Stenger ute bråkemakere

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Arild_E
    I karantene
    Bøffel
    • Aug 2008
    • 32

    Opprinnelig skrevet av detvarvondtdet
    Når du skriver at Morten, L Hansen er kilde så er ikke det et kredebilitetstegn for å si det sånn.
    Det er 3 ansatte i politietaten som igjennom media har blitt brukt som kilder og nevnt som ansvarlige for overvåking og håndering av "fenomenet" fotballvold (ja det er flere med dette som arbeidsoppgaver i etaten).
    Det er sørgelig liten oversikt disse faktisk har over hva som skjer og beveger seg i miljøet. Ja de vet godt hvem mange av de mest aktive kategori c/itk er, men de har overhode ingen oversikt over hvor og når treffninger finner sted før alt er over. Det hjelper svært lite å ha navn og bilder av "forbrytere" når man aldri vet hvor og når en "forbrytelse" finner sted og det ikke foreligger noen anmeldelser etter disse "forbrytelsene". Hele begrepet "fotballvold" er fullstendig ute av kontekst sånn som miljøet fungerer i dag da treffningene finner sted et helt annet sted og til en helt annen tid en der kampene spilles. Total uteblivelse av klubbfarger, logoer osv gjør distanseringen til fotballklubbene enda større. Men å kalle disse for "utskudd" osv er en særdeles naiv tilnærming. Mange aktive er høyt utdannede i godt betalte jobber, familiefolk med stor sosial kompetanse og særdeles oppegående mennesker.
    Det noe naivt, nesten anarkistisk og antiautoritært det av holdinger du viser mot politiet med dette innlegget. Personelig har jeg full tiltro til politiet og klubbene når de sier at fotballvold spiralen er ute av kontroll. Det er vel en grunn til at casuals stadig nevnes i media og i trendrapporter fra politiets side. Tviler sterkt på at dette er kun for å få mer ressurser og penger på budskjettene. Jeg synes politiet også Romerike politikammer gjør en viktig og samfunnsnyttig jobb når de bekjemper disse kriminelle elementene i samfunnet.
    Det er stadig eksempler på at sedlighetsavdelingene rundt omkring på landets politikammere mister ressurser og årsverk for at disse må brukes i mot fotballpøbler. Når voldtektssaker må legges i skuffen og henlegges da skjønner jeg virkelig ikke at caualsene kan leve med seg selv.

    Kommentar

    • tyren2000
      Medlem
      Hoffnarr
      • Oct 2005
      • 44

      Opprinnelig skrevet av Arild_E
      Hva er alternativet da, skal vi sette oss tilbake i sofaen og lukke øynene samtidig som enda en casuals gjeng har vokst frem på Åråsen. Nei, dette må vi få stoppet akuratt som den andre gjengen ble stoppet etter episoden på Nadderud.

      Jeg skal personelig ta en prat med Arild Myklebust når jeg ankommer København senere i dag. Det kan da umulig være vanskelig å få rensket opp i medlemsrekkene. I våres ryddet han opp, overvåket, utestengte og fikk fjernet pøblene fra pubene. Jeg har full tiltro til vår supporterleder.
      Dette begynner å lingne Kafka "prosessen", Nå begynner det å bli ganske mange som utstengt fra Åråsen flere av disse har ikke engang fått vite hvorfor, man prøver å stenge folk ute fra puber, man driver med ulovlig overvåkning av visse grupper/enkelt mennesker og tilfeldig kjente av disse, man prøve til og med å få folk sparket fra sine jobber og tar kontakt med dde sine familer, og dette gjelder ikke så kalte "casuals" men ganske vanlige suportere det eneste disse har gjort er å si sterkt uenig det som skjer om dagen. dette er ikke noe annet enn en skitten maktkamp innan i kfl der styret er livredd for å miste makta og de bruker alle midler til true/skremme, sensurere & utestenge menings motsandere og de vil bruke alle midler til for å lykkes. Nå er det nok dessverre kun tidspørsmål før vi ser masse ekskluderinger i fra kfl av visse folk

      Kommentar

      • tyren2000
        Medlem
        Hoffnarr
        • Oct 2005
        • 44

        Opprinnelig skrevet av holmiz
        Herrejemeni! Greit at du er fersk på forumet, men foreslår at du bruker søkefunskjonen fremfor rykter som "du har hørt at...", så kan du få i hjemmelekse til neste innlegg å søke opp svaret til Mykle her på forumet om hva som egentlig skjedde på Nadderud.
        Selv om han er fersk her inne så poengterer han kun fakta

