Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3933

    Opprinnelig skrevet av TomLundby
    Helt sinnsyke resultater med et kvarter igjen.
    Du kom meg i forkjøpet! Kan dette holde, da?
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Tjodleif
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2017
      • 848

      FOR en dag!

      Stjørdals-Blink - Tromsø 4-2
      Ham-Kam - Sogndal 2-1
      Kongsvinger - Ranheim 1-0

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4284

        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

        Liker optimismen! Litt for mange bananskall kondensert inn i en kalendermåned til at jeg selv klarer å synes dette er "supert". Vi er jo LSK-supportere, tross alt

        Men klart, gøy med tett kampprogram!
        Må kanskje moderere meg her ja. Bare å gripe taktstokken nå, gutter!

        Kommentar

        • Holterkanari
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2009
          • 560

          Ett ord: Fantastisk! Nå er det cupfinaler ut året- toget ruller
          ________________________
          TB

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2003

            Opprinnelig skrevet av Kroktåa
            Vi bør klare minst 20 poeng på den supermåneden (6-2-0). Det vil være et godt, men normalt utbytte. Mer enn det, blir en supermåned. Alt under 14 poeng (4-2-2) blir en helvettesmåned.
            6-2-0 i disse kampene, og det har vært en supermåned uansett hvem de uavgjorte kommer mot. Da er opprykket sikret i praksis - i hvert fall etter dagens resultater

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              Hva tror folk om 2021? Vi har jo fått fart på kollektivet og har stø kurs mot tippeligaen. Men med 7 spillere på utgående kontrakt i elveren i dag, og lag som tas ut basert på hvem som er eldst, så lurer jeg litt på hvor klare vi er for første match i tippeligaen 2021...

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3319

                Opprinnelig skrevet av HSft
                Hva tror folk om 2021? Vi har jo fått fart på kollektivet og har stø kurs mot tippeligaen. Men med 7 spillere på utgående kontrakt i elveren i dag, og lag som tas ut basert på hvem som er eldst, så lurer jeg litt på hvor klare vi er for første match i tippeligaen 2021...
                2021 avhenger helt av hvem vi klarer å beholde og evt. erstatte, men det er utvilsomt et stort spørsmål. Mesfin har en enorm oppgave å unngå at vi blir et heislag som ryker ned igjen på første forsøk. Det er i det hele tatt mange Bosman-spillere etter årets sesong.

                Hele midtbanen vår er Bosman, og det er lite trolig at vi kan beholde Mathew og Kairinen. Krogstad er jeg mer optimistisk i forhold til. Rafn har hevet seg etter en svak start, men ryktes til Fredrikstad. Melgalvis blir også sannsynligvis med videre. Amundsen er nok den mest sikre med videre. Tryggvi er nok med siden han ble hentet på lån, og med opptil tre alternativer på venstrevingen så er ikke det nødvendigvis krise til tross for en sterk debut i dag.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • TomLundby
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 616

                  Kunne vært OK å forlenge med Krogstad nå, om lønna er rett. De 6 andre haster det ikke med.

                  Kommentar

                  • Fotball24/7
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2008
                    • 263

                    De tre neste kampene vil sette føringer for innspurten. Raufoss-Tromsø-Sogndal. Alle kamper blir vanskelige fremover men å stå med 4 poeng etter disse kampene tror jeg kan være ganske reelt. De siste kampene har vist fremskritt i flere deler av spillet og jeg tror vi i større grad vil se hvor laget står etter de neste tre kampene.
                    Dette er en ball

                    Kommentar

                    • Tvilling
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 1462

                      NB!! Vi er IKKE rykket opp... enda.
                      8 kamper = inntil 24 - tjuefire - poeng
                      Mye ser herlig bra ut. Blir det derimot feilskjær, vil det fort bli helt avgjørende hvordan det takles.
                      Håper veldig at det ikke slakkes av,- det må kjempes for alle poeng, og vi skal og må uansett utvikle oss videre..
                      ..bare sånn for å ha nevnt det

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3319

                        Det ser betryggende ut dog. Sandnes/Ulf scorer etter en tabbe fra LSK, og etter at vi har byttet inn fire spillere grunnet fare for karantene. Ellers hadde Ulf ingenting å bidra med. At de fikk to mål er egentlig ganske flatterende.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4284

                          Synes vi utviser en langt større stabilitet enn konkurrentene. Det var klasseforskjell mellom oss og Stjørdals/Blink, mens Tromsø gikk på et feilskjær. Ranheim ryker mot et usaklig svakt Kongsvinger. Sogndal, som jeg synes virka umulige å få has på for en måneds tid tilbake, har plutselig gått på to miner på rad og kun tatt ett poeng siste fire.

