Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
    Var det ikke i cupkampen mot godset på nedre eiker at hele gjerdet røyk for en del år tilbake?
    Stemmer gjerdet og reklameskilta blei knust i et masivt ras og det er utrolig at ingen blei skada...Fy faen for et kaos hehe men morro var det..

    Kommentar

    • Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

      Opprinnelig skrevet av Felt C
      Var ikke så festlig at ei brakk beinet,men raset var så massivt at to bølgebrytere røyk.Den ene dro med seg betongtrinnet og noen falt nedi.
      Det var et sykt,sykt ras.
      Var ikke dette på Marienlyst? Når vi stod på langsiden?

      Edit: Nedre Eiker var det ja

      Kommentar

      • Felt C
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2004
        • 776

        Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
        Var det ikke i cupkampen mot godset på nedre eiker at hele gjerdet røyk for en del år tilbake?
        Jepp,litt som Brann i Sogndal rundt samme tid.Men de gjerdene var av papp og tribunene lave.Gamle ståtribunen var var som bygget for ras,
        Relativt stor og små betongtrinn ala de gamle engelske.En rasentusiasts drømmetribune.Var orgasmisk på storkamper når man sto tett i tett og ikke trengte å løpe i raset.Men bare ble dratt nedover av den jublende mengden.

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
          Du var tydeligvis ikke på Gjemselund eller Nedre Eiker på 90 tallert? Da snakker vi gode minneverdige ras.
          Tror fortsatt jeg har fotavtrykk i bakhodet etter at gjerdet foran oss bøyde seg og raset ble til en mølje på Nedre Eiker.

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            Opprinnelig skrevet av veiron
            Tror fortsatt jeg har fotavtrykk i bakhodet etter at gjerdet foran oss bøyde seg og raset ble til en mølje på Nedre Eiker.
            Det forklarer en hel del
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • veiron
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6267

              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Det forklarer en hel del
              If you need quick access to an ironicly-placed rimshot sound to mock your friends, or a genuinely-placed rimshot to put your great joke over the top, you've come to the right place.

              Kommentar

              • Vestfold Kanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Oct 2004
                • 4583

                Dokumentar om siste købenderby:

                Krimi 5 d. 3/11 - 2011 om hooligans og ballade ved Brøndby IF - FCK d 24/9
                LOUD
                PROUD
                ULTRA

                Kommentar

                • Boing
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2005
                  • 711

                  Håper virkelig ikke att det er noen fra KFL eller UFC som synes dette voldsbruket til disse "supporterne" er kult og god supporterkultur. Makan til idioter, dem har overhodet ingenting med fotball å gjøre, bare 100% faenskap.

                  Kommentar

                  • Petter Ø
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3008

                    "Politiet er for voldelige"
                    Seriøst? Skal de bare stå å se på da?
                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                    Kommentar

                    • UltraFo
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2007
                      • 800

                      Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                      "Politiet er for voldelige"
                      Seriøst? Skal de bare stå å se på da?
                      Det han mener er jo at politiets voldelige og "hissige" holding ikke akkurat hjelper til men heller oppildner de som er ute etter å lage bråk. Det er jo bevist 100 ganger at dialog og rolig fremgang er det som funker klart best. Ikke slå og storme imot med pepperspray.

                      Noen ganger må de jo såklart det vis det tar av. Men de mener det ofte er politiet som gjør at det tar av fordi politet opptrer hissig og nesten voldelig når de trekker batong for minste lille ting.

                      Litt sånn som pepperspray på Felt A på grunn av Halloween maske er en smule unødvendig. Alt var løst med dialog tidligere i kampen, og maska borte. Men de valge alikavell å gå inn og det skaper unødvendig støy. Har flere eksempler jeg kan dra opp hvor dialog og rolig fremgang har gjort at bråk i kamper har blitt unngått.
                      UFC ~ Gulsvarte Brødre

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9413

                        http://mobil.tv2.no/sport/fotball/ti...n-3629123.html -"Vi er ikke medgangssupportere".Jo, det er dere.

                        Kommentar

                        • Petter Ø
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3008

                          Opprinnelig skrevet av UltraFo
                          Det han mener er jo at politiets voldelige og "hissige" holding ikke akkurat hjelper til men heller oppildner de som er ute etter å lage bråk. Det er jo bevist 100 ganger at dialog og rolig fremgang er det som funker klart best. Ikke slå og storme imot med pepperspray.

                          Noen ganger må de jo såklart det vis det tar av. Men de mener det ofte er politiet som gjør at det tar av fordi politet opptrer hissig og nesten voldelig når de trekker batong for minste lille ting.

                          Litt sånn som pepperspray på Felt A på grunn av Halloween maske er en smule unødvendig. Alt var løst med dialog tidligere i kampen, og maska borte. Men de valge alikavell å gå inn og det skaper unødvendig støy. Har flere eksempler jeg kan dra opp hvor dialog og rolig fremgang har gjort at bråk i kamper har blitt unngått.
                          Enig, men de forsøkte så godt de kunne å bruke dialog. Og det tok av
                          Petter Ø - Kreativ Kanaris
                          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                          Kommentar

                          • Boing
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2005
                            • 711

                            Opprinnelig skrevet av UltraFo
                            Det han mener er jo at politiets voldelige og "hissige" holding ikke akkurat hjelper til men heller oppildner