        Kommentar

        • TwentyThirteen
          Medlem
          Hoffnarr
          • Oct 2007
          • 49

          Opprinnelig skrevet av Arild_E
          . Når voldtektssaker må legges i skuffen og henlegges da skjønner jeg virkelig ikke at caualsene kan leve med seg selv.
          Det har det vel blitt i mange år.. Voldtektsmenn går fri uansett hvor mange bevis politiet har i tillegg så skal de beskyttes mer en ofret.
          Hvor ofte går politiet ut med bilder av mistenkte voldektsmenn og pedofile.
          ALDRI.
          Men 20 menn i sin beste alder som får ut sin aggresjon mot hevrandre, skal henges ut i media. Hvorfor gjør man ikke med de som ødelegger livet til en stakkars jente? Er vel strengt tatt bedre at disse går løs på hverandre i en eller annen skog og får ut sin aggresjon på den måten enn at det går en haug med mennesker rundt overalt med masse innebygd aggresjon.
          Folk går rundt å tror at dette er farlige monstre, det vet jeg de ikke er.
          Arild du sier tidligere i denne tråden (arrester meg hvis jeg tar feil) at disse bør henges ut med bilde osv. Jeg syntes du helle bør kjempe for at violdektsmenn og pedofile blri hengt ut, for de har mer rettsikkerhet en disse casualsene.
          Jeg er strengt tatt mer opptatt av at menn som plutselig kan voldta dama mi eller klå på noen unger blir hengt ut å får NULL rettsikkerhet enn noen som møtes et sted en lørdag eller søndag å sloss.

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            Opprinnelig skrevet av holmiz
            Herrejemeni! Greit at du er fersk på forumet, men foreslår at du bruker søkefunskjonen fremfor rykter som "du har hørt at...", så kan du få i hjemmelekse til neste innlegg å søke opp svaret til Mykle her på forumet om hva som egentlig skjedde på Nadderud.
            Tror ikke neskip eller Arild E. er spesielt interessert i å høre "hva som egentlig skjedde". De har nok en helt annen agenda, for å si det sånn...
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • FC Lillestrøm
              I karantene
              Forumonanist
              • Aug 2006
              • 198

              Opprinnelig skrevet av holmiz
              Herrejemeni! Greit at du er fersk på forumet, men foreslår at du bruker søkefunskjonen fremfor rykter som "du har hørt at...", så kan du få i hjemmelekse til neste innlegg å søke opp svaret til Mykle her på forumet om hva som egentlig skjedde på Nadderud.

              tja, var du på nadderud og i sandvika. Eller gjør du som en god del andre her inne og følger livet i kfl fra forumet?

              Kommentar

              • holmiz
                The kjøkken-kanariz
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6064

                Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                tja, var du på nadderud og i sandvika. Eller gjør du som en god del andre her inne og følger livet i kfl fra forumet?
                Ettersom jeg bor der jeg bor for tiden (Trondheim) så jeg skal jeg ikke nekte på at jeg er flink på å følge fugla på forumet, dessuten avslørt av alle innleggene jeg har

                Jeg ville bare få frem at alt det her med "har hørt at" bare medfører enda flere spekulasjoner og konspirasjonsteorier rund KFL og LSK som ikke gavner noen eller noen verdens ting.

                Hilsen Anders, som hverken er ultras er kæsjual - bare vanlig, kjedelig medlem av kfl.
                Hilsen Anders

                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                Kommentar

                • egil
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 1119

                  Opprinnelig skrevet av holmiz
                  Ettersom jeg bor der jeg bor for tiden (Trondheim) så jeg skal jeg ikke nekte på at jeg er flink på å følge fugla på forumet, dessuten avslørt av alle innleggene jeg har

                  Jeg ville bare få frem at alt det her med "har hørt at" bare medfører enda flere spekulasjoner og konspirasjonsteorier rund KFL og LSK som ikke gavner noen eller noen verdens ting.

                  Hilsen Anders, som hverken er ultras er kæsjual - bare vanlig, kjedelig medlem av kfl.

