Sesongen 2023

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3972

    Sander Moen Foss, heter "han fra Sandefjord", og vi må forvente at det er gode sjanser for at både han, Skjærvik og Rogers vil bli gode fotballspillere. Men vi trenger jo også minst dobbel dekning i forsvaret, skal vi dømme ut fra årets sesong! Moen Foss fyller for øvrig 25 på nyttårsaften, dagen før han blir LSK-spiller!
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3175

      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
      Sander Moen Foss, heter "han fra Sandefjord"
      Takk for det. Lå absolutt ikke noe nedverdigende i den beskrivelsen, klarte bare ikke å huske navnet i farta. Synes han har sett god ut de gangene jeg har har sett han (unntatt mot oss).

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3972

        Opprinnelig skrevet av G-Man

        Takk for det. Lå absolutt ikke noe nedverdigende i den beskrivelsen, klarte bare ikke å huske navnet i farta. Synes han har sett god ut de gangene jeg har har sett han (unntatt mot oss).
        Oppfattet det ikke sånn. Husket det ikke selv, og måtte google! Men tenkte at vi må begynne å lære oss navnet siden han snart er fugl!
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • AB40
          Medlem
          Hoffnarr
          • Aug 2015
          • 54

          Hva tror folk blir stoppertrioen neste år? Om det blir Roseth - Gabrielsen - Foss Moen så betyr det at Skjærvik og Rogers fortsetter på benk. Vi har da kjøpt oss Rotasjonsspillere til nesten 10 millioner. Vanskelig å se at noen at noen som helst av de bak der har noe videresalgspotensiale også.

          Synes for så vidt at troppen mangler noen unge som er i skorpa, utenom Skogvold. Det blir nok ingen 50 mill salg igjen i nær fremtid, så her må vi bruke pengene godt i vinter.

          Kommentar

          • Radulovic
            Medlem
            Møteplager
            • Mar 2016
            • 93

            Opprinnelig skrevet av AB40
            Hva tror folk blir stoppertrioen neste år? Om det blir Roseth - Gabrielsen - Foss Moen så betyr det at Skjærvik og Rogers fortsetter på benk. Vi har da kjøpt oss Rotasjonsspillere til nesten 10 millioner. Vanskelig å se at noen at noen som helst av de bak der har noe videresalgspotensiale også.

            Synes for så vidt at troppen mangler noen unge som er i skorpa, utenom Skogvold. Det blir nok ingen 50 mill salg igjen i nær fremtid, så her må vi bruke pengene godt i vinter.
            Roseth er bankers på laget, beste spilleren vår sammen med Olsen. Skjærvik kan også spiller på midten, og Rogers kan spille overalt av de 3 så det blir nok mer enn nok minutter på guttene.

            Kommentar

            • AB40
              Medlem
              Hoffnarr
              • Aug 2015
              • 54

              Opprinnelig skrevet av Radulovic

              Roseth er bankers på laget, beste spilleren vår sammen med Olsen. Skjærvik kan også spiller på midten, og Rogers kan spille overalt av de 3 så det blir nok mer enn nok minutter på guttene.
              Er ikke redd for at de ikke spiller noe som helst, men synes det er dyre backup-alternativer om de ikke er soleklare førstevalg i sine posisjoner.
              Bekymringen min er nok knyttet tett til at de er (for LSK) relativt store investeringer og dersom de da ikke også er salgsobjekter MÅ løfte laget her og nå. Så skjønner jeg at det er nyanser og at de løfter andre spillere i form av konkurranse, men heller ikke de gutta er noe å hente kroner på. Skjærvik er 23 og må nesten ta steg fort om han skal være et salgsobjekt.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3399

                Opprinnelig skrevet av Radulovic

                Roseth er bankers på laget, beste spilleren vår sammen med Olsen. Skjærvik kan også spiller på midten, og Rogers kan spille overalt av de 3 så det blir nok mer enn nok minutter på guttene.
                Helt enig i forhold til Roseth. Han er bankers. Når det gjelder Ruben, så lurer jeg på om han passer bedre på høyre stopper enn sentralt. Fra høyresiden vil han ha bedre muligheter til å bli med fremover, samtidig som jeg tror Skjærvik passer vel så bra sentralt. Rogers ser jeg primært som et alternativ på høyre, og Moen Foss må jeg se mer av før jeg vil plassere han noe sted.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1363

                  Opprinnelig skrevet av MortenA

                  Helt enig i forhold til Roseth. Han er bankers. Når det gjelder Ruben, så lurer jeg på om han passer bedre på høyre stopper enn sentralt. Fra høyresiden vil han ha bedre muligheter til å bli med fremover, samtidig som jeg tror Skjærvik passer vel så bra sentralt. Rogers ser jeg primært som et alternativ på høyre, og Moen Foss må jeg se mer av før jeg vil plassere han noe sted.
                  Sjøl tror jeg Rogers hadde passet fint midt i forsvarsrekka, jeg. Får spilt på duellstyrken sin der med mindre risiko for pasningsfeil, litt Ogbu-rolle. Skjærvik bør spille på høyre etter min mening.

