Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3967

    Vebjørn Hoff ute med strekk, antageligvis til etter EM-pausen i juni. Dette i følge Sves i artikkelen om Uba.
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Svart og gul
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2004
      • 294

      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
      Vebjørn Hoff ute med strekk, antageligvis til etter EM-pausen i juni. Dette i følge Sves i artikkelen om Uba.
      Solberg fortsatt skadet også, ifølge den samme artikkelen. Han må ha hatt maks uflaks. Så ganske frisk ut i starten av oppkjøringen, men er redd skader er i ferd med å ødelegge en lovende karriere.

      Kommentar

      • Zindrinho
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2019
        • 487

        Ville helst hatt molde i dag og godset om et halvt år i kvarten mtp formen til motstandere, men skulle vi klare begge er det vel liten tvil om hva finalen blir.. DET hadde blitt oppgjøret sitt!

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2311

          Opprinnelig skrevet av Zindrinho
          Ville helst hatt molde i dag og godset om et halvt år i kvarten mtp formen til motstandere, men skulle vi klare begge er det vel liten tvil om hva finalen blir.. DET hadde blitt oppgjøret sitt!
          Til høsten er vi mer samspilt og moile har mange armer & bein i ilden.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2188

            Opprinnelig skrevet av Zindrinho

            Nevn én eneste trener i en hvilken som helst liga som har oppnådd langvarig suksess etter en pangstart i ny klubb, så skal jeg kontre med verdensstjernetrenere som har gjort reint bord etter dårlig start i ny klubb.
            jeg kan starte med klopp i pool og pep i city og mer hjemlig k knutsen i glimt, tar du utfordringa?
            I tillegg til de du nevner kan vi vel nevne to andre legender fra de samme ligaer. Sir Alex og Nils Arne Eggen. For å understøtte ytterligere, nærmere hjemmet, en trener som nesten alltid lykkes fra dag en, men knapt har fullført en kontrakt: Tom Nordlie

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3376

              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

              I tillegg til de du nevner kan vi vel nevne to andre legender fra de samme ligaer. Sir Alex og Nils Arne Eggen. For å understøtte ytterligere, nærmere hjemmet, en trener som nesten alltid lykkes fra dag en, men knapt har fullført en kontrakt: Tom Nordlie
              Sir Alex var i ferd med å få sparken før det endelig løsnet for United, og de fleste vet hvordan det gikk videre. Nordlie er som du nevner god på å komme inn på kort tid og trykke på de riktige knappene, men sliter og veldig på omgivelsene.

              Selv om vi sliter i serien om dagen, så har jeg tro på at det vil løsne. Sannsynligvis grunnet kampprogrammet, så fremstår vi med tunge bein i Sarpsborg, og jeg er skuffet over hvordan vi fremstår på slutten. Jeg har liten tro på poeng i kveld, og Viking borte blir nok også mager fangst, men etter det så er jeg mer optimistisk. Georgson er også avhengig av nye spillere i sommervinduet, så Mesfin har nok en større oppgave å overbevise i neste vindu. Videre var Karlins innhopp i Drammen positivt. Med tanke på de mange ungguttene vi har i stallen, så tror jeg flere vil slå igjennom neste sesong, så fremtiden er lys selv om vi er inne i en mørk dal nå i starten.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9390

                Igjen slipper vi inn mål på at vi ikke har folk som dekker stolpe på corner!

                Vi slipper inn kriminelt mange sånne mål i løpet av en sesong! Faens amøber!

                Kommentar

                • brune stakkeland
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2012
                  • 874

                  Opprinnelig skrevet av knut
                  Igjen slipper vi inn mål på at vi ikke har folk som dekker stolpe på corner!

                  Vi slipper inn kriminelt mange sånne mål i løpet av en sesong! Faens amøber!
                  Den i dag er ikke fordi vi ikke har folk på stolpen, det er fordi den som skal ta ut Heltne Nilsen ikke var i nærheten av å gjøre jobben sin

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9390

                    Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

                    Den i dag er ikke fordi vi ikke har folk på stolpen, det er fordi den som skal ta ut Heltne Nilsen ikke var i nærheten av å gjøre jobben sin
                    Ja, Kitolano slipper og Gabrielsen støter og havner på halvdistanse fra hvor han nå stod i væla som utgangspunkt.

