Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3318

    Opprinnelig skrevet av trigz

    Nå så jeg bare høydepunkter fra kampen i går, men TLO var da granngivelig involvert i nesten alle våre store muligheter? Tror han vil vokse veldig på å få BBS ved siden av seg. Da er jeg mer enig i det du skriver om Krogstad. Jeg syns ikke han har en bra utvikling. Det er tungt og går ganske sakte.
    Jeg mener Krogstad har hatt en positiv utvikling de siste kampene. Han er ikke helt i form ennå, men arbeidsviljen er tilbake. Han gjør en grovjobb når vi presser motstander hvor vi vinner ball i gunstige posisjoner.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2281

      Opprinnelig skrevet av MortenA

      Jeg mener Krogstad har hatt en positiv utvikling de siste kampene. Han er ikke helt i form ennå, men arbeidsviljen er tilbake. Han gjør en grovjobb når vi presser motstander hvor vi vinner ball i gunstige posisjoner.
      Det skulle bare mangle når han kommer inn uthvilt. Men er enig i at han virker mer skjerpa. Kanskje litt for skjerpa med den håpløse klaginga på DG da han ikke fikk ballen når han står bak en strømling

      Kommentar

      • Snow
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Jul 2019
        • 179

        Folkens, dere snakker om de siste kampene hvor vi har møtt bunnlag. Vent når vi møter Ranheim, Tromsø...Da får vi se hvordan ståa er. Jeg synes ikke vi har prestert all verden mot bunnlagene. Når jeg snakker om TLO så mener jeg det han har prestert så langt i OBOS og det er ikke mye å skryte av en spiller med hans kaliber. Han nærmer seg 30 og han er ikke lenger der han var. Han er sikkert en strålende spiller når vi møter bunnlag men her snakker vi om opprykk til eliteserien og der kommer vi til å møte lag på et helt annet nivå. Nå når vi er i OBOS så har vi muligheten til å bygge opp et nytt sultent lag. TLO, salquist, Krogstad .. som fikk oss ned i OBOS må bort og det er ikke gjort over natta. La de unge få minimum 20-30 minutters spilletid i hver kamp og på den måten faser vi ut spillere som ikke holder mål.

        Kommentar

        • Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1324

          Ja, TLO og Krogstad har underprestert i år, i likhet med mer eller mindre hele laget. Men det er altfor dramatisk å avskrive dem nå, husk at Krogstad viste hvor god han kan være seinest i fjor sommer. Samme med TLO og kampen hans mot Vålerenga.

          Dette er spillere som har bevist at de har et høyere nivå enn OBOS inne, og vi bør gi dem sjansen til å spille seg tilbake til det nivået igjen.

          Jeg er også opptatt av at unge spillere skal få spilletid og bli satsa på, men ikke bare fordi de er unge.

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3318

            Opprinnelig skrevet av Snow
            Folkens, dere snakker om de siste kampene hvor vi har møtt bunnlag. Vent når vi møter Ranheim, Tromsø...Da får vi se hvordan ståa er. Jeg synes ikke vi har prestert all verden mot bunnlagene. Når jeg snakker om TLO så mener jeg det han har prestert så langt i OBOS og det er ikke mye å skryte av en spiller med hans kaliber. Han nærmer seg 30 og han er ikke lenger der han var. Han er sikkert en strålende spiller når vi møter bunnlag men her snakker vi om opprykk til eliteserien og der kommer vi til å møte lag på et helt annet nivå. Nå når vi er i OBOS så har vi muligheten til å bygge opp et nytt sultent lag. TLO, salquist, Krogstad .. som fikk oss ned i OBOS må bort og det er ikke gjort over natta. La de unge få minimum 20-30 minutters spilletid i hver kamp og på den måten faser vi ut spillere som ikke holder mål.
            Altfor mange spillere har utvilsomt underprestert så langt, og vi har møtt bunnlag. Jeg mener likevel at laget har vist fremgang de siste kampene. Fasiten får vi når vi møter Tromsø og Ranheim, men jeg føler meg mer optimistisk i dag enn jeg gjorde for 14 dager siden.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • Wanker
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 632

              Javel, akkurat ja: "– I utgangspunktet så jeg for meg en tøff sesong etter at vi rykket ned. Men etter gode kamper mot god motstand i vinter og den gode starten vi fikk på sesongen, så tenkte jeg at vi ikke kom til å tape en eneste kamp, sier Daniel Gustafsson."