                          Virker som om luften er i ferd med å gå litt ut av ballongen for andre lag, mens vi bare blir sterkere for hver kamp. I dag var vi mesterlige fram til kvadruppelbyttet. har ikke følt meg så trygg på gutta på år og dag – ja, jeg kan faktisk ikke huske sist. Er så jævla deilig at vi til gangs er i ferd med å bevise at vi ikke har noe i denne amatørligaen å gjøre. Sportsklubben hører hjemme i eliten, ferdig snakka!

                          Det er fortsatt mange poeng igjen å spille om, så vi skal ikke selge skinnet helt ennå, men det må være lov å si at dette ser ekstremt lovende ut. Vi kan faktisk tillate oss å tape mot Sogndal om halvannen uke og fortsatt kontrollere vår egen skjebne. Det er en helt fantastisk følelse!

                          Og når det gjelder Raufoss på onsdag – den skal vi vinne! Har en jævla pinlig opptreden å revansjere. Sjelden vært så flau som da de gikk opp i 2-1 med en mann mindre. Kjør over dem, boys!

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2003

                            Vi har nå kommet i førersetet, og vi har en kamp til gode. Begynte å se på gjenstående kamper. Tre seiere på tre neste, da har vi opprykket under full kontroll. Ranheim er allerede ute av dansen, men mindre 2 av 3 lag kollapser. Vinner vi mot Sogndal vil de maks kunne ende på 61 poeng med seier i alle øvrige kamper. De har igjen:
                            Jerv (H)
                            Strømmen (B)
                            Lillestrøm (H)
                            KFUM (H)
                            Sandnes Ulf (B)
                            Grorud (H)
                            Ull/Kisa (B)
                            Åsane (H)
                            Med unntak av kampen mot oss, som jeg anser som helt åpen, må vi forvente at de tar full pott på hjemmebane. Sogndal har igjen 5 hjemme og 3 bortekamper. Alle de tre bortekampene er ren bingo. Jeg tviler på at de vinner alle, men ingen av dem er isolert sett kamper hvor jeg forventer at de taper. Hvis vi tar med oss en uavgjort fra Fosshaugane (som jeg i utgangspunktet er helt fornøyd med) Har Sogndal maks 62. La oss tippe at de i tillegg avgir poeng i minst en av bortekampene og ender på maks 60.

                            Tromsø har bortekampen mot oss som sin nøkkelkamp, og blir nok et av lagene som rykker direkte opp. I kampprogrammet for øvrig finnes det noen bananskall, men programmet ser ikke skremmende ut. De to kampene på romerike peker seg vel ut som de mest åpne, i alle de andre er TIL relativt klare favoritter. Tviler på at de vinner alle, de har ikke vært spesielt stabile i det siste, men får de med seg en uavgjort på Åråsen, tror jeg de har vunnet serien. De har igjen:
                            HamKam (H)
                            Lillestrøm (B)
                            Kongsvinger (H)
                            Øygarden (B)
                            Jerv (H)
                            Raufoss (B)
                            Ranheim (H)
                            Strømmen (B)
                            Vi har noen nøkkelkamper foran oss nå som setter standarden for resten av sesongen. Raufoss bør vi slå, men det er ingen walk-over. TIL og Sogndal er åpne kamper. Det kan bli alt fra 0 til 6 poeng. Resterende hjemmekamper bør vi vinne for å rykke opp. Bortekampene mot Kisa og Kamma kan bli tøffe. De kjemper begge mot nedrykk, bortekampen i nest siste serierunde kan bli en kamp hvor begge må vinne. Vi har igjen:
                            Raufoss (B)
                            Tromsø (H)
                            Sogndal (B)
                            Åsane (H)
                            UllKisa (B)
                            Jerv (H)
                            KFUM (H)
                            HamKam (B)
                            Grorud (H)
                            Vi er nå akkurat i rute til 60 poeng, og har bedre form enn våre konkurrenter. Klarer vi å holde steamen helt inn, går dette greit. Vi må likevel holde full skjerpings resten av sesongen, og kan ikke forvente at konkurrentene fortsetter å gi bort poeng. Tromsøkampen handler for oss kun om 3 poeng, da jeg er overbevist om at det er Sogndal vi kommer til å kjempe mot. Sogndalkampen er derimot definisjonen på en 6 poengs kamp. Det positive er at selv hvis vi taper den, har vi pr. i dag skjebnen i egne hender.

