LSK-vif

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • CFD
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2319

    Den motgangsyngingen jeg husker best var LSK-Brann i 2007 hvor vi tapte 1-5 ,hvor det ble dratt frem nye sanger hele tiden uten stopp. Det er mange som kritiserer,men hvorfor er det blitt dårligere? Jeg er sikker på at vi hadde kjørt over Klanen ved å synge slik som vi gjorde i den kampen. Jeg er også rimelig sikker på at alle her inne synger av full hals ,men hvorfor er det færre som synger nå? Jeg vil ikke si at vi synger så mange nye sanger siden denne brannkampen. Rivers of Babylon ble kanskje dratt ut veldig lenge på den kampen, men utover det var det omtrent det samme.

    Jeg var ikke på kampen så jeg kan ikke uttale meg om hvordan stemningen var ,men det viktigste er uansett ikke å finne ut hvor bra dette var ,men hvorfor dette var "under pari" og hvordan man kan bli bedre.
    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

    Kommentar

    • Röshbærj
      Medlem
      Hoffnarr
      • Sep 2004
      • 57

      Opprinnelig skrevet av Kloachim
      vi pissa på enga for noen år siden på ullevaal med lillestrøm, ohh ahh. og kjerka kom på høytaleranlegget.

      men ja, rett og slett flaut.

      Er vel kansje noe med at vi har vært meget gode i noen år. Da er det lett å ikke synge for full hals hele tiden.

      ..jeg tror ikke det er vokalmessig mulig for mannen i gata (les: kanarifansen) å synge "vi er fugla" høyt.. den ligger så lavt i tonefallet, hvis du skjønner hva jeg mener..

      Husker godt den motsatte episoden på Ullevaal som det refereres til, og grunnen er mye det samme..dvs kjerkarottesangen er rimelig håpløs å synge med kraft bortsett fra akkurat da de synger "¤/¤%#¤%"#% kjerke", men Forza Fugla trøkker jo til som bare f når alle tar i.

      Nei få "Vi er fugla" ut av spillelista med en gang!

      Leser forresten han/de som spiller musikken på Fort Åråsen innlegg her inne på forumet?

      FF

      Kommentar

      • Petter Ø
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3008

        Opprinnelig skrevet av Kloachim
        stemmer det. hvor ble det av den entusiasmen vi hadde da.
        Hadde vi vært på det nivået i går hadde det ikke vært noe som het klanen!

        Tror vi må gå tilbake til litt mere enklere sanger som den foreks. når det blir en sang med for mye tekst og ikke kan den så kommer det ofte "mumle mumle LSK"
        Den gangen sang vi mot overmakta. Alle på feltet var klar over at hvis vi ikke ga alt kom vi til å bli pissa på. Etter den gang har folk tatt det som en selvfølge at vi rævpuler klanen dessverre.

        Syns synginga igår var et skritt fram etter 2 forferdelige hjemmekamper de siste 2 sesongene.
        Petter Ø - Kreativ Kanaris
        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

        Kommentar

        • Kloachim
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Oct 2005
          • 207

          Opprinnelig skrevet av Petter Ø
          Den gangen sang vi mot overmakta. Alle på feltet var klar over at hvis vi ikke ga alt kom vi til å bli pissa på. Etter den gang har folk tatt det som en selvfølge at vi rævpuler klanen dessverre.

          Syns synginga igår var et skritt fram etter 2 forferdelige hjemmekamper de siste 2 sesongene.
          Da er vi på samme sted nå som vi var da.
          I wouldn`t kill you if you bit my head of!

          Kommentar

          • Petter Ø
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3008

            Opprinnelig skrevet av Kloachim
            Da er vi på samme sted nå som vi var da.
            Jepp, får håpe folk skjønner at vi igjen slår undenifra når vi skal til Ullevaal etter sommeren.
            Petter Ø - Kreativ Kanaris
            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

            Kommentar

            • Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

              Ang. samsynginga KFL/SS:

              Så dere på feltet om det var noen andre bortover langsiden som var med, eller var det bare oss på felt P som var med? Og hvordan hørtes det på feltet?
              Håper dette får flere til å bli med etterhvert

              Benny: Hvordan var det hos dere og var dere med?

