Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Opprinnelig skrevet av veiron
    Ja, det var det jeg mente. Jeg blir ikke overrasket over at noe slikt skjer i midtøsten. Dette hadde ikke mye å gjøre med fotball, men er nok mest et resultat av misnøye i befolkningen.
    Og ja, midtøsten får meg til å riste oppgitt på hodet. Det er jo faen ikke noe annet enn bråk og uro i den regionen, det har det alltid vært i min levetid, og nå er det værre enn noensinne.

    Og jeg visste også at superbøffel eller reka kom til å gå bananas over den kommentaren, men det driter jeg i.
    Da er det jo deilig å leve i "det politisk stabile Europa" i stedet? Historiekunnskap er noe dritt, eller?

    Kommentaren din viser bare at du mangler mye kunnskap om både historie og geografi, og det er jo strengt tatt mest synd for deg.

    Når en kunnskapsløs og stigmatisernde kommentar først skulle komme var det vel få som ble overrasket over hvor den kom fra.
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

      Ja, i nordeuropa har det i min levetid vært fint å bo! Balkan er en del mil unna, faktisk nesten i midtøsten.
      Tsjetjenia er heller ikke å regne som nord i europa der jeg bor.

      Men det er fint at du kan fortelle meg at jeg er kunnskapsløs siden du veit alt om meg! Snakk om en ovenfra og ned kommentar, men det er jo ikke noe nytt fra en fjomp som deg. Hersketeknikk som en treåring.
      Det neste blir vel at du skal fortelle meg at det alltid er fred i midtøsten.


      ps. edit. Jadajada, nord-irland osv.

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        Opprinnelig skrevet av veiron
        Ja, i nordeuropa har det i min levetid vært fint å bo! Balkan er en del mil unna, faktisk nesten i midtøsten.
        Tsjetjenia er heller ikke å regne som nord i europa der jeg bor.

        Men det er fint at du kan fortelle meg at jeg er kunnskapsløs siden du veit alt om meg! Snakk om en ovenfra og ned kommentar, men det er jo ikke noe nytt fra en fjomp som deg. Hersketeknikk som en treåring.
        Det neste blir vel at du skal fortelle meg at det alltid er fred i midtøsten.


        ps. edit. Jadajada, nord-irland osv.
        Kunnskap om hva som har skjedd utover egen levetid er jo totalt unødvendig, ikke sant? Forøvrig er det vel lett å finne plenty av hendelser i både din og min levetid som setter oss nordeuropeere i et relativt dårlig lys også.

        Jeg vet fint lite om deg, men den typen kommentarer du kom med høyere opp i tråden forteller ganske mye om deg. Kunnskapsløst og stigmatiserende.

        Jeg har forøvrig blirr kalt vesentlig verre ting enn "fjomp", så om du vil benytte "hersketeknikker" foreslår jeg at du hever spillet ditt flere hakk.
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          Jeg har ingen planer om å kalle deg noe mer enn en fjomp, for jeg kjenner deg ikke. Men du er en fjomp her inne når du prøver å få inn billige poenger ved å rakke ned på kunnskapen til en person du ikke kjenner i virkeligheten.

          Historie er en av de områdene jeg interesserer meg for, og jeg kan mye om hva som har skjedd før min levetid. Men det har ingen relevans for hva som har skjedd i midtøsten de siste 20 årene. Det har alltid vært politisk uro i det området, og du kan ikke nekte på at det har eskalert de senere årene. Og det ser heller ikke ut til å bli bedre. DERFOR rister jeg oppgitt på hodet og lar meg ikke overraske over at pøbler bruker fotball som en unnskyldning/katalysator for opptøyer.

