Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kvalen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 327

    Opprinnelig skrevet av UltraFo
    UFC har ikke noe i gult med Ultras Felt C på ryggen. Bare til info.
    Er heller ikke sikker på om genseren var gul, mente egentlig bare at han var gul og ikke blå.
    "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
    - Ivar Hoff

    Kommentar

    • taraldsen
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Sep 2006
      • 161

      Ja det er vel ingen fra KFL, bøffelberget eller en helt vanelig support som har blitt bura før etter litt igleri med motstanders supportere.. Men er vel klart det er kjempe mye mere spennende når UFC kanskje er involvert... Har dere ingenting annet å gjøre en skape mere gnisninger og dårligere stemning bland LSK fans? Også synes jeg det er så artig at HVER gang det skjer en liten ting som har noe med UFC å gjøre, så er det tilfeldigvis alltid 100 barnefamilier med små unger som føler seg truet, trakassert og det ene og det andre..

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        Her er Deila før kampen mot 08 og pepper opp publikum:



        Skulle gjerne hatt en trener med like høyt engasjement
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • Kvalen
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 327

          Opprinnelig skrevet av taraldsen
          Ja det er vel ingen fra KFL, bøffelberget eller en helt vanelig support som har blitt bura før etter litt igleri med motstanders supportere.. Men er vel klart det er kjempe mye mere spennende når UFC kanskje er involvert... Har dere ingenting annet å gjøre en skape mere gnisninger og dårligere stemning bland LSK fans? Også synes jeg det er så artig at HVER gang det skjer en liten ting som har noe med UFC å gjøre, så er det tilfeldigvis alltid 100 barnefamilier med små unger som føler seg truet, trakassert og det ene og det andre..
          Lei av at UFC ser på seg selv som offer. Man inntar selv en rolle, og den får man stå for. Her var det ikke slik at en gul og en blå tilfeldigvis dundret sammen i en kø eller tilsvarende. Her sto det ihvertfall 20 gule og ventet på 10 blå. Det er DET jeg reagerer på, at man oppsøker bråk. Det er bare smålig..

          Til orientering føler jeg meg hverken redd, truet, trakassert.. Men jentungen min følte seg redd. En seksåring er ikke vant til å se på slosskamper, heller ikke antydning til det. Det er vel ingen tvil om at et lite barn får en støkk når de ser politiet med lyset på, tar med seg folk, og at det er en jævlig amper stemning. Hvis dere skal lage bråk, kan man ikke da istedet gjøre dette på stedet hvor ikke almennheten går da? Hvorfor stille seg opp ved den naturlige adkomsten til stadion?

          Jeg bryr meg forresten ikke om det er UFC, KFL eller hvem faen som lager bråket. Poenget mitt er ene og alene, hvorfor skal vi akseptere supportere som bevisst er ute etter bråk?
          "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
          - Ivar Hoff

          Kommentar

          • taraldsen
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Sep 2006
            • 161

            Opprinnelig skrevet av Kvalen
            Lei av at UFC ser på seg selv som offer. Man inntar selv en rolle, og den får man stå for. Her var det ikke slik at en gul og en blå tilfeldigvis dundret sammen i en kø eller tilsvarende. Her sto det ihvertfall 20 gule og ventet på 10 blå. Det er DET jeg reagerer på, at man oppsøker bråk. Det er bare smålig..

            Til orientering føler jeg meg hverken redd, truet, trakassert.. Men jentungen min følte seg redd. En seksåring er ikke vant til å se på slosskamper, heller ikke antydning til det. Det er vel ingen tvil om at et lite barn får en støkk når de ser politiet med lyset på, tar med seg folk, og at det er en jævlig amper stemning. Hvis dere skal lage bråk, kan man ikke da istedet gjøre dette på stedet hvor ikke almennheten går da? Hvorfor stille seg opp ved den naturlige adkomsten til stadion?

            Jeg bryr meg forresten ikke om det er UFC, KFL eller hvem faen som lager bråket. Poenget mitt er ene og alene, hvorfor skal vi akseptere supportere som bevisst er ute etter bråk?
            Offer? Så du forsvarer at noen denger løs på hverandre uprovesert i en kø men ikke når det andre lagets supportere prøver å kjekke seg? Problemet er bare at sånn her har det vært lenge. Å det er ikke bare UFC. Husker når jeg var yngre og satt på trappa over bøffel berget, der var det amperstemning til tider. Hvis du, eller ungen din ikke tåler amper stemning så ikke dra da? Det er fotball, det er passion og det er "hat". Jeg har ingen varige men av å være med det gamle bøffelberget. Er bare så lei av at atter engang så blir unge kortet spilt for alle penga. "stakkars barna, vi må verne barne".

