendig. Edh og gjengen kan vel ikke vikariere som stopper?

                                Kommentar

                                • lsk_rob
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Mar 2016
                                  • 139

                                  Er ikke så bekymra for ungguttenes fremtid, dette er en ren NØDløsning på svært kort sikt. Ingen av de nye unggutta våres er midtstoppere heller. Får håpe Ranger og Amundsen klarer å riste av seg dette snarlig, det begynner å bli tynt i forsvar da vi fra før av har Sandberg ute og en "halvskada" SKM. I tillegg er flere i forsvarsrekka kun ett kort unna karantene...

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2281

                                    Står eksplisitt at Kippes inntreden ikke skal gå på bekostning av unggutta. Det betyr at Garnås og Slørdahl er stoppere imorgen.

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3942

                                      Hvis vi skulle være under press med mange innlegg mot boksen, duger Frode fortsatt 100 prosent. Vil tippe han fortsatt holder meget høyt ES-nivå, så lenge han slipper å bruke teknikken eller farta...
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • Egumen
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Sep 2011
                                        • 172

                                        Opprinnelig skrevet av BD
                                        Toppen av ironi. Spillerutvikleren vår tar permisjon fra jobben for å gjøre sin 42 år gamle tilgjengelig for laget. Dette gjøres rett etter at vi har fått flere nye unggutter i stallen. Jeg gir opp.
                                        Hvem av de nye ungguttene mener du skulle gått inn som stopper?

                                        Kommentar

                                        • ChrisK
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2013
                                          • 297

                                          Opprinnelig skrevet av Egumen

                                          Hvem av de nye ungguttene mener du skulle gått inn som stopper?
                                          Eskil Edh har vel både høyde og fysikk til å gå inn som stopper

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