Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3178

    Opprinnelig skrevet av kingkong
    Pussig at du igjen så hva som skjedde,kan du da dele med oss andre hva som faktisk skjedde?
    at noen få stykker river ned gjerdet er vel ikke "under 10personer" som har voldsfantasier?

    og det ranakanaris skriver om dytting på brua er oppspinn fra ende til annen. det var ikke en fordømt episode i hele byen hele dagen. at politiet stiller mannsterke opp får være dems greie.
    Tror ikke du trenger å fortelles noe som helst. Utifra den generelt aggressive tonen din antar jeg at du er en av dem det gjelder. Jeg kan godt gi deg et eksempel på en av disse "mindre enn 10".

    Første gang jeg la merke til denne personen var på Hønefoss. Han stod midt i Ultrasklynga og var den som utmerket seg mest smelling og med skriking mot vakter, vise fingeren til politiet og utskjelling av våre egne spillere ("jævla rasshøl", jævla overbetalte tapere" og jævla homoer" var blant høydepunktene).

    Andre gangen jeg så denne personen var hjemme mot Viking. Han var i en klynge som gående mot Åråsen. De passerte en fyr med blå genser. Denne personen dytter da vedkommende hardt, og løfter knyttneven for å slå. En av de andre roper: "Gi faen, han er en av oss". Denne personen har sett at han i blå genser hadde et gult og svart skjerf hengende ut av baklomma. Din helt (eller var det deg?) sa da: "Nå var du jævlig heldig" og gikk videre - uten en unnskyldning.

    Tredje gangen jeg ser denne personen er i Drammen i går. Jeg vet ikke hva som skjedde på brua (jeg kom tidlig i egen bil), men ser utenfor stadion denne personen være meget aggressiv, slenge skjellsord rundt seg og yppe til bråk. Ble senere av andre fortalt at han også var en av dem som var med å rive ned gjerdet (jeg så ikke det).

    Mulig du kjenner deg igjen nå. Mulig du er stolt av deg selv eller denne nære kompisen din. Jeg er stolt av LSK. Jeg er stolt av 99.99% av de som følger LSK i tykt og tynt. Denne personen jeg har beskrevet her (og de 4-5 jeg alltid ser rundt han) skulle jeg ønske jeg aldri så i LSK utstyr igjen, hverken på Åråsen eller på andre arenaer. Den type oppførel er bare pinlig og skjemmer ut LSK som klubb.

    Det positive er, som jeg sier, at denne kjernen synes å bli mindre for hver kamp. Det stemmer bra med erfaringene fra England. Den harde kjernen av hooligans var de som i realiteten brydde seg minst om klubben og selve fotballen.

    Kommentar

    • kingkong
      Juniormedlem
      Bøffel
      • Jul 2009
      • 29

      Flott hersketeknikk. Fordi jeg ikke er enig med deg og tror på fablene dine er jeg dermed endel av problemene du nevner?
      Jeg tar heller ingen aggresiv tone jeg bare forundres over at du alltid får med deg hva som skjer når det involverer alternative.

      Hønefoss turen var ikke jeg på så der skal jeg ikke uttale meg,
      At folk slenger dritt til spillerene hørte jeg derimot mye av fra kfl,ultras osv i drammen igår (Så tilogmed noen i drakt kaste mynter...). jeg vet ikke helt hvorfor denne personen er så mye værre en alle de andre som gjør lignende saker?

      Viking
      Igjen flott at du er så nære på actionen hver gang og kan fortelle alle oss vanlige dødlige hva som foregår,at du itillegg slenger inn litt herskteknikk/beskyldinger er kjempebra. hvor har jeg forsvart voldsbruk?
      at det du sier er like sant som at det finnes nyktre engasupportere får være en annen sak.

      Drammen
      INGENTING skjedde på brua,ingenting skjedde i køen. et gjerde ble revet ned under kampen.
      At du tilfeldigvis nok engang var midt i smørøyet og fikk med deg alt som "skjedde" er jo helt utrolig.
      De eneste jeg hørte som var drita og truende i den køen var faktisk folk i drakt. så kanskje du hørte/så feil her også? pussig at vakter osv ikke så noe problemer som har blitt sagt tidligere i tråden her?

      "Mulig du kjenner deg igjen nå. Mulig du er stolt av deg selv eller denne nære kompisen din."
      Igjen,personangrep og beskyldninger. godt jobbet. du klarte klemme inn ganske mange på bare ett innlegg.