            Det var da ingen åpenlys sloss kamp ved tunnelen? det var da verbalt og hvis ikke det er lov lenger da kan vi jo gjerne bare lage sitte plasser rundt hele stadion og kun lov til å komme inn hvis du har med deg en unge. Også ute etter bråk? Hvis det kommer en gjeng fra det andre laget og prøver å ta seg til rette i byen vår, så skulle det bare mangle at noen står litt opp for det og sier ifra (VERBALT).

            Kommentar

            • *46*

              Opprinnelig skrevet av taraldsen
              Hvis det kommer en gjeng fra det andre laget og prøver å ta seg til rette i byen vår, så skulle det bare mangle at noen står litt opp for det og sier ifra (VERBALT).
              Mye å bry seg om... Med mindre dem stiller seg på feltet, så la dem rave rundt i Lillestrøm. Tror byen er stor nok for alle.

              Kommentar

              • Kvalen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 327

                Opprinnelig skrevet av taraldsen
                Offer? Så du forsvarer at noen denger løs på hverandre uprovesert i en kø men ikke når det andre lagets supportere prøver å kjekke seg? Problemet er bare at sånn her har det vært lenge. Å det er ikke bare UFC. Husker når jeg var yngre og satt på trappa over bøffel berget, der var det amperstemning til tider. Hvis du, eller ungen din ikke tåler amper stemning så ikke dra da? Det er fotball, det er passion og det er "hat". Jeg har ingen varige men av å være med det gamle bøffelberget. Er bare så lei av at atter engang så blir unge kortet spilt for alle penga. "stakkars barna, vi må verne barne".

                Det var da ingen åpenlys sloss kamp ved tunnelen? det var da verbalt og hvis ikke det er lov lenger da kan vi jo gjerne bare lage sitte plasser rundt hele stadion og kun lov til å komme inn hvis du har med deg en unge. Også ute etter bråk? Hvis det kommer en gjeng fra det andre laget og prøver å ta seg til rette i byen vår, så skulle det bare mangle at noen står litt opp for det og sier ifra (VERBALT).
                Sa jeg at jeg forsvarer blind vold? Nei. Det jeg sa var at dette ikke var noe tilfeldig sammenstøt. Man sto bevisst der og ventet. Da har man delvis skyld i det selv. Dersom du står i en pølsekø og han bak deg uprovosert slår deg, skal du få min fulle støtte og forsvar.

                "Forsvar" er ikke din oppgave. Det er politiets. De var på plass.

                Tok politiet med seg han ene fordi han var for grov i kjeften?
                "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                - Ivar Hoff

                Kommentar

                • Kvalen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 327

                  Jeg vil understreke at jeg ikke har noe i mot UFC. Det jeg reagerer på er det som gjentatte ganger fremstår som voldelige supportere som oppsøker bråk, planlegger etc. Det at man bruker fotball som påskudd for å lage bråk. Skulle ønske at man tydeligere tok avstand fra dette.

                  Blir jeg provosert, blir jeg sint. Når de feiret foran feltet 1. runde, ble jeg også forbannet. Det er ok. Det er sånn det skal være. Det skal være følelser på stadion. Sånt blir det stemning av!
                  "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                  - Ivar Hoff

                  Kommentar

                  • taraldsen
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Sep 2006
                    • 161

                    Opprinnelig skrevet av Kvalen
                    Jeg vil understreke at jeg ikke har noe i mot UFC. Det jeg reagerer på er det som gjentatte ganger fremstår som voldelige supportere som oppsøker bråk, planlegger etc. Det at man bruker fotball som påskudd for å lage bråk. Skulle ønske at man tydeligere tok avstand fra dette.

                    Blir jeg provosert, blir jeg sint. Når de feiret foran feltet 1. runde, ble jeg også forbannet. Det er ok. Det er sånn det skal være. Det skal være følelser på stadion. Sånt blir det stemning av!
                    Så hvorfor blusse opp så fryktelig voldsomt da? Det skjedde jo ingenting. Bare litt drittslenging. Så hvis du ikke har personelig problemer med UFC hvorfor gidde det da? Slenger aldri KFL eller noen andre dritt? Eller gjør du kanskje aldri det selv?

