Stenger ute bråkemakere

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FC Lillestrøm
    I karantene
    Forumonanist
    • Aug 2006
    • 198

    #81
    Jaja, dette måtte jo skje.
    Først var det ufc som fikk gjennomgå og fikk alle øyner rettet mot seg, slik at disse svina i skf fikk vokse fritt. Så blei skf bannlyst over hele romerike uten å egentlig ha gjort noe galt.
    Men nå viser det seg altså at det er supporterklubbens fineste som er de virkelige svina. Hvorfor har man ikke satt mer fokus på disse voldsmennene før. Hva er det egentlig politiet og kfl diver med?

    Kommentar

    • LSK-supp.
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 1023

      #82
      Så om jeg har forstått det riktig finnes det to casual grupperinger som holder med Fugla? Eller er det de samme folka?

      Uansett så bør de få føle sterkt at de er uønsket på Åråsen og i andre LSK sammenhenger. "ut med svina!"-rop og lignende bør være obligatorisk på feltet om det er casuals der, ikke særbehandling som vif har lagt seg på.
      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

      Kommentar

      • detvarvondtdet
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 398

        #83
        Nå begynner jeg snart å lure.. Tror folk her at det er noe som heter "supporterklubbens fineste + en gruppering som kaller seg sportsklubbens fineste"? Eller bare tuller dere? Om dere bare tuller så begynner spøken å bli særdeles oppbrukt..
        "Dere kan sitere meg på dette:
        Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
        Fjøra

        Kommentar

        • neksip

          #84
          Opprinnelig skrevet av detvarvondtdet
          Nå begynner jeg snart å lure.. Tror folk her at det er noe som heter "supporterklubbens fineste + en gruppering som kaller seg sportsklubbens fineste"? Eller bare tuller dere? Om dere bare tuller så begynner spøken å bli særdeles oppbrukt..

          Jeg har fått vite av flere i kfl at det er en gruppe med det navnet, leste det også på tv2.no. Veit jo ikke om dette er sant da, men syntes det er litt skummelt hvis det plutselig er to grupper med galninger nå.

          Kommentar

          • Arild_E
            I karantene
            Bøffel
            • Aug 2008
            • 32

            #85
            Opprinnelig skrevet av detvarvondtdet
            Nå begynner jeg snart å lure.. Tror folk her at det er noe som heter "supporterklubbens fineste + en gruppering som kaller seg sportsklubbens fineste"? Eller bare tuller dere? Om dere bare tuller så begynner spøken å bli særdeles oppbrukt..
            Kilde er tross alt Oslo Politiet med politioverbetjent Morten Løw Hansen. Tviler sterkt på at politimannen som har som jobb å overvåke disse yterligående miljøene tar så feil. Alternativet er at journalisten har misforstått, noe jeg også ser på som ekstremt lite sansynelig. Det skal jo faktisk en del kunskaper til for å bli journalist i dagens Norge.

            Det nevnes jo her på forumet at minst 30 casuals er inne på Åråsen og hvilken gruppe tilhører egentlig disse folka. Tydeligvis ikke skf og da gjenstår jo kun en casual gruppe.
            Last edited by Arild_E; 14.08.2008, 08:41. Begrunnelse: skrivelæif

            Kommentar

            • KanariGulFugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 454

              #86
              .....eller har de "værste" fra grupperingene som fikk fokus mot seg tidligere, slått seg sammen til en gruppe?

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #87
                Kan ikke de grupperingene stå frem og fortelle oss hvem de er og hva de bedriver med... Om de ikke vil stå frem med egne navn så få hvertfall frem hva de kaller seg, hvor mange de er og hva målet deres er!!
                Dette blir jo bare bingo og uskyldige mennesker kan fort bli rammet..

                Kommentar

                • tyren2000
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Oct 2005
                  • 44

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av fuglungen
                  Tror jeg skal prøve å gjøre forklaringen litt enklere for deg min gode mann.

                  Hvis du vet hvor mye Arild M har jobbet med å stoppe rekruteringen til dette miljøet med å følge med på hvem guttene i miljøet er, og hvem som henger sammen med de hadde du også forstått en annen side av saken istedenfor å skrive om integrering og at folk skriver piss.

                  Ettersom denne saken tydeligvis tenner temprement og sinne hos mange LSK tilhengere, spør jeg deg som "holmgang-sjef"; Hvilke tiltak mener du skal settes igang for å hindre rekrutering, slåssing, sverting av klubben???
                  Er det sånn å forstå at mykle driver med egen overvåking av misstenkte da eller ???

