Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gj
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3359

    Hva slags dust var det som kom på ideen å bruke fløyter på kamp? <ironi>Jævlig kult å ha en full 19-åring bak seg med fløyte.</ironi>

    Blir dette fast inventar i KFL sier jeg takk og farvel.

    Kommentar

    • Mingus
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Mar 2004
      • 193

      Stemningen på disse oppgjørene har tapt seg kraftig de siste årene. Vi sang klart høyest i dag, men dette er ingenting mot hva man kunne oppleve tidligere. Både KFL og klanen har levert mye bedre før. Er redd vi er i ferd med å miste det eneste skikkelige derbyet i Norge. I dag klarte hele Oslo å stable på beina snaue 10 000 tilskuere.... Vi kom med drøye 2000. Greit oppmøte fra oss, men utrolig svakt av bydelen og Toten. Vi har selv tapt oss masse og det gjør litt vondt å se hvor dårlig man har blitt. Trøkket, mentaliteten og viljen til ta i er nesten borte. Klanen er også bare en skygge av hva de var og det er heldigvis lett å pisse på dem om dagen.

      Ønsker meg tilbake til gamle dager hvor vi hadde 2000 agro mental supporters som kjørte full fitte på tribunen. Dagens oppgjør er bleke og folk er desverre mer opptatt av å sjekke den fine smartmobilen sin og snakke med sidemannen enn å anstrenge stemmebåndene.

      Kommentar

      • Funchaloe
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2011
        • 511

        Opprinnelig skrevet av Mingus
        Stemningen på disse oppgjørene har tapt seg kraftig de siste årene. Vi sang klart høyest i dag, men dette er ingenting mot hva man kunne oppleve tidligere. Både KFL og klanen har levert mye bedre før. Er redd vi er i ferd med å miste det eneste skikkelige derbyet i Norge. I dag klarte hele Oslo å stable på beina snaue 10 000 tilskuere.... Vi kom med drøye 2000. Greit oppmøte fra oss, men utrolig svakt av bydelen og Toten. Vi har selv tapt oss masse og det gjør litt vondt å se hvor dårlig man har blitt. Trøkket, mentaliteten og viljen til ta i er nesten borte. Klanen er også bare en skygge av hva de var og det er heldigvis lett å pisse på dem om dagen.

        Ønsker meg tilbake til gamle dager hvor vi hadde 2000 agro mental supporters som kjørte full fitte på tribunen. Dagens oppgjør er bleke og folk er desverre mer opptatt av å sjekke den fine smartmobilen sin og snakke med sidemannen enn å anstrenge stemmebåndene.
        Helt enig. Mitt syn er at dette et resultat av årevis med snillisme på tribunen, hvor man ikke tør å si fra til late jævler som nekter å synge. Om ikke folks mentalitet forandrer seg kommer det til å bli enda mer nitriste tilstander.
        Custodes
        Contra o futebol moderno!

        Kommentar

        • Stray Cat
          Moderator
          • Aug 2008
          • 5914

          Alt var mye bedre under krigen, Mingus og vi har aldri hatt en tribune full av aggro, mentals supportere på Ullevål. Det har alltid vært familier og ikkesyngende supportere, som ellers er å finne på sittan på Åråsen. Kunsten er å få med flest mulig syngende i tillegg til de andre og få dem samlet for å holde trøkket oppe. Det funka vel brukbart i går.
          Last edited by Stray Cat; 26.08.2013, 09:19. Begrunnelse: n
          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

          Kommentar

          • MoBee
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 958

            Opprinnelig skrevet av sigurdsen
            Fikk ikke med meg banneret, men til det ble svært ofte sunget "isk-boys, suicide" og noe om at de henger i skapet..
            Her skal Tony ha cred! Nesten hver gang det suicide-pisset startet, var Tony meget kjapt på med å starte fuglasang og dermed strupa han det kjapt!

            Slike ting som sanger og banner om selvmord går bare så altfor, altfor langt og påvirker folk utenfor sandkassen til alternative supportere. Og jeg er helt enig i det Lars skriver, den måten det alternative drar dette hatet for langt nå, gjør at jeg trekker meg bort fra det. Oppfordring til selvmord, halshugging av Tommy, trusler mot vanlige supportere (isko) og slike ting bare tar bort all glede.

            Forøvrig enig i at stemninga var dårlig (Jeg sto til venstre for målet). Hørte dog at klumpen i KFL sang mer enn der jeg sto.

            Kommentar

            • Percy Nilegård
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 5146

              Er UFC lagt ned nå når banneret ble vist opp ned på feil tribune?
              "Alltid blodsprengt"!
              Fong/Macho

              Even Nordlien

              Kommentar

              • Kopperud
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2006
                • 1697

                Ingen tvil om at dagens hendelse er en stygg ripe i lakken for oss i UFC, men å legge ned gruppa er det ikke snakk om. Dette var et banner som ble brukt for 3 år siden.
                Måten ikaros har fått tak i det har gjort at alle tidligere "regler og normer" ikke gjelder lenger.
                Men det som har skjedd har skjedd, ingen vits å henge (seg) med hode av den grunn.

                UFC05
                Ultras Felt C 2005x2015

                Lillestrøm & Bajen

                Kommentar

                • Uwes disippel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6039

                  Opprinnelig skrevet av Kopperud
                  Men det som har skjedd har skjedd, ingen vits å henge (seg) med hode av den grunn.
                  Det som har skjedd har skjedd? Hva faen for en holdning er det? At du atpåtil prøver å skusle dette bort med samme type humor gjør at dere har mistet min sympati. Faen til latterlig holdning.
                  Her forventer jeg at de som er ansvarlig for dette banneret blir kastet på hodet og ræva ut. Jeg driter i om det var mot noen fra iskos, slikt skal ikke forekomme samme faen hva. Respekt for individet er noe dere burde tenke på. Tenke litt lenger en fotballen. Eier dere empati i det hele tatt, eller er det kun hat som er viktig for dere?

