Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3933

    Jeg vet at jeg har skrevet det før. Mange ganger. Men en sannhet kan ikke gjentas for ofte: I Lillestrøm Sportsklubbs spillergruppe er det vanskelig å se at det finnes en eneste ledertype. Helt tomt. Takk.
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7027

      Hengehuene må vekk. Pælm alle som er på utgående, jeg vil bare beholde Kaan Kairinen. Alle de andre: Bugger off!
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Radulovic
        Medlem
        Møteplager
        • Mar 2016
        • 86

        Helt enig, tidenes mulighet til å rydde opp i stallen. Tviler veldig på at Kaan blir, så da er det bare å kjøre på med Knudsen, Mathisen og Svendsen på midten neste år i OBOS. Ja takk til to nye backer og en midtstopper

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3141

          Opprinnelig skrevet av Radulovic
          da er det bare å kjøre på med Knudsen, Mathisen og Svendsen på midten neste år i OBOS.
          Så din løsning er en uprøvd Knudsen med en pil som peker bratt nedover, en lovende men særdeles uprøvd Mathiesen og en Svendsen som ikke har vist noe som helst? Ja da skal det bli moro å være LSK-supporter...

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2281

            Når opprykket er sikra foran Grorud kampen (Vi vinner de 3 neste. 3-0 Jerv, 3-1 Kåffa, og 1-0 mot Kamma. Send inn bonga, Orakelet har sett inn i glasskula) så bør de 3 få midtbanen.
            Ulrich virker ekstremt lett på foten (kan det ha noe med å gjøre at de andre LSK spillerne gamper?), så det hadde vært spennende å få igang han. Tre ganske like spillere som forhåpentligvis står bra til hverandre. Og ikke er typisk stille seg opp sentre tilbake til der ballen kom fra. Må jo spille inn spillere, blir jo ikke gode sånn over natta. På et eller annet tidspunkt må vi tørre dette. De 11 som starta mot Kisa går strake veien ned, med rekordlav poengfangst, fra ES

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3933

              De taper mot Jerv. De tre poengene har det vært snakk om så lenge nå at disse spillerne kommer til å pisse i buksa på vei ut på banen!
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • Radulovic
                Medlem
                Møteplager
                • Mar 2016
                • 86

                Opprinnelig skrevet av G-Man

                Så din løsning er en uprøvd Knudsen med en pil som peker bratt nedover, en lovende men særdeles uprøvd Mathiesen og en Svendsen som ikke har vist noe som helst? Ja da skal det bli moro å være LSK-supporter...
                Ja, det er det jeg skriver. Så da er det min løsning. Hva ser du for deg at LSK skal ha råd til?

                Kommentar

                • superveteran
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Jan 2008
                  • 14

                  Synd våre neste motstandere skjønner hvordan de best skal slå oss. Raufoss lærte de hvordan.
                  Når vi i tillegg har en midtbane som mangler autoritet og framdrift så blir det for lett å skylde på forsvar og angrep.
                  Ingen lag fungerer uten en god og rask midtbane..ingen....absolutt ingen.
                  Ma er grei defensivt og som ballfordeler men null offensive gener.
                  Ka er litt som Ma, men dårligere ballfordeler.
                  Kr er ikke god nok sammen med de 2 andre, men dog den som skaper mest framover, mulig bedre som back.
                  Ingen av de er stabile poeng plukkere.
                  Hvordan har vi tenkt å vinne kamper med en slik sammensetting når motstandere stresser oss høyt? ES kan vi bare glemme.
                  Merkelig at Bakke ikke får mer ut av midtbanen, men tillater de å spille slik som de har gjort i hele år.
                  Kan ikke være gøy å spille fotball når vi kommer til skremmende få sjanser i hver eneste kamp.
                  At Bakke ikke har fått til mer er skuffende. Mulig vi mangler for mange "raske" fotballspillere.
                  Nå må det sjerpes, kutt ut alle bytter for byttenes skyld.
                  Brett opp strømpene og vis dere verdige.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3141

                    Opprinnelig skrevet av Radulovic

                    Ja, det er det jeg skriver. Så da er det min løsning. Hva ser du for deg at LSK skal ha råd til?
                    Kommer litt an på om du ser for deg denne midtbanen i OBOS eller Eliteserien.

                    Kommentar

                    • Radulovic
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Mar 2016
                      • 86

                      Opprinnelig skrevet av G-Man

                      Kommer litt an på om du ser for deg denne midtbanen i OBOS eller Eliteserien.
                      OBOS helt klart, jeg tror ikke vi rykker opp

                      Kommentar

                      • plantemiddel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2012
                        • 799

                        Fælt så pesimistiske det skulle være mulig å bli da. Nå er ikke jeg Sogndal-supporter, men om jeg var det ville jeg sikkert ment at Sogndals muligheter for å rykke rett opp var ganske mye mindre enn LSK sine.

                        Kommentar

                        • sigurdsen
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 1817

                          Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                          Fælt så pesimistiske det skulle være mulig å bli da. Nå er ikke jeg Sogndal-supporter, men om jeg var det ville jeg sikkert ment at Sogndals muligheter for å rykke rett opp var ganske mye mindre enn LSK sine.
                          En del av kritikken her inne går vel på at vi ikke er klare for eliteseriespill per dags dato, og det er ikke mye som tilsier at vi blir det ila. noen måneder. At andre lag er elendige kan ikke være et godt argument for at vi skal være happy med dagens situasjon og de siste kampene, som har vært på et meget lavt nivå.