              Hunter S. Thompson:

              There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
              Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

              Kommentar

              • bema0806
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2011
                • 521

                Opprinnelig skrevet av wanker
                javel, akkurat ja: "– i utgangspunktet så jeg for meg en tøff sesong etter at vi rykket ned. Men etter gode kamper mot god motstand i vinter og den gode starten vi fikk på sesongen, så tenkte jeg at vi ikke kom til å tape en eneste kamp, sier daniel gustafsson."


                naut!

                Kommentar

                • OlaG
                  Oversetterdrone
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 875

                  Det var vel flere av oss som var godt over naivt optimistiske etter treningskampene, korona-pausen hvor ingen ble permittert og kanskje til og med seier i åpningskampen selv om spillet var labert.

                  Kommentar

                  • Henke25
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Jun 2018
                    • 79

                    Opprinnelig skrevet av Wanker
                    Javel, akkurat ja: "– I utgangspunktet så jeg for meg en tøff sesong etter at vi rykket ned. Men etter gode kamper mot god motstand i vinter og den gode starten vi fikk på sesongen, så tenkte jeg at vi ikke kom til å tape en eneste kamp, sier Daniel Gustafsson."


                    Lennys juvel.

                    Kommentar

                    • Kjøttkaka
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2012
                      • 289

                      Det er noen enkle aspekter ved spillet vi er irriterende dårlige på, og som vi har vært elendige på i mange år. Det er selvsagt godt mulig at jeg føler det sånn fordi jeg ser klart mest kamper der LSK er involvert, men jeg mener bestemt at vi skiller oss negativt ut i norsk toppfotball på disse tingene.

                      1. Headinger
                      Da mener jeg ikke nødvendigvis evnen til å vinne hodedueller eller å avslutte på mål med hodet, men evnen til å treffe medspillere når man header ballen uansett hvor man er på banen. Jeg kaller det Kippe-syndromet fordi han var helt håpløs på dette. Kippe vant stort sett alt av dueller, men traff omtrent aldri medspiller med ballen selv om han stod helt upresset og nikket. Stort sett gikk ballen til motstander, og det skjer stort sett i dag også når vår backrekke er involvert.

                      På høyere internasjonalt nivå klarer forsvarspillerne å ta ned ballen og gjøre noe konstruktuvt med den, men det er ikke like vanlig i norsk fotball. Derimot er det få som er så skrekkelig dårlige til å ikke treffe motstander som det vi er. Kind Mikalsen kan få en ball på hodet helt upresset på venstrebacken og prestere å heade rett til motstanderens sentrale midtbanespillere. Veldig ofte header våre spillere bare ballen rett opp i lufta. Det er noe guttefotball over det hele hvor målet virker å være å hindre at ballen passerer (som selvsagt er viktigst), men der hvor ballen ender opp betyr fint lite.

                      Vi taper mye initiativ i kampene på at vi nesten utelukkende header ballen til motstander, og gjerne til motstander sentralt i banen. Jeg forventer ikke at forsvaret vårt skal bli tekniske begavelser over natta, og klare å gjøre noe konstruktivt med ballen, men jeg forventer snart at vi slutter å heade rett opp i lufta på måfå, eller rett til motstander. Symptomatisk nok for sportsklubben, så virker dette uvesenet å være helt akseptert.