                  Bengt Nilsen

                  Kommentar

                  • ulfpulf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2506

                    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                    Her forventer jeg at de som er ansvarlig for dette banneret blir kastet på hodet og ræva ut.
                    Dere snakker om forskjellige bannere. Kopperud snakker om et UFC-banner som Ikaros holdt opp ned, mens du snakker om Heng deg hvis du er ape-bannerne, som de fleste fordømmer, og som jeg i hvert fall ikke har sett noen forsvare.

                    Kommentar

                    • Uwes disippel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6039

                      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                      Dere snakker om forskjellige bannere. Kopperud snakker om et UFC-banner som Ikaros holdt opp ned, mens du snakker om Heng deg hvis du er ape-bannerne, som de fleste fordømmer, og som jeg i hvert fall ikke har sett noen forsvare.
                      Da beklager jeg i tilfelle mot Kopperud. Men essensen står jeg for uansett.
                      Last edited by Uwes disippel; 26.08.2013, 08:41.

                      Kommentar

                      • Bobbythabird
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Aug 2005
                        • 115

                        Noen som har bilder fra dette?
                        Forøvrig dårlig med trøkk på tribunen, og mange med altfor høy promille
                        Klanen er å blir relativt stusselige!
                        Lillestrøm SK i mitt hjerte!!

                        Kommentar

                        • tilt
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2007
                          • 813

                          DET banneret der er noe av de desidert stusseligste jeg har sett noensinne på en fotballbane.
                          Jeg jobber med LEVE om dagen ( http://www.leve.no/ ) og brakk meg nesten når jeg så det der.
                          Det er mye det går ann å tulle med, og jeg er raus på det meste men det der er faen meg så nedtur at jeg nok kommer til å vurdere om jeg noensinne vil stå med i nærheten av dere igjen. Er det rart vi mister syngende engasjerte supportere når man er nødt til å stå i nærheten av sånt avskum som dere. Snakk om å ødlegge for klubb og supportere. Nitrist.

                          Edit: Egentlig synes jeg nesten at KFL burde sende en melding til Klanen & VIF og understreke at vi ikke har noe med dette å gjøre. Vet dette sitter langt inne blant folk men faen heller. Jeg har ingen sympati for Enga men hvis det der skal bli stående som en standard (og det blir det, fotballsupportere er enkle sånn sett) for hvem vi er og står for kommer den latterlige dritten her til å utvikle seg enda mer. Og plutselig blir "bråket på Grorud", "drapet på Grorud". Men det er kanskje noe så drøyt som må til for å få fjerna og rensa bort disse møkkafolka en gang for alle ? Fotball er glede! (egentlig det fineste sloganet lagd noensinne, pissa på av patetiske idioter. )
                          Last edited by tilt; 26.08.2013, 08:53.
                          livet er en gamp for de som ikke kan si k
                          https://twitter.com/#!/KjetiI

                          Kommentar

                          • Håkon Henriksen
                            Administrator
                            • Nov 2003
                            • 6411

                            Opprinnelig skrevet av Bobbythabird
                            Noen som har bilder fra dette?
                            Håkon Henriksen
                            -
                            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                            -
                            ALT FOR FUGLA

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              Opprinnelig skrevet av tilt
                              Edit: Egentlig synes jeg nesten at KFL burde sende en melding til Klanen & VIF og understreke at vi ikke har noe med dette å gjøre. Vet dette sitter langt inne blant folk men faen heller.
                              Tror vel det er veldig få som ikke skjønner at dette ikke kommer fra KFL. Dette får være UFC sin greie og kamp...
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                Gratulerer UFC! Nå har dere nok en gang satt klubben i godt lys.

                                Usmakelig så det holder, det er faktisk lov å tenke seg om.
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • Bobbythabird
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Aug 2005
                                  • 115

                                  Takker!

                                  Noen som vet hvordan Ikaros fikk tak i UFC banneret?
                                  Lillestrøm SK i mitt hjerte!!

                                  Kommentar

                                  • Kopperud
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2006
                                    • 1697

                                    Vi har noen mistanker på hvordan dem har fått tak i det, vi kommer med mer bare vi får undersøkt litt!
                                    Ultras Felt C 2005x2015

                                    Lillestrøm & Bajen

                                    Kommentar

                                    • Bobbythabird
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Aug 2005
                                      • 115

                                      Opprinnelig skrevet av Kopperud
                                      Vi har noen mistanker på hvordan dem har fått tak i det, vi kommer med mer bare vi får undersøkt litt!
                                      En "tyster" kanskje? Regner med at flagg/bannere ol, ligger på skjulte plasser i området. Noen må ha visst hvor dette befant seg!
                                      Lillestrøm SK i mitt hjerte!!

                                      Kommentar

                                      • MoBee
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2004
                                        • 958

                                        Ta det pisset der på eget forum a. Vi driter i den sandkasseleken der... En "tyster".. Wow, så spennende... Ts...

                                        Kommentar

                                        • Kopperud
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2006
                                          • 1697

                                          Hvem faen er du!? Dette er ett tribunekultur forum, passer perfekt å diskutere sånt her, kan hende det er noen igjen i supporter miljøet her som bryr seg litt om tribunekultur
                                          Ultras Felt C 2005x2015

                                          Lillestrøm & Bajen

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