          Kommentar

          • Fjeller'n
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 905

            Opprinnelig skrevet av veiron
            Historie er en av de områdene jeg interesserer meg for, og jeg kan mye om hva som har skjedd før min levetid. Men det har ingen relevans for hva som har skjedd i midtøsten de siste 20 årene. Det har alltid vært politisk uro i det området, og du kan ikke nekte på at det har eskalert de senere årene.
            Mitt aller første boktips i en supporterkulturtråd:



            624 sider opplysning.
            (Har ikke lest den norske oversettelsen selv, men den er sikkert ikke noe dårligere enn på originalspråket)
            "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

            Kommentar

            • Petter Ø
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3008

              Arabere og hurdølinger er klin gærne
              Petter Ø - Kreativ Kanaris
              http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
              Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                Fra et medlem av Ultras Ahlawy som var av dem som ble angrepet: http://www.ultras-tifo.net/match-rep...y-al-ahly.html

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9390

                  Vålerenga vil doble antallet ståplasser i Tippeligaen

                  Norges Fotballforbund tygger nå på et forslag fra Vålerenga om å gå fra 20 til 40 prosent ståplasser på fotballstadionene i Norge. - Vi ønsker å skape presedens for resten av Europa, sier Klanen.

                  http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...n-3696220.html

                  Kommentar

                  • Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

                    Opprinnelig skrevet av knut
                    Vålerenga vil doble antallet ståplasser i Tippeligaen

                    Norges Fotballforbund tygger nå på et forslag fra Vålerenga om å gå fra 20 til 40 prosent ståplasser på fotballstadionene i Norge. - Vi ønsker å skape presedens for resten av Europa, sier Klanen.

                    http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...n-3696220.html
                    Bra forslag av Klanen. Og det er ikke overraskende at det kommer fra dem

                    Kommentar

                    • john_d
                      Juniormedlem
                      Bøffelpromp
                      • Jan 2012
                      • 18

                      Al Ahly ultras har stått på barrikadene i protester mot myndighetene helt siden Britene styrte Egypt. De var også helt i frontlinjene og sloss mot regimet til Mubarak falt, og de fortsetter å protestere nå siden militærjuntaen tydeligvis har tenkt å beholde makten uten Mubarak. Det var nok en bevisst handling fra regjeringen å unnlate å komme Al Ahly til unnsetning, og de driter tydeligvis om folk, inkludert profesjonelle fotballspillere må dø.

                      Det er åpenbert at Egyptisk fotball har et problem med vold, men det er en av de få arenaene folk tradisjonelt har fått utløp for sine frustrasjoner, litt på samme måte som når Kurdiske fans lager mayhem i den Tyrkiske ligaen.

                      Å bare riste på huet og si "midtøsten" blir sånn passe ignorant med tanke på at ingen annen stat fikk mer i pengestøtte enn Egypt med Mubarak fra USA. Faktisk mer enn Israel. Dette samtidig som man invaderer andre land for å gi dem freedomfries.

                      Det er omtrent bare i skandinavia vi kan si at fotball er upolitisk. Selv om FIFA gjerne vil ha det til noe annet, er fotball veldig veldig ofte bundet til politikk og historie.

                      Kommentar

                      • Boing
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2005
                        • 711

                        Er det tre ting som ikke skal mikses og blandes sammen, så er det sport, religion og politikk. Uansett sett hvordan du setter dem sammen, så er det store fare for att det er kun ekstrenismene grupperinger som for fram sitt budskap, enten med vold eller ekstreme uttalelser.

                        Dette er nå min mening, men ellers så for dere ha en riktig fin helg med øl, fotball og damer, eller gutter for dem som foretrekker det.

                        Kommentar

                        • UltraFo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2007
                          • 800

                          Dødskampen handler om politikk:
                          UFC ~ Gulsvarte Brødre

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Opprinnelig skrevet av john_d
                            Al Ahly ultras har stått på barrikadene i protester mot myndighetene helt siden Britene styrte Egypt. De var også helt i frontlinjene og sloss mot regimet til Mubarak falt, og de fortsetter å protestere nå siden militærjuntaen tydeligvis har tenkt å beholde makten uten Mubarak. Det var nok en bevisst handling fra regjeringen å unnlate å komme Al Ahly til unnsetning, og de driter tydeligvis om folk, inkludert profesjonelle fotballspillere må dø.

