Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4441

    Opprinnelig skrevet av Svart og gul

    Er visst store planer for 2025, men da kan det være for seint...
    Nei nei nei. Skal man aldri lære? Karlsbakk er en god start. Fortsett sånn. I sommer vil vi trenge mange.

    Kommentar

    • occean-fan!
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 683

      Håper neste sesong blir bedre. Får karre oss til overlevelse og krysse alt vi har for flaks i cup1

      Kommentar

      • Holterkanari
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2009
        • 570

        Begynner å bli lei av alt snakket om neste uke, nest måned, neste år. Det må gjøres noe (forsterkes) nå!
        ________________________
        TB

        Kommentar

        • Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2129

          Opprinnelig skrevet av Holterkanari
          Begynner å bli lei av alt snakket om neste uke, nest måned, neste år. Det må gjøres noe (forsterkes) nå!
          Enig dette , men vi har vel ett vindu å forholde oss til ?
          Men nå vet ikke jeg helt reglene i forhold til evt leie spillere da?

          Kommentar

          • Pad
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2022
            • 686

            I 2025 har vi vertfall en backup og mer enn det til Lehne. Spørsmålet er vel heller om man har backup etter sommeren, for KP ser fortsatt skummelt god ut. Så nå må man bare få inn minst noen på lån frem til han kan spille.

            Kommentar

            • bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 2887

              De 3 neste nå blir livsviktige. Allikevel tror jeg vi kun rar poeng i bortekampene. Jeg klarer ikke se at vi skal klare å slå Kåffa hjemme med den elendige hjemmeformen vi har. Å ha med seg unge på kamp igår grensa til barnemishandling i sola. Kjeda vettet av seg.

              Om ikke Georgson løser hvordan vi skal spille hjemme rimelig kjapt så begynner jeg å bli meget usikker på Georgson
              I år så tar vi alt

              Kommentar

              • hthaug
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2004
                • 421

                Opprinnelig skrevet av bjarmann
                De 3 neste nå blir livsviktige. Allikevel tror jeg vi kun rar poeng i bortekampene. Jeg klarer ikke se at vi skal klare å slå Kåffa hjemme med den elendige hjemmeformen vi har. Å ha med seg unge på kamp igår grensa til barnemishandling i sola. Kjeda vettet av seg.

                Om ikke Georgson løser hvordan vi skal spille hjemme rimelig kjapt så begynner jeg å bli meget usikker på Georgson
                Da har vi ihvertfall nytt gress på Åråsen. Den ble revet i natt, så mulig underlaget kommer til å hjelpe noe mot Kåffa.

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3974

                  Fra artikkelen (den siste) om den fraværende hjemmeformen (se nyhetstråden), kommer Kåsene med lite positive nyheter når det gjelder alle de skadede spillerne.

                  Slik er skadestatus
                  Etter hvert måtte også Martin Roseth takke for seg. Fysioterapeut Geir Kåsene kan ikke garantere at noen av spillerne er tilbake til bortemøtet mot Odd til helgen. Samtidig vil han heller ikke utelukke noen helt.

                  Kåsene gir følgende oppdatering på spillerne som er ute:

                  Eric Kitolano måtte gi seg rett etter pause. Han ble det siste tilskuddet på en veldig lang skadeliste blant LSKs offensive spillere. – Thomas (Lehne Olsen) har slitt med akillessenen. Den har vært sår siden Brann-kampen og stått over noen treninger, men har startet alle kamper. Han spilte en time mot Viking. Han må vi jobbe hardt med for å få på banen til helgen. Han trener nok ikke fotball de neste dagene, så får vi se hvordan det utvikler seg.

                  – Eric (Kitolano) fikk en vridning i kneet, men det var nok ikke så mye tyngde på kneet da det skjedde. Han er offensiv og mener han spiller til helgen. Men det får vi se. Vi skal gjøre noen undersøkelser de neste dagene. Vi har ikke gitt ham opp til Odd-kampen.

                  – Erling (Knudtzon) kjente litt på baksiden av låret mot Brann og også mot Viking. Vi ble enige om at han ikke skulle spille. Det trenger ikke å ta så lang tid. Men han må bli bedre enn i dag for å spille.