                    Kommentar

                    • FUGlinho
                      KFL styremedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 2454

                      Opprinnelig skrevet av Tony
                      Et banner som hengte på reklamegjerdet nederst, inn mot banen med skriften: KFL ultras

                      Alle skjønner hvorfor det ble laget, alle skjønner hvorfor det ble hengt opp. Det ble heldigvis fjernet da vaktene skjønte hvorfor vi reagerte
                      Så at det hang et annet banner som det stor ultras kanaris eller noe på, denne fjerna vi før dere kom på kampen, hadde jeg sett det andre hadde vi fjerna den også samtidig.
                      Kim
                      Styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3178

                        Opprinnelig skrevet av Kvalen
                        Jeg vil understreke at jeg ikke har noe i mot UFC. Det jeg reagerer på er det som gjentatte ganger fremstår som voldelige supportere som oppsøker bråk, planlegger etc. Det at man bruker fotball som påskudd for å lage bråk. Skulle ønske at man tydeligere tok avstand fra dette.

                        Blir jeg provosert, blir jeg sint. Når de feiret foran feltet 1. runde, ble jeg også forbannet. Det er ok. Det er sånn det skal være. Det skal være følelser på stadion. Sånt blir det stemning av!
                        Det er den samme diskusjonen som går rundt og rundt. Engasjement rundt LSK er bra og positivt. Det store flertallet av den harde kjerne er gode supportere, enten det er KFL, UFC eller andre. Det som er trist når det i midten av disse er kanskje 10-15 unge gutter som saboterer engasjementet til alle oss andre med maskering, slossing og alt det andre som ikke har det aller minste med hverken fotball, engasjement eller kjærlighet til klubben å gjøre.

                        Jeg kan ikke og vil ikke ta avstand fra hverken UFC, KFL eller andre, men det er på tide å etablere noen klare kjøreregler for hva som er akseptabel oppførsel og hva som ikke er det. Får oppførselen til disse 10-15 danne standarden innad og utad for hvordan "LSK-fansen" oppfører seg, så vil engasjementet (og oppmøtet) hos folk flest fortsette å gå nedover.

                        Kommentar

                        • FUGlinho
                          KFL styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2454

                          Opprinnelig skrevet av taraldsen
                          Hvis det kommer en gjeng fra det andre laget og prøver å ta seg til rette i byen vår, så skulle det bare mangle at noen står litt opp for det og sier ifra (VERBALT).
                          Det skjer vel ganske ofte at både KFL og UFC er på pub i andre byer og "tar seg til rette", så at andre kommer hit før kamp må vi bare akseptere. At det blir litt drittslenging begge veier er jo ikke unormalt, og helt ok spør du meg, så lenge det ikke blir noe mer enn det.
                          Kim
                          Styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • UltraFo
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2007
                            • 800

                            Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                            At det blir litt drittslenging begge veier er jo ikke unormalt, og helt ok spør du meg, så lenge det ikke blir noe mer enn det.
                            Helt enig! Og det var ikke noe mer enn det bortsett fra én som ble litt vell ivrig. Det tar han konsekvenser for selv.

                            Grunnen til at vi i UFC blir irriterte er at såfort vi gjør noe feil så er folk igang omtrent før kampen har startet. Selvom det kanskje ikke er noe å diskutere engang så vrir folk på det. Mens vis folk i KFL eller andre LSK supportere gjør noe galt er det ikke ett samtaleemne engang. Det er ikke for å gjøre oss til noe offer men vi blir lei av at hver gang vi gjør noe galt har vi folk på nakken med en gang. Det er jo ikke engang diskutert de 10-15 i drakter som gikk inn på Klimt og slåss mot de samme casualsene som vi slang dritt til i går. Eller at enkelte i KFL har underslått flere ti tusner av kroner.
                            Folk gjør feil, både UFC, KFL og andre. Ingen er feilfrie!
                            UFC ~ Gulsvarte Brødre

                            Kommentar

                            • kingkong
                              Juniormedlem
                              Bøffel
                              • Jul 2009
                              • 29

