Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
    Roy Helge Olsen fikk vel også gjennomgå greit etter en kamp mot Lyn? Gunnar halle ble blant annet felt 5 meter innenfor sekstenmeteren men Roy Helge ga frispark utenfor.
    Den fikk vi igjen på Briskeby for 8-10 år siden. Sundgot ble felt på ca 20 meter, Svein Oddvar Moen dømte straffe. LSK vant med et mål.

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4376

      Opprinnelig skrevet av Leif A
      Molde fikk spille CL året etter som følge av annenplass i serien med 50 poeng (dette var før kvalifiseringsrundenes tid). LSK havnet på fjerde med 48 poeng...
      Ikke at det er så jævlig viktig, men dem måtte spille kvalikk. Slo CSKA Moskva i 2.runde og Mallorca på bortemålsreglen 3.runde.

      Men regner uansett med at vi også hadde knust de 2 middelmådige lagene der, så egentlig er det han forbanna Tommy Skjerven sin skyld at vi ikke har spilt gruppespill i CL!
      ..................

      Kommentar

      • gorken
        Administrator
        • May 2006
        • 1483

        The entertainment network where videos and personalities get really big, really fast. Download Vine to watch videos, remixes and trends before they blow up.

        Ukultur, så kultur!
        I have this condition.

        Kommentar

        • Jørn
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2006
          • 659

          Opprinnelig skrevet av gorken
          http://vine.co/v/OLQuAm77qEM
          Ukultur, så kultur!
          Enig, kjipe engelskmenn.
          Trommer er for bønder

          Kommentar

          • rælingen kanaris
            Kaptein Reketråler
            Myklebust Light
            • Jul 2005
            • 1445

            Minner om Cupfinalen 07. Speaker dro igang bølgen, stoppa ved oss. Deilig med buing fra klovnene i motsatt sving
            Custodes
            I med og motgang

            Kommentar

            • egil
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 1119

              Iskoboys, og i tillegg klanens og Vålerengas lefling med denne grupperingen, er ukultur http://www.vg.no/nyheter/innenriks/k...ed/a/23442028/
              Last edited by egil; 12.05.2015, 08:31.
              KFL - medlem nr 23

              Kommentar

              • Felt C
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2004
                • 776

                Opprinnelig skrevet av egil
                Iskoboys, og i tillegg klanens og Vålerengas lefling med denne grupperingen, er ukultur http://www.vg.no/nyheter/innenriks/k...ed/a/23442028/
                Nå skal jeg gjøre noe jeg sjeldent gjør.Forsvare apeberget.Jeg forstår ikke hvorfor du drar inn de i dette her.De sier da at de tar avstand fra denne fyren.Om en nazist velger å heie på vif er det ikke apeberget sin skyld.Jeg mener også å erindre at både klubb og supp.klubb ga klar beskjed til flere høyreekstreme vifere at de ikke var ønsket på vifs kamper eller som medlemmer og også på diverse puber de har eierskap til.
                At noen slipper gjennom nettet og kommer inn på Ullevaal er muligens sløvt,men fortsatt ingen lefling med miljøet fra vif og apeberget sin side.

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2526

                  Opprinnelig skrevet av Felt C
                  Nå skal jeg gjøre noe jeg sjeldent gjør.Forsvare apeberget.Jeg forstår ikke hvorfor du drar inn de i dette her.De sier da at de tar avstand fra denne fyren.Om en nazist velger å heie på vif er det ikke apeberget sin skyld.Jeg mener også å erindre at både klubb og supp.klubb ga klar beskjed til flere høyreekstreme vifere at de ikke var ønsket på vifs kamper eller som medlemmer og også på diverse puber de har eierskap til.
                  At noen slipper gjennom nettet og kommer inn på Ullevaal er muligens sløvt,men fortsatt ingen lefling med miljøet fra vif og apeberget sin side.
                  Jeg er absolutt ikke uenig med det du sier, men tradisjonelt sett er hva som blir sagt utad ikke alltid det som blir praktisert.
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • Felt C
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2004
                    • 776

                    Opprinnelig skrevet av Børge
                    Jeg er absolutt ikke uenig med det du sier, men tradisjonelt sett er hva som blir sagt utad ikke alltid det som blir praktisert.
                    De gjorde selv en etterforskning for å finne NDL-medlemmer i registeret sitt og kastet de ut.Personlig synes jeg de fortjener ros for hvertfall gjøre et forsøk på å fjerne de.Er mange klubber som ikke har gjort det.
                    At vif og apeberg sier en ting og gjør en annen er jeg fullstendig klar over,men her føler jeg det er skivebom deluxe å se at de lefler med det høyreekstreme miljøet.

