Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dole
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 1551

    Opprinnelig skrevet av Svart og gul

    Det letes vel alltid, men tror klubben ser an situasjonen. Ikke at Georgson får sparken nødvendigvis, men sitter en "følelse" av at det kan skje noe liknende som i FKH.
    Det var litt av en spekulasjon. Er det basert på noen kilder eller kun magefølelse?

    Kommentar

    • Zindrinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2019
      • 488

      Haugesundtrenern trakk seg vel fordi klubben ikke ville sparke assistenten han var blitt påtvingt, vi er vel ikke der akkurat i LSK.

      Kommentar

      • Svart og gul
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2004
        • 305

        Opprinnelig skrevet av Dole

        Det var litt av en spekulasjon. Er det basert på noen kilder eller kun magefølelse?
        Var kanskje en litt flåsete spekulasjon, men usikker på hvor sterk kontinuitetsbærer Georgson er. Det er bare å se hvor hyppig han har byttet jobb de siste årene. Dessuten er det mye snakk om voldsom detaljstyring overfor spillerne. Om Myhres direktiver ble for mye, er svenskene langt mer ekstreme på feltet. Spent på om han får med seg spillergruppen på en såpass ambisiøs stil.

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2315

          Vi er ute etter etter Karlsbakk igjen. Har han fart? Hvorfor er han ikke plukka opp allerede? Nok en spiller som er skjør som aspeløv mtp skader?

          Kommentar

          • Zindrinho
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2019
            • 488

            Iflg artikkelen på rb spilte han så godt som hele 21,22 og 23 sesongen så han virker ikke særlig skadeplaga sjøl om de nevner at han er ute nå.

            Kommentar

            • Solør
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • Aug 2015
              • 18

              Er vel nåværende klubb som har vært vanskelig med salg. Mener det sto noe tidligere om nevnte spiller som følte seg snytt av den oransje klubben da han ikke har blitt solgt.
              virket nå ifjor som en av de bedre spillerne på Aafk?

              Kommentar

              • Kjøttkaka
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2012
                • 294

                Norsk, skada og har Atta Aneke som agent? Han treffer jo på alle kriteriene våre!

                Men fra spøk til alvor, så er jeg veldig positiv til å signere Karlsbakk. Vi trenger desperat bredde, og Karlsbakk er en spiller som kan gå rett inn på laget.

                Kommentar

                • Svart og gul
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2004
                  • 305

                  Blir nesten et mini-Aalesund om Isak kommer også.

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4419

                    Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                    Blir nesten et mini-Aalesund om Isak kommer også.
                    Var jo ikke langt unna at Sigurd Haugen ble fugl heller. Når snører Tor Hogne på seg skoene igjen, mon tro?

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2188

                      Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka
                      Norsk, skada og har Atta Aneke som agent? Han treffer jo på alle kriteriene våre!

                      Men fra spøk til alvor, så er jeg veldig positiv til å signere Karlsbakk. Vi trenger desperat bredde, og Karlsbakk er en spiller som kan gå rett inn på laget.
                      Trodde vi bare signerte svensker om dagen Virker som en god signering. Innenfor budsjett, men kanskje ikke den hardeste av harde pakker. Så av artikkelen at det var flere interessenter. Er han god nok til å være med på en budkrig?

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4419

                        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                        Trodde vi bare signerte svensker om dagen Virker som en god signering. Innenfor budsjett, men kanskje ikke den hardeste av harde pakker. Så av artikkelen at det var flere interessenter. Er han god nok til å være med på en budkrig?
                        Enig. Ikke en breddesignering, men heller ingen signalsignering. Forventer hardere pakker, selv om dette vil være en godkjent signering.

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2188

                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                          Enig. Ikke en breddesignering, men heller ingen signalsignering. Forventer hardere pakker, selv om dette vil være en godkjent signering.
                          Er dessverre usikker på om du skal forvente så mye hardere pakker (avhengig av definisjon). Overgangsbudsjett setter noen begrensninger. Lønnsbudsjett setter mye større begrensninger. Vi kan nok få inn noen mer spennende signeringer. Karlsbak framstår som en relativt safe bet. Han vil muligens være startelver materiale, men er han åpenbart bedre enn de vi har fra før? Neppe, men kanskje litt andre egenskaper som gjør at laget totalt sett blir bedre. Tviler på at vi får hente et hetere navn enn dette, men kanskje en eller to kvalitetsspillere vi aldri har hørt om før. Men det forutsetter nok av vi beveger oss utenfor Skandinavia.

                          Kommentar

                          • EPA
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2013
                            • 191

                            Vi trenger bredere stall, og gjerne litt fart. Jeg er ikke veldig negativ til de 12-13 beste vi har i dag, men at vi er ekstremt utsatt ved skader og suspensjoner. Ja takk til alle som kan komme inn og gjøre en bra jobb i trening og kamp!