      "Denne personen jeg har beskrevet her (og de 4-5 jeg alltid ser rundt han) skulle jeg ønske jeg aldri så i LSK utstyr igjen"
      Jeg regner med at du aldri har sett noen av disse i lsk utstyr heller så det blir nok ikke noe problem
      Last edited by kingkong; 22.04.2013, 14:57.

      Kommentar

      • Trondeo
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3062

        Opprinnelig skrevet av _Jonern
        Er ikke vits å bry seg om eller tenke på stemningen i går. Det er faktisk klin umulig å få til noe som helst der, hvis man ikke er over rundt 2000 pers.

        Jeg satt sånn ca midt på langsiden, og syns at Lillestrømgjengen sin prestasjon var mye bedre enn GU sin. GU var utrolig stille, mens KFL og UFC hadde en konstant trykk som man hørte svært godt. Så til tider bra ut visuelt også.

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3178

          Opprinnelig skrevet av kingkong
          Flott hersketeknikk. Fordi jeg ikke er enig med deg og tror på fablene dine er jeg dermed endel av problemene du nevner?
          Var usikker på om jeg skulle bruke tid på å svare på denne, men velger å gi deg et seriøst svar og så får du gjøre hva du vil derfra. Hersketeknikk??? Og du synes ikke det er hersketeknikk å snakke om "fabler" og beskylde andre for løgn i innleggene dine??? Det er setninger som denne som gjør det vanskelig å ta deg seriøst.

          Jeg har ABSOLUTT ingen problemer med at du er uenig med meg, (det er ikke engang så mange år siden jeg hadde vært enig med deg og ikke meg) - men det blir litt håpløst å benekte selv det som beviselige FAKTA. (Kommer tilbake til det).

          Opprinnelig skrevet av kingkong
          At folk slenger dritt til spillerene hørte jeg derimot mye av fra kfl,ultras osv i drammen igår (Så tilogmed noen i drakt kaste mynter...). jeg vet ikke helt hvorfor denne personen er så mye værre en alle de andre som gjør lignende saker?
          Her er vi 100% enige. Drittslenging til egne spillere og kasting av mynter er håpløst - uansett hvem som gjør det. Jeg så personlig ikke noen som kastet mynter e.l. - så du ser jeg får ikke med meg alt

          Opprinnelig skrevet av kingkong
          Viking
          Igjen flott at du er så nære på actionen hver gang og kan fortelle alle oss vanlige dødlige hva som foregår,at du itillegg slenger inn litt herskteknikk/beskyldinger er kjempebra. hvor har jeg forsvart voldsbruk?
          Alle som kommer til Åråsen går gjennom den samme undergangen. At vi da ser det som skjer rundt oss er ikke spesielt rart. Benekter du at det var en aggressiv stemning her? Benekter du at minst en LSK-supporter ble lagt i jern og plassert bak i politibilen? I så fall er det lett å BEVISE at det jeg sier er sant. Les gjerne artikkel fra RB eller ring politiet om du ikke tror på meg.

          Om du forsvarer voldsbruk vet jeg ikke, men du forsvarer ihvertfall de som ofte og gjerne tyr til vold.

          Opprinnelig skrevet av kingkong
          Drammen
          At du tilfeldigvis nok engang var midt i smørøyet og fikk med deg alt som "skjedde" er jo helt utrolig.
          Les gjerne mitt innlegg en gang til. Jeg fikk IKKE med meg alt. Jeg skriver at jeg IKKE var på brua. At jeg står foran inngangen på stadion når jeg skal inn kan jeg vel vanskelig unngå?

          Opprinnelig skrevet av kingkong
          Drammen
          De eneste jeg hørte som var drita og truende i den køen var faktisk folk i drakt. så kanskje du hørte/så feil her også?
          Jeg har aldri sagt at dårlig oppførsel er reservert supportere uten drakt. Min kritikk gjelder like mye enten det er ufc, kfl eller ikke organiserte supportere.

