Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FUGlinho
    KFL styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 2454

    Opprinnelig skrevet av Sovekanaris
    Det jeg lurer på er hvorfor vaktene ikke er på plass foran apene igjennom hele kampen!?!
    Det er jo ikke første gang de stormer en bane ved mål, eller første gang de prøver/stormer ut på Åråsen. Hadde vaktene sitti langs kortsia som de gjør i f.eks England kan man vel fint avverge en slik situasjon!?!
    Se lenger opp for svar...
    Kim
    Styremedlem KFL

    Kommentar

    • Langballa
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2014
      • 321

      Ukultur= løpebane rundt gresset...


      Er på bislett for å se Aviccii and friends... men denne løpebanen gnager i meg

      Kommentar

      • veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

        Ukultur = klage på en stadion laget for friidrett, i forbindelse med konserten til en bedriten svensk DJ.
        Og linken til fotball var?

        Btw... besøk Olympiastadion i Berlin på en Bundesligakamp med 70.000 tilskuere, du driter i løpebane da.

        Kommentar

        • OptimistFugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2008
          • 462

          Fet og legitim tifo fra Legia.


          Karma for celtic btw

          Kommentar

          • veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

            Legia kan dra til helvete. Jeg hadde sympati med dem, helt til jeg ble gjort oppmerksom på hva slags sjarmtroll verden går glipp av under CL-festen:






            http://nr.soccerway.com/news/2013/August/14/legia-warsaw-handed-racism-sanctions/n237093/

            Kommentar

            • Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

              Opprinnelig skrevet av veiron
              Legia kan dra til helvete. Jeg hadde sympati med dem, helt til jeg ble gjort oppmerksom på hva slags sjarmtroll verden går glipp av under CL-festen:






              http://nr.soccerway.com/news/2013/August/14/legia-warsaw-handed-racism-sanctions/n237093/
              Uten at jeg kjenner til Legia veldig godt vil jeg tru dette er en gruppe og ikke supporterne? Blir som å samenligne KFL med amøbene i SKF som konsekvent ødelegger for klubben i hver mulighet de har.

              Mulig jeg tar feil men ikke døm noen fordi de har mongisser blant fansen. Det har vi og.
              Last edited by Kjell.T.Ring; 29.08.2014, 18:21.
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

              Kommentar

              • Felt C
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2004
                • 776

                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                Uten at jeg kjenner til Legia veldig godt vil jeg tru dette er en gruppe og ikke supporterne? Blir som å samenligne KFL med amøbene i SKF som konsekvent ødelegger for klubben i hver mulighet de har.

                Mulig jeg tar feil men ikke døm noen fordi de har mongisser blant fansen. Det har vi og.
                Klubben lar fansen henge opp disse bannerne og har blitt straffet for slikt gjentatte ganger.Det minner ikke om en klubb som prøver å få bukt med problemet i min bok.Vil gjerne legge til at den norske pressens kjæledegger Legia også har blitt straffet for kampfiksing ved flere anledninger.Fair play og sportslig integritet meg i ræva.Legia er en eneste stor skamplett på fotballkartet på alle mulige måter.Men de lager fine flagg da.....

                Kommentar

                • skotten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 1794

                  Polsk fotball generelt har hatt et problem med brune elementer på tribunene over tid, men jeg tror vi skal være forsiktige med å sitte her i Norge å peke ut den ene klubben som verre enn den andre, ansvarliggjøre dagens fotballedere i Polen på klubbnivå eller peke ut klubber som sympatisører av grumsete budskap...

                  Kommentar

                  • Fredenburg91
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2013
                    • 377

                    Politikk, også ekstremistisk ideologi, har ingen tilhørighet på fotballtribuner. Likevel ser man det i mange land, og da nesten utelukkende høyre- eller venstreekstreme. Polen har et problem der, men det har også andre europeiske land. I Spania har nesten alle klubber minst én høyreekstrem eller venstreekstrem supportergruppe, gjerne knyttet til regionsidentitet. De eksisterer på grunn av Spanias historie.

                    Man sier gjerne at en spanjols politiske tilhørighet defineres av det "andre laget" han holder med etter sitt lokale lag. Dvs. holder man med Real Madrid, hører man hjemme på høyresiden i politikken, og holder man med Barcelona, tilhører man venstresiden. I Katalonia og Baskerland er som kjent Barcelona og Athletic nærmest som landslag å regne (under borgerkrigen kjempet spillere fra de to klubbene på republikkens side mot Francos falangister). Franco forsøkte å knuse Barcelonas identitet, som språk og flagg/symboler, og under krigen ble en hel supportergruppe som holdt med Espanyol med i krigføringen på Francos side.

                    Real Madrid var, og er nok fremdeles, symbolet på monarkiet, royalismen og motstand mot venstresiden. Real Madrids kamper ble alltid vist i hele Spania fremfor noen andre lags kamper helt frem til 80-tallet. Var du Celta de Vigo-fan kunne du bare glemme å se Celta på TV f.eks.

                    Jeg er Málaga-fan, og supportergrupperinga som befinner seg på høyresiden der heter Frente Bokeron. I tillegg er det en mindre gruppe (Brigada Sur tror jeg de heter) som er rett ut nynazister, og stolte av det. Det er en stor uting, men de er ikke alene. Atletico, Valencia, Sporting Gijon, Levante, Espanyol, Real Betis og nevnte Real Madrid er bare noen av klubbene som også har høyreekstreme elementer på sine tribuner. Klubber som Sevilla, Tenerife, Barca, Almería, Deportivo, Celta, og Osasuna har venstreekstreme supportergrupperinger.

