Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Simeone
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2008
    • 761

    På en flott dag for alle som er glad i LSK er det trist å se hvor glissent det er på feltet.
    Vi er inne i en av våre beste sesonger på mange år og man er færre enn noengang.

    Dette LSK-laget fortjener virkelig bedre!

    Håper man kan mobilisere som aldri før til Rosenborg om 12 dager.
    Ifjor var det pinlig få på feltet mot en av våre to største rivaler, da hadde vi ingenting å spille på for.

    Klarer vi ikke å fylle opp feltet mot trøndera nå, hvor vi selv er i posisjon til å ta fra dem bronsemedaljen, er det en liten supporter skandale.
    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
    para gritarle a la FIFA:
    ¡Que ellos son el gran ladrón!

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9390

      Skal man mobilisere bør man ha annen takt å tone enn vanlig. Fette lei av å bli masa på over hvor viktig det er å dukke opp og at du er en skitten sviker om du prioriterer annerledes. Prøv å få noe glede inn i opplegget

      Kommentar

      • Rune
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2008
        • 1229

        Ikke så mye folk på feltet, men de som var der lagde bra trøkk. I hvertfall mitt inntrykk fra felt O. Ellers er vel drøye 5800 tilskuere ganske bra en snur høst dag mot Odd.
        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

        Kommentar

        • Funchaloe
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2011
          • 511

          Mobiliseringen burde starte allerede i morgen. Individer og grupper må markedsføre kampen fra i morgen og helt til kampstart. Om noen på Romerike ikke har fått med seg at det spilles om bronsemedalje mot trøndra om 12 dager så har vi mislykkes totalt. Forøvrig enig med knut i at antydninger om at man er Quisling om man ikke møter opp burde unngås. Få heller frem hvor BRA Sportsklubben spiller. Folk flests grunner til å ikke dra å se på norsk fotball er at "Tippeligaen suger", så nå som fugla har vist at de tidvis spiller glimrende fotball er det ingen grunn til å ikke understreke det. Markedsfør sitteplassene for randoms og familier, og feltet for folk som faktisk kan bidra til stemningen.
          Custodes
          Contra o futebol moderno!

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Laylaylay var jo helt tam i dag og døde hen i løpet av et par minutter. I fjor mot Molde hjemme, på mange måter en tilsvarende deilig seier, var det en helt annen mentalitet på slutten av kampen. Man drar jo heller ikke igang denne i hver runde. Nå er det mest mumling bak tromma selv på Åråsen.

            Kommentar

            • Funchaloe
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2011
              • 511

              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Laylaylay var jo helt tam i dag og døde hen i løpet av et par minutter. I fjor mot Molde hjemme, på mange måter en tilsvarende deilig seier, var det en helt annen mentalitet på slutten av kampen. Man drar jo heller ikke igang denne i hver runde. Nå er det mest mumling bak tromma selv på Åråsen.
              Vil du frem til at klumpen har tapt seg fra i fjor, eller mener du kun at laylaylay burde vært gjennomført bedre? Jeg er åpenbart enig med sistnevnte, men hvis du mener det førstnevnte synes jeg du er helt på jordet.
              Custodes
              Contra o futebol moderno!

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9390

                Opprinnelig skrevet av Funchaloe
                Vil du frem til at klumpen har tapt seg fra i fjor, eller mener du kun at laylaylay burde vært gjennomført bedre? Jeg er åpenbart enig med sistnevnte, men hvis du mener det førstnevnte synes jeg du er helt på jordet.
                Han prater nok i videre begrep enn klumpen. Hvem starta laylaylay i dag?

                Kommentar

                • Oddis
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 2744

                  Jeg har i allefall nå bedt om å få tilsendt plakat i pdf-format som jeg kan henge opp i nærområdet nå. Anbefaler alle andre og gjøre det samme. Jeg tror det kan trekke noen i allefall, og det hjelper. Lett for klubben å fikse og lett for oss å gjøre.

                  I tillegg er positiv prat om fugla viktig for å trekke folk! Sikkert mye annet vi også kan fikse. Kom med forslag!

                  Markedsfør denne kampen som faen nå folkens!
                  Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9390

                    Opprinnelig skrevet av Oddis
                    I tillegg er positiv prat om fugla viktig for å trekke folk! Sikkert mye annet vi også kan fikse. Kom med forslag!
                    Siden jobben ligger i Skedsmo Kommune, blir vel å ta med seg 6-7-8stk fra jobben å sette seg på sitta. Fler som jobber i nærheten som får gjort det samma?

                    Kommentar

                    • Oddis
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 2744

                      Er ny i jobben fra i morgen, men skal selvsagt prøve. Garantert passive LSK-supportere på ny jobb på Skedsmokorset!
                      Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                      Kommentar

                      • Funchaloe
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2011
                        • 511


                        Dette klippet med historier fra rivalriet mellom LSK og RBK fra gamle dager er artig. Kanskje en idé å dele denne videoen med oppfordringen om å kjøpe billett til kampen, om du bruker facebook eller twitter til markedsføringen? Kanskje mange gamle LSK-supportere får lyst til å dra på kamp når de blir minnet på gode gamle dager.
                        Custodes
                        Contra o futebol moderno!