          Opprinnelig skrevet av kingkong
          "Denne personen jeg har beskrevet her (og de 4-5 jeg alltid ser rundt han) skulle jeg ønske jeg aldri så i LSK utstyr igjen"
          Jeg regner med at du aldri har sett noen av disse i lsk utstyr heller så det blir nok ikke noe problem
          Her regner du feil. Mye blir påstand mot påstand, men den personen jeg så bli arrestert foran Viking-kampen var ikledd en svart jakke med gul skrift på ryggen hvor det stod "Ultras Felt C". Sjekk i miljøet, så vil du få bekreftet det. Jeg vil her understreke at den personen som ble arrestert foran Viking-kampen IKKE er den samme som jeg beskrev i mitt forrige innlegg.

          Kommentar

          • Xavi
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 1275

            Sto 2-3 meter unna de gutta som gikk løs på gjerdet. De brukte opptil flere forsøk på å få de til. De klarte vel ikke å få det løs før ute i andre omgang. Når en ba de gi faen så snudde han ene seg å sa "Hvem sa det?!!" "Jævla fitte" Ingen LSK effekter på seg.

            Skjønner ikke at de gidder..
            Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
            Anders, Tidligere styremedlem KFL

            Kommentar

            • magnuslt
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Oct 2011
              • 213

              Opprinnelig skrevet av Rønnern
              Det er vanskelig ja, men vi kunne klart bedre om vi hadde klart å samle de mest punche (og da mener jeg de som vanligvis bidrar verbalt) rundt meg og Tony. Vi er nesten nødt til å samle et stort felt sentralt og satse på at de kan få folk rundt til å bidra, selv 10 meter mellom oss blir mye på den tribunen.
              trekker umiddelbart assosiasjoner til alle de dølle folka mellom ufc og klumpen på åråsen.... sånn btw.

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                Når det var så mye politi og vakter på stadion ,hvorfor da ikke bare si i fra til de da ...

                Kommentar

                • FUGlinho
                  KFL styremedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2454

                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  Når det var så mye politi og vakter på stadion ,hvorfor da ikke bare si i fra til de da ...
                  Er det ikke bedre med litt indrejustis istedet for å gå rett til politiet?
                  Kim
                  Styremedlem KFL

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3178

                    Opprinnelig skrevet av Xavi
                    Sto 2-3 meter unna de gutta som gikk løs på gjerdet. De brukte opptil flere forsøk på å få de til. De klarte vel ikke å få det løs før ute i andre omgang. Når en ba de gi faen så snudde han ene seg å sa "Hvem sa det?!!" "Jævla fitte" Ingen LSK effekter på seg.

                    Skjønner ikke at de gidder..
                    Takk for rapporten, Xavi. Ifølge enkelte andre her skjedde det jo absolutt INGEN TING hverken i Drammen eller andre steder. Og når jeg beskriver truende adferd fra disse guttene blir det kalt FABLER.

                    Jeg tror ikke det blir slutt på disse tåplighetene før alle andre gidder å si fra at slik oppførsel blant VÅRE supportere er totalt uakseptabelt. Gruppepresset blant disse gutta er lett å se, og føler de et sterkt nok press fra en MYE STØRRE gruppe så kanskje noe kan skje.

                    Kommentar

                    • UltraFo
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2007
                      • 800

                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                      følge enkelte andre her skjedde det jo absolutt INGEN TING hverken i Drammen eller andre steder.
                      Ingen har lagt sjul på det med gjerdet, ikke jeg heller som er med i UFC. Jeg er enig i det som skrives og det har blitt tatt opp i ettertid med de det gjalt.

                      Men bortsett fra det gjerdet som var en mongo ting så skjedde det INGENTING! Aner ikke hvorfor du på død og liv MÅ prøve å bringe frem episoder og dårlig stemning når til og med andre utenfor sier at det ikke skjedde noe. Politiet selv sier jo at det ikke skjedde noe, tullebukk hadde prata med vakter som sier det ikke skjedde noe.

                      Så hvorfor skal bare du påstå at det har skjedd noe bortsett fra det gjerdet som JA var mongo! La det ligge bare.
                      UFC ~ Gulsvarte Brødre

                      Kommentar

                      • KFL109
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 1958

                        Hele supportermiljøet, både i og utenfor supporterklubb eller andre grupper, kan med fordel gå noen runder i forhold til indrejustis. Jo flinkere vi kan være med interne regler jo mindre bruk har vi for vakter og politi.

                        Som nylig oppnevnt supporterkoordinator befant jeg meg rundt inngangspartiet fra starten av innslipp til klokka var kvart på seks. Jeg opplevde ingen kontroverser i køen og synes visiteringa gikk veldig greit.

