Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2006
    • 1380

    Opprinnelig skrevet av Egumen

    Jeg sliter med å forstå at du ikke skjønner at dette er et nødstilfelle der flere spillere er skadet, småskadet eller nære å få karantene. Jeg spør igjen: hvem mener du kunne gjort denne jobben bedre? SKM er halvskadet og har aldri vært en god nok stopper. Ranger er småskadet. Melgalvis er ingen stopper, og det er heller ikke Kairinen.
    En 42 år gammel Kippe som ikke er i matchform holder ikke mål. Særlig med tanke på at vi må kunne stå høyt i banen og prøver å være mer spillende. Skal vi benytte Kippe må vi vel bytte til fjorårets taktikk, med stor strekk i laget og lavt press. I sum er det derfor åpenbart bedre å benytte for eksempel Kairinen. En tredjedel av troppen vår vil etter min mening kunne gjøre en bedre jobb i midtforsvaret enn Kippe.

    Sannsynligvis vil Bakke, fornuftig nok, ikke benytte han uansett. Da hadde det vært greit å se at klubben heller tenker langsiktig og følger en plan. Å se at klubben ikke har noe problem med å neglisjere spillerutviklingen rett etter signering av flere unggutter er skuffende, viser tegn på kortsiktig tenking og mangel på profesjonalitet.

    Det er snart på tide at klubben slutter å pisse i buksa for å holde seg varm.

    Kommentar

    • BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1380

      Opprinnelig skrevet av plantemiddel
      Som en av de som ønsker enda mer satsing på unggutta i troppen så ønsker jeg meg fremdeles å se Kippe spille noen kamper i Eliteserien neste år
      Er i utgangspunktet enig i det, og hadde jeg vært 15 år hadde jeg sikkert vært utelukkende positiv til Kippe-comeback. Dessverre tror jeg ikke dette sirkuset gagner klubben i lengden.

      Kommentar

      • hekk
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Mar 2019
        • 221

        Opprinnelig skrevet av BD

        Er i utgangspunktet enig i det, og hadde jeg vært 15 år hadde jeg sikkert vært utelukkende positiv til Kippe-comeback. Dessverre tror jeg ikke dette sirkuset gagner klubben i lengden.
        Du får jo dette her til å høres ut som vi har ofret samtlige av unggutta våre slik at Kippe kan drikke blodet dems og bli stor og sterk for å så skrive under på en tiårskontrakt.

        Dette er ikke ment å gagne oss i lengden, det er en nødløsning for de neste fire ukene. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du vil gå inn i slutten av sesongen med så stor risiko kun basert på et helt absurd prinsipp.

        Kommentar

        • BD
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2006
          • 1380

          Opprinnelig skrevet av hekk

          Du får jo dette her til å høres ut som vi har ofret samtlige av unggutta våre slik at Kippe kan drikke blodet dems og bli stor og sterk for å så skrive under på en tiårskontrakt.

          Dette er ikke ment å gagne oss i lengden, det er en nødløsning for de neste fire ukene. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du vil gå inn i slutten av sesongen med så stor risiko kun basert på et helt absurd prinsipp.
          Jeg mener det ikke hjelper klubben på kort sikt og at det ikke er bra for klubben på lang sikt. Følgelig mener jeg vurderingen som er foretatt er elendig.

          Kommentar

          • sigurdsen
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 1817

            Opprinnelig skrevet av hekk

            Vi har vel grei dekning på venstreback. Men FFK spiler sin siste kamp neste helg, så han blir jo uansett disponibel for oss etter det
            Nå blir det jo meldt at SKM er småskada og Ranger er ute, dermed har vi vel ikke all verdens dekning. Jeg er dog enig i at det er bedre om han spiller ferdig i FFK enn å sitte på benken her.

            Kommentar

            • Egumen
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Sep 2011
              • 172

              Opprinnelig skrevet av BD

              En 42 år gammel Kippe som ikke er i matchform holder ikke mål. Særlig med tanke på at vi må kunne stå høyt i banen og prøver å være mer spillende. Skal vi benytte Kippe må vi vel bytte til fjorårets taktikk, med stor strekk i laget og lavt press. I sum er det derfor åpenbart bedre å benytte for eksempel Kairinen. En tredjedel av troppen vår vil etter min mening kunne gjøre en bedre jobb i midtforsvaret enn Kippe.