                  Kommentar

                  • KanariGulFugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 454

                    #89
                    helt enig.. og si litt mer om hva de får ut av dette! kanskje vi forstår dem :/ (noe jeg tviler veldig på)

                    Kommentar

                    • FC Lillestrøm
                      I karantene
                      Forumonanist
                      • Aug 2006
                      • 198

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Folke
                      Kan ikke de grupperingene stå frem og fortelle oss hvem de er og hva de bedriver med... Om de ikke vil stå frem med egne navn så få hvertfall frem hva de kaller seg, hvor mange de er og hva målet deres er!!
                      Dette blir jo bare bingo og uskyldige mennesker kan fort bli rammet..

                      Sportsklubbens feiteste her.
                      Vi sitter stort sett hjemme og drikker øl og knasker potetgull.
                      Forresten utrolig dårlig gjort at noen har stjælt initialene våre (skf), vi føler oss tråkka på og driti ut. La svina brenne.:twisted:

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                        Sportsklubbens feiteste her.
                        Vi sitter stort sett hjemme og drikker øl og knasker potetgull.
                        Forresten utrolig dårlig gjort at noen har stjælt initialene våre (skf), vi føler oss tråkka på og driti ut. La svina brenne.:twisted:
                        Humor er viktig å ha..
                        Men for Lillestrøm Sportsklubb og Kanarifansen er nok dette ganske alvorlig!

                        Kommentar

                        • Arild_E
                          I karantene
                          Bøffel
                          • Aug 2008
                          • 32

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av KanariGulFugl
                          helt enig.. og si litt mer om hva de får ut av dette! kanskje vi forstår dem :/ (noe jeg tviler veldig på)
                          Det ville vært en god start, har lenge lurt på hva som foregår oppe i hodet på dem som bruker KFL som ett skalkeskjul for sine voldeligheter. Er det noen som kjenner noen i Supporterklubbens fineste, med 6000 medlemer i KFL bør noen kjenne disse kanarifans pøblene. Kansje Supporterklubbens fineste kunne forklare seg anynymt via noen de kjenner feks.

                          Mhv. Arild Edvardsen

                          Kommentar

                          • Cruz
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 398

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av Arild_E
                            Det ville vært en god start, har lenge lurt på hva som foregår oppe i hodet på dem som bruker KFL som ett skalkeskjul for sine voldeligheter. Er det noen som kjenner noen i Supporterklubbens fineste, med 6000 medlemer i KFL bør noen kjenne disse kanarifans pøblene. Kansje Supporterklubbens fineste kunne forklare seg anynymt via noen de kjenner feks.
                            Hør med Supporterklubbens Fulleste eller Junior Kanaris. Det er fra fulle folk og unger man får høre sannheten.
                            Fra legenden Tommy Lund til legenden Arild Gilbert Sundgot - 1000 kamper i toppen

                            Kommentar

                            • Arild_E
                              I karantene
                              Bøffel
                              • Aug 2008
                              • 32

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Cruz
                              Hør med Supporterklubbens Fulleste eller Junior Kanaris. Det er fra fulle folk og unger man får høre sannheten.
                              Jeg har vanskelig for å ta det innlegget seriøst!

                              Kommentar

                              • FC Lillestrøm
                                I karantene
                                Forumonanist
                                • Aug 2006
                                • 198

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Arild_E
                                Jeg har vanskelig for å ta det innlegget seriøst!

                                Jeg har vanskeligheter for å ta denne tråden seriøst!

                                Heksejakt, konspirasjoner og et virrvarr uten like.

                                Kommentar

                                • detvarvondtdet
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 398

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av Arild_E
                                  Kilde er tross alt Oslo Politiet med politioverbetjent Morten Løw Hansen. Tviler sterkt på at politimannen som har som jobb å overvåke disse yterligående miljøene tar så feil. Alternativet er at journalisten har misforstått, noe jeg også ser på som ekstremt lite sansynelig. Det skal jo faktisk en del kunskaper til for å bli journalist i dagens Norge.

                                  Det nevnes jo her på forumet at minst 30 casuals er inne på Åråsen og hvilken gruppe tilhører egentlig disse folka. Tydeligvis ikke skf og da gjenstår jo kun en casual gruppe.

                                  Når du skriver at Morten, L Hansen er kilde så er ikke det et kredebilitetstegn for å si det sånn.
                                  Det er 3 ansatte i politietaten som igjennom media har blitt brukt som kilder og nevnt som ansvarlige for overvåking og håndering av "fenomenet" fotballvold (ja det er flere med dette som arbeidsoppgaver i etaten).
                                  Det er sørgelig liten oversikt disse faktisk har over hva som skjer og beveger seg i miljøet. Ja de vet godt hvem mange av de mest aktive kategori c/itk er, men de har overhode ingen oversikt over hvor og når treffninger finner sted før alt er over. Det hjelper svært lite å ha navn og bilder av "forbrytere" når man aldri vet hvor og når en "forbrytelse" finner sted og det ikke foreligger noen anmeldelser etter disse "forbrytelsene". Hele begrepet "fotballvold" er fullstendig ute av kontekst sånn som miljøet fungerer i dag da treffningene finner sted et helt annet sted og til en helt annen tid en der kampene spilles. Total uteblivelse av klubbfarger, logoer osv gjør distanseringen til fotballklubbene enda større. Men å kalle disse for "utskudd" osv er en særdeles naiv tilnærming. Mange aktive er høyt utdannede i godt betalte jobber, familiefolk med stor sosial kompetanse og særdeles oppegående mennesker.
                                  "Dere kan sitere meg på dette:
                                  Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                                  Fjøra