                    Men med en fyr på stolpen hadde det vært null problem.

                    Andre målet vi slipper inn på sånt ræl, så 16% av måla vi slipper inn kommer av manglende fyr på stolpe.

                    Værste jeg ser, derfor jeg (over)reagerer.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3376

                      Vi er nødt til å handle spillere i sommer. Vi kan la være, men da vil vi surre på midten av tabellen. Vi trenger desperat indreløpere, og jeg ser helst at vi henter en reell utfordrer til Lehne på topp. Hvorvidt dette er en lånespiller, en etablert spiss som har havnet ute i kulda, eller et talent som er klar til å starte ala Akor er irrelevant. Jeg tror de færreste har vært imponert over Kitolanos inntreden de første kampene (kremmerhuset i Drammen til tross). Vi har for få alternativer, spesielt fremover, og det vises på innsatsen til flere av spillerne.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • OlaG
                        Oversetterdrone
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 895

                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Vi er nødt til å handle spillere i sommer. Vi kan la være, men da vil vi surre på midten av tabellen. Vi trenger desperat indreløpere, og jeg ser helst at vi henter en reell utfordrer til Lehne på topp. Hvorvidt dette er en lånespiller, en etablert spiss som har havnet ute i kulda, eller et talent som er klar til å starte ala Akor er irrelevant. Jeg tror de færreste har vært imponert over Kitolanos inntreden de første kampene (kremmerhuset i Drammen til tross). Vi har for få alternativer, spesielt fremover, og det vises på innsatsen til flere av spillerne.
                        Vi kommer ikke til å surre på midten av tabellen uten å handle, vi kommer til å være der vi er akkurat nå: i nedrykkssumpa.

                        Ellers synes jeg ikke det ser ut som et innsatsproblem, men en kombinasjon av manglende ferdigheter/egenskaper (som for eksempel hurtighet) og at nøkkelspillere må spille hele kamper selv om de ikke har dagen/er for slitne (TLO spesielt)for 90 minutter. Et annet problem er at folk som har småskader ikke kan hviles, og enten spiller småskadet (Uba) eller blir skadet igjen (Hoff) og så forsterkes problemet.

                        Uansett trenger vi flere spillere som er i stand til å være i en førsteellever i Eliteserien.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3163

                          1. Det er ikke grunnlag for å trykke på den store, røde knappen. Vi er omtrent der Kjetil Knutsen var etter samme tid i B/G. Det tar tid å sette nye systemer. Og spillere som er idiot-forklart her ikke vokser for hver kamp. Fortsetter f.eks Karlin i samme takt, så er the sky the limit. (Og jeg liker Larsson også, så det er sagt).
                          2. Det betyr ikke at ting er rosenrødt. Det er særlig tre ting som plager meg:
                          a) Å skulle spille ut bakfra - uansett. For det første så gir det strekk i laget, og for det andre så er det bare Roseth som har teknikk til å komme unna med det. Hver gang Mads har ballen så kjennes det ut som om pulsen går gjennom taket.
                          b) Spillere som slurver. Kitolano er verstingen, men det er andre syndere også. Mister du ballen, så skal du ikke stoppe, men forsøke å ta den tilbake. Har du ansvaret for et rom, så skal du ikke slippe motspillere løs (ref første målet i går).
                          c) Fart, fart og atter fart fremover. Det er lett å peke på at Lehne ikke presterte stort i går, men han blit løpende i et vakuum, og karakteristisk var situasjonen hvor det var tre mot tre på midten, og 10 sekunder senere var han alene mot sju (!) Brann-spillere, mens to-tre av våre kom gumpende etter 10-15 meter bak.

                          Nei, pr i dag er vi ikke gode nok til å tenke medalje, men med mint to (gjerne fler) solide forsterkninger i sommer, så bør øvre halvdel være realistisk. Og til neste år...