                  Moen Foss er en god allrounder som spiller mye venstre stopper i en forsvarsfirer per nå. Så vidt jeg veit er han høyrebeint, og bør være bedre på høyre, men kan gjøre det bra i alle posisjonene bak der.

                  Roseth - Ruben - Moen Foss er den treeren jeg har mest trua på, forutsatt at Garnås forsvinner. Tre spillere med gode basisferdigheter med ballen, pluss hode- og duellkraft. Brukbart med fart også.

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3972

                    Styreleder Morten Kokkim har snakket med Svesengen. Han er sitert på følgende: – Vi skal ha på plass en ny trener før sesongen starter i april neste år.

                    Jeg håper han er feilsitert. For sesongen starter ikke i april, den starter i januar! Hvis vi ikke har på plass en trener snarest mulig etter at oppkjøringen starter i januar, er jeg redd vi kaster bort enda et år. Men det tror jeg ikke vil bli tilfelle.

                    For øvrig har jeg fortsatt en følelse av at det kan være en avtale med Helstrup, men at de i så fall selvfølgelig ikke vil si noe mer om det før etter sesongen.
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4434

                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                      Styreleder Morten Kokkim har snakket med Svesengen. Han er sitert på følgende: – Vi skal ha på plass en ny trener før sesongen starter i april neste år.

                      Jeg håper han er feilsitert. For sesongen starter ikke i april, den starter i januar! Hvis vi ikke har på plass en trener snarest mulig etter at oppkjøringen starter i januar, er jeg redd vi kaster bort enda et år. Men det tror jeg ikke vil bli tilfelle.

                      For øvrig har jeg fortsatt en følelse av at det kan være en avtale med Helstrup, men at de i så fall selvfølgelig ikke vil si noe mer om det før etter sesongen.
                      Ja, det er virkelig helt useriøst å hevde at sesongen starter i april. Trener må være på plass senest uka etter at nyttårskalkunen kommer på bordet. Hvordan skal vi lokke sårt tiltrengte forsterkninger til klubben og peile ut en ny femårsplan hvis vi mangler hovedtrener? Nå har dem hatt et halvt år på å sondere, så da regner jeg med at dette utvalget de har satt ned har kandidatene klare. Orker ikke at de skal søle bort vinteren også.

                      Angående Helstrup, så er han sikkert ett av navnene på blokka og en god kandidat, men er han virkelig gira på å komme til oss dersom Tromsø spiller seg til Europa? Det ser jo veldig ut som de vil klare det.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3972

                        Jeg velger å tro at det er Svesengen som er litt sensasjonsmaker her. Kanskje Kokkim har sagt "serien", kanskje har han sagt "i god tid"?

                        Men hvis de mener at de kan vente til nærmere seriestart, bør, nei MÅ, de allerede ha på plass muntlige avtaler med flere solide forsterkninger.

                        Hva Helstrup tenker, er umulig å vite. Men jeg vil jo tro at han også tenker at LSK har et større potensiale til å etablere seg i toppen, enn det Tromsø har. Sistnevnte vil nok fortsatt være en klubb som kan ha enkelte gode sesonger, men neppe bli en etablert toppklubb. Men det kan jo være at han har sagt at de kan snakke videre etter sesongen og i så fall vil nok en eventuell Europaplass friste. Det er for øvrig verdt å merke seg at det fortsatt er en klausul om utkjøp i kontrakten hans, selv etter forlengelsen. Men det er kanskje sånn det har blitt med alle trenerne nå?

                        Det ble også skrevet her på forumet, av en som hadde møtt Eirik Bakke uka før han kom til oss i et bryllup (?) at han hadde sagt at han var 99 prosent sikker på at Helstrup ville bli LSK-trener fra neste år. Det kan jo tolkes som han hadde fått beskjed om det før han tok den midlertidige trenerjobben. Men de prater og de prater, så det er ikke godt å ikke vite, som en svært god venn av meg pleide å si!