                        Det var mye vakter og politi til stede, men det faktum at de selvoppnevnte alternative kom rolig i samla flokk til stadion tilsier at det ikke har vært kontroverser verdt å nevne i Drammen sentrum heller. Da hadde ikke tjenestemennene forholdt seg i ro ved stadion.

                        Mvh. Vidar Evje
                        Supporterkoordinator
                        Vidar Evje

                        Kommentar

                        • Dandy
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 346

                          end of discussion!

                          Sees på lørdag.
                          UFC 05!

                          Kommentar

                          • kingkong
                            Juniormedlem
                            Bøffel
                            • Jul 2009
                            • 29

                            Opprinnelig skrevet av G-Man
                            Takk for rapporten, Xavi. Ifølge enkelte andre her skjedde det jo absolutt INGEN TING hverken i Drammen eller andre steder. Og når jeg beskriver truende adferd fra disse guttene blir det kalt FABLER.

                            Jeg tror ikke det blir slutt på disse tåplighetene før alle andre gidder å si fra at slik oppførsel blant VÅRE supportere er totalt uakseptabelt. Gruppepresset blant disse gutta er lett å se, og føler de et sterkt nok press fra en MYE STØRRE gruppe så kanskje noe kan skje.
                            Nå får du faen meg skjerpe deg.
                            Skal jeg copypaste det du og jeg har skrivd lengre oppi her eller vil du fortsette og legge ord i munnen på andre?
                            det skjedde ingenting i drammen i gatene,brua,køen osv med folkene du sikter til
                            at gjerdet ble revet benektet jeg vel aldri? (jævla fitte er vel heller ikke akkurat en trussel..)

                            at vakter og alle andre bekrefter det jeg sier om at det gikk pent for seg ellers gadd du ikke bry deg noe med ser jeg.

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3178

                              Opprinnelig skrevet av kingkong
                              (jævla fitte er vel heller ikke akkurat en trussel..)
                              Nei, det er ingen trussel. Men det er heller ikke særlig hyggelig å si til en medsupporter som bare prøver å forhindre hærverk etter min mening.

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3178

                                Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                Aner ikke hvorfor du på død og liv MÅ prøve å bringe frem episoder og dårlig stemning når til og med andre utenfor sier at det ikke skjedde noe.

                                Så hvorfor skal bare du påstå at det har skjedd noe bortsett fra det gjerdet som JA var mongo! La det ligge bare.
                                Jeg prøver ikke å bringe frem dårlig stemning. Jeg prøvde å påpeke at det er et lite fåtall som står bak alle de episodene som har vært. At det er tatt opp med dem det gjelder er bra og positivt. Det viser bare at flertallet i UFC bryr seg, og det applauderer jeg.

                                Og ja, jeg skal la det ligge nå.

                                Kommentar

                                • kingkong
                                  Juniormedlem
                                  Bøffel
                                  • Jul 2009
                                  • 29

                                  Opprinnelig skrevet av G-Man
                                  Nei, det er ingen trussel. Men det er heller ikke særlig hyggelig å si til en medsupporter som bare prøver å forhindre hærverk etter min mening.
                                  Der er vi faktisk ikke uenige.

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3178

                                    Opprinnelig skrevet av kingkong
                                    Der er vi faktisk ikke uenige.
                                    Takk for det. Jeg foreslår våpenhvile og at vi begge kan glede oss til å sende Start tilbake til Sørlandet med halen mellom beina etter å ha blitt utklasset både på og utenfor banen.

                                    Kommentar

                                    • UltraFo
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2007
                                      • 800

                                      http://fotballsupporter.no/index.php...ighet-er-borte
                                      UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                      Kommentar

                                      • Simeone
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2008
                                        • 761

                                        Ikke veldig overraskende, NFF er akkurat samme ulla som MAFifa.

                                        En gjeng med gamle, grisete korrupte gubber.
                                        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                        para gritarle a la FIFA:
                                        ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                        Kommentar

                                        • xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

                                          Uten at jeg er noen ekspert på området så vil jeg jo hevde at et totalforbud er langt farligere enn å tillate det innenfor visse rammer. Totalforbud vil kanskje redusere den totale mengden pyro, men i og med at det da trolig vil bli mindre organisert blussing så øker vel risikoen for at "feil" folk blusser når det først blir blusset..
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                          Kommentar

                                          Working...