                  – Henrik (Skogvold) er mer forslått, han er mørbanket etter det stygge fallet han hadde mot Brann. Han trener seg opp gradvis og blir bedre og bedre. Vi må vurdere når det er fornuftig å sette han i gang igjen for fullt. Jeg har ikke veldig lyst til å hive ham inn igjen i krigen umiddelbart. Han er offensiv selv, men vi legger ikke press på ham. Han må kunne gjennomføre fulle treninger med sprinter og duellspill.

                  – Martin (Roseth) fikk et slags feiltråkk. Han satte foten ned og fikk Marius (Lundemo) over seg på leggen. Han spilte videre, men vi valgte å ta ham ut etter noen minutter, etter en fellesskapsvurdering.

                  Kåsene mener Vebjørn Hoff er noe lenger framme enn Mathis Bolly med tanke på å komme tilbake.

                  – Vi får ta det dag for dag. Jeg tror ikke noen av dem er klare for å spille i Skien.
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • bjarmann
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 2887

                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                    Fra artikkelen (den siste) om den fraværende hjemmeformen (se nyhetstråden), kommer Kåsene med lite positive nyheter når det gjelder alle de skadede spillerne.

                    Slik er skadestatus
                    Etter hvert måtte også Martin Roseth takke for seg. Fysioterapeut Geir Kåsene kan ikke garantere at noen av spillerne er tilbake til bortemøtet mot Odd til helgen. Samtidig vil han heller ikke utelukke noen helt.

                    Kåsene gir følgende oppdatering på spillerne som er ute:

                    Eric Kitolano måtte gi seg rett etter pause. Han ble det siste tilskuddet på en veldig lang skadeliste blant LSKs offensive spillere. – Thomas (Lehne Olsen) har slitt med akillessenen. Den har vært sår siden Brann-kampen og stått over noen treninger, men har startet alle kamper. Han spilte en time mot Viking. Han må vi jobbe hardt med for å få på banen til helgen. Han trener nok ikke fotball de neste dagene, så får vi se hvordan det utvikler seg.

                    – Eric (Kitolano) fikk en vridning i kneet, men det var nok ikke så mye tyngde på kneet da det skjedde. Han er offensiv og mener han spiller til helgen. Men det får vi se. Vi skal gjøre noen undersøkelser de neste dagene. Vi har ikke gitt ham opp til Odd-kampen.

                    – Erling (Knudtzon) kjente litt på baksiden av låret mot Brann og også mot Viking. Vi ble enige om at han ikke skulle spille. Det trenger ikke å ta så lang tid. Men han må bli bedre enn i dag for å spille.

                    – Henrik (Skogvold) er mer forslått, han er mørbanket etter det stygge fallet han hadde mot Brann. Han trener seg opp gradvis og blir bedre og bedre. Vi må vurdere når det er fornuftig å sette han i gang igjen for fullt. Jeg har ikke veldig lyst til å hive ham inn igjen i krigen umiddelbart. Han er offensiv selv, men vi legger ikke press på ham. Han må kunne gjennomføre fulle treninger med sprinter og duellspill.

                    – Martin (Roseth) fikk et slags feiltråkk. Han satte foten ned og fikk Marius (Lundemo) over seg på leggen. Han spilte videre, men vi valgte å ta ham ut etter noen minutter, etter en fellesskapsvurdering.

                    Kåsene mener Vebjørn Hoff er noe lenger framme enn Mathis Bolly med tanke på å komme tilbake.

                    – Vi får ta det dag for dag. Jeg tror ikke noen av dem er klare for å spille i Skien.
                    Med andre ord. Vi kommer til å stille med det svakeste laget vi har mønstret siden 60 tallet?
                    I år så tar vi alt

                    Kommentar

                    • Holterkanari
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2009
                      • 570

                      Opprinnelig skrevet av Playboy1

                      Enig dette , men vi har vel ett vindu å forholde oss til ?
                      Men nå vet ikke jeg helt reglene i forhold til evt leie spillere da?
                      Klart vi skal forholde oss til gjeldende regler, men jeg synes vi har vært på defensiven og forventer å få høre en konkret plan- dette er ikke godt nok ut i fra hva vi kan og burde forventet på overgangsmarkedet- vi solgte Akor, hva fikk vi inn?
                      ________________________
                      TB

                      Kommentar

                      • fredpet76
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2004
                        • 1224

                        Opprinnelig skrevet av bjarmann

                        Med andre ord. Vi kommer til å stille med det svakeste laget vi har mønstret siden 60 tallet?
                        Vi må være smarte i Skien. Er fristende å kjøre inn Alexander som var så positiv i går, men tipper han avventer.