                  Med tanke på at det stadig vekk dukker opp nye og eksotiske undergrupper av KFL, tror jeg vi vanlige og kjedelige snart er i mindretall . Går det noen år til vil vi som ikke er medlem av en eneste undergruppering, bli kalt for "old school", og være vanvittig hippe!
                  KFL - medlem nr 23

                  Kommentar

                  • detvarvondtdet
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 398

                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Jeg beklager, men slikt kan dessverre ikke taes seriøst. Jeg har hørt lignende ting fra andre hold, men har tilgode å se eller høre fra en "oppegående, sosialt kompetent, velutdannet" casual. Tvert imot, ser man på f.eks. ISKOs sider er den full av skrivefeil og så dårlig språk at man ikke blir spesielt imponert. Regner man 9-årig skolegang som utdannelse og evne til å sende sms som sosial kompetanse står selvfølgelig uttalelsen ved lag. Unger kan alle få.

                    Forøvrig finner man kriminelle, voldsutøvere og psykopater/sosiopater blant folk med høy utdannelse. At dette legitimerer deres gjerninger er tullball. Disse mangler eller har sviktende grunnleggende etiske og moralske ferdigheter og/eller har utviklingsforstyrrelser/psykatriske vanskeligheter. Å ha høy utdannelse gjør deg ikke til et bedre menneske, tvert i mot gir det deg færre unnskyldninger for å begå ulovligheter og er en sikrere pekepinn på alvorlige personlige vansker.

                    At grupper som dette stadig vekk trekker frem en slags moralsk kodeks e.l. som automatisk gjør at de ikke trenger å ta allmennrettslige og allmennmennesklige hensyn faller i den samme kategorien som det å trekke frem "vellykkede" enkeltindivider: Tåpelige, barnslige unnskyldninger - det er tross alt vi andre som avgjør om dere for lov til å holde på slik, og foreløpig har vi ikke lagd spesielle unntak for dere.


                    Jeg får litt problemer med å forholde meg til påstander når de er basert på skrivefeil fra web-red på iskoboys.com. EC/isko er langt flere en han. Du får tro hva du vil, men 9 årig skolegang er på ingen måte representativt for de jeg kjenner og kjenner til som er aktive i miljøet. Når du begynner å bable om "evnen til å sende sms" som sosialkompetanse så anser jeg heller det som et noe blærete utsagn som egentlig bare vitner om en naiv holdning til fenomenet eller rett og slett uvitenhet. Nei, utdannelse, yrke osv legitimerer selvfølgelig ikke voldshandlinger eller andre kriminelle handlinger. Det har jeg da heller aldri sagt.?

                    Igjen når du begynner å trekke utviklingsforstyrrelser og andre psykiatriske og/eller nevrologiske diagnoser du neppe har hentet fra ICD-10 inn i diskusjonen så har jeg vanskelig for å ta det du sier veldig seriøst.

                    Det jeg derimot er enig i deg i som et veldig viktig element for de som trekkes til disse miljøene er hvordan kodekser (jeg ikke anser som moralsk/etisk valide) nærmest brukes til å legitimere voldshandlinger. Men igjen, selvfølgelig legitimerer ikke grad av "vellykkethet" i samfunnet ellers kriminelle handlinger, ei heller voldshandlinger mellom to "samtykkende" parter. Men å stemple folk på den måten noen her gjør er direkte naivt. At du har tilgode å høre fra noen personer i miljøet du anser som oppegående tar jeg ikke som noen fasit eller bevis, det forteller meg bare at du mest sannsynlig har "hørt fra" svært få av de jeg snakker om.
                    "Dere kan sitere meg på dette:
                    Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                    Fjøra

                    Kommentar

                    • detvarvondtdet
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 398

                      Opprinnelig skrevet av Arild_E
                      Det noe naivt, nesten anarkistisk og antiautoritært det av holdinger du viser mot politiet med dette innlegget. Personelig har jeg full tiltro til politiet og klubbene når de sier at fotballvold spiralen er ute av kontroll. Det er vel en grunn til at casuals stadig nevnes i media og i trendrapporter fra politiets side. Tviler sterkt på at dette er kun for å få mer ressurser og penger på budskjettene. Jeg synes politiet også Romerike politikammer gjør en viktig og samfunnsnyttig jobb når de bekjemper disse kriminelle elementene i samfunnet.
                      Det er stadig eksempler på at sedlighetsavdelingene rundt omkring på landets politikammere mister ressurser og årsverk for at disse må brukes i mot fotballpøbler. Når voldtektssaker må legges i skuffen og henlegges da skjønner jeg virkelig ikke at caualsene kan leve med seg selv.
                      -Finnes ikke noe antiautoritært eller anarkistisk over å påpeke at etaten ikke gjør jobben sin godt nok. Man kan vel få uttale seg om politiarbeid som ikke strekker til, og et politi som alltid ligger i etterkant av hendelsene uten å være anarkist vel? Det er ikke noe jævla faciststat vi lever i..

