Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kvalen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 327

    Opprinnelig skrevet av taraldsen
    Så hvorfor blusse opp så fryktelig voldsomt da? Det skjedde jo ingenting. Bare litt drittslenging. Så hvis du ikke har personelig problemer med UFC hvorfor gidde det da? Slenger aldri KFL eller noen andre dritt? Eller gjør du kanskje aldri det selv?
    Opprinnelig skrevet av kingkong
    Jasså,var det ufc,skf etc som slåss igår? syntes og ha lest det var 10-15stykker med drakt som svingte innom klimt en tur..(noe som også viking supporterne som fikk seg et par sa til politiet. de må ha sett feil de også da eller?)
    Eller var litt munnhuggeri ved undergangen det værste som skjedde igår siden det ikke var folk fra deres egne rekker?
    Hvorfor går dere ikke ut og fordømmer det "juletrærene" gjorde igår? det bare hysjes ned?
    Hadde det vært folk fra andre grupperinger hadde det vært et helvette uten like på forumet her. Dobbeltmoralen lenge leve!

    at du tilfeldigvis så de som tok turen til klimt og har din egen teori om hvem som angrep og hva som egentlig skjedde er jo også spenstig. du er tydligvis alltid der når det skjer noe.

    du & kvalen = Asbjørnsen & Moe..
    Jeg var nok litt rask med å kritisere UFC og at de står sammen med KFL, da jeg trodde at UFC bestod av de samme 15-20 personene som var ved undergangen. Det har da vist seg å være feil og at UFC består av betraktelig flere personer, og jeg understreket da at jeg ikke var ute etter å svartmale UFC, men at jeg egentlig var ute etter å få frem poenget mitt;

    nemlig det at noen av LSK sine supportere valgte å plassere seg ved undergangen for å vente på vikings casuals.. denne undergangen fungerer som adkomst for de fleste som skal på kamp.. uten barn hadde jeg kanskje ikke reagert på samme måte, og kanskje de som ikke har barn i dag vil se annerledes på saken om noen år. Det var ihvertfall en veldig kjedelig start på kampen for vår del, da jeg brukte det første kvarteret på å få jentungen min til å glemme det som hadde skjedd.

    Videre vil jeg understreke at jeg er like i mot hendelsen på Klimt, men denne hendelsen kjenner jeg ikke til da jeg ikke var på klimt før kampen.
    "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
    - Ivar Hoff

    Kommentar

    • kingkong
      Juniormedlem
      Bøffel
      • Jul 2009
      • 29

      Opprinnelig skrevet av G-Man
      Hva som skjedde på klimt har jeg ingen ide om, og har derfor heller ikke kommentert et ord om. Det jeg så var en gjeng som samla seg ved undergangen og en kledd i svart med Ultras Felt C på ryggen som ble ført bort i håndjern.

      Hvis du gidder å lese tråden litt bedre, så vil du se at jeg har rost engasjementet og bidraget til UFC. Jeg har heller ikke noe i mot litt munnhuggeri, drittslenging og markering overfor andre lags supportere som går over streken.

      Ja, jeg er der når noe skjer (alle hjemmekamper, treningskamper og bortekamper i Norge med unntak av Tromsø), men bare på banen. Det du kanskje mener er den beste delen av det hele (slossing, smell, maskering etc) er eksempler på adferd som jeg skulle ønske LSK-supporterne holdt seg for gode til.

      Du svarte i tråden før noen hadde nevnt at noe skjedde ved undergangen,veldig lett for andre og gjette hvem episode du sikter til når det bare er opplyst om en i tråden....

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        Opprinnelig skrevet av tullebukk
        Nå tenkte jeg på Ufc og Kfl..
        Sorry, trodde vi var i en helt annen tråd. Nå er det jeg som er tullebukken her.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          Noen som kan utdype dette KFL Ultras bannere? Sånn bortsett fra at det tydeligvis ikke er hjemmelagd, var det ment for å provosere på noen som helst måte eller hva er greia?
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • jeykey
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2012
            • 452

            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Noen som kan utdype dette KFL Ultras bannere? Sånn bortsett fra at det tydeligvis ikke er hjemmelagd, var det ment for å provosere på noen som helst måte eller hva er greia?
            Hvorfor kan det ikke være en oppfordring til at ting skal være hjemmelaget?
            "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
            - Sitat Grusom B

            Kommentar

            • André
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2006
              • 419

              Tenk om alle var like ivrige etter å få dratt på lange aways og generelt bidra, da hadde LSK fansen vært topp 3 i Norge, isteden sitter folk her å klager over alt som kan klages på.

              Hvor mange busser hadde kfl til Molde ? "Trommelyd"
              Your life
              A game
              turn it up, turn it up!

              Kommentar

              • *46*

                Denne pæra stoppet kamp i Allsvenskan - ukulturen fortsetter i Stockholm.

                Kommentar

                • Superstefan
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 2180

                  Svensk dokumentar om hooligans makt i Stockholms klubbene.