                        Hvis Eirik Bakke er en reell kandidat, kan han jo "bare" sørge for at laget presterer godt resten av sesongen, så er vel saken klar?
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • plantemiddel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2012
                          • 802

                          Står dette i artikkelen:
                          "
                          – Vi skal ha på plass en ny trener før sesongen starter med trening i januar neste år, fastslår han.
                          "​

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3972

                            Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                            Står dette i artikkelen:
                            "
                            – Vi skal ha på plass en ny trener før sesongen starter med trening i januar neste år, fastslår han.
                            "​
                            Flott! Da har Svesengen forandret teksten. Det var det jeg håpet Kokkim hadde sagt. Når artikkelen ble lagt ut sto det april. Da er jeg beroliget!
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • sigurdsen
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 1818

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                              Det ble også skrevet her på forumet, av en som hadde møtt Eirik Bakke uka før han kom til oss i et bryllup (?) at han hadde sagt at han var 99 prosent sikker på at Helstrup ville bli LSK-trener fra neste år. Det kan jo tolkes som han hadde fått beskjed om det før han tok den midlertidige trenerjobben. Men de prater og de prater, så det er ikke godt å ikke vite, som en svært god venn av meg pleide å si!

                              Hvis Eirik Bakke er en reell kandidat, kan han jo "bare" sørge for at laget presterer godt resten av sesongen, så er vel saken klar?
                              Det stemmer. Nå hadde både han og jeg litt promille, men han var overbevist om at det ble Helstrup fra nyåret, men mye kan jo ha skjedd siden starten av august. Han var forøvrig veldig overbevisende da jeg spurte om han var aktuell og han svarte nei. Eirik Mjelde var der også - og han kødda med at Eirik Bakke allerede var klar for LSK. Hvor mye han visste allerede da aner jeg ikke, men vil ikke tro han hadde sagt det om han visste sannheten.

                              Kommentar

                              • Lars Henrik Dahl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2020
                                • 2206

                                Legendarisk kommentar i Fotballextra som intro til Enga-Bart: "Sjelden jeg har gleda meg så mye til en kamp mellom et Rævva hjemmelag og et Rævva bortelag".

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2206

                                  En tenkt samtale mellom Simon og Geir i sommer...
                                  Simon: Geir, jeg har snakket med styret. Vi har blitt enige om at du kan gjøre en bedre jobb for Lillestrøm - i Vålerenga
                                  Geir: ...

                                  Rotte? Muldvarp? Jeg bare spør

                                  Kommentar

                                  • bjarmann
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 2886

                                    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                                    En tenkt samtale mellom Simon og Geir i sommer...
                                    Simon: Geir, jeg har snakket med styret. Vi har blitt enige om at du kan gjøre en bedre jobb for Lillestrøm - i Vålerenga
                                    Geir: ...

                                    Rotte? Muldvarp? Jeg bare spør
                                    Jeg spør: om Bakke faktisk tar vålerenga ned i år. Er han ikke da en av de største trenerlegendene i Fuglas historie?
                                    I år så tar vi alt

                                    Kommentar

                                    • Tjodleif
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2017
                                      • 854

                                      Anses det som kampfiksing hvis LSK stiller et åpenbart svakt andrelag eller tar det helt med knusende ro og taper i siste runde mot Sandefjord og sender søpla ned?

                                      Søpla tapte jo mot Mjøndalen i siste serierunde i nedrykkssesongen, noe som til slutt skulle sende oss ned. De syntes sikkert det tapet var helt greit.

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2206

                                        Opprinnelig skrevet av Tjodleif
                                        Anses det som kampfiksing hvis LSK stiller et åpenbart svakt andrelag eller tar det helt med knusende ro og taper i siste runde mot Sandefjord og sender søpla ned?

                                        Søpla tapte jo mot Mjøndalen i siste serierunde i nedrykkssesongen, noe som til slutt skulle sende oss ned. De syntes sikkert det tapet var helt greit.
                                        Å stille med andrelaget vil nok utløse reaksjoner hos NØFF. Å stille med et halvmotivert førstelag, samt å gi noen av de mest lovende juniorspillerne sjansen tidlig i kampen er helt innafor. Kjenner jeg E.B. rett, så kommer ikke han til å gå for noe annet enn 3 poeng. Tviler sterkt på at vi kommer til å "legge oss" bevisst, men at enkelte av spillerne tenker mer på juleferie enn fotball i siste runde har vi sett eksempler på før. Jeg frykter dessverre at enga reddes av at Kamma er enda mer rævva for tiden. Satser likevel på at han som har snakket mest om høye skuldre de siste årene rører nok i gryta til at kaosklubben ryker for både Stabæk og Kamma.

                                        I går ble jeg i korte glimt imponert over hvor gode enga framsto, før jeg kom på hvor elendige bartene er.

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3175

                                          Har ingen problemer med at vi kjører på halv maskin mot Sandefjord. Her snakker vi om et lag som med knappe ressurser spiller positiv fotball, mot et lag som tross økonomisk bloddoping ikke presterer en dritt (og attpåtil trenes av en overløper). Om Sandefjord trenger 6-0 mot oss, så håper jeg de får det.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