                    Poenget er at det er fryktelig enkelt å si at ekstremister på tribunen er en jævla uting. Og det er det jo selvfølgelig også, men de er der som regel av en grunn utover av de "bare" er nynazister f.eks. Ser man på det store bildet, oppdager man fort at det er historiske årsaker til at de eksisterer, og følgelig også hvorfor klubbene ikke alltid er så veldig ivrige med å gjøre noe med det. Fotballen er forankra i lokalmiljøet og dets historie, noe selvfølgelig supporterne også er. Spania er fryktelig delt i så måte, og resten av Europa, som også fikk føle fascismen og kommunismen på kroppen, er naturligvis påvirka av det - enda. Det må målretta arbeid til over hele fjøla for å få bukt med sånne problemer, men det er som sagt en grunn til at sånne idioter føler et behov for å ta med seg politikken inn på stadion. Sånn er det med Legia, og sånn er det med mange andre klubber i Europa.
                    Norge har aldri hatt så store politiske motsetninger i nyere tid at det har ført til intern krig (eller i det minste en eller annen form for voldelig konflikt). Ja, vi hater enga, men det er et ufarlig, "kose"hat. Og så fremt man ikke skal grave opp gammal historie, og begynne å dele opp norske fotballklubber og supportergrupper etter hvorvidt de befinner seg i det som var birkebeinernes eller baglernes territorium for 800 år siden under borgerkrigene, tror jeg vi slipper unna de politiske/ekstremisme-utfordringene andre europeiske klubber har på supportersiden.
                    ---------------------------------------------------------------------
                    Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                    Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                    ---------------------------------------------------------------------

                    Kommentar

                    • UltraFo
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2007
                      • 800

                      Man kan synes hva man vil om Legia men denne filmen er hysterisk morsom!
                      UFC ~ Gulsvarte Brødre

                      Kommentar

                      • Superstefan
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 2180

                        UEFA punish Legia with a 80 000 euro fine for the choreography and pyro used in this match.
                        Fotograf Kreativ Kanaris

                        KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                        Kommentar

                        • kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2288

                          Ser på RBk-B/G. Hva er det med kjernen. Uansett hva de synger høres det som en italiensk gravferd. Null innlevelse, kun søvndyssende messing. Spørs om jeg klarer å få med meg hele andre omgang, ikke at det er så farlig

                          Kommentar

                          • rælingen kanaris
                            Kaptein Reketråler
                            Myklebust Light
                            • Jul 2005
                            • 1445



                            Gratulerer, Oddrane, dere ble akkurat enda litt tristere
                            Custodes
                            I med og motgang

                            Kommentar

                            • Lillestrøm Kirke
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2004
                              • 1470

                              Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                              http://touch.varden.no/sport/oddrane...24a7c41bbbc8b1

                              Gratulerer, Oddrane, dere ble akkurat enda litt tristere
                              Klippet fra samme artikkel:

                              Tidligere i år ble en kvinnelig vakt slått ned i forbindelse med kampen mot Lillestrøm. – Det var en i Lillestrøms ultrasgjeng som gjorde det. Det finnes mange eksempler på liknende episoder.
                              "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                              Kommentar

                              • Xavi
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 1275

                                Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                                http://touch.varden.no/sport/oddrane...24a7c41bbbc8b1

                                Gratulerer, Oddrane, dere ble akkurat enda litt tristere
                                De er der LSK var for et par år siden. Trist.
                                Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                Kommentar

                                • heidar
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2114

                                  Ukultur:

                                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                  Endelig er mørketida over.

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9370

                                    Opprinnelig skrevet av heidar
                                    Er det egentlig det?

                                    Folk stuffer da trynet med burgere på Åråsen, sånn uansett, så forskjellen blir?

                                    Synes dette var "kreativt" og et "artig" påfunn av Brann, da de spiller på nasjonens fredagsaktivitet nr 1; spising av taco altså, ikke fotball.

                                    Kommentar

                                    • Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

                                      Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                                      http://touch.varden.no/sport/oddrane...24a7c41bbbc8b1

                                      Gratulerer, Oddrane, dere ble akkurat enda litt tristere
                                      Gadd ikke å lese hele, stoppet når jeg kom til følgende: ultras nærmer seg mer og mer casuals, ved å sette klistremerker på biler...

                                      Kommentar

                                      • Børge
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2013
                                        • 2526

                                        Opprinnelig skrevet av knut
                                        Er det egentlig det?

                                        Folk stuffer da trynet med burgere på Åråsen, sånn uansett, så forskjellen blir?

                                        Synes dette var "kreativt" og et "artig" påfunn av Brann, da de spiller på nasjonens fredagsaktivitet nr 1; spising av taco altså, ikke fotball.
                                        Er i så fall mye ukultur på Åråsen. Her selges det Pizza over en lav sko vegg i vegg med shopen. Bedre middag serveres ovenpå. Og jaggu tror jeg ikke det serveres Tapas også (litt usikker her?)? Og ikke minst burgere. Glem heller ikke pølser...
                                        Sint og tverr på felt N

                                        Kommentar

                                        • sigurdsen
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 1817

                                          Opprinnelig skrevet av Børge
                                          Er i så fall mye ukultur på Åråsen. Her selges det Pizza over en lav sko vegg i vegg med shopen. Bedre middag serveres ovenpå. Og jaggu tror jeg ikke det serveres Tapas også (litt usikker her?)? Og ikke minst burgere. Glem heller ikke pølser...
                                          Kom med et poeng, ikke bare kveruler a, bredde !

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