                  Fotograf Kreativ Kanaris

                  KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                  Kommentar

                  • Blåvitt
                    Medlem
                    Bøffel
                    • Feb 2012
                    • 35

                    Råttorna är som de är. Inget man kan göra något åt. AIK verkar inte ha något emot firman boys. AIKs ordförande var en gång ordförande i Black Army. Sedan blev han medlem i FB och HA. Och nu är han alltså ordförande i Solna AIK. De är en stor skam för svensk klubbidrott.

                    Här är några bilder på packet. Det är från de allsvenska premiären i Borås.



                    Här är en bra text jag hittade på en blåvit blogg som handlar om rivaliteten mellan IFK Göteborg och AIK.
                    Änglar och råttor.
                    GÄSTKRÖNIKA.   I dag välkomnar vi signaturen "Guran" som här serverar en rykande färsk gästkrönika kring gårdagens stora snackis. (Nej, det ...

                    Kommentar

                    • ragnarrock
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 937



                      bråk i Lillestrøm i sammenheng emd dagens match.... nå må vel folk snart vokse opp litt og slutte å oppføre se som rasshøl bare fordi det skal spilles en kamp eller fordi man har fått i seg noen pils!?
                      *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                      -RagnarRock-

                      Kommentar

                      • perrern80
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 603

                        Det slår ikke feil! Alltid en idiot som skal ødelegge, denne gangen var det en rusa bergenser med flagg, som ramla over hele R feltet for og provosere KFL/UFC. Hva folk for seg til å gjøre for en liten tur i politibil. Samtidig avslutte det hele med en fascist hilsen De Canioville vært stolt av.
                        Kred til KFL/UFC for og la det ligge med det, og han kun ble geleidet vekk av lovens lange arm.
                        Mens jeg slapp unna med ett kvarters forklaring til guttungen hva denne tosken kunne vente seg.
                        Er overhode ikke motstander av markeringer, men det fins tid og sted for alt.
                        Last edited by perrern80; 14.04.2013, 22:25.

                        Kommentar

                        • ragnarrock
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 937

                          Opprinnelig skrevet av perrern80
                          Kred til KFL/UFC for og la det ligge med det, og han kun ble geleidet vekk av lovens lange arm.
                          Kred?
                          Jeg tar det da for gitt at mennesker i Norge skal oppføre seg og følge loven istedenfor å forsøke å ta ting i egne hender. Når man befinner seg i en større menneskemengde er vel de fleste også oppegående nok til å vite at det finnes et utvalg av vakter og politi som har som jobb å ta seg av blant annet slike tilfeller?
                          Skummelt er det når man skjønner at vi har blitt så tøffe i trusa på tribunen at man skal få kred for å la noe ligge..
                          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                          -RagnarRock-

                          Kommentar

                          • perrern80
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2006
                            • 603

                            Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                            Kred?
                            Jeg tar det da for gitt at mennesker i Norge skal oppføre seg og følge loven istedenfor å forsøke å ta ting i egne hender. Når man befinner seg i en større menneskemengde er vel de fleste også oppegående nok til å vite at det finnes et utvalg av vakter og politi som har som jobb å ta seg av blant annet slike tilfeller?
                            Skummelt er det når man skjønner at vi har blitt så tøffe i trusa på tribunen at man skal få kred for å la noe ligge..
                            Du sier det i ei setning, DE FLESTE, og det er jaggu ikke alle. Og å ta det for gitt at folk oppfører seg og følger loven, når man har med en blandet levende organisme av forskjellige sinnsstemninger å gjøre, er i mine ører naivt. Har da historie for at det ikke har vært tilfellet tidligere. Så fra meg så for felte kred for og ikke la seg affisere, men raskt vende fokuset vekk fra en idiots handlinger, til heller å heie frem laget i våres hjerter.

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Hva får voksne folk til og angripe en pub i våres egen by???? Er veldig spent på unnskyldningene denne gangen....Skjønner ikke folk at den eneste tapende part i dette er Lsk som klubb........ Håper virkelig politiet tar tak i dette problemet som tydeligvis er blitt alt for stort til at enkeltpersoner kan gjøre noe med dette..... Gi bøter så det svir er mitt råd.

                              Kommentar

                              • *46*

                                Også Kulturpuben da... Fredligste puben i by'n?

                                For å bruke kjente og kjære uttrykk: Noen må gå!

                                Kommentar

                                • ragnarrock
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 937

                                  Opprinnelig skrevet av perrern80
                                  Du sier det i ei setning, DE FLESTE, og det er jaggu ikke alle. Og å ta det for gitt at folk oppfører seg og følger loven, når man har med en blandet levende organisme av forskjellige sinnsstemninger å gjøre, er i mine ører naivt. .
                                  Da er vel jeg noe usedvanlig forbanna naiv da.....
                                  jeg klarte forresten å komme meg på butikken og tilbake istad uten å bli knivstukket, truet eller slengt dritt til fra de forskjellige menneskene som bor i denne byen som tilsvarer en langt større levende organisme enn hva tribunen på Åråsen noen gang har hatt.... jeg tok det for gitt også.. men det var vel naivt av meg det og..