              Sannsynligvis vil Bakke, fornuftig nok, ikke benytte han uansett. Da hadde det vært greit å se at klubben heller tenker langsiktig og følger en plan. Å se at klubben ikke har noe problem med å neglisjere spillerutviklingen rett etter signering av flere unggutter er skuffende, viser tegn på kortsiktig tenking og mangel på profesjonalitet.

              Det er snart på tide at klubben slutter å pisse i buksa for å holde seg varm.
              Haha, jeg klarer ikke ta deg seriøst. Sorry. Hvis alt går til helvete med skader og suspensjoner (som er hvorfor Kippe ble hentet inn), ville jeg aldri ha ofret Kairinen, den viktigste spilleren vår, brukt på han en plass han aldri har spilt, i stedet for å bruke Kippe. Deg om det.

              Jeg gjentar: dette er en nødløsning. At du ikke skjønner det får stå på din regning. Mesfin sa i tillegg at dette ikke går på bekostning av yngre spillere. Det vil si at Slørdahl kommer inn om Amundsen eller Garnås ikke kan spille. Utover det har vi ingen yngre midtstoppere, slik du antyder.
              Last edited by Egumen; 04.11.2020, 08:31. Begrunnelse: A

              Kommentar

              • Fotball24/7
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2008
                • 263

                Det som er klanderverdig er jo at vi har satt oss i den situasjonen at vi må hente inn Kippe. Vi skulle vel stengtatt hatt inn en stopper til i sommer? Når alternativene utover Garnås, Slørdahl og Amundsen er skadet/småskadet så mener jeg dette er en grei nødløsning. I hver fall når man kjenner til det tette kampprogrammet fremover med kvalikkamper som mulighet. Jeg ser helt ærlig ikke det talentet Kippe står i veien for pt og som er god nok til å ta den jobben som trengs de neste to månedene.
                Dette er en ball

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1324

                  Vi kan da ikke bare hente en stopper for å hente en stopper? Klubben var ute og sa at vi skulle hente to i sommer, men det ble bare en. Det er ikke det samme som at det ikke ble prøvd.

                  Ærlig talt - Kippe kan gjøre en god jobb som backup i OBOS fremdeles, jeg er mer nervøs for at han blir skada i tillegg, sikkert ikke bare-bare å få i gang kroppen igjen for ham.

                  Jeg synes det er rart å mene det er bedre for klubben på lang sikt å heller kaste inn en unggutt som ikke er klar for nivået ennå, eller å bruke spillere som aldri har spilt midtstopper før. Kippe skal ikke være en bærebjelke i laget, men han kan fortsatt være reserve hvis det trengs.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3141

                    Prinsipprytteri er en øvelse jeg har store problemer med.

                    Kjenner jeg savner "tommel ned" funksjonen når jeg leser argumentasjonen til BD i denne tråden...

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3933

                      Vi får alle krysse fingrene for at ikke hele ungdomssatsinga og klubbens fremtid faller i grus fordi Kippe hentes inn som back-up i sesonginnspurten...
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • niko
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2008
                        • 440

                        Man har vel tatt en bevisst gambling på å ha litt tynn dekning på midtstopperplass fremfor å hente inn noen man ikke er helt fornøyd med. Så vil tiden vise om det var en god eller dårlig avgjørelse.

                        Liverpool, som generelt fremstår som en veldrevet og ressurssterk klubb har havnet i en ikke helt ulik situasjon. Og Chelsea har ført opp Cech i stallen for å ha litt ekstra ryggdekning på keeperplass.

                        Kommentar

                        • lsk_rob
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Mar 2016
                          • 139

                          Det er heller ikke "bare-bare" å hente en stopper fra juniorlaget i innspurten heller. I lys av dagens smitte-situasjon kan man ikke flytte spillere mellom eksempelvis juniorlag og a-lag uten videre. Fra forbundets hjemmeside:
                          "Akademispillere kan delta på trening, men må da trene eksklusivt sammen med A-laget og må etterleve kravene i protokollen (herunder om spillerkarantene)."