                        Kommentar

                        • Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2530

                          Ukultur i København. Jeg sliter faktisk med å finne ord som beskriver situasjonen. Snakk om svin!
                          Sint og tverr på felt N

                          Kommentar

                          • sigurdsen
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 1818

                            To menn i 20-årene er tiltalt for trusler og motarbeiding av rettsvesenet etter et møte med Vålerenga Ishockey i august i fjor.

                            Kommentar

                            • Oddis
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 2744

                              Opprinnelig skrevet av Oddis
                              Jeg har i allefall nå bedt om å få tilsendt plakat i pdf-format som jeg kan henge opp i nærområdet nå. Anbefaler alle andre og gjøre det samme. Jeg tror det kan trekke noen i allefall, og det hjelper. Lett for klubben å fikse og lett for oss å gjøre.

                              I tillegg er positiv prat om fugla viktig for å trekke folk! Sikkert mye annet vi også kan fikse. Kom med forslag!

                              Markedsfør denne kampen som faen nå folkens!
                              Har fått svar om at jeg får plakat så fort den er klar. Håper flere også gjør dette.
                              Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                              Kommentar

                              • KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

                                Opprinnelig skrevet av Oddis
                                Har fått svar om at jeg får plakat så fort den er klar. Håper flere også gjør dette.
                                Legg den ut her. så kan dem som vil skrive ut og henge opp.

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9390

                                  Opprinnelig skrevet av Børge
                                  Ukultur i København. Jeg sliter faktisk med å finne ord som beskriver situasjonen. Snakk om svin!
                                  På grund af kvindens danskkundskaber fik metroxpress hjælp af en vietnamesisk talende person, der kunne agere tolk i samtalen over telefon.

                                  Dermed kunne vi stille det spørgsmål, som mange folk sikkert har tænkt over: Følte hun sig krænket, ydmyget og nedværdiget i situationen?

                                  - Nej, sagde hun.

                                  - Jeg så flaskerne, og samlede den op, lød det fra hende, da hun skulle beskrive situationen.




                                  #notyourshield ?

                                  Kommentar

                                  • Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2530

                                    Opprinnelig skrevet av knut
                                    På grund af kvindens danskkundskaber fik metroxpress hjælp af en vietnamesisk talende person, der kunne agere tolk i samtalen over telefon.

                                    Dermed kunne vi stille det spørgsmål, som mange folk sikkert har tænkt over: Følte hun sig krænket, ydmyget og nedværdiget i situationen?

                                    - Nej, sagde hun.

                                    - Jeg så flaskerne, og samlede den op, lød det fra hende, da hun skulle beskrive situationen.




                                    #notyourshield ?
                                    Og da er det liksom greit å behandle folk på den måten? Skammelig behandling av medmennesker. Jeg blir så flau når jeg ser det. Minner med om "sirkus" fra gamledager med mer eller mindre uheldige folk i en kropp dem neppe hadde ønsket å få utdelt om dem kunne ønske det selv.
                                    Sint og tverr på felt N

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9390

                                      Opprinnelig skrevet av Børge
                                      Og da er det liksom greit å behandle folk på den måten? Skammelig behandling av medmennesker. Jeg blir så flau når jeg ser det. Minner med om "sirkus" fra gamledager med mer eller mindre uheldige folk i en kropp dem neppe hadde ønsket å få utdelt om dem kunne ønske det selv.
                                      Jeg veit da faen. Opptrinnet varte i 20 sekunder. Og utifra video'n så ser det ut som at det jeg fant mest graverende; at hu fikk klistra klistremerker på seg, var mer en upassende joke (<-dansk aksent) enn etnisk mobbing.


                                      Uansett; når hu som starta saken her med bildene på face, starter hele opplegget med å skrive om Den hvide mand. Så aner jeg nesten en agenda for å pushe white guilt. Selv om hu fikk støtte av øyenvitner.

                                      Andre øyenvitner har jo sagt sitt, og beviser at du ikke kan stole på øyenvitner...

                                      - Det eneste vi gjorde var at give hende nogle mønter i hånden og kaste et par dåser ned til hende, fordi det var synd for hende. Vi kunne ikke bare stille dem fra os, så var der andre flaskesamlere klar til at tage dem. De nærmest hiver dem ud af hænderne på os, siger han.

                                      Han fortæller, at der hverken blev skubbet til hende eller sat klistermærker på hende, som der ellers er blevet berettet.

                                      - Der stod flere politibetjente, og så alt, hvad der skete. De sagde endda, at det var pænt gjort, at vi gav hende nogle penge. Hvis der er nogen, der har sat klistermærker på hende, så skulle de have nogen tæsk. Det er ikke i orden, siger manden fra billedet.

                                      (For ordensskyld, så ble det satt klistremerker på henne)

                                      Kommentar

                                      • holmiz
                                        The kjøkken-kanariz
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6064

                                        Her er en video av den "forferdelige" hendelsen:
                                        Hilsen Anders

                                        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2530

                                          Cupfinale og sanger går hånd i hånd. Mye bra har kommet med årenes løp. Odd har en klassiker.

                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