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                Nå må folk slutte å krisemaksimere her.

                For det første var det ikke spesielt dårlig synging i går. Det dabber selvsagt av utover i kampen, men til tider var det veldig bra trøkk, både i første og andre omgang.

                For det andre må folk se ting i sammenheng. For tredje år på rad spiller vi elendig og kommer under tidlig hjemme mot søpla. Det i seg selv er utrolig demotiverende. I tillegg har vi ikke ligget på topp 10 (!) på tabellen eller opplevd noen form for suksess siden cupfinalen i 07! Det er 1 år og 6 måneder siden!

                Punkt tre er at folk glorifiserer 05 og 06 så jævlig. Det var faen meg mange kamper med ELENDIG synging i de åra. Da var bunnivået på synginga mye lavere enn i dag. Nevner f.eks. Tromsø i 05, tre dager etter at vi var "verdens beste fans" i to kamper mot Enga. KFL har vel omtrent aldri vært dårligere enn i den kampen. I tillegg vil jeg si at toppnivået vårt faktisk er høyere nå. RBK-kampen i fjor høst, trenger jeg å si mer? Tidenes stemning på Åråsen, uten tvil.

                For det fjerde: Dårlige i motgang? Ikke narr meg til å le! FFK away i fjor??? 4 i sekken og patetisk innsats fra de gule, men KFL leverer tidenes bortesynging!

                For det femte så glemmer folk omstendighetene rundt 05 og 06. Da lå vi konstant i toppen, og kjempa faktisk om gull på sommeren begge sesonger. Vi spilte finaler, vi vant de fleste kamper og vi hadde verdens mest supportervennlige trener. Alt dette kom etter tre jævlig kjipe år med Erlandsen, med 3 strake 7. plasser.

                Kommentar

                • Seb.R
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 4159

                  Opprinnelig skrevet av Tony
                  Ang. samsynginga KFL/SS:

                  Så dere på feltet om det var noen andre bortover langsiden som var med, eller var det bare oss på felt P som var med? Og hvordan hørtes det på feltet?
                  Håper dette får flere til å bli med etterhvert

                  Benny: Hvordan var det hos dere og var dere med?
                  Det var flere som var med. Både på SS og Notar. Til og med RB.

                  Som sagt før, fortsett med dette hver kamp og gjør det til en trend på Åråsen.
                  www.sebastianramsland.com
                  www.twitter.com/sebramsland

                  Kommentar

                  • Fugla- patriot83
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2005
                    • 1241

                    Opprinnelig skrevet av Lars
                    Nå må folk slutte å krisemaksimere her.

                    For det første var det ikke spesielt dårlig synging i går. Det dabber selvsagt av utover i kampen, men til tider var det veldig bra trøkk, både i første og andre omgang.

                    For det andre må folk se ting i sammenheng. For tredje år på rad spiller vi elendig og kommer under tidlig hjemme mot søpla. Det i seg selv er utrolig demotiverende. I tillegg har vi ikke ligget på topp 10 (!) på tabellen eller opplevd noen form for suksess siden cupfinalen i 07! Det er 1 år og 6 måneder siden!

                    Punkt tre er at folk glorifiserer 05 og 06 så jævlig. Det var faen meg mange kamper med ELENDIG synging i de åra. Da var bunnivået på synginga mye lavere enn i dag. Nevner f.eks. Tromsø i 05, tre dager etter at vi var "verdens beste fans" i to kamper mot Enga. KFL har vel omtrent aldri vært dårligere enn i den kampen. I tillegg vil jeg si at toppnivået vårt faktisk er høyere nå. RBK-kampen i fjor høst, trenger jeg å si mer? Tidenes stemning på Åråsen, uten tvil.