                    Kommentar

                    • Fridtjof
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2005
                      • 2120

                      Politiet undersøkte vel koblinger mellom NDL og diverse Lillestrøm-tilhengere for noen år siden også. Resultatene var vel ikke jævlig imponerende, hvis ikke jeg husker helt feil...
                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                      Kommentar

                      • egil
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1119

                        Poenget mitt er at den såkalte "dialoglinja" som Vålerenga og Klanen har forsøkt å ha med sine Casuals ikke har vist seg å være vellykket. Jeg tror ïkke-toleranse linja som andre klubber har hatt (blant annet LSK), er mye mer effektiv.
                        KFL - medlem nr 23

                        Kommentar

                        • Fridtjof
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2005
                          • 2120

                          Opprinnelig skrevet av egil
                          Poenget mitt er at den såkalte "dialoglinja" som Vålerenga og Klanen har forsøkt å ha med sine Casuals ikke har vist seg å være vellykket. Jeg tror ïkke-toleranse linja som andre klubber har hatt (blant annet LSK), er mye mer effektiv.
                          Definer effektivt...
                          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                          Kommentar

                          • egil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 1119

                            Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                            Definer effektivt...
                            Tja, det er skjønnsmessig, men VIF og Klanen har invitert Iskoboys inn i varmen og de gjør seg mye mer bemerket enn alle andre casualgrupperinger i Norge. Dette fører blant annet til et politihoppud uten like for å geleide Klanen inkludert Iskoboys inn og ut av Åråsen f.eks. SKF har fått en mye mer marginalisert rolle i Lillestrøm ettersom slik virksomhet ikke tolereres verken av LSK eller KFL, og mye tyder på at den medlemsveksten som var en stund, har stanset opp. Vålerenga har det største casualproblemet og det største casualmiljøet i Norge, selv om de ikke har det største tilskuerantallet. Jeg tror grunnen til at miljøet er så stort er "inkluderingen" fra klanen og VIF sin side.
                            Last edited by egil; 13.05.2015, 21:30.
                            KFL - medlem nr 23

                            Kommentar

                            • Felt C
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2004
                              • 776

                              Opprinnelig skrevet av egil
                              Tja, det er skjønnsmessig, men VIF og Klanen har invitert Iskoboys inn i varmen og de gjør seg mye mer bemerket enn alle andre casualgrupperinger i Norge. Dette fører blant annet til et politihoppud uten like for å geleide Klanen inkludert Iskoboys inn og ut av Åråsen f.eks. SKF har fått en mye mer marginalisert rolle i Lillestrøm ettersom slik virksomhet ikke tolereres verken av LSK eller KFL, og mye tyder på at den medlemsveksten som var en stund, har stanset opp. Vålerenga har det største casualproblemet og det største casualmiljøet i Norge, selv om de ikke har det største tilskuerantantallet. Jeg tror grunnen til at miljøet er så stort er "inkluderingen" fra klanen og VIF sin side.
                              Helt enig at vif har mislyktes totalt ved å inkludere Isko i vif-familien.Også like uenig at LSK/KFL har lykkes med sin variant.Eneste som har lykkes er romerikspolitiet som gikk mye hardere til verks i 2014 enn tidligere.
                              Ingen var mer aktive eller hadde større prosentvis økning i antall casuals enn LSK de årene LSK/KFL førte strid mot SKF og andre alternative.Handlingsmåten den gang virket bare mot sin hensikt.

                              Kommentar

                              • egil
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 1119

                                Jeg synes det er stor forskjell på strid mot SKF og strid mot andre alternative, som f.eks UFC. UFC bidrar stort sett positivt til klubben og supporterkulturen, en casualgruppering som SKF det totalt motsatte. Jeg er således glad for at UFC har tatt klar avstand fra SKF. Jeg mener således du må skille mellom strid mot SKF og strid mot andre grupperinger.
                                KFL - medlem nr 23

                                Kommentar

                                • Felt C
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2004
                                  • 776

                                  Opprinnelig skrevet av egil
                                  Jeg synes det er stor forskjell på strid mot SKF og strid mot andre alternative, som f.eks UFC. UFC bidrar stort sett positivt til klubben og supporterkulturen, en casualgruppering som SKF det totalt motsatte. Jeg er således glad for at UFC har tatt klar avstand fra SKF. Jeg mener således du må skille mellom strid mot SKF og strid mot andre grupperinger.
                                  Det er stor forskjell og det er jeg veldig klar over.KFL/LSKgjorde ikke stor forskjell den gangen.Noe som er poenget mitt.Idag er det heldigvis annerledes takket være et KFL-styre som har gjort mye ting rett de siste årene.
                                  Men det er historie og ikke mer å dvele over.Viktigste er at det er ro og harmoni idag og alle trekker i samme retning.

                                  Kommentar

                                  • egil
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 1119

                                    Ja, kan være enig i at de skilte for lite i reaksjonene mot de to grupperingene den gang da. Er også enig i at KFL styret gjør mye rett nå, og at dette bidrar til harmoni. Bra at styre og stell i LSK nå holder seg klokelig i ro.
                                    KFL - medlem nr 23

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9370

                                      Jævla Brann ass. Tror de spiller i Tippeliga'n og selger ut Stadion på 16 mai.



                                      Markedsavdelinga(?) på Åråsen; ta notat om hvordan man ikke bedriver kundebehandling og framstår som en smålig klubb. Iaff ha alle tekster som omhandler billetter man gir bort på stell.

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9370

                                        Opprinnelig skrevet av knut
                                        Jævla Brann ass. Tror de spiller i Tippeliga'n og selger ut Stadion på 16 mai.



                                        Markedsavdelinga(?) på Åråsen; ta notat om hvordan man ikke bedriver kundebehandling og framstår som en smålig klubb. Iaff ha alle tekster som omhandler billetter man gir bort på stell.
                                        Se her ja. Det var brudd på markedsføringsloven



                                        Fjantskaller

                                        Kommentar

                                        • Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5914



                                          Mjøndalen har ingen casuals, sa de i november. Men noe må ha endra seg i bygde-Norge, for hvem har vålerengenfiffen ellers vært på dansefest med utenfor Nationaltheatret?
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