                            Det er åpenbert at Egyptisk fotball har et problem med vold, men det er en av de få arenaene folk tradisjonelt har fått utløp for sine frustrasjoner, litt på samme måte som når Kurdiske fans lager mayhem i den Tyrkiske ligaen.

                            Å bare riste på huet og si "midtøsten" blir sånn passe ignorant med tanke på at ingen annen stat fikk mer i pengestøtte enn Egypt med Mubarak fra USA. Faktisk mer enn Israel. Dette samtidig som man invaderer andre land for å gi dem freedomfries.

                            Det er omtrent bare i skandinavia vi kan si at fotball er upolitisk. Selv om FIFA gjerne vil ha det til noe annet, er fotball veldig veldig ofte bundet til politikk og historie.
                            Det er vel minst like ignorant å dra "blame USA/Israel"-kortet? Spillet bak maktkampen i Egypt fortjener et bredere søkelys. Et åpenbart et burde være å se på hva Det Muslimske Brorskap har å tjene på blodbadet, og om det hele er så opplagt som mange vil ha oss til å tro.

                            Og hvorfor får et islamistisk parti så pen behandling av norske journalister? Vil den fjerde statsmakt egentlig ha noen reell forandring i Egypt?

                            Kommentar

                            • john_d
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Jan 2012
                              • 18

                              Mange av midtøstens problemer bunner i manipulering fra USA, Storbritania og Frankrike. Det er for eksempel tvilsomt om Iran ville vært et teokratisk diktatur idag dersom Storbritania og USA ikke hadde gjennomført kuppet i 53 for å innsette Shaen og ta tilbake kontrollen over oljeflommen. Når det gjelder Muslimsk ekstremisme er det et nyere fenomen som begynte såvidt å dukke opp på slutten av 70-tallet. Det er jo uansett åpenbart at det er militæret som har iscenesatt dette for å få en unnskyldning til å "gjenopprette ro og orden" og diskreditere Al Ahly som institusjon.

                              Og til Kopperud, sorry men i de fleste land er politikk, religion og fotball sammenblandet. Til og med i Norge. Eller tror du VIF og Lyns hat er helt blottet for sosio-økonomiske faktorer?

                              Kommentar

                              • Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

                                Opprinnelig skrevet av Tony
                                Følger opp denne.

                                Menigheden hadde 9 stk. stemmeberettigede på årsmøtet sitt i går. Der ble det bestemt at om 6 uker skal det være nytt "årsmøte" hvor man gjør følgende:

                                1. Legger ned Menigheden
                                2. Endrer navn og vedtekter og får inn nytt friskt blod
                                Ekstraordinært årsmøte i Menigheden 15/3.

                                Det går mot navnebytte til Tigerberget igjen. Resten av sakslista kommer ut noen uker før dette møtet

                                Kommentar

                                • Serbern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 5496

                                  Kommentar

                                  • FUGlinho
                                    KFL styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 2454

                                    Besiktas fansen prøver å komme seg inn på den delen av tribunen som er til hjemmepublikum under søndagens derby borte mot Fenerbahce.

                                    Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.
                                    Kim
                                    Styremedlem KFL

                                    Kommentar

                                    • Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

                                      Klanen, vif og politiet om felles kjøreregler på vif sine arrangementer: http://bæsjeklanen.no/var/storage/or...19ca44f621.pdf
                                      Last edited by Skinke; 10.02.2012, 13:03.

                                      Kommentar

                                      • Hexaphim
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 2749

                                        Hva med å lime inn innholdet her for å minimere antall klikk til det suspekte nettstedet?
                                        "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                                        Kommentar

                                        • Tony
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4737

                                          Opprinnelig skrevet av Hexaphim
                                          Hva med å lime inn innholdet her for å minimere antall klikk til det suspekte nettstedet?
                                          Gadd ikke!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