                    For det fjerde: Dårlige i motgang? Ikke narr meg til å le! FFK away i fjor??? 4 i sekken og patetisk innsats fra de gule, men KFL leverer tidenes bortesynging!

                    For det femte så glemmer folk omstendighetene rundt 05 og 06. Da lå vi konstant i toppen, og kjempa faktisk om gull på sommeren begge sesonger. Vi spilte finaler, vi vant de fleste kamper og vi hadde verdens mest supportervennlige trener. Alt dette kom etter tre jævlig kjipe år med Erlandsen, med 3 strake 7. plasser.
                    Må bare si at at dette var vanvittig bra skrevet og ber alle lese nøye gjennom denne posten!!

                    I tillegg i '05 så var det et kick for hele fansen å få tromme og oppleve det at man kunne holde på i ganske mye lengre perioder..
                    Last edited by Fugla- patriot83; 15.04.2009, 07:40.
                    -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                    Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                    En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                    Kommentar

                    • Fugla- patriot83
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2005
                      • 1241

                      Opprinnelig skrevet av sniper
                      Jeg er litt uenig, for etter noen år på SS så kjenner jeg litt til lydbildet fra KFL mot oss, og i går var det mye dårligere enn det har pleid å være.
                      Hvis du er så jævlig i mot utviklinga av fotballen ift kommersialisering og påvirkning av Engelsk petimeterkultur i norsk fotball, hvorfor står du ikke på feltet da hvor det er kultur for å stå 2x45? Hvorfor gjøre så jævlig ut av at man er i 0,1% community når man er praktisk talt i en 70% community som sitter der på sitterplassen sin og bidrar ved å kjefte på spillera og klappe en gang i ny og ne? Hvis stemninga i KFL er blitt så mye dårligere - hvorfor kribler det ikke hjertet ditt etter å stille deg opp blant "folket" og få med deg folk til å bidra? Du er jo av den typen som lett kan dra med seg de som står rundt deg til å bidra med å synge. Ta det som ros!

                      Bare tenk på alle de gangene du dro i gang Diallo-sangen på feltet. Bare tenk på det filmklippet som ligger utpå Youtube hvor du og "feltC" (som sitter på felt C) drar igang "elska, forhatte" i cupteltet '05. Du har jo massivt med evne for å få med deg andre. Det er jo folk som deg og FeltC og andre i F.U.C.K. som får folk som meg til å dra på FBK-kamper. Som er så engasjerte. Og Diallo-sangen er jo kanskje den beste spillersangen noensinne - fet sang tatt med fra Stoke! Ta dette som ros og hva du KUNNE gjort på feltet. Du er ikke førti år en gang og sitter allerede og klager ofte over at alt var bedre før.

                      Selv er jo jeg blant en av de som tenker varmt om hvor bra stemning KFL lagde på gamle ståtribunen i '96 og '97. Sjøl hang jeg på gjerdet og rispa opp hånda mi i semin mot Brann i '95. Mye var bra før - men at KFL har har tapt seg kan du og jeg være uenig i.

                      Beklager den anklagende tonen, men noen av oss møter opp stemmeløse på jobb og må lese dritt av sittende SS-folk...
                      -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                      Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                      En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                      Kommentar

                      • sniper
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 5254

                        Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
                        Hvis du er så jævlig i mot utviklinga av fotballen ift kommersialisering og påvirkning av Engelsk petimeterkultur i norsk fotball, hvorfor står du ikke på feltet da hvor det er kultur for å stå 2x45? Hvorfor gjøre så jævlig ut av at man er i 0,1% community når man er praktisk talt i en 70% community som sitter der på sitterplassen sin og bidrar ved å kjefte på spillera og klappe en gang i ny og ne? Hvis stemninga i KFL er blitt så mye dårligere - hvorfor kribler det ikke hjertet ditt etter å stille deg opp blant "folket" og få med deg folk til å bidra? Du er jo av den typen som lett kan dra med seg de som står rundt deg til å bidra med å synge. Ta det som ros!