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7048

                            Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Sir Alex var i ferd med å få sparken før det endelig løsnet for United
                            Det er fullstendig syretripp å nevne svensken i samme bok som Ferguson. I pausen i går sa han at omgangen hadde vært helt herlig og at han elsket alt med det, "to lag som fighter og kjemper". Tilsynelatende fullstendig blind for at Brann kunne scoret tre mål før pause og vi knapt hadde hatt et eneste angrep. Etter kampen kaster han Roseth under bussen og presterer å mene at kampen "sto og vippet" da han ble utvist. På stillingen 0-2, etter at vi ikke hadde skapt en eneste målsjanse.

                            Vi kommer til å fortsette å være der vi er nå. Vi får håpe Hamkam ikke får et par seire og at det ikke har løsnet for Tromsø. Det oser 2019 av LSK, man må være blind for ikke å se det.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3967

                              Sesongen 2024 minner mer og mer om Titanic-forliset. (Nesten) alle sier at joda, det går så bra, det tar tid, andre trenere skryter av LSK og at "det tar tid å spille inn en ny måte å spille på".

                              Mens musikken spiller videre...
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • Svart og gul
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2004
                                • 294

                                Tenk at vi var ubeseiret og toppet tabellen i mai for to år siden. Nå er vi milevis unna topplagene. Jeg er villig til å gi svenskene litt mer tid, men Mesfin MÅ levere eller trekke seg. Laget mangler fortsatt kvalitet på mange plasser. Selv om Ibra og Åsen er fine folk, synes det også klart at ikke begge kan spille om vi skal nærme oss toppen igjen.

                                Mads
                                Uba - Ruben - Roseth - ny
                                Ny - ny - Ibra/Åsen
                                Ny - Lehne (ny backup) - Va

                                Kommentar

                                • BD
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2006
                                  • 1403

                                  Jeg tror det viktigste er at det går opp et lys for Georgsson og klubben når det gjelder hva troppen trenger for å kunne prestere i Eliteserien. Selv når vi er helt skadefrie har vi mangler i troppen, og vi har en tropp hvor man må anta at 5-6 spillere til enhver tid er skadet - eller i hvert fall ikke er friske nok til å bidra særlig når kampprogrammet er som nå.

                                  Litt anerkjennelse fra klubben av at man ser disse problemene, og tenker å gjøre noe med, det hadde vært på sin plass.

                                  Kommentar

                                  • EPA
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2013
                                    • 186

                                    Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                                    Tenk at vi var ubeseiret og toppet tabellen i mai for to år siden. Nå er vi milevis unna topplagene. Jeg er villig til å gi svenskene litt mer tid, men Mesfin MÅ levere eller trekke seg. Laget mangler fortsatt kvalitet på mange plasser. Selv om Ibra og Åsen er fine folk, synes det også klart at ikke begge kan spille om vi skal nærme oss toppen igjen.

                                    Mads
                                    Uba - Ruben - Roseth - ny
                                    Ny - ny - Ibra/Åsen
                                    Ny - Lehne (ny backup) - Va
                                    Enig! De resterende kan selvfølgelig være i rotasjon dersom vi får skader/karantener

                                    Kommentar

                                    • Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 2188

                                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                                      1. Det er ikke grunnlag for å trykke på den store, røde knappen. Vi er omtrent der Kjetil Knutsen var etter samme tid i B/G. Det tar tid å sette nye systemer. Og spillere som er idiot-forklart her ikke vokser for hver kamp. Fortsetter f.eks Karlin i samme takt, så er the sky the limit. (Og jeg liker Larsson også, så det er sagt).
                                      2. Det betyr ikke at ting er rosenrødt. Det er særlig tre ting som plager meg:
                                      a) Å skulle spille ut bakfra - uansett. For det første så gir det strekk i laget, og for det andre så er det bare Roseth som har teknikk til å komme unna med det. Hver gang Mads har ballen så kjennes det ut som om pulsen går gjennom taket.
                                      b) Spillere som slurver. Kitolano er verstingen, men det er andre syndere også. Mister du ballen, så skal du ikke stoppe, men forsøke å ta den tilbake. Har du ansvaret for et rom, så skal du ikke slippe motspillere løs (ref første målet i går).
                                      c) Fart, fart og atter fart fremover. Det er lett å peke på at Lehne ikke presterte stort i går, men han blit løpende i et vakuum, og karakteristisk var situasjonen hvor det var tre mot tre på midten, og 10 sekunder senere var han alene mot sju (!) Brann-spillere, mens to-tre av våre kom gumpende etter 10-15 meter bak.