                                  Kommentar

                                  • Arild_E
                                    I karantene
                                    Bøffel
                                    • Aug 2008
                                    • 32

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                                    Heksejakt, konspirasjoner og et virrvarr uten like.
                                    Hva er alternativet da, skal vi sette oss tilbake i sofaen og lukke øynene samtidig som enda en casuals gjeng har vokst frem på Åråsen. Nei, dette må vi få stoppet akuratt som den andre gjengen ble stoppet etter episoden på Nadderud.

                                    Jeg skal personelig ta en prat med Arild Myklebust når jeg ankommer København senere i dag. Det kan da umulig være vanskelig å få rensket opp i medlemsrekkene. I våres ryddet han opp, overvåket, utestengte og fikk fjernet pøblene fra pubene. Jeg har full tiltro til vår supporterleder.

                                    Kommentar

                                    • neksip

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av fuglungen
                                      Tror jeg skal prøve å gjøre forklaringen litt enklere for deg min gode mann.

                                      Hvis du vet hvor mye Arild M har jobbet med å stoppe rekruteringen til dette miljøet med å følge med på hvem guttene i miljøet er, og hvem som henger sammen med de hadde du også forstått en annen side av saken istedenfor å skrive om integrering og at folk skriver piss.

                                      Ettersom denne saken tydeligvis tenner temprement og sinne hos mange LSK tilhengere, spør jeg deg som "holmgang-sjef"; Hvilke tiltak mener du skal settes igang for å hindre rekrutering, slåssing, sverting av klubben???

                                      Er ikke det han som blei arrestert på stabæk kampen da og utestengt fra åråsen?
                                      Hørte at han var med på bråket der, så syntes det er litt rart at han jobber med å stoppe rekrutering.
                                      Da tror jeg kanskje han ikke har hatt så mye suksess i alle fall.

                                      Kommentar

                                      • holmiz
                                        The kjøkken-kanariz
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6064

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av neksip
                                        Er ikke det han som blei arrestert på stabæk kampen da og utestengt fra åråsen?
                                        Hørte at han var med på bråket der, så syntes det er litt rart at han jobber med å stoppe rekrutering.
                                        Da tror jeg kanskje han ikke har hatt så mye suksess i alle fall.
                                        Herrejemeni! Greit at du er fersk på forumet, men foreslår at du bruker søkefunskjonen fremfor rykter som "du har hørt at...", så kan du få i hjemmelekse til neste innlegg å søke opp svaret til Mykle her på forumet om hva som egentlig skjedde på Nadderud.
                                        Hilsen Anders

                                        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13271

                                          Opprinnelig skrevet av detvarvondtdet
                                          Mange aktive er høyt utdannede i godt betalte jobber, familiefolk med stor sosial kompetanse og særdeles oppegående mennesker.
                                          Jeg beklager, men slikt kan dessverre ikke taes seriøst. Jeg har hørt lignende ting fra andre hold, men har tilgode å se eller høre fra en "oppegående, sosialt kompetent, velutdannet" casual. Tvert imot, ser man på f.eks. ISKOs sider er den full av skrivefeil og så dårlig språk at man ikke blir spesielt imponert. Regner man 9-årig skolegang som utdannelse og evne til å sende sms som sosial kompetanse står selvfølgelig uttalelsen ved lag. Unger kan alle få.

                                          Forøvrig finner man kriminelle, voldsutøvere og psykopater/sosiopater blant folk med høy utdannelse. At dette legitimerer deres gjerninger er tullball. Disse mangler eller har sviktende grunnleggende etiske og moralske ferdigheter og/eller har utviklingsforstyrrelser/psykatriske vanskeligheter. Å ha høy utdannelse gjør deg ikke til et bedre menneske, tvert i mot gir det deg færre unnskyldninger for å begå ulovligheter og er en sikrere pekepinn på alvorlige personlige vansker.

                                          At grupper som dette stadig vekk trekker frem en slags moralsk kodeks e.l. som automatisk gjør at de ikke trenger å ta allmennrettslige og allmennmennesklige hensyn faller i den samme kategorien som det å trekke frem "vellykkede" enkeltindivider: Tåpelige, barnslige unnskyldninger - det er tross alt vi andre som avgjør om dere for lov til å holde på slik, og foreløpig har vi ikke lagd spesielle unntak for dere.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