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 2188

                              Når man ser på hva vi har av navn, antall spillere og ferdigheter føles det egentlig utrolig at vi trenger å styrke midtbanen. Til tre plasser har vi i stallen 9 spillere som er kandidater. I tillegg kan flere andre fylle en rolle i et knipetak. (Uba, Knudtzon, Seferi, Gabrielsen) Likevel er vi der vi er. Hovedproblemet er, som de fleste er enige om, mangel på fart. Karlsbakk virker å ha brukbar fart, og et godt driv framover. Slik ser jeg på de vi har i dag:

                              Hoff
                              Skadet, ellers en klar førstelagsspiller

                              Lundemo
                              Inn og ut av skader. Klar førsteelver hvis skadefri, kanskje vår beste

                              Ibrahimaj
                              P.t. klar førsteelver, men trenger utfordrer. For treg. Signalspiller.Blitt mer og mer arbeider, lenger mellom de store øyeblikkene etter mitt syn

                              Åsen
                              Viktige innlegg og kapteinsroll. Trenger utfordrer, men på sitt beste soleklar på laget. Bedre på ving?

                              Kitolano
                              Foretrukket som ving/vandrende 10'er. Kjappere i beina enn Ibra og Åsen

                              Lucky
                              Utviklingsspiller, vil få flere innhopp, men for ustrukturert ennå til å være klar for 90 min. Kan bli bra i 2025 etter litt mer tilvenning

                              Karlin
                              Utviklingsspiller, vil få flere innhopp. Synes han har tatt store skritt. Har etter mitt syn gått fra en "Å nei, ikke han igjen" spiller til en helt OK squad player. Fortsatt ikke i nærheten av startoppstilling hvis vi har alle på plass

                              Skaarud
                              Utviklingsspiller, var forventet å bidra mer i år. Vil få flere innhopp, men virker å være et stykke unna Georgsons mest aktuelle. Hadde hatt godt av flere innhopp

                              Solberg
                              Blir skadet hver gang han møter opp på banen eller trening. Er han ekstremt uheldig, eller har han bare en kropp som ikke er designet for toppfotball? Utviklingsspiller som dessverre ser ut til å stoppe opp


                              De gode øyeblikkene har vist at spillerne er gode nok, men stallen framstår som tynn til tross for antallet spillere som burde kunne bidratt. Frekvens i beina kunne vært (delvis) løst med Kito ned, men han har en rolle offensivt som det er vanskelig å dekke opp med andre. Ibra er nok den nærmeste til å ta 10er rollen inn fra kant, men han har ikke de samme kvaliteter som link-up spiller. Lucky tilfører frekvens, men han er høyt og lavt. Karlin synes jeg ser ut som en litt langsom junior-versjon av Lundemo eller Kairinnen. Dessverre er han ikke junior, så vi får håpe at han bare er en litt "late bloomer".

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3172

                                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                                Når man ser på hva vi har av navn, antall spillere og ferdigheter føles det egentlig utrolig at vi trenger å styrke midtbanen. Til tre plasser har vi i stallen 9 spillere som er kandidater. I tillegg kan flere andre fylle en rolle i et knipetak. (Uba, Knudtzon, Seferi, Gabrielsen) Likevel er vi der vi er. Hovedproblemet er, som de fleste er enige om, mangel på fart. Karlsbakk virker å ha brukbar fart, og et godt driv framover. Slik ser jeg på de vi har i dag:

                                Hoff
                                Skadet, ellers en klar førstelagsspiller

                                Lundemo
                                Inn og ut av skader. Klar førsteelver hvis skadefri, kanskje vår beste

                                Ibrahimaj
                                P.t. klar førsteelver, men trenger utfordrer. For treg. Signalspiller.Blitt mer og mer arbeider, lenger mellom de store øyeblikkene etter mitt syn

                                Åsen
                                Viktige innlegg og kapteinsroll. Trenger utfordrer, men på sitt beste soleklar på laget. Bedre på ving?

                                Kitolano
                                Foretrukket som ving/vandrende 10'er. Kjappere i beina enn Ibra og Åsen

                                Lucky
                                Utviklingsspiller, vil få flere innhopp, men for ustrukturert ennå til å være klar for 90 min. Kan bli bra i 2025 etter litt mer tilvenning

                                Karlin
                                Utviklingsspiller, vil få flere innhopp. Synes han har tatt store skritt. Har etter mitt syn gått fra en "Å nei, ikke han igjen" spiller til en helt OK squad player. Fortsatt ikke i nærheten av startoppstilling hvis vi har alle på plass

                                Skaarud
                                Utviklingsspiller, var forventet å bidra mer i år. Vil få flere innhopp, men virker å være et stykke unna Georgsons mest aktuelle. Hadde hatt godt av flere innhopp

