Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    Supportere støtter laget, i med og motgang. Den konfontrasjonen dere driver med er latterlig. Alle pedagoger vet at men fremhever ikke prestasjoner ved å psyke ned. Hadde dere derimot brukt tiden til å bygge opp spillerne og apparatet rundt, kunne dere kalt dere ekte supportere.
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      Hvordan tror dere spillere har det når de som liksom skal støtte dem plutselig er i mot dem... Bygger ikke opp spillere på denne måten....Skjerp dere litt og få fokus på å støtte spillere nå.

      Kommentar

      • UltraFo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2007
        • 800

        Supporterne er fotballens hjerte. Det er vi som reiser land og strand rundt for å støtte klubben, logoen, LSK og evt de spillerne som er i klubben. Vi har, på samme måte som alle andre supportere i LSK rett til å si ifra når noe er alvorlig dårlig. Hvis en spiller eller trener i LSK ikke tåler å høre at han gjør det ræva en periode og at de må rett og slett bare jobbe hardere for poengene og lønna så er det noe avorlig galt! Som jeg skrev, hver gang vi har tatt en prat med spillerne eller trenerne har det vært konstruktiv kritikk, bedt om mer innsats med løfter om 100% innsats. Det skal jo komme noe godt ut av det så vi lover jo også at vi gir 100% støtte til dem. Hver gang har det blitt bedre resultater av det så det overasker meg at folk er negative til noe som har funket før.
        UFC ~ Gulsvarte Brødre

        Kommentar

        • mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

          Opprinnelig skrevet av UltraFo
          Som jeg skrev, hver gang vi har tatt en prat med spillerne eller trenerne har det vært konstruktiv kritikk...
          Jeg tror måten den konstruktive kritikken er rettet på, så bommer dere. Ut fra den teorien du beskriver, burde dere jo stå bak der etter hver kamp og kreve forbedring. Da ville vi ende opp som seriemester.
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

          Mvh
          Mr.Jordbakke

          Kommentar

          • UltraFo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2007
            • 800

            Man kan ikke si ifra hver gang. Det sier seg selv. Men når prestasjonene er så dårlig over lang tid og med kampen i Ålesund må man si ifra. Når vi taper 7-1 og i neste kamp leverer det vi gjorde i går hvor enkelte spillere bare klager og loffer rundt der må man si ifra. Det står jeg for enda og at jeg mener det er riktig å si ifra når det virker som ting ikke synker inn hos spillere og trenere.
            Gjort er gjort, nå får vi bare ta turen til Hønefoss og håpe på bedring.
            UFC ~ Gulsvarte Brødre

            Kommentar

            • Laplace
              Medlem
              Møteplager
              • May 2013
              • 70

              Ukultur av verste (økonomiske) sort:
              Rio de Janeiros legendariske fotballstadion Maracanã skal privatiseres. Tre selskaper, med Sør-Amerikas rikeste mann i spissen, har fått tilslaget. Det har ført til heftige krangling, både blant fotballelskende brasilianere og byens dommere.
              Hele saken:


              Rio de Janeiros legendariske fotballstadion Maracanã skal privatiseres. Tre selskaper, med Sør-Amerikas rikeste mann i spissen, har fått tilslaget. Det har ført til heftig krangling, både blant fotballelskende brasilianere og byens dommere.

              Kommentar

              • jeykey
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2012
                • 452

                Opprinnelig skrevet av Laplace
                Ukultur av verste (økonomiske) sort:

                Hele saken:


                http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.11032846
                Lillestrøm Sportsklubb AS eier også Åråsen. Den er med andre ord privateid. Hvis det er slik at Brasil (staten) ikke hadde klart å legge flere hundre millioner i investeringer på bordet slik disse gutta gjør, så er det jo dette en god ting. Spesielt for VM. Ser heller at dette blir gjort enn at det ikke blir det. Når det er sagt, så er spørsmålet billettpriser. Og meg bekjent er det alltid blodpriser under store mesterskap. Selvom eieren er privateid, så må de også forholde seg til den berømte tilbud/etterspørsel grafen. Har de ambisjoner om å tjene penger, så kan de ikke bare skru prisen opp i fantasisummer. Folk er kritiske til billettprisen. Bare se på Åråsen. Tror den artikkelen svartmaler hele greia. Ettersom inntektene ikke hadde gått til en klubb i utgangspunktet, men til staten - så tror jeg ikke folk vil merke forskjell uansett. Nå får staten istedenfor en svær engangsum. At prisveksten i landet er høy er ikke de som tar over sin skyld. Regner med at prisveksten går hånd i hånd med lønnsveksten i Brasil. Men så tviler jeg ikke et sekund på at det er ugler i mosen i overtakelsesprossesen. Korrupsjon og kameraderi etc. Finnes ei et plettfritt land. Men det betyr lite for mannen i gata, slik jeg ser det.
                "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                - Sitat Grusom B

                Kommentar

                • *46*

                  Fra "Nyheter uten nyhetsverdi":
                  Opprinnelig skrevet av RSP
                  Sviktet av pappa

                  Publisert mandag 20. 05 2013 23:33 | Av Frank Tverran |



                  Han hadde nok gledet seg til å være med pappa til Hønefoss for å se fotballkamp, denne lille gutten i Lillestrøm-farger. Men helt slik ble det nok ikke.

                  http://www.ringeriksavisa.no/index.p...iktet-av-pappa
                  Jeg blir fysisk uvell når jeg leser slikt.

                  Kommentar

                  • HolterKanaris
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 1603

                    Alle som regelmessig drar på turer vet jo hvem faren er, så her er det bare å rense samvittigheten. Sånne folk skulle ikke hatt unger...
                    ***Større baller enn vett***

                    Kommentar

                    • Petter Ø
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3008

                      Opprinnelig skrevet av UltraFo
                      Supporterne er fotballens hjerte. Det er vi som reiser land og strand rundt for å støtte klubben, logoen, LSK og evt de spillerne som er i klubben. Vi har, på samme måte som alle andre supportere i LSK rett til å si ifra når noe er alvorlig dårlig. Hvis en spiller eller trener i LSK ikke tåler å høre at han gjør det ræva en periode og at de må rett og slett bare jobbe hardere for poengene og lønna så er det noe avorlig galt! Som jeg skrev, hver gang vi har tatt en prat med spillerne eller trenerne har det vært konstruktiv kritikk, bedt om mer innsats med løfter om 100% innsats. Det skal jo komme noe godt ut av det så vi lover jo også at vi gir 100% støtte til dem. Hver gang har det blitt bedre resultater av det så det overasker meg at folk er negative til noe som har funket før.
                      Fotballen er fotballens hjerte. Supporterne er kanskje fotballens baller. Det kommersielle rundt er kanskje fotballens analåpning. Mini Jakobsen er definitivt en av fotballens mange hemorider. Men det er bare selve spillet som er fotballens hjerte
                      Petter Ø - Kreativ Kanaris
                      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                      Kommentar

                      • Lovefool
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2007
                        • 495

                        Er det noen som vet hvorfor UFC stod alene på kanten av tribunen mot Hønefoss?
                        Don't waste today regretting yesterday instead of making a memory for tomorrow.
                        http://www.lovefool.org

                        Kommentar

                        • Stray Cat
                          Moderator
                          • Aug 2008
                          • 5914

                          Opprinnelig skrevet av Lovefool
                          Er det noen som vet hvorfor UFC stod alene på kanten av tribunen mot Hønefoss?
                          De ville ikke være med å leke?
                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                          Kommentar

                          • UltraFo
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2007
                            • 800

                            Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                            Fotballen er fotballens hjerte. Supporterne er kanskje fotballens baller. Det kommersielle rundt er kanskje fotballens analåpning. Mini Jakobsen er definitivt en av fotballens mange hemorider. Men det er bare selve spillet som er fotballens hjerte
                            Uten supportere gidder ingen å spille for laget, uten supportere er det ingen som sponser for de holder ikke med laget, uten folk på kamper gidder ikke TVen å vise kampen. Hva skjer da? Fotballen dør. Fra vi er små er vi avhenginge av supportere og sponsoere som da er foreldrene den gangen. Uten supportere fra bånn og opp lever ikke fotballen.
                            Supporterne er fotballens hjerte
                            UFC ~ Gulsvarte Brødre