                        Bare tenk på alle de gangene du dro i gang Diallo-sangen på feltet. Bare tenk på det filmklippet som ligger utpå Youtube hvor du og "feltC" (som sitter på felt C) drar igang "elska, forhatte" i cupteltet '05. Du har jo massivt med evne for å få med deg andre. Det er jo folk som deg og FeltC og andre i F.U.C.K. som får folk som meg til å dra på FBK-kamper. Som er så engasjerte. Og Diallo-sangen er jo kanskje den beste spillersangen noensinne - fet sang tatt med fra Stoke! Ta dette som ros og hva du KUNNE gjort på feltet. Du er ikke førti år en gang og sitter allerede og klager ofte over at alt var bedre før.

                        Selv er jo jeg blant en av de som tenker varmt om hvor bra stemning KFL lagde på gamle ståtribunen i '96 og '97. Sjøl hang jeg på gjerdet og rispa opp hånda mi i semin mot Brann i '95. Mye var bra før - men at KFL har har tapt seg kan du og jeg være uenig i.

                        Beklager den anklagende tonen, men noen av oss møter opp stemmeløse på jobb og må lese dritt av sittende SS-folk...
                        Siden min person nok en gang kommer opp: Jeg sitter fordi jeg vil være med mine kompiser på match. Jeg sto i fjor, men fant ut at det var stusselig å ikke få være med kompisene mine, for fotballkamper er for meg like mye sosialt som alt det andre som følger med.
                        Jeg føler at jeg bidrar og har bidratt på SS i mange år, vi forsøker å få med folk rundt oss, vi har tekstbannere (trykket, men dog), vi stiller sterke på bortebane, og bidrar som regel alltid vokalt der. Jeg har, med unntak av i fjor, hatt sesongkort på sitta siden 2003, så jeg klager ikke på at ting var bedre før fordi jeg var der, heller at jeg synes at noe av trykket på hjemmebane har blitt svakere.
                        Håper det er nok om min person nå, jeg skal også la være å komme med tilbakemeldinger på stemningen fra SS.

                        Kommentar

                        • veiron
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6267

                          Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
                          Beklager den anklagende tonen, men noen av oss møter opp stemmeløse på jobb og må lese dritt av sittende SS-folk...
                          For ikke å snakke om stølhet i rompe/lår etter all hoppinga.
                          Kan ikke annet enn å si meg 100% enig med innlegget ditt!!


                          ps. Diallosangen er noen av mine beste minner på tribunen. Fikk meg alltid til å flire godt! Særlig bra borte mot Søpla på Bislet, den gangen vi grusa dem 5-1.

                          Kommentar

                          • veiron
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6267

                            Opprinnelig skrevet av sniper
                            Jeg skal også la være å komme med tilbakemeldinger på stemningen fra SS.
                            Det håper jeg ikke du slutter med.

                            Kommentar

                            • sniper
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 5254

                              Opprinnelig skrevet av veiron
                              Det håper jeg ikke du slutter med.
                              Ser ingen grunn til å fortsette med det, jeg blir jo beskyldt for å ønske at LSK/KFL skal fremstå som dårligere enn det de er, jeg blir beskyldt for å kjefte på egne spillere, jeg blir beskyldt for å ha et nag til LSK/KFL. Hvor ender det?

