Lillestrøm SK - Fredrikstad FK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    Stemningstråd Lillestrøm SK - Fredrikstad FK

    Plankehaugen:

    Mye kan sies om Plankehaugen. Dem starta opp i det små og har vokst seg i takt med klubben de siste årene. Fra å være en liten gjeng på ca 100 stk. på langsiden på gamle Fredrikstad Stadion, har dem nå blitt opp mot 1000 syngende på hjemmekampa.

    Det som de fleste ler av dem, er denne busshypinga dem har. 150 busser her, 100 busser dit osv. Ja, dem er flinke på å dra i busslass med busslass, men det er fortsatt det man presterer på tribunen som teller. Ikke hvor mange busser man har. Enten kommer dem med 1-2 busser, eller så kommer dem med 50 til Åråsen. Hvor mange, vet jeg ikke. Det driter jeg også i. Håper dem kommer med en del så LSK får litt penger i inngangen og vi får motstand på tribunen.

    Mange har hatt seg en god latter med styret i PH etter ifjor hvor dem hadde på budsjettet for 2007 sesongen et meget spesielt forslag på årsmøte. De hadde nemlig satt av 70.000,- kr til en hest. Ja, du leste riktig. Denne hadde PH fått i gave og ville ikke være frekke nok til å avslå gaven, derfor ble det bestemt på årsmøte at 70.000,- kr skulle man sette av til trening osv. for denne hesten.

    Som om ikke det var nok, har dem nettopp blitt med på en finansiering av en spiller for hockeylaget Stjernen. 10.000,- kr fant dem ut at det var verdt å bruke penga på. Les mer om den saken her: http://f-b.no/article/20080926/NYHET...230/1220/NYHET

    Ifjor skjedde det også noe spesielt innen PH. 4 stk. ble utestengt fra Plankhaugen og Fredrikstad stadion. De 4 som ble utestengt var 3 fra Brigade Rødhvit. Sistemann som ble utestengt var forsangeren dems...Han ble visstnok utestengt fordi han hadde vært litt stygg i munn til folk som ikke sang og dette hadde folk fått nok av.(Da burde samtlige forsangere i KFL vært utestengt på livstid)
    Visstnok så ble noen av de andre utestengt fordi dem blussa på et busstopp på vei til kamp.
    Noen av disse utestengelsene er opphørt nå, men det er fortsatt en meget spesiell sak.

    Stemning:

    PH kjører lik stil som oss på tribunen. De bruker tromme, har capo med megafon mm. Den store forskjellen mellom oss og dem, er at det høres ut som det er vi som synger når FFK spiller. De har tatt mange slagere fra oss, men toppen av begeret var når dem i sommer introduserte Fort Åråsen. Da gikk det en stor F... i mange av de tilreisende fra KFL til Fredrikstad i sommer.

    Kampen er ikke vits å nevne med ord, men det vi presterte på tribunen er ihvertfall årsbeste fra våres side. Målene rant inn for FFK, og vi økte volumet på sanga våres. Det toppa seg med "later som vi scorer mål" til vill jubel og kaos på tribunen. Etter kampen vanka det mye skryt til KFL og mange sa vi vant tribunekampen lett.

    På Åråsen har det vært variert med lyd fra PH. De fylta hele Diadora i seriestarten 2004 og ga oss god kamp, men de siste årene har det bare gått nedover. Nå ligger dem i toppen av tabellen og vi får håpe at dem presterer på tribunen så vi på feltet blir enda mere gira.

    Alternative grupper:

    Brigade Rødhvit er en ultras gruppe på 10-15 stk. Dem står øverst på PH feltet og er meget aktive på tribunen. Men jeg savner flere flagg og bannere fra dem sin side. I tillegg synes jeg ikke at dem har fått vist seg noe spesielt frem. Men jeg mener uten tvil at PH trenger en slik gruppe på tribunen. Men er ikke så mye mer å si om denne gruppa. Du kan evt. lese mer her: www.brigaerodhvit.com

    Rødhvit elite:

    Er supportergruppe nr 2 i Fredrikstad. Nystarta i år etter ting som har skjedd innad i PH og har ikke fått gjort stort ut fra seg. Vi får se hva fremtiden vil bringe for denne gruppa.


    For våres del er vi sikra med seier i denne kampen og vi på tribunen skal gjøre alt vi kan og fortsette den gode starten på høstsesongen på tribunen.