                            Det er verdt å merke seg at vi har et par jokere som går igjen. Jerv har bortekamper igjen mot alle tre. Jerv har vært i kanonform, men tipper at de får kjørt seg når de møter bedre motstand. Gjenstående kamper på Strømmen og Jessheim kan også bli avgjørende. Vi har fått uventet hjelp fra Kisa før. Det kan skje igjen, men vi kan også oppleve det motsatte. Grugleder meg til kampen vår på Jessheim, og nesten like mye til kampen på Hamar.

                            Vinner vi de tre neste, tåler vi å tape 2 av de 6 siste, evt. 1 tap og 2 uavgjort. Taper vi for Sogndal, må vi kanskje vinne alle de siste 6. Nervene vil nok være i helspenn foran den kampen, både på banen (begge lag) og foran skjermen. Hvem takler det best? Kan fort bli en kamp hvor begge er mer redde for å tape enn de har vilje til å vinne...

                            D-dag 4. november, og to kamper skal spilles før dette...

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4376

                              Laget er solid nå. Og den angrepsrekka er kruttsterk! Vi har altså Lehne Olsen, BBS, Gustafsson, Kallevåg, Svendsen og Haraldsson der fremme. Dobbel dekning der alle er fra svært gode til glimrende Obosspillere. Alle seks hadde trolig gått inn på omtrent hvilket som helst lag i obos. I tillegg har vi Knudsen, Braut og Mathisen, og til neste år meget spennende Uranik Seferi. Dette ser lovende ut!
                              ..................

                              Kommentar

                              • hekk
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Mar 2019
                                • 221

                                Ja dette var jo dritt. Men trenger ikke være krise, vi har fortsatt alt i våre egne hender

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3319

                                  Opprinnelig skrevet av hekk
                                  Ja dette var jo dritt. Men trenger ikke være krise, vi har fortsatt alt i våre egne hender
                                  Typisk at så fort tabellsituasjonen ser lys ut, så driter vi oss ut. Nå må vi nærmest vinne de to neste for ikke bli hektet av.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Dumbo
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2004
                                    • 463

                                    Opprinnelig skrevet av MortenA

                                    Typisk at så fort tabellsituasjonen ser lys ut, så driter vi oss ut. Nå må vi nærmest vinne de to neste for ikke bli hektet av.
                                    Sogndal hekter oss vel ikke av om vi spiller uavgjort mot dem?

                                    Kommentar

                                    • hekk
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Mar 2019
                                      • 221

                                      Opprinnelig skrevet av MortenA

                                      Typisk at så fort tabellsituasjonen ser lys ut, så driter vi oss ut. Nå må vi nærmest vinne de to neste for ikke bli hektet av.
                                      Tromsø og Sogndal må vi vel neste slå, uavhening av hvordan det endte her, så akuratt der er ingenting forandret. Men dette er så absolutt typisk, ja

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3319

                                        Opprinnelig skrevet av hekk

                                        Tromsø og Sogndal må vi vel neste slå, uavhening av hvordan det endte her, så akuratt der er ingenting forandret. Men dette er så absolutt typisk, ja
                                        Med seier i dag hadde vi holdt Sogndal bak oss med uavgjort dersom vi slo Tromsø. Nå må vi sannsynligvis slå begge.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • Playboy1
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 2105

                                          Opprinnelig skrevet av MortenA

                                          Med seier i dag hadde vi holdt Sogndal bak oss med uavgjort dersom vi slo Tromsø. Nå må vi sannsynligvis slå begge.
                                          Mulig det ? Men sier meg Evt fornøyd med seier over Til og uavgjort mot Sogndal . Da er det Evt fortsatt opp til oss selv resten.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