                                      Nei, pr i dag er vi ikke gode nok til å tenke medalje, men med mint to (gjerne fler) solide forsterkninger i sommer, så bør øvre halvdel være realistisk. Og til neste år...
                                      Godt oppsummert. Noen kommentarer: Vi er ganske riktig omtrent der Knudsen var etter samme tid i B/G. Det er mange andre som også har vært på samme sted på samme tid uten at det har gått like bra. Når det er sagt, jeg er fortsatt sterk i trua.

                                      Å spille ut bakfra. I går syntes jeg faktisk for første gang på lenge at man gjorde det smart. Man vekslet mye mer mellom å spille seg ut bakfra og å slå langt. Det virket bra, og gjorde oss mindre forutsigbare. Det verste jeg ser med frispilling bakfra er når Mads spesielt slår trangt opp på et anker under press. Den som faktisk har løst akkurat det brukbart er Ibra. Lagt merke til det noen ganger måten han vinkler ut på back på en touch. Det har vært både trygt og effektivt. Der har Lundemo noe å lære. Jeg synes vi har utviklet denne delen litt mer i de siste 3-4 kampene. Mot Glimt spilte vi ofte opp backen, som skar mellom to spillere innover i banen og på den måten passerte ledd. Både Tønnesen (med stor angst fra min side) og Uba gjorde dette med suksess. Det fungerte ikke like bra i går, men likevel en variant som er bra når den funker. Jeg ser ikke svart på utspilling bakfra. Jeg tror faktisk vi snart har skapt flere sjanser for enn mot med dette spillet de siste kampene. (fom Gllimt)

                                      Slurv: Her er hovedårsaken til de fleste baklengsmålene. Kito med sine blinde pasninger på tvers, manglende oppdekking i feltet, unnasluntring på returløp...

                                      Fart: Det var ikke først og fremst Lehnes feil at han var svak i går. Men jeg tipper han er en av dem som lider av å være brukt for mye om dagen. Når vi snakker om fart i overgangene tror jeg ikke hovedproblemet er maks fart hos enkeltspillere, men at relasjonene ikke sitter. Det gjør at ballen ikke flyttes fort nok og at det tas for dårlige valg. Vi har spillerne som kan gjøre det. Når det sitter er det nydelig. De to målene i første omgang borte mot Glimt er noe av det flotteste jeg har sett av LSK hva gjelder å spille seg til mål.

                                      Det er ikke sånn at alle spillerne (eller mange av dem) er for dårlige. Et par klassespillere ville naturligvis styrket oss. Først og fremst har vi to problemer.
                                      • Strukturen sitter ikke ennå i et nytt spillemønster. Når det funker funker det virkelig. Høyeste nivå er strengt tatt over forventning (vi vant fortjent i Bodø) Laveste nivå er søppel. Får vi mål i mot vil man typisk bli mer usikker og ting fungerer enda mindre. Vi er derfor mer avhengig av å komme godt i gang i kampen enn vi hadde vært hvis alle var helt trygge på sin rolle og ansvar for totaliteten.
                                      • For mange spillere er skadeutsatte. Det fører både til omrokkeringer, at spillere ikke nødvendigvis spiller i sin beste posisjon, og at enkeltspillere overforbrukes eller spiller halvskadet. Det fører til at vi ikke får ut energien hver kamp, og at relasjonene blir enda mer skadelidende

                                      Kommentar

                                      • tonkro
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2009
                                        • 337

                                        Noen med kontakter i klubben som vet om det aktivt letes etter forsterkninger nå? Har ikke sett/hørt noe fra Simon eller klubben om dette…

                                        Kommentar

                                        • Svart og gul
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2004
                                          • 294

                                          Opprinnelig skrevet av tonkro
                                          Noen med kontakter i klubben som vet om det aktivt letes etter forsterkninger nå? Har ikke sett/hørt noe fra Simon eller klubben om dette…
                                          Det letes vel alltid, men tror klubben ser an situasjonen. Ikke at Georgson får sparken nødvendigvis, men sitter en "følelse" av at det kan skje noe liknende som i FKH.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