                      2. Innkast
                      Både defensivt og offensivt er vi håpløse på innkast. Da tenker jeg ikke bare lange innkastinnlegg slik som Sogndal scora på, men vanlige innkast over hele banen. Defensivt er vi ofte fryktelig veike og rotete ved innkast imot, men jeg syns nesten vi er enda mer håpløse når vi har innkast selv. Ofte bruker gutta fryktelig lang tid uten at de faktisk klarer å finne medspiller. Veldig ofte ender vi opp med brudd imot, men som oftest ender vi opp med å dunke ballen av gårde på måfå og gir fra oss ballen på den måten. Dette er en ukultur som sitter igjen fra Arne da alle innkast skulle gå til Krogstad som skulle dunke ballen i bakrom.

                      Det må gå an å forvente at innkast ikke automatisk skal bety uorden i rekkene defensivt eller at våre angrep blir punktert. Flere ganger når vi har mistet initiativet i kampen har det kommet etter noe så banalt som et innkast.

                      3. Demping av ball/Harde mottak
                      Jeg kaller det LSK-demping, og Fredrik Krogstad er den verste synderen. Skrekkelig mange av våre spillere sliter med å dempe ballen uten å måtte benytte seg av flere touch. I går kan vi skylde på matta, men dette skjer på kunstgress og Åråsen også. Typisk for en LSK-spiller er å motta en pasning ved å dempe ballen sånn at den spretter en halvmeter opp i lufta slik at spilleren må bruke tre-fire touch på å få kontroll på ballen. Krogstad gjør det nesten hver gang han får ballen, og det til tross for at pasningene som slås stort sett ikke er spesielt harde. Backene våre er også veldig ofte syndere på dette, mens en spiller som Kairinen selvsagt aldri driver med sånt tull. Det blir helt håpløst å skulle ha høyt nok balltempo når spillere ikke klarer å legge ballen til rette på første touch.

                      Man må kunne forvente at spillere som lever av å spille fotball klarer noe så elementært som å dempe en ball.

                      Kommentar

                      • BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1380

                        Opprinnelig skrevet av Wanker
                        Javel, akkurat ja: "– I utgangspunktet så jeg for meg en tøff sesong etter at vi rykket ned. Men etter gode kamper mot god motstand i vinter og den gode starten vi fikk på sesongen, så tenkte jeg at vi ikke kom til å tape en eneste kamp, sier Daniel Gustafsson."

                        https://www.rb.no/ble-lurt-av-gode-r...s/5-43-1375880
                        Håper han er feilsitert. Hvis ikke er dette det mest provoserende jeg har lest på lenge.

                        Hvor respektløst er det ikke å tillate seg å ha en slik holdning - et par måneder etter at man har vært med på å sende klubben ned i Obos?

                        Hvor er egentlig vettet og konkurranseinstinktet i denne spillergruppen?
                        Last edited by BD; 31.08.2020, 17:49.

                        Kommentar

                        • Zindrinho
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2019
                          • 445



                          Garnås til LSK og Ødemarksbakken på lån ut sesongen, ville vært en veldig god deal syns jeg, hvertfall hvis vi legger om til 4-2-3-1, da begynner det å bli mange på venstrekanten når både Kallevåg, Knudsen og Moses allerede kjemper om plassen og vi bruker 1 midtbanespiller mindre hver kamp.
                          Da drar vel Salquist tilbake til danmark og, Garnås må da foretrekkes foran Marius Amundsen?

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3141

                            Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                            https://www.rb.no/lsk-og-ull-kisa-na...s/5-43-1378016

                            Garnås til LSK og Ødemarksbakken på lån ut sesongen, ville vært en veldig god deal syns jeg, hvertfall hvis vi legger om til 4-2-3-1, da begynner det å bli mange på venstrekanten når både Kallevåg, Knudsen og Moses allerede kjemper om plassen og vi bruker 1 midtbanespiller mindre hver kamp.
                            Da drar vel Salquist tilbake til danmark og, Garnås må da foretrekkes foran Marius Amundsen?
                            Har ikke RB og kjenner ikke detaljene, men dette høres ut som om noen har gjort en god jobb!