                          Såvidt meg bekjent har ingen av våre juniorstoppere trent lenge nok med a-laget til å oppfylle dette kravet, men korriger meg gjerne om jeg tar feil. Poenget mitt er uansett, i lys av de reglene, at det ikke hadde vært gjennomførbart å flytte en spiller opp til a-laget på så kort varsel, derav løsningen med Frode.

                          Kommentar

                          • mrognan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2008
                            • 845

                            Det er vel et lite stikk til Tromsø vel.
                            "Vi ser deres forsøk på å bremse Garnås, og høyner med en Kippe"
                            Morten

                            Kommentar

                            • BD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 1380

                              Jeg lever godt med å ikke være en populær mann her inne, og har vel egentlig sagt min mening allerede. Det virker som om noen av dere kanskje misforstår, så bare for å klargjøre:

                              - Jeg mener Kippe anno 2020 ikke passer inn i vår nåværende spillestil og at det vil være bedre alternativer i troppen uavhengig av sannsynlig worst case skadesituasjon.
                              - Jeg mener det er idiotisk å neglisjere ungdomssatsingen i en så viktig måned - i sesong, like etter signering av flere unggutter. Og... med det mener jeg at jeg synes det er feil at spillerutvikleren permitteres nå. Jeg mener ikke at vi heller burde kaste innpå en hvilken som helst 16-åring i midtforsvaret.
                              - Jeg ser dette i sammenheng med flere utydelige signal fra klubben, hvor det hevdes at vi tenker langsiktig, men handler kortsiktig gang på gang. I tillegg mener jeg dette er nok en dårlig vurdering fordi vi ikke vil få noe ut av det sportslig. Uten dette hadde jeg nok ikke reagert så kraftig - sånn sett handler nok dette for min del at begeret begynner å bli fullt.

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3141

                                Opprinnelig skrevet av BD
                                Jeg lever godt med å ikke være en populær mann her inne, og har vel egentlig sagt min mening allerede. Det virker som om noen av dere kanskje misforstår, så bare for å klargjøre:

                                - Jeg mener Kippe anno 2020 ikke passer inn i vår nåværende spillestil og at det vil være bedre alternativer i troppen uavhengig av sannsynlig worst case skadesituasjon.
                                - Jeg mener det er idiotisk å neglisjere ungdomssatsingen i en så viktig måned - i sesong, like etter signering av flere unggutter. Og... med det mener jeg at jeg synes det er feil at spillerutvikleren permitteres nå. Jeg mener ikke at vi heller burde kaste innpå en hvilken som helst 16-åring i midtforsvaret.
                                - Jeg ser dette i sammenheng med flere utydelige signal fra klubben, hvor det hevdes at vi tenker langsiktig, men handler kortsiktig gang på gang. I tillegg mener jeg dette er nok en dårlig vurdering fordi vi ikke vil få noe ut av det sportslig. Uten dette hadde jeg nok ikke reagert så kraftig - sånn sett handler nok dette for min del at begeret begynner å bli fullt.
                                Popularitet er oppskrytt

                                Problemet mitt er at jeg er totalt uenig med deg i alle argumentene - og at du rir prinsipper.

                                - Jeg mener ikke at det finnes bedre alternativer i troppen om du ser bort fra de 3 midtstopperne vi har. Noen nevnte Melgalvis som et alternativ. Han er allerede mer enn nok av et risikoprosjekt på backen til at vi skal gamble med han i midten. Ingen av de andre forsvarerne våre har vist noe som tilsier at de bør være stoppere, og det å trekke Kairinen ned vil være en katastrofal svekkelse av midtbanen og et gigantisk eksperiment i forsvar. Kippe kjenner rollen inn og ut, har erfaring og skremmer vettet av mostanderne.
                                - Vi neglisjerer ikke ungdomssatsingen ved å erkjenne at vi pr i dag ikke har en ung spiller som holder mål i denne posisjonen. Så får Kippe i ettertid få den tiden han trenger til å forme en midtstopper.
                                - Jeg synes heller ikke vi har tenkt kortsiktig. LSK har sluppet til unggutta mer enn noensinne. Skulle vi gått enda lenger hadde det gått utover muligheten til å rykke opp.