    Opp med henda, bli med å hoppe og bruk flagget!

    Kom igjen feltet, kom igjen Sportsklubben!
    Last edited by Håkon Henriksen; 29.09.2008, 14:27.
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    #2
    Opprinnelig skrevet av Tony
    Brigade Rødhvit er en ultras gruppe på 10-15 stk.

    Rødhvit elite: Er supportergruppe nr 2 i Fredrikstad.
    Kreativiteten i utvikling av egne sanger gjenspeiler seg i navnsettinga av nye grupper. Tipper Sirkus Rødhvit er neste gruppe ut, tett fulgt av Rødhvit sangforening.
    Vidar Evje

    Kommentar

    • UltraFo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2007
      • 800

      #3
      Håper vi kan vise den tantegjengen hva virkelig lidenskap og mentalitet er! Ikke bare kaffe og kos. Så kan Ulf Berg (eller hva han nå heter) stå å klø seg i huet sammen med resten av mammadaltene og tenke hest og hockey mens KFL herjer og trykker til på tribunen!

      Vi skal lage flis av plankebyen!
      UFC ~ Gulsvarte Brødre

      Kommentar

      • MobBoss
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 900

        #4
        Opprinnelig skrevet av UltraFo
        Håper vi kan vise den tantegjengen hva virkelig lidenskap og mentalitet er! Ikke bare kaffe og kos. Så kan Ulf Berg (eller hva han nå heter) stå å klø seg i huet sammen med resten av mammadaltene og tenke hest og hockey mens KFL herjer og trykker til på tribunen!

        Vi skal lage flis av plankebyen!
        Spørs om han kommer da...
        Tror det er på søndag de skal skive under kontrakten med han stjernen spilleren

        Invicta

        Ingen er større en klubben

        Kommentar

        • iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

          #5
          faen meg kjøre på i denne matchen! Etter en litt skuffende oppvisning mot Brann sist.

          Innspill til hvordan få med de som synger lite/ingenting, mottas med takk!
          Kanarifugla flyr høyt i år!

          Kommentar

          • MobBoss
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 900

            #6
            Opprinnelig skrevet av iL
            faen meg kjøre på i denne matchen! Etter en litt skuffende oppvisning mot Brann sist.

            Innspill til hvordan få med de som synger lite/ingenting, mottas med takk!
            Ta med deg en ekstra megafon.
            Finn ut hva dem heter.
            Gjerne med etternavn.
            Rop så ut sånn at alle hører det:
            Nå For etternavn må du faen med se og åpne kjeften. Og begynne å synge litt

            Invicta

            Ingen er større en klubben

            Kommentar

            • Matti
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 895

              #7
              LSK - FFK? Ser jo helt mongolid ut med små bokstaver.

              Kommentar

              • KanariGulFugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 454

                #8
                om vi synger på de samme sangene som de drar igang eller omvendt, så blir det jo akkurat som å få ett lite kor i bakgrunn.. tror det ville klinge bra på tv

                Kommentar

                • Rovfugl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 3672

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av KanariGulFugl
                  om vi synger på de samme sangene som de drar igang eller omvendt, så blir det jo akkurat som å få ett lite kor i bakgrunn.. tror det ville klinge bra på tv
                  Vi synger ikke samme sangene som dem, DEM synger de samme sangene som OSS
                  DØ FOR FUGLA!!!
                  http://www.fluefiskebloggen.no
                  LSK er min religion
                  Ujah er min gud

                  Kommentar

                  • Seb.R
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 4159

                    #10
                    La nå tantene gjøre som de vil.

                    Konsentrér oss om å utføre egen jobb, så finnes det ikke en sjel på Åråsen som lar de røde ta bort oppmerksomheten fra gressbanen og kanarifeltet.