                        Hedenstad
                        Uba - Ruben- Garnås - Tønnessen\Elkær\Larsson
                        Ibra - Lundemo - Åsen
                        Va - Furaha - Alexender

                        evt

                        Hedenstad
                        Larsson - Ruben- Garnås - Tønnessen\Elkær
                        Ibra - Lundemo - Åsen
                        Uba - Furaha - Va



                        Kommentar

                        • BD
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2006
                          • 1408

                          At Bolly, Knudtzon, Ranger og minst en av Hoff og Lundemo er skadet er som forventet. Egentlig har vi hatt griseflaks med at ikke Åsen har vært ute enda. Med kampprogrammet som har vært er det også helt naturlig at det blir flere skader, særlig når stallen er så tynn at de samme må spille alt av kamper, uavhengig av småskader, kjenninger og form.

                          Kritikken mot spillerlogistikken er dessverre berettiget. Det mest bekymringsverdige er at klubben ikke klarer å se det selv.

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4441

                            Opprinnelig skrevet av fredpet76

                            Vi må være smarte i Skien. Er fristende å kjøre inn Alexander som var så positiv i går, men tipper han avventer.

                            Hedenstad
                            Uba - Ruben- Garnås - Tønnessen\Elkær\Larsson
                            Ibra - Lundemo - Åsen
                            Va - Furaha - Alexender

                            evt

                            Hedenstad
                            Larsson - Ruben- Garnås - Tønnessen\Elkær
                            Ibra - Lundemo - Åsen
                            Uba - Furaha - Va


                            En ting er sikkert. Kaster vi bort mer tid på å kjøre Và inn i midten, blir jeg fly forbanna

                            Kommentar

                            • Pingla
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 370

                              Merker meg for øvrig at selv RB begynner å komme med relativt kritisk syn på det som presteres på benk i tillegg til bane.

                              Ikke til overgangsvindu(er) eller stallsammensetting da, for der har de jo gått så hardt ut mot kritikken fra de som følger klubben / i sitt forsvar av de som har ansvaret for stallen, at de (han) "står i det" uansett samme f.. hvordan det ser ut
                              ¯\_(ツ)_/¯

                              Kommentar

                              • Zindrinho
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2019
                                • 496

                                Opprinnelig skrevet av BD

                                Kritikken mot spillerlogistikken er dessverre berettiget. Det mest bekymringsverdige er at klubben ikke klarer å se det selv.
                                Det begynner å bli en ganske lang liste der klubben og oss supporterne er uenige, om stallen er bred nok , midtbanen god nok, om vi trenger et alternativ til Lehne på topp før KP kommer i 2025, og nå også om hvorvidt vi blei LOVT harde pakker eller ikke i dødballpodcast, en podcast som var ganske spesiell i seg selv, Simon virker nesten paranoid i byen etter de tullleoppslaga på twitter (?) om at SImon bare er på fylla og ikke på jobb. Når han i tillegg snakker om prolaps og arbeid under sterke smerter blir jeg nesten på grensa til bekymra for Simon, jeg har ikke hatt nakkeprolaps, men ryggprolaps sjøl med stråling ut i bein istedetfor armer. Når man går med så store smerter dag ut og dag inn i årevis blir man fort ganske så sur og cranky på de rundt seg, jeg håper virkelig han klarer å legge bort tanker om at hele byen er ute etter han og tar bilder for å henge ham ut på twitter så ikke det blir enda en greie som stjeler energi fra ham.

                                På banen håper jeg også på mer stabilitet, færre plassbytter og rotasjoner både mellom kamper og i kamper, og at AG ikke blir så desperat etter poeng at han sliter ut folk som kunne trengt en pause. Uba i går var en skygge av seg selv, han virka sliten tidlig, så nesten ingenting dansing ned langs linja eller andre c-moment og har også spilt småskada. Hvis vi kan se helt herfra at Uba har virka sliten og at Larsson hadde et godt innhopp på h-back sist er det rart ikke AG ser det samme. Også at Felix Va selvfølgelig ikke er noen midtspiss mot 3 stoppere, hvorfor lot han det surre og gå i nesten 40min før han gjorde en endring? Vi kom plutselig nært målet til ffk igjen med det samme Espen kom inn på topp, hadde det vært så feil å brukt Elscha istedetfor Leilesiit? Han fikk jo en ekstrasjanse da Kito måtte ut, men fortsatt ingen midtspiss.
                                Forsåvidt ikke rart Elscha ikke er i like god form som Leilesiit for tida, man holder seg enklere matchfit ved å spille kamper for LSK 2 enn ved å sitte på benken for LSK A-lag. Løsninga må vel være å få spille mer, ikke mindre, hvis vi vil ha Elscha i form til Odd-kampen. Eller skal Felix Va fortsette som midtspiss da? Espen fra start på topp? AG gjør det virkelig ikke enkelt for seg selv.