                                  Er lover kun til for når de passer oss? Om man følger dem så er man faktisk dum? Er du typen som lever på NAV fordi systemet og samfunnet tillater at folk kan snike seg gjennom selv om det ikke feiler de noe? Eller er du muligens han som bare aksepterer at samfunnet er som den er?

                                  Men jo, alle barna klarte å oppføre seg denne gangen, det er vel bra det...
                                  for ordens skyld så forstår jeg jo hva du mener, tror du forstår poenget mitt også

                                  Jeg mener selvsagt ikke at du skal svare på noen av de spørsmålene, istedenfor å skrive ferdig hovedoppgaven min finner jeg bare mere glede å kaste bort tid på forum
                                  *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                  -RagnarRock-

                                  Kommentar

                                  • skotten
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 1794

                                    Gjør som i England, oppgi personalia på de som blir tatt for å være med på gjengrelatert fotballvold i media. Navn, alder, yrke og bopel! Handler om å ta ansvar på individnivå for å svekke gjengtrykket.

                                    Kommentar

                                    • UltraFo
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2007
                                      • 800

                                      Opprinnelig skrevet av skotten
                                      Gjør som i England, oppgi personalia på de som blir tatt for å være med på gjengrelatert fotballvold i media. Navn, alder, yrke og bopel! Handler om å ta ansvar på individnivå for å svekke gjengtrykket.
                                      Taktikkene de har prøvd og bruker i England blir jo bevist hver eneste helg at de ikke fungerer. Senest nå i helga med Liverpool, Millwall og Newcastle
                                      UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                      Kommentar

                                      • *46*

                                        Trekk inn sesongkort og nekt de det gjelder adgang til Åråsen. Såpass med baller må man ha. Går ikke an at det kommer slike oppslag og hendelser ved nærmest hver hjemmekamp, selv om det alltid dukker opp en unskyldning.

                                        Kommentar

                                        • Ranakanaris
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 487

                                          Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                          Taktikkene de har prøvd og bruker i England blir jo bevist hver eneste helg at de ikke fungerer. Senest nå i helga med Liverpool, Millwall og Newcastle
                                          Jeg var på Newcastle-Sunderland, og må få si att til tross for bråk og noen stygge episoder, så må jeg si att vakter og politi gjorde en utrolig god jobb. Her fikk ikke pøbelen leke seg i fred i ett jævla sekund. Sunderland-supporterne var selvfølelig glade for seieren og var ikke noe trussel for politiet da dem bare ville hjem å ha seg en fest etter kampen. Før kampen så fløy det en del flasker, røykbomber, smellere og andre ting i mellom supporterne når sunderland-supporterne kom opp til st. james park. Dette var selvfølgelig utenfor stadion. Inne på stadion så var det Sunderland som sto for det verste, hive røykbomber 50 meter ned på tribunen, kan faan meg ikke være godt å få noe sånt i hue. Etter kampen så var det ca. 500 Newcastle-supportere, ca. halvparten av dem var ikke på kamp fordi dem er bannlyst, både på hjemme og bortekamper(ble fortalt av vakt), resten var supportere som lot seg rive med etter skuffelsen av tapet. Disse fikk politiet en stri jobb med, da dem forsto att dem ikke fikk muligheten til å ta en fight med sunderland-supporterne, så gikk dem til angrep på politiet. Men politiet må jeg bare skryte av, her var det stålkontroll, ingenting overlatt til tilfeldighetene. Her hadde politiet dratt frem det meste av personell og utstyr, og jaget egentlig disse idiotene rundt i byen helt dem var totalt oppløst.

                                          Og en annen ting med å gå på kamp på St. james park, er hvor velkommen man føler seg. Man blir ikke mistenkeliggjort og trakassert på vei inn til stadion av maktkåte vakter. Ble verken sjekket eller antastet på vei inn til stadion, kunne hatt med våpen og nok av fyrverkeri. Her har LSK noe å lære. Har hørt tåpelige forklaringer av LSK på hvorfor vi blir antastet. Hovedmålet er ikke å finne bluss og fyrverkeri. Nei, LSK vil bare sjekke att man ikke har med våpen inn på stadion. Bare rister på hodet og forstår bare ikke hvilken verden dem som styrer LSK lever i. Sorry, men jeg sterkt i mot att man må antaste folk før dem har gjort noe galt.

                                          Oi, her ble det mye. Uansett, LSK suger når det gjelder behandling av sine kunder, Newcastle United vet å sette pris på sine kunder og stoler på att dem ikke har onde hensikter når vi kommer på stadion. Til tross den dritten som måtte foregå utenfor stadion.

                                          Og en annen ting, disse pøblene til newcastle hadde i det minste baller til å vise anskikter når dem tøffer seg, dem dekte seg ikke til.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