                    Gi gutta en skikkelig velkomst etter en veldig fortjent borteseier i nord.
                    www.sebastianramsland.com
                    www.twitter.com/sebramsland

                    Kommentar

                    • tHuLu
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 730

                      #11
                      Er vel ikke lenge til vi hører at de skal lage plank av flisbyen også.
                      For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                      Kommentar

                      • Rovfugl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 3672

                        #12
                        Plagiathaugen ser vel på dette som en "sangtur" , Kom igjen gutter......... nå skal vi til Åråsen å lære oss flere sanger!
                        en bunch med tullinger er det dem er, irriterer meg grenseløst å høre dem på kamp, synger våre sanger , og ødelegger flere av dem med idiotiske tekster og elendig synging
                        DØ FOR FUGLA!!!
                        http://www.fluefiskebloggen.no
                        LSK er min religion
                        Ujah er min gud

                        Kommentar

                        • gutt94
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2007
                          • 3271

                          #13
                          Jeg håper vi klarer å få den enorme stemninga det var på cornere mot Brann i andre omgang. Klarer vi å ha den hele matchen, kan dette bli veldig morsomt på tribunen.
                          Last edited by Torolf; 01.10.2008, 13:47. Begrunnelse: Korrektur
                          KnutHSolberg

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4376

                            #14
                            Gå amok på cornere Ekte skotland style.. Hehe..
                            ..................

                            Kommentar

                            • UltraFo
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2007
                              • 800

                              #15


                              Godt de tantene ikke har sanger som er like våres da :???: alle mann til Åråsen for å synge ihjel plangehaugen!
                              Last edited by UltraFo; 03.10.2008, 23:06.
                              UFC ~ Gulsvarte Brødre

                              Kommentar

                              • KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

                                #16
                                Måtte le litt når jeg så kamptråden til plagiathaugen. Der var det en som spurte hva billetten kostet. Han måtte presisere at det gjaldt kampbillett og ikke buss.... Sier kanskje litt om fokuset der igården...

                                Kommentar

                                • Brigaden
                                  Juniormedlem
                                  Ferskenpels
                                  • Dec 2007
                                  • 5

                                  #17
                                  Sportslig blir dette en utfordring for oss. Tribunemessig også, skal man tro Ulf Berg:


                                  Forøvrig morsomt å lese om hvordan dere tror dere har førsteretten på alt mulig av sanger. Lurer på hva Hammarbyfansen skrev på sine forumer om Lillestrøm SK for en kort stund tilbake...

                                  Noen av disse utestengelsene er opphørt nå, men det er fortsatt en meget spesiell sak.
                                  Dette stemmer ikke, samtlige utestengelser er nå opphevet. Dette skjedde i april. Mer om dette her: http://www.brigaderodhvit.com/news1.html .
                                  www.brigaderodhvit.com

                                  Kommentar

                                  • Emil B
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 5921

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Brigaden
                                    Sportslig blir dette en utfordring for oss. Tribunemessig også, skal man tro Ulf Berg:


                                    Forøvrig morsomt å lese om hvordan dere tror dere har førsteretten på alt mulig av sanger. Lurer på hva Hammarbyfansen skrev på sine forumer om Lillestrøm SK for en kort stund tilbake
                                    Ingen som har førsteretten på en sang, men hvorfor tar dere så mange sanger som vi startet med? Tipper dere aldri har funnet på en egen sang.

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #19
                                      Jeg støtter faktisk FFK-folket i denne saken. Plankehaugen er jævla stusslig, men det er for drøyt å si at de har tatt særlig mange sanger fra oss. At de begynte med Olympiakos-melodien såpass lenge etter oss var rimelig påfallende, men bortsett fra det har jeg ingenting å utsette på sangreportoaret til PH. Bortsett fra at det er temmelig lite kreativt, for de synger omtrent bare de store slagerne i Fotball-Europa.

                                      De er ikke spesielt originale, men samtidig har de ikke gjort annet enn å ta en rekke av de mest brukte sangene i Europa og satt egne tekster til dem.

                                      Dette er forresten like mye et svar til de som har skrevet i denne tråden: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ad.php?t=13159

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13244

                                        #20
                                        Synes ph fortjener kritikken. Plagiering driver alle med, men ph klarer jo ikke å tilføre noe nytt eller særpreget. Plagieringen av sanger er en ting, men når de forsøker å ligne kfl på alt kfl er best på blir det litt for sært. Man får inntrykk av at absolutt alt blir tatt annetsteds fra (bl.a. har de rappet selvinnsikten til klanen). Hvor er det genuine bidraget? Travhesten? "Takk får alt"? PH bærer all preg av en supportergjeng som har blitt store alt for fort, og som har kastet alt som var ekte og bra i 2 div på båten. Nå skal de duplisere andre supportere og bli bedre enn dem, akkurat som i "The Invasion"

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