                                Kommentar

                                • occean-fan!
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 683

                                  ....

                                  Kommentar

                                  • Lillelord
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Aug 2004
                                    • 72

                                    Hadde vært interessant å se en 3-er bak igjen, det passer vår tynne tropp godt. Og da Georgson kom ble det sagt at 3-4-3 var like aktuelt som 4-3-3. Det vil trolig gjøre oss mer solide bakover, og kan frigjøre Uba mer til offensive oppgaver. I tillegg blir vi ikke så smale i bakre ledd, det har vært veldig tydelig at en del lag har forsøkt å utnytte det mot oss, særlig Viking, men det var også tydelig i et av baklengsmålene i treningskampen mot Odd, som jo er neste motstander.

                                    Kommentar

                                    • EPA
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2013
                                      • 210

                                      Opprinnelig skrevet av Lillelord
                                      Hadde vært interessant å se en 3-er bak igjen, det passer vår tynne tropp godt. Og da Georgson kom ble det sagt at 3-4-3 var like aktuelt som 4-3-3. Det vil trolig gjøre oss mer solide bakover, og kan frigjøre Uba mer til offensive oppgaver. I tillegg blir vi ikke så smale i bakre ledd, det har vært veldig tydelig at en del lag har forsøkt å utnytte det mot oss, særlig Viking, men det var også tydelig i et av baklengsmålene i treningskampen mot Odd, som jo er neste motstander.
                                      Jeg er helt for en 3-4-3 jeg, men ikke i desperasjon allerede nå. Da kaster de alt de har øvd på under bussen, og det er neppe et sunnhetstegn. De har vel ikke spilt det siden i fjor, og å begynne å vingle nå vil vel bare forvirre spillerne mer enn det hjelper. Skal det skje må vi nok tape en 6-7 kamper til på rad først.
                                      Jeg er happy bare de klarer å løfte ballen over første pressledd en gang eller tre slik at motstander ikke helt vet hva de møter og kanskje ikke sender opp 7 mann i press hver jævla gang siden de vet på forhånd hva som skjer.
                                      Ruben slå ball opp på midtbanespiller, midtbanespiller slår ball til Roseth eller Tønnesen og de legger den videre eller blir brutt. Send opp 5 mann eller flere som spurter mot Roseth og Tønnesen nede ved hjørneflagget og de mister ballen 3 av 4 ganger.

                                      Kommentar

                                      • Dumbo
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2004
                                        • 474

                                        Svesengen utttaler i dagens episode av Dødball at han tror det vil bli hentet en kant-/angrepsspiller og en midtbanespiller. Selv om han foreløpig ikke benytter sitt vanlige uttrykk om at han «erfarer», får jeg en følelse av at han vet mer enn det som blir nevnt. Om det her er snakk om to kvalitetsspillere i tillegg til Karlsbakk, så tenker jeg det er grunn til å være fornøyde.

                                        Forøvrig føles det som man innimellom kan få en overdose Tom Nordlie i Dødball

                                        Kommentar

                                        • EPA
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2013
                                          • 210

                                          Opprinnelig skrevet av Dumbo
                                          Svesengen utttaler i dagens episode av Dødball at han tror det vil bli hentet en kant-/angrepsspiller og en midtbanespiller. Selv om han foreløpig ikke benytter sitt vanlige uttrykk om at han «erfarer», får jeg en følelse av at han vet mer enn det som blir nevnt. Om det her er snakk om to kvalitetsspillere i tillegg til Karlsbakk, så tenker jeg det er grunn til å være fornøyde.

                                          Forøvrig føles det som man innimellom kan få en overdose Tom Nordlie i Dødball
                                          Gode nyheter, så da mangler vi bare en venstreback som funker

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