                      Du har all grunn til å ha tiltro til politiet når de sier at spiralen er ute av kontroll, det er jeg helt enig i. Det beviser jo bare det økte tilsiget disse miljøene har landet rundt. Det beviser bare at politiet har sviktet og ikke gjort en bra nok jobb...er jeg antiautoritær når jeg hevder dette?
                      "Dere kan sitere meg på dette:
                      Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                      Fjøra

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13271

                        Opprinnelig skrevet av detvarvondtdet
                        Jeg får litt problemer med å forholde meg til påstander når de er basert på skrivefeil fra web-red på iskoboys.com. EC/isko er langt flere en han. Du får tro hva du vil, men 9 årig skolegang er på ingen måte representativt for de jeg kjenner og kjenner til som er aktive i miljøet. Når du begynner å bable om "evnen til å sende sms" som sosialkompetanse så anser jeg heller det som et noe blærete utsagn som egentlig bare vitner om en naiv holdning til fenomenet eller rett og slett uvitenhet. Nei, utdannelse, yrke osv legitimerer selvfølgelig ikke voldshandlinger eller andre kriminelle handlinger. Det har jeg da heller aldri sagt.?

                        Igjen når du begynner å trekke utviklingsforstyrrelser og andre psykiatriske og/eller nevrologiske diagnoser du neppe har hentet fra ICD-10 inn i diskusjonen så har jeg vanskelig for å ta det du sier veldig seriøst.

                        Det jeg derimot er enig i deg i som et veldig viktig element for de som trekkes til disse miljøene er hvordan kodekser (jeg ikke anser som moralsk/etisk valide) nærmest brukes til å legitimere voldshandlinger. Men igjen, selvfølgelig legitimerer ikke grad av "vellykkethet" i samfunnet ellers kriminelle handlinger, ei heller voldshandlinger mellom to "samtykkende" parter. Men å stemple folk på den måten noen her gjør er direkte naivt. At du har tilgode å høre fra noen personer i miljøet du anser som oppegående tar jeg ikke som noen fasit eller bevis, det forteller meg bare at du mest sannsynlig har "hørt fra" svært få av de jeg snakker om.
                        Å anvende argumenter som utdanning og sosial kompetanse for å legitimere voldsbruk faller på sin egen urimelighet. Sosial kompetanse og medlemsskap i grupper som utøver vold og begår lovbrudd er en paradoksal selvmotsigelse. Flere diagnoser i ICD-10 (og DSM-IV for den saks skyld) er assosiert med voldsbruk eller antisosial atferd, slik som antisosial personlighetsforstyrrelse, AD/HD, opposisjonell atferdsforstyrrelse, ulike schizofrene tilstander eller annen lidelse som innebærer sviktende virkelighetsoppfatning. I tillegg kommer en rekke sekundære årsaksforklaringer som alene eller sammen med ICD-10 diagnoser kan ha bidratt: Disse involverer bl.a. omsorgssvikt under oppveksten eller andre uheldige sosiale forhold som kan ha bidratt til vedkommendes vansker. Det sentrale er likevel at om man gjør ting som er til skade for seg selv eller andre er man i prinsippet hjelpetrengende. For oss som har jobbet innenfor psykiatri og rusomsorg og har møtt mange voldelige og deres ofre er voldsutøvelse nesten entydig en indikasjon på alvorligere underliggende vansker.

                        Enda verre er det å møte ungdom eller voksne som har fått sine liv ødelagt av voldshandlinger. Kronisk hodepine, trøttbarhet, konsentrasjonsvansker, nedsatt syn og/eller svimmelhet er vanlige utfall. Har hatt nok av disse som uten synlige skader ikke er i stand til å fullføre skolegang eller holde på en jobb selv etter tilsynelatende ubetydelige voldshandlinger. Grovt sett vil ca. 1/3 av pasienter med hjernerystelse og bevissthetstap aldri gjenvinne full arbeidsførhet. Skulle ønske du hadde møtt disse pasientene før du bagatelliserer voldshandlinger og forsøker å legitmere og normalisere denne motbydelige kulturen og deres deltagere. Eller skal vi si ofre?

                        Kommentar

                        • TwentyThirteen
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Oct 2007
                          • 49

                          Jøss, nå har det blitt en diskusjon blant psykologer (hobby eller ikke) og nå..
                          Diskusjonen når nye høyder..

