Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    København derbyet neste søndag i Brøndby blir uten FCK fans tilstede. Politiet har satt kampen til å starte kl. 13.30, i tillegg må alle FCK'ere som skal på kampen ta buss til og fra Brøndby fra Parken. Gjør du ikke det, kommer du ikke inn på stadion.

    Urban Crew og FCK Fan Club har begge gått ut med en boikott, og FCKFC setter heller ikke opp busser i den forbindelse. Istedet skal Urban Crew og FCKFC sammen lage et eget opplegg denne dagen

    Fra http://www.s12.dk:


    Info om boykot

    Som I alle ved, har Vestegnens Politi dikteret nogle nye groteske tiltag for vores derby. Kampen skal spilles kl. 13.30 og vi skal fragtes i busser fra Parken til Brøndby Stadion, som var vi kriminelle i en fangetransport. Disse vilkår er fuldstændig uacceptable for både fans, spillere og klubberne. Specielt denne type transport, er en grov kriminalisering af alle FCK fans. Vi har gentagne gange set, hvordan Københavns Politi kan håndtere store mængder af fodboldfans, uden at skulle foretage så grove frihedsindskrænkelser, som Vestegnens Politi føler sig nødsaget til, og viser dermed endnu engang, at deres uduelige ledelse ikke egner sig til disse fodboldopgør.

    Derfor har Urban Crew valgt at boykotte kampen. Vi bliver nødt til at sige fra, overfor disse urimelige restriktione, som på ingen måde er almindelige borgere værdige. Vi håber at disse tiltag forbliver en engangsforstilling, og vi vil endnu engang gå dialogens vej med Vestegnens Politi, så vi kan komme tilbage til de forhold et derby bør afvikles under. Nemlig med frihed til march, sang og larm i gaderne omkring et fodboldstadion.

    Mere info omkring weekenden op til følger. Vi lover en festlig derbyweekend, der dog desværre bliver uden stadionoplevelsen denne gang

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      Menigheden vurderer å legge ned: http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article214940.ece

      T
      ja. Merker vel ikke rare forskjellen.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        Menigheden vurderer å legge ned: http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article214940.ece

        T
        ja. Merker vel ikke rare forskjellen.
        Alltid lett å skylde på ultraskulturen som Starts sikkerhetsansvarlig gjør her. Det han ikke skjønner er at uten dem så hadde vært dødt som bare det i hele år.

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          Opprinnelig skrevet av Tony
          Alltid lett å skylde på ultraskulturen som Starts sikkerhetsansvarlig gjør her. Det han ikke skjønner er at uten dem så hadde vært dødt som bare det i hele år.
          legger han skylda på dem? For meg så virker det som om han gir ultras kred for at det i det hele tatt er noe liv på tribunen. Noe jeg leser feil eller ikke har fått med meg?
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            Opprinnelig skrevet av xeR
            legger han skylda på dem? For meg så virker det som om han gir ultras kred for at det i det hele tatt er noe liv på tribunen. Noe jeg leser feil eller ikke har fått med meg?
            Ikke vær så saklig da. Det ødelegger jo for offerbildet man prøver å skape av de stakkars ultrasene....
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • KFL109
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1958

              Journalistens spørsmål: – Sikkerhetsansvarlig på Sør Arena, Per Arnfinn Pedersen, sier det har vært mye bråk i Menigheden i år, mye på grunn av Ultras. Hva sier du til det?

              Menighedens talsmanns svar:
              – Vi har et samarbeid med den utbrytergruppen, og hvis de ikke hadde vært på feltet vårt, hadde det vært dødt, sier Roland.
              Vidar Evje

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                Opprinnelig skrevet av KFL109
                Journalistens spørsmål: – Sikkerhetsansvarlig på Sør Arena, Per Arnfinn Pedersen, sier det har vært mye bråk i Menigheden i år, mye på grunn av Ultras. Hva sier du til det? Menighedens talsmanns svar:– Vi har et samarbeid med den utbrytergruppen, og hvis de ikke hadde vært på feltet vårt, hadde det vært dødt, sier Roland.
                Ja, se der. Leste saken litt for fort.
                My bad!
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • Mannschaft Rösler
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Nov 2003
                  • 247