                                Å hevde at Kippe ikke har noe å bidra med sportslig er for meg veldig arrogant og tilsvarende historieløst.

                                Kommentar

                                • brune stakkeland
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2012
                                  • 863

                                  Jeg tenker han permitteres fra den stillingen rent administrative/økonomiske grunner.
                                  For å være på kontrakt som spiller så må han få lønn, han permitteres derfor fra den stillinga og får den samme lønna som spiller isteden. Leste det som at han fremdeles skal følge opp talentene..

                                  (det var deilig å tenke på no annet enn sogndalmatch i de minuttene det tok å lese tråden og skrive innlegg...)

                                  Kommentar

                                  • BD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 1380

                                    Opprinnelig skrevet av G-Man

                                    Popularitet er oppskrytt

                                    Problemet mitt er at jeg er totalt uenig med deg i alle argumentene - og at du rir prinsipper.

                                    - Jeg mener ikke at det finnes bedre alternativer i troppen om du ser bort fra de 3 midtstopperne vi har. Noen nevnte Melgalvis som et alternativ. Han er allerede mer enn nok av et risikoprosjekt på backen til at vi skal gamble med han i midten. Ingen av de andre forsvarerne våre har vist noe som tilsier at de bør være stoppere, og det å trekke Kairinen ned vil være en katastrofal svekkelse av midtbanen og et gigantisk eksperiment i forsvar. Kippe kjenner rollen inn og ut, har erfaring og skremmer vettet av mostanderne.
                                    - Vi neglisjerer ikke ungdomssatsingen ved å erkjenne at vi pr i dag ikke har en ung spiller som holder mål i denne posisjonen. Så får Kippe i ettertid få den tiden han trenger til å forme en midtstopper.
                                    - Jeg synes heller ikke vi har tenkt kortsiktig. LSK har sluppet til unggutta mer enn noensinne. Skulle vi gått enda lenger hadde det gått utover muligheten til å rykke opp.

                                    Å hevde at Kippe ikke har noe å bidra med sportslig er for meg veldig arrogant og tilsvarende historieløst.
                                    Popularitet er oppskrytt

                                    Problemet mitt er at jeg er totalt uenig med deg i alle argumentene - og at du rir prinsipper.


                                    Å forenkle det jeg har skrevet til at det kun handler om prinsipper minner mistenkelig mye om en hersketeknikk. Men jeg misunner deg ikke problemet ditt, så skal la det ligge. Du er sannsynligvis mer populær enn meg, så jeg antar alle har vårt å stri med

                                    - Jeg mener ikke at det finnes bedre alternativer i troppen om du ser bort fra de 3 midtstopperne vi har. Noen nevnte Melgalvis som et alternativ. Han er allerede mer enn nok av et risikoprosjekt på backen til at vi skal gamble med han i midten. Ingen av de andre forsvarerne våre har vist noe som tilsier at de bør være stoppere, og det å trekke Kairinen ned vil være en katastrofal svekkelse av midtbanen og et gigantisk eksperiment i forsvar. Kippe kjenner rollen inn og ut, har erfaring og skremmer vettet av mostanderne.

                                    Ok. Jeg er uenig.

                                    - Vi neglisjerer ikke ungdomssatsingen ved å erkjenne at vi pr i dag ikke har en ung spiller som holder mål i denne posisjonen. Så får Kippe i ettertid få den tiden han trenger til å forme en midtstopper.

                                    Les det forrige innlegg en gang til, så ser du hvorfor jeg mener dette er å neglisjere ungdomssatsingen. Det har ikke noe å gjøre med at jeg mener Kippe tar spilletid fra en yngre spiller.

                                    - Jeg synes heller ikke vi har tenkt kortsiktig. LSK har sluppet til unggutta mer enn noensinne. Skulle vi gått enda lenger hadde det gått utover muligheten til å rykke opp.