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              Opprinnelig skrevet av UltraFo
                              Uten supportere gidder ingen å spille for laget, uten supportere er det ingen som sponser for de holder ikke med laget, uten folk på kamper gidder ikke TVen å vise kampen. Hva skjer da? Fotballen dør. Fra vi er små er vi avhenginge av supportere og sponsoere som da er foreldrene den gangen. Uten supportere fra bånn og opp lever ikke fotballen.
                              Supporterne er fotballens hjerte
                              Om du hadde rett ville det ikke eksistert mer enn 3 nivåer i ligasystemet i Norge. Fotball er et spill man aldri slutter å spille, man elsker det selv om nivået er ræva. Hva får 30 menn til å møtes en sen mandag kveld for å kjempe om sesongens første poeng i 7. divisjon? Ikke supporterne, men kjærligheten til spillet.
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                Siden redigeringsfunksjonen, ikke funker:

                                Det er fotballlen som er fotballen hjerte. Jeg er helt sikker på at alle i vår tropp, og alle de andre TL-lagenes tropper, ville spilt uansett hvilket nivå de var på. Uansett om noen så på.

                                Når man har forelsket seg i spillet slutter man aldri å spille det.
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • HolterKanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 1603

                                  Opprinnelig skrevet av Lovefool
                                  Er det noen som vet hvorfor UFC stod alene på kanten av tribunen mot Hønefoss?
                                  Fordi jeg stod der og jeg er så innmari kul så de ville stå med meg?

                                  Neida, det er faktisk et godt spørsmål, men vi hadde det hvertfall gøy med UFC utpå siden der vi
                                  ***Større baller enn vett***

                                  Kommentar

                                  • tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

                                    Forventer et svar fra Ufc på hvorfor, liker ikke utviklinga som skjer nå...Først sabotering av sanger hjemme og nå klart skille til kfl på bortebane.... Lurer på om dere er på veg til og skille dere enda mere ut nå eller hva skjer????

                                    Kommentar

                                    • joacim
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2009
                                      • 559

                                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      Forventer et svar fra Ufc på hvorfor, liker ikke utviklinga som skjer nå...Først sabotering av sanger hjemme og nå klart skille til kfl på bortebane.... Lurer på om dere er på veg til og skille dere enda mere ut nå eller hva skjer????
                                      Enten så er grunnen så utrolig flau at de ikke vil uttale seg , eller så bryte det som er igjen av samarbeidet med KFL... for meg ser det ut til at de har tatt sitt valg..
                                      Styremedlem 2016

                                      Kommentar

                                      • Tony
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4737

                                        Saken er veldig enkel:

                                        En person som var med bussen fikk lov til å komme inn på stadion å en betingelse: Ved at han stod på andre siden av tribunen av der kfl stod. Da valgte vi å stå med denne personen så han slapp å stå alene hele kampen.

                                        Om det er for flaut for deg Joacim eller å ta avstand fra kfl får være opp til deg å bedømme.

                                        Vi sang ihvertfal med på det kfl sang og saboterte ingenting.

                                        Sykkel: Sabotering av sanger? Vi sa klart ifra flere dager i forveien før 16. mai kampen at det ikke skulle være noe spillersanger denne dagen. Når man da fortsatt velger å kjøre på med spillersanger blir det å bryte samarbeidet fra deres side.
                                        Hadde vi stått sammen på Hønefosstribunen hadde vi bare holdt kjeft når det hade vært spillersanger slik at de som ville sunget spillersanger skulle få gjort dette. Det samme gjelder spillersanger i kampene fremover.

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Opprinnelig skrevet av Tony
                                          Sykkel: Sabotering av sanger? Vi sa klart ifra flere dager i forveien før 16. mai kampen at det ikke skulle være noe spillersanger denne dagen. Når man da fortsatt velger å kjøre på med spillersanger blir det å bryte samarbeidet fra deres side.
                                          Er det dere som ene og alene bestemmer det? Jeg spør for en venn....

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