                  Opprinnelig skrevet av KFL109
                  Menighedens talsmanns svar:
                  – Vi har et samarbeid med den utbrytergruppen, og hvis de ikke hadde vært på feltet vårt, hadde det vært dødt, sier Roland.
                  Hvor er "Feiten"?
                  -Roland Matthes

                  Kommentar

                  • holmiz
                    The kjøkken-kanariz
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6064

                    Stabæk-supporterne hetser styreleder:
                    Hets_924563i.jpg
                    - GIDDER IKKE KOMMENTERE DET: Styreleder Diderik Schnitler ble sammenlignet med en av historiens verste diktatorer på Stabæk-fansens banner med påskriften «SADDAM, BIN LADEN, GADDAFI og scHnITLER». Foto: TV 2/

                    Resten av saken:

                    Hilsen Anders

                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                    Kommentar

                    • Rune
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2008
                      • 1229

                      Opprinnelig skrevet av holmiz
                      Stabæk-supporterne hetser styreleder:
                      [ATTACH=CONFIG]1844[/ATTACH]
                      - GIDDER IKKE KOMMENTERE DET: Styreleder Diderik Schnitler ble sammenlignet med en av historiens verste diktatorer på Stabæk-fansens banner med påskriften «SADDAM, BIN LADEN, GADDAFI og scHnITLER». Foto: TV 2/

                      Resten av saken:

                      http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...r-3641238.html
                      Saddam, check
                      Bin Laden, check
                      Gaddafi, check
                      scHnITLER, ...

                      Herregud, man får tydeligvis de supporterne man fortjener.
                      "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                      Kommentar

                      • Loddet
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2004
                        • 325

                        Opprinnelig skrevet av Rune
                        Saddam, check
                        Bin Laden, check
                        Gaddafi, check
                        scHnITLER, ...

                        Herregud, man får tydeligvis de supporterne man fortjener.
                        Er vel ikke første supporterklubb i Norge som sammenligner noen med Hitler. Kan godt diskuteres om dette er over streken eller ikke, men om du syns det er så ille, vil jeg bare minne om et postkort som på 90-tallet fikk en litt annen vri etter at en viss supporterklubb fra Lillestrøm skulle få ut sitt sinne mot en mobiltelefonselger som ville flytte til Trondheim

                        Kommentar

                        • Rune
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2008
                          • 1229

                          Opprinnelig skrevet av Loddet
                          Er vel ikke første supporterklubb i Norge som sammenligner noen med Hitler. Kan godt diskuteres om dette er over streken eller ikke, men om du syns det er så ille, vil jeg bare minne om et postkort som på 90-tallet fikk en litt annen vri etter at en viss supporterklubb fra Lillestrøm skulle få ut sitt sinne mot en mobiltelefonselger som ville flytte til Trondheim
                          Jeg tolker det som at SS godt kunne tenke seg at Schnitler fikk samme skjebne som Saddam Hussein, Osama Bin Laden, og Gaddafi.

                          Det er ikke kult.

                          For ordens skyld, jeg synes ikke at det postkortet er en viss supporterklubbs stolteste øyeblikk heller.
                          Last edited by Rune; 21.11.2011, 12:25.
                          "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                          Kommentar

                          • Loddet
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2004
                            • 325

                            Opprinnelig skrevet av Rune
                            Jeg tolker det som at SS godt kunne tenke seg at Schnitler fikk samme skjebne som Saddam Hussein, Osama Bin Laden, og Gaddafi.

                            Det er ikke kult.

                            For ordens skyld, jeg synes ikke at det postkortet er en viss supporterklubbs stolteste øyeblikk heller.
                            Må innrømme at jeg ikke tenkte det på den måten, men når jeg ser på det nå er det nok det som er ment. Da er jeg enig i at det er over streken.