                                    Det hadde kanskje svekket våre muligheter til å rykke opp dersom vi hadde satset mer på yngre spillere, men det er det ingen som vet. Det er nok flere klubber som har rykket opp med atskillig lavere snittalder i sin startellever. Jeg tror uansett at satsingen som er gjort i sum er for preget av kortsiktighet.

                                    Jeg hadde foretrukket å satse på yngre spillere og at vi rykket opp når vi hadde spillere som var her neste år og fremdeles hadde et utviklingspotensial. Jeg ser ikke at vi har lagt til rette for at vi "rykker opp når vi er klare for det", slik som klubben har hevdet at vi skal. Syv av 10 utespillere i det laget vi lener oss på (MHC, Rafn, Garnås, Amundsen, Melgalvis - Karinen, Mathew, Krogstad - Kallevåg, Lehne, Gustafsson) har ikke kontrakt neste år. Blant disse er hele midtbanetrioen vår, som tilfeldigvis også er de yngste i denne oppstillingen (ja, Krogstad er blant de tre yngste her!). Meeeen dette er en helt annen diskusjon som jeg ikke orker å begi meg mer inn på nå. Når situasjonen er som den er må man håpe på at klubben har en plan og at den planen gir oss en bedre tropp før neste sesong dersom vi rykker opp. For det må vi ha hvis vi vil overleve i Eliteserien neste år.

                                    Å hevde at Kippe ikke har noe å bidra med sportslig er for meg veldig arrogant og tilsvarende historieløst.

                                    Er jeg også historieløs hvis jeg hevder at Tom Lund neppe hadde hatt mye å bidra med på førstelaget denne sesongen? Dette handler ikke om arroganse eller historie, men hvor god Kippe anno 2020 er og hvordan han passer inn i lag og spillestil.


                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1380

                                      Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                                      Jeg tenker han permitteres fra den stillingen rent administrative/økonomiske grunner.
                                      For å være på kontrakt som spiller så må han få lønn, han permitteres derfor fra den stillinga og får den samme lønna som spiller isteden. Leste det som at han fremdeles skal følge opp talentene..

                                      (det var deilig å tenke på no annet enn sogndalmatch i de minuttene det tok å lese tråden og skrive innlegg...)
                                      Vennligst ikke ødelegg debatten

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3141

                                        Opprinnelig skrevet av BD

                                        Er jeg også historieløs hvis jeg hevder at Tom Lund neppe hadde hatt mye å bidra med på førstelaget denne sesongen? Dette handler ikke om arroganse eller historie, men hvor god Kippe anno 2020 er og hvordan han passer inn i lag og spillestil.
                                        Nei, Tommy er nok over høyden rent spillemessig. Kippe der i mot, han tar for seg, og passer helt utmerket inn i laget vårt i 2020. Tror ikke du tar inn over deg hvilket unikum denne mannen er.

                                        Og vi neglisjerer da på ingen måte ungdomssatsingen fordi om spillerutvikler Kippe også blir fotballspiller Kippe i en kort periode. Han er fortsatt på treningene, kommer fortsatt til å instruere spillerne o.s.v. Det er ikke så tette vegger mellom de ulike rollene at dette ikke kan kombineres.

                                        Jeg tenker dessuten at blest rundt klubben er bra, og der har Kippe gitt oss tonnevis i dag.

                                        Jeg mener forøvrig ikke å forenkle argumentene dine. Og hvis du reagerer på at jeg bruker begrepet "å ri prinsipper", så la meg heller si at argumentasjonen din for meg fremstår lite pragmatisk, om jeg oppfatter deg riktig. Det har ikke det aller minste med hersketeknikk å gjøre. Hersketeknikk ville være å latterliggjøre argumentene dine uten å begrunne hvorfor jeg er uenig, og det har jeg ikke gjort.

                                        Skal vi diskutere hersketeknikk har du selv et godt bidrag med denne uttalelsen: Men jeg misunner deg ikke problemet ditt, så skal la det ligge

                                        Kommentar

                                        • Tjodleif
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2017
                                          • 848

                                          4 poeng ned til Sogndal, 4 opp til Tromsø, én kamp mindre spilt, kompetitiv målforskjell, 4 av siste 6 på hjemmebane.

                                          Nei, dæven, dere. Nå ser det fryktelig lyst ut.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