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13271

                            Dette er egentlig en nokså unødvendig diskusjon.

                            Kommentar

                            • egil
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1119

                              Opprinnelig skrevet av TwentyThirteen
                              Jøss, nå har det blitt en diskusjon blant psykologer (hobby eller ikke) og nå..
                              Diskusjonen når nye høyder..

                              Tror ihvertfall sosialantropologer er veldig interessert i mekanismene som gjør at noen i trygge, rike, "kjedelige" Norge, blir casuals.

                              Sikkert egnet for en hovedoppgave på Blindern. Kanskje noen i SKF skal invitere en stakkars student til Lillestrøm? Husk å behandle ham eller henne pent . Ville jo vært synd å gjøre skam på klubben, ville det ikke?
                              KFL - medlem nr 23

                              Kommentar

                              • Shrap
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Sep 2005
                                • 95

                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Synes du er vel naiv som ikke ser sammenhengen mellom SKF og LSK. De jeg vet om som er en del av SKF (enn så lenge...) er i alle fall høyeste grad interessert i LSK og har fulgt Sportsklubben gjennom mange år.

                                Rekruttering til dette miljøet skjer når man møtes i forbindelse med fotballkamper, ved å stenge dem ute fra Åråsen har klubben tatt fra dem noe de holder kjært og forhåpentligvis noe som betyr mer for dem enn ønsket om å slåss i Sportsklubbens navn.
                                Jeg mener motsatt.. Iogmed at klubben ( og nå utelivet i Lillestrøm ) har tatt ifra dem det de brenner mest for, har de heller ingenting og tape på det de driver med. Det kunne sees i england før, og det sees i skandinavia nå ( LES: Sverige ).Jeg er 100 % sikker på at vi vil høre om de "monstrene (som dere så fint kaller de)" igjen. Det kan umulig skje de noe noe verre enn det som har skjedd nå.. ( Og ikke begynn og dra inn at folk kan bli drept osv.Det er like stor sannsynlighet som at du skal dø i bilen på vei til jobb i morgen.. )
                                Last edited by Shrap; 14.08.2008, 21:05. Begrunnelse: skriveleif
                                Bergdølmo - VÅR mann!!!

                                Kommentar

                                • 307
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2007
                                  • 358

                                  Jeg har et spørsmål til deg REKA. Hva gjør du inne på Iskoboys sine sider dersom du er så imot casuals?????????????????????????????????

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    Opprinnelig skrevet av Shrap
                                    Jeg mener motsatt.. Iogmed at klubben ( og nå utelivet i Lillestrøm ) har tatt ifra dem det de brenner mest for, har de heller ingenting og tape på det de driver med.
                                    De få som er en del av det miljøet er det lite vi kan gjøre noe med, det LSK, og for så vidt utelivsbransjen har gjort, er å gjøre det lite attraktivt for nye å oppsøke dette miljøet.

                                    Medlemmene av SKF må nesten seile sin egen sjø og gjøre opp status med seg selv. Hva betyr mest, Fugla eller slåssing? Ingen av dem er utestengt på livstid, ergo er det masse å tape på å fortsette å slåss i Sportsklubbens navn.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Hva betyr mest, Fugla eller slåssing?
                                      Dét er kjernespørsmålet.

                                      Hva bidrar slåssing og denne type infantil oppførsel til; jo kun negativitet - og intet positivt - for Sportsklubben. Mao.: det motsatte av hva ekte supportere bør gi klubben.

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3376

                                        Opprinnelig skrevet av 307
                                        Jeg har et spørsmål til deg REKA. Hva gjør du inne på Iskoboys sine sider dersom du er så imot casuals?????????????????????????????????
                                        Det er vel en grei side å gå til for å finne informasjon?

                                        Titter selv innom der for å se hva de skriver slik at jeg har en ide om hva som foregår. At jeg roter meg inn på TV2's nettsider en skjelden gang betyr vel ikke at jeg støtter deres dekning av norsk fotball? Litt på kanten sammenligning, men jeg tror de fleste skjønner hva jeg mener.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • André
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2006
                                          • 419

                                          jeg går aldri inn på Isko sine sider. tenk om de sporer ipen min og finner ut at jeg er lillestrøm fan. Også går til media.

                                          vil ikke være med og sverte klubben. Tenk så dårlig pr det er.
                                          Your life
                                          A game
                                          turn it up, turn it up!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