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              Bedre banner(e):

                              David Toska: Check
                              Torgeir Stensrud: Check
                              Jim Wolden: Check
                              Schnitler....
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • Rune
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2008
                                • 1229

                                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                Bedre banner(e):

                                David Toska: Check
                                Torgeir Stensrud: Check
                                Jim Wolden: Check
                                Schnitler....
                                Eller:
                                Erik Loe: Check
                                Inge Andre Olsen: Check
                                Ingebrigt Steen Jensen: Check
                                Einar Schultz: Check
                                VIF: Check
                                Schnitler: ...
                                "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  Opprinnelig skrevet av Rune
                                  Eller:
                                  Erik Loe: Check
                                  Inge Andre Olsen: Check
                                  Ingebrigt Steen Jensen: Check
                                  Einar Schultz: Check
                                  VIF: Check
                                  Schnitler: ...
                                  Det blir​ en bra banner. Desverre er det ikke "check" enda.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

                                    Opprinnelig skrevet av holmiz
                                    Stabæk-supporterne hetser styreleder:[ATTACH=CONFIG]1844[/ATTACH]- GIDDER IKKE KOMMENTERE DET: Styreleder Diderik Schnitler ble sammenlignet med en av historiens verste diktatorer på Stabæk-fansens banner med påskriften «SADDAM, BIN LADEN, GADDAFI og scHnITLER». Foto: TV 2/ Resten av saken:http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...r-3641238.html
                                    Stabæks fåtallige tilhengere viser seg igjen som temmelig infantile. Denne teksten er, i likhet med nazisthetsinga av Rösler, såpass over streken at det burde vanke betydelige bøter. Tviler på at NFF evner å gjøre det riktige denne gangen heller. Synd for fotballen, men snart er vi uansett kvitt snørrunga fra Bærum. Good riddance.
                                    LSK Norges beste lag

                                    Kommentar

                                    • FUGlinho
                                      KFL styremedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 2454

                                      Opprinnelig skrevet av Loddet
                                      Må innrømme at jeg ikke tenkte det på den måten, men når jeg ser på det nå er det nok det som er ment. Da er jeg enig i at det er over streken.
                                      Kan uten problemer tolkes som en drapstrussel.... Og iflg NRK er politiet koblet inn i saken.
                                      Kim
                                      Styremedlem KFL

                                      Kommentar

                                      • *46*

                                        Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                        Kan uten problemer tolkes som en drapstrussel.... Og iflg NRK er politiet koblet inn i saken.
                                        Straks blir Inge André Olsen og Stabæk betraktet som gjengangere og kjenninger av politiet....

                                        Kommentar

                                        • Petter Ø
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3008

                                          Rimelig ukulturellt å dytte folk foran toget


                                          Supporter mistet armen i fotballbråk

                                          19-årig Nürnberg-fan etter helgas avlysning i Köln.

                                          22.11.2011, kl. 08:07

                                          (Dagbladet): Tysk fotball er fortsatt rystet etter dommer Babak Rafatis selvmordsforsøk i helga, men en ny trist historie har nådd mediene etter avlysningen av kampen mellom Köln og Mainz.

                                          En 19-årig Nürnberg-supporter mistet armen etter et sammenstøt med rivaliserende fans fra nettopp Mainz, skriver dansk TV 2.

                                          Rundt 30 personer var innblandet i bråket på togstasjonen i Köln, der Nürnberg-supporterne var på vei hjem fra sitt møte med Schalke, mens Mainz-fansen altså hadde forlatt den avlyste Köln-kampen.

                                          19-åringen skal i slagsmålet ha blitt dyttet ut på togsporet foran et høyhastighetstog, og til tross for operasjon sto ikke armen hans til å redde.

                                          - Vi kjenner fortsatt ikke de presise omstendighetene, og kan og vil ikke kommentere saken så lenge politiet fortsatt etterforsker den, sier Nürnberg-direktør Martin Bader, men legger til at Bundesliga-klubben mottok nyheten med stor sorg.

                                          Ifølge tyske Kicker har politiet arrestert en 21-åring, men vedkommende er foreløpig ikke siktet for å ha dyttet 19-åringen foran toget.

                                          Dommeren Babak Rafati (41) ble forøvrig utskrevet fra sykehuset i går.

                                          Oppgjøret mellom Köln og Mainz ble utsatt etter den tragiske hendelsen. Rafati ble trolig reddet etter rask inngripen fra sine meddommere.
                                          Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                          Kommentar

                                          Working...