                                Solberg
                                Blir skadet hver gang han møter opp på banen eller trening. Er han ekstremt uheldig, eller har han bare en kropp som ikke er designet for toppfotball? Utviklingsspiller som dessverre ser ut til å stoppe opp


                                De gode øyeblikkene har vist at spillerne er gode nok, men stallen framstår som tynn til tross for antallet spillere som burde kunne bidratt. Frekvens i beina kunne vært (delvis) løst med Kito ned, men han har en rolle offensivt som det er vanskelig å dekke opp med andre. Ibra er nok den nærmeste til å ta 10er rollen inn fra kant, men han har ikke de samme kvaliteter som link-up spiller. Lucky tilfører frekvens, men han er høyt og lavt. Karlin synes jeg ser ut som en litt langsom junior-versjon av Lundemo eller Kairinnen. Dessverre er han ikke junior, så vi får håpe at han bare er en litt "late bloomer".
                                Er ikke uenig i noen av vurderingene dine, men likevel blir helheten i tynneste laget. Blir vel korsfestet for å si det, men en Heltne-Nilsen kunne ha vært akkurat det vi trenger. En signalspiller som trøkker til, er en jævel å møte, får andre med seg, godtar ikke slurv og åpner rom.

                                Kommentar

                                • LS89
                                  Kamptrådkongen
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2013
                                  • 3335

                                  Opprinnelig skrevet av G-Man

                                  Er ikke uenig i noen av vurderingene dine, men likevel blir helheten i tynneste laget. Blir vel korsfestet for å si det, men en Heltne-Nilsen kunne ha vært akkurat det vi trenger. En signalspiller som trøkker til, er en jævel å møte, får andre med seg, godtar ikke slurv og åpner rom.
                                  Skulle hatt en Bonke 2.0.

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2188

                                    Opprinnelig skrevet av LS89

                                    Skulle hatt en Bonke 2.0.
                                    Nå er det jeg som legger hodet på blokka, men har aldri skjønt legendestatusen til Bonke. En god spiller på slutten av tiden hos oss, men jeg husker ham best som "an accident waiting to happen". Tidlig i oppholdet hadde han en tendens til å bruke alt for lang tid med ball, og jeg satt med hjertet i halsen hver gang han ble spilt opp feilvendt. Han utviklet seg, og ble en ubehagelig spiller å møte (spesielt uten ball), men syntes personlig at han bare var en Matthew 0.8

                                    Kommentar

                                    • Zindrinho
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2019
                                      • 488

                                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                                      Trening onsdag 15. mai

                                      Åråsen 11.00-12.30:

                                      Mads
                                      Eric L-Espen-Ruben-Kris
                                      Ibra-Marius-Gjermund
                                      Eric K-Thomas-Uba
                                      Fortsetter treningstråden-snakket her, må si jeg er ganske så skeptisk til å endre posisjon på vår klart beste spiller i år, jeg syns det har blitt alt-alt-altfor mange plassbytter og endringer i både posisjoner og roller til at vi får samspilt noe som helst. Er de virkelig så usikre på egne spillere at vi stokker totalt om fra særpekampen? Da skulle Uba være back og Larsson ving, OK, det funka særs dårlig med Larsson som ving men hvorfor i helvette skal man bruke sesongen på å finne ut hvor spillere passer? snart spilt 1/3 del av sesongen og vi famler fortsatt såpass i blinde at vi ikke vet om Larsson eller Uba skal være back eller ving på motsatt kant??
                                      Og dette fra en trener som ikke trengte forsterkninger fordi han var fornøyd med stallen, men hvordan i huleste kan man være fornøyd med en stall man vet såpass lite om? Var det bare en eufemisme for "jeg aner ikke hvor jeg trenger noen i det hele tatt fordi jeg ikke aner noe om laget eller spillerne"? Når kan vi forvente at han veit litt om stallen han rår over, 4 mnd siden vi starta oppkjøringa nå, det begynner virkelig å bli på tide.

                                      Kommentar

                                      • Svart og gul
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2004
                                        • 305

                                        Opprinnelig skrevet av Zindrinho

                                        Fortsetter treningstråden-snakket her, må si jeg er ganske så skeptisk til å endre posisjon på vår klart beste spiller i år, jeg syns det har blitt alt-alt-altfor mange plassbytter og endringer i både posisjoner og roller til at vi får samspilt noe som helst. Er de virkelig så usikre på egne spillere at vi stokker totalt om fra særpekampen? Da skulle Uba være back og Larsson ving, OK, det funka særs dårlig med Larsson som ving men hvorfor i helvette skal man bruke sesongen på å finne ut hvor spillere passer?(...)
                                        Enig. Trodde Erling skulle ta kanten, men mulig han ikke er helt fit.

                                        Kommentar

                                        • Playboy1
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 2128

                                          Noen her som kan fortelle litt om kvalitetene til Karlsbakk fra Ålesund , som er aktuell ?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