                              Opprinnelig skrevet av G-Man
                              De eneste jeg så som var aggressive var kledt i svart, og det var ikke Viking det stod på ryggen til han jeg så ble påført håndjern og lempet bak i politibilen.
                              Jasså,var det ufc,skf etc som slåss igår? syntes og ha lest det var 10-15stykker med drakt som svingte innom klimt en tur..(noe som også viking supporterne som fikk seg et par sa til politiet. de må ha sett feil de også da eller?)
                              Eller var litt munnhuggeri ved undergangen det værste som skjedde igår siden det ikke var folk fra deres egne rekker?
                              Hvorfor går dere ikke ut og fordømmer det "juletrærene" gjorde igår? det bare hysjes ned?
                              Hadde det vært folk fra andre grupperinger hadde det vært et helvette uten like på forumet her. Dobbeltmoralen lenge leve!

                              at du tilfeldigvis så de som tok turen til klimt og har din egen teori om hvem som angrep og hva som egentlig skjedde er jo også spenstig. du er tydligvis alltid der når det skjer noe.

                              du & kvalen = Asbjørnsen & Moe..

                              Kommentar

                              • tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

                                Det fungerer som bare f på bortebane ,hvorfor får vi ikke dette til på Åråsen også???????????.

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                  Det fungerer som bare f på bortebane ,hvorfor får vi ikke dette til på Åråsen også???????????.
                                  Kampbildet er som regel annerledes på bortebane enn på hjemmebane..
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

                                    Opprinnelig skrevet av xeR
                                    Kampbildet er som regel annerledes på bortebane enn på hjemmebane..
                                    Nå tenkte jeg på Ufc og Kfl..

                                    Kommentar

                                    • FUGlinho
                                      KFL styremedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 2454

                                      Jeg kjenner ikke veldig til saken på klimt, og referer kun kort til det vi har fått vite av politiet.

                                      "De som gikk inn på klimt hadde ikke drakt på seg. En eller flere av disse ble gjenkjent på stadion og innbrakt av politiet."

                                      Min kommentar: Det at de ikke hadde drakt på seg betyr ikke nødvendigvis at de ikke er kfl medlemer (selv om jeg skjønner her at man automatisk er kfl medlem hvis man har drakt på seg), og for meg har ikke det noe å si uansett om det er kfl, ufc, eller hvem det var. Idiotisk er det uansett.
                                      Kim
                                      Styremedlem KFL

                                      Kommentar

                                      • UltraFo
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2007
                                        • 800

                                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                        Nå tenkte jeg på Ufc og Kfl..
                                        Dette burde det vært en egen tråd på men jeg tror ikke det hverken har noe med UFC eller KFL, tror det har med resten på feltet. Det er alltid de mest ivrige som reiser på bortebane fra KFL og UFC. De som virkelig vil gi 110% på tribunen. De samme folkene gir også 110% på hjemmebane. Men problemet er at det er alt for mange som IKKE gjør det på feltet og som da drar ned stemning. I tillegg er det mer aggresivitet fra våre spillere på bortebane som bidrar mye. Vi er rett og slett elending på banen på Åråsen om dagen og det gjør at det blir dårlig stemning. Desverre men sånn er det.
                                        UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3178

                                          Opprinnelig skrevet av kingkong
                                          at du tilfeldigvis så de som tok turen til klimt og har din egen teori om hvem som angrep og hva som egentlig skjedde er jo også spenstig. du er tydligvis alltid der når det skjer noe.
                                          du & kvalen = Asbjørnsen & Moe..
                                          Hva som skjedde på klimt har jeg ingen ide om, og har derfor heller ikke kommentert et ord om. Det jeg så var en gjeng som samla seg ved undergangen og en kledd i svart med Ultras Felt C på ryggen som ble ført bort i håndjern.

                                          Hvis du gidder å lese tråden litt bedre, så vil du se at jeg har rost engasjementet og bidraget til UFC. Jeg har heller ikke noe i mot litt munnhuggeri, drittslenging og markering overfor andre lags supportere som går over streken.

                                          Ja, jeg er der når noe skjer (alle hjemmekamper, treningskamper og bortekamper i Norge med unntak av Tromsø), men bare på banen. Det du kanskje mener er den beste delen av det hele (slossing, smell, maskering etc) er eksempler på adferd som jeg skulle ønske LSK-supporterne holdt seg for gode til.

                                          Kommentar

                                          Working...