                          Kommentar

                          • Snow
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Jul 2019
                            • 179

                            Jeg er redd for at vi har falt tilbake på det nivået vi var i oppstarten i OBOS ligaen.De rotet bort muligheten for å bli værende i eliteserien og nå de siste kampene som er igjen er jeg redd for at de kommer til å rote det til igjen. Jeg skal ikke rakke ned på noen spillere men jeg mener at noen av dem ikke har noe i LSK å gjøre. Det hjalp å få bort Sahlquist etter det begynte vi å vinne kamper. Det er kanskje på tide å kvitte seg med noen fler.

                            Kommentar

                            • plantemiddel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2012
                              • 799

                              Opprinnelig skrevet av sigurdsen

                              En del av kritikken her inne går vel på at vi ikke er klare for eliteseriespill per dags dato, og det er ikke mye som tilsier at vi blir det ila. noen måneder. At andre lag er elendige kan ikke være et godt argument for at vi skal være happy med dagens situasjon og de siste kampene, som har vært på et meget lavt nivå.
                              ,
                              Er 100% enig i at LSK pt ikke er klar for å spille i Eliteserien med den stallen de har nå, men det er nå en ganske annen diskusjon enn det jeg svarte på.

                              For øvrig tror jeg det er enklere å hente spillere fra utlandet til Eliteserien enn til OBOS, selv om det ikke forsvarer noe som helst om dagens situasjon.

                              Kommentar

                              • sigurdsen
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 1817

                                Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                ,
                                Er 100% enig i at LSK pt ikke er klar for å spille i Eliteserien med den stallen de har nå, men det er nå en ganske annen diskusjon enn det jeg svarte på.

                                For øvrig tror jeg det er enklere å hente spillere fra utlandet til Eliteserien enn til OBOS, selv om det ikke forsvarer noe som helst om dagens situasjon.
                                Joda, men du sammenligner Lillestrøm med Sogndal, og faktum er at vi p.t ikke har sett spesielt mye bedre ut enn Sogndal (kanskje verre og?) til tross for at vi har et par poeng mer og en kamp mindre spilt. Det bør være en vesentlig forskjell på lagene mtp. ressurser, interesse, spillermateriell, beliggenhet etc.

                                For å dra diskusjonen noe over på rett spor, så anbefaler jeg blogginnlegget til Anders Mathiesen på Harde mottak. Jeg var inne på noe tilsvarende tidligere i høst, mangelen på rød tråd mellom strategisk plan (som i bunn og grunn virker mer som et frierbrev enn et faktisk strategidokument), spillerlogistikk og kampplan. Mathisen sin analyse er mye grundigere enn enkeltes (inkl. mine) ytringer her inne, men i det store bildet pekes det på de samme utfordringene.

                                Kommentar

                                • *eLSKerLSK*
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 402

                                  Vinner vi mot Jerv er vi nærmere 1. enn 3. plassen poengmessig. Vinner vi mot Jerv og mot KFUM søndag, samtidig som SIL ikke vinner lørdag mot Grorud, har vi rykket opp. Da faller skuldrene ned og vi vinner stort i de to siste kampene.

                                  God cognac og cigar ligger klar. Håper jeg ikke blir snytt!

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4284

                                    Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*
                                    Vinner vi mot Jerv er vi nærmere 1. enn 3. plassen poengmessig. Vinner vi mot Jerv og mot KFUM søndag, samtidig som SIL ikke vinner lørdag mot Grorud, har vi rykket opp. Da faller skuldrene ned og vi vinner stort i de to siste kampene.

                                    God cognac og cigar ligger klar. Håper jeg ikke blir snytt!
                                    Blir fort andre lags udugelighet som redder oss.
                                    • Sogndal og Ranheim har vunnet 2 av 9 siste kamper.
                                    • Sogndal har tatt 8 poeng på disse 9 kampene. Katastrofal form.
                                    • Sogndal har slutta å bøtte inn mål. Kun 9 nettkjenninger de siste 9 kampene. Til sammenligning har de 44 scoringer på de 18 første kampene, like mange som vi har scoret i hele år så langt.
                                    Og nå skal de møte et heltent Grorud med tre nøkkelspillere suspendert... Grorud er riktignok ligaens klart svakeste lag for tiden med ei rekke på 2-0-8, men de ligger på kvalikk og kan karre seg opp på fast plass. Blir en rysare!

                                    Først er vi dog absolutt, definitivt nødt til å vinne i morra. Ved tap eller uavgjort mot Jerv går Sogndal forbi oss dersom de slår Grorud på lørdag. Vi spiller ikke før søndag. Den sjansen skal vi ikke gi saftkokerne. De skal spille med høye skuldre, gi fra seg poeng og gi oss perfekte arbeidsforhold før søndagen. Orker ikke å bli liggende og jage Sogndal. De skal ikke forbi oss!
                                    Last edited by Kanarivogel89; 17.11.2020, 22:34.

                                    Kommentar

                                    • hekk
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Mar 2019
                                      • 221

                                      Mulig laget må i karantene grunnet smittet Jerv-spiller

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4284

                                        Opprinnelig skrevet av hekk
                                        Mulig laget må i karantene grunnet smittet Jerv-spiller

                                        https://www.rb.no/nff-lsk-ma-trolig-...s/5-43-1472570
                                        Bekreftet

                                        Det var da som... Endelig klart å komme oss ajour i kampprogrammet, så kåler Jerv det til igjen

                                        Kommentar

                                        • hekk
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Mar 2019
                                          • 221

                                          Da blir vel kanskje kampen mot Kamma flytta også? Jeg skal ikke påberope meg noen ekspertise på disse karantenereglene, men vi møter dem på karantenens tiende dag og jeg regner med at karantenen varer ut den tiende dagen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