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4284

                              Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                              https://www.rb.no/lsk-og-ull-kisa-na...s/5-43-1378016

                              Garnås til LSK og Ødemarksbakken på lån ut sesongen, ville vært en veldig god deal syns jeg, hvertfall hvis vi legger om til 4-2-3-1, da begynner det å bli mange på venstrekanten når både Kallevåg, Knudsen og Moses allerede kjemper om plassen og vi bruker 1 midtbanespiller mindre hver kamp.
                              Da drar vel Salquist tilbake til danmark og, Garnås må da foretrekkes foran Marius Amundsen?
                              Dette virker positivt! Noen som har sett Garnås i aksjon noe særlig? Ideelt sett trenger vi en som kan mer enn å løpe og takle. Som Kjøttkaka nevner over her har jeg sett meg lei på at stopperne bare er opptatt av å få klarert ball heller enn å treffe medspiller. I går dro det ned kamptempo noe helt vanvittig at ballen gang på gang ble enten heada rett opp i lufta eller ut til innkast. Noen som vet om Garnås er lit mer "moderne" enn dette?

                              Ødemarksbakken på utlån er fornuftig. Han trenger å finne igjen godfølelsen, og Kisa bør passe ham godt. Viste jo at han har et potensiale langt utover OBOS forrige gang han holdt til på Jessheim.

                              Så håper jeg Slørdahl får fornyet tillit uavhengig av om Garnås kommer inn eller ikke. Settes han på benken etter tre smultringer gir jeg opp hele driten tror jeg.

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3141

                                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                Dette virker positivt! Noen som har sett Garnås i aksjon noe særlig?
                                Tøff og kompromissløs stopper. Ingen teknisk vidundermann, men rimelig pasningssikker, uslåelig i lufta og en målscorer, faktisk.

                                Kommentar

                                • TomLundby
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 616

                                  Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                                  3. Demping av ball/Harde mottak
                                  Jeg kaller det LSK-demping, og Fredrik Krogstad er den verste synderen
                                  "Spennende spiller denne Werni. Han har hardere mottak enn skudd." (Ivar Hoff)

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4284

                                    Opprinnelig skrevet av G-Man

                                    Tøff og kompromissløs stopper. Ingen teknisk vidundermann, men rimelig pasningssikker, uslåelig i lufta og en målscorer, faktisk.
                                    Jaggu! Fem mål og toppscorer i UKI så langt i år. Vil være delt toppscorer med DG om han kommer. Ikke meg imot om vi kan bli et fnugg farligere på dødball. Fram til nå har frispark og cornere vært et eneste langt skuldertrekk

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3164

                                      Opprinnelig skrevet av TomLundby

                                      "Spennende spiller denne Werni. Han har hardere mottak enn skudd." (Ivar Hoff)
                                      For ordens skyld, dette sa Hoff om EDVIN Werni (far til Sander) fra sidelinja ved en LSK2-kamp for mange, mange år siden.

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • Holterkanari
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2009
                                        • 560

                                        Uten å ta dette høytidelig så har vi ikke engang spiller på benken i det VG kaller rundens lag hittil i år.........

                                        VG har sammen med eksperter og Obos-kjennere plukket ut de vi mener har vært de beste spillerne på nivå to i Norge så langt denne sesongen. På laget fins tre unggutter fra samme klubb, tre veteraner, et gammelt stortalent som endelig slår til samt en sensasjonsimport, men ingen fra den store favoritten.
                                        ________________________
                                        TB

                                        Kommentar

                                        • McGuffy
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 5092



                                          * Björn gjør comeback
                                          * Garnås aktuell ved siden av Slørdahl
                                          * Eskil Edh inn i troppen pga prestasjoner på trening.

                                          Ah! Livet leker!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