                              Kommentar

                              • veiron
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6267

                                Opprinnelig skrevet av sniper
                                Ser ingen grunn til å fortsette med det, jeg blir jo beskyldt for å ønske at LSK/KFL skal fremstå som dårligere enn det de er, jeg blir beskyldt for å kjefte på egne spillere, jeg blir beskyldt for å ha et nag til LSK/KFL. Hvor ender det?
                                Nå er jeg ikke sikker på om han anklaget deg for dette. Det var ikke det jeg tolket det som, for da hadde jeg heller aldri sagt meg "100% enig" med innlegget han skrev.
                                Men den generelle sittetribunekanari er en stor samling av klagende sutrehuer som ikke vil støtte LSK positivt med mindre LSK rundspiller motstanderen. Det er mitt inntrykk de få gangene jeg har sitti. Men at det finnes folk som dere på sittetribunen gir jo et håp om at det blir bedre med tida.

                                Kommentar

                                • BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

                                  Opprinnelig skrevet av Tony
                                  Ang. samsynginga KFL/SS:

                                  Så dere på feltet om det var noen andre bortover langsiden som var med, eller var det bare oss på felt P som var med? Og hvordan hørtes det på feltet?
                                  Håper dette får flere til å bli med etterhvert

                                  Benny: Hvordan var det hos dere og var dere med?
                                  Generelt var SS ok+ men ikke mer. Blir selvsagt preget av matchbildet. På 0-1 utover i andre omgang er det en del bra på SS/RB, både av synging/klapping/reis-opp/roping, spesielt når vi presser på. Med en litt annen kamputvikling kunne det blitt virkelig bra tror jeg, så det er definitivt noe å bygge på.

                                  For egen del vil jeg si MWF på Felt O presterer til 3 (skala fra 0-10). Vi er med på synging og klapping, men drar ikke i gang noe. Klarer heller ikke å sette noen velplasserte kommentarer om kjønnshåret Feite Freddy Dos Santos flyr rundt med på huet. Svakt av oss. Får skylde på dårlig form etter intents after-ski på Dr.Holms. Vi kommer sterkere tilbake.

                                  Jeg må også påpeke at det var noen andre karer på felt O som prøvde å "dra igang" sanger. Utfordringen har var at promillen virket noe høy, samtidig som de sang meget falskt, og dermed fungerte mot sin hensikt.

                                  Synes Felt P gjør en veldig bra innsats. Hvis vi får med litt flere ivrige på SS, så kan vi kanskje få til at Felt P og O blir et tilholdssted for sittende og syngende, som drar med de andre. Da kan det bli trøkk på tvers av matta!
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                    Klarer heller ikke å sette noen velplasserte kommentarer om kjønnshåret Feite Freddy Dos Santos flyr rundt med på huet. Svakt av oss. Får skylde på dårlig form etter intents after-ski på Dr.Holms. Vi kommer sterkere tilbake.
                                    BennyLem må gå! Det gjelder å kjenne sin besøkelsestid når vi spiller mot Søpla og hetse motstanderne ved enhver anledning.

                                    Fanatiske Felt F ga Abdellaoe en solid skyllebøtte der han sto på sidelinja etter "skaden". Er det mulig å være så høy på seg sjøl at man sier nei til Manchester United når man spiller i Tippeligaen??? Vi klarte også å fremprovosere en tåre i øyekroken til "tøffingen" Hagen etter tilbud om å gi han hunden tilbake.
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • Brækken
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Jun 2007
                                      • 109

                                      Er det bare meg eller har takten på sangene vi synger økt?

                                      Jeg har tenkt på det før og la merke til det igjen i kampen mot søpla, det er noen sanger (Fort Åråsen, bla) som man merker det bedre en andre. Jeg synger med men merker det irriterer meg....

                                      Er det ny trommis i år?
                                      Team Wenche Myhre

                                      Kommentar

                                      • Uwes disippel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6039

                                        Vet ikke om det er ny trommis, men tromminga har begynt å gå over stokk og stein. Blir brukt altfor mye.

                                        Kommentar

                                        • FUGlinho
                                          KFL styremedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 2454

                                          Det har ingenting med trommisen å gjøre, men at vi sang mest trommesanger..
                                          Kim
                                          Styremedlem KFL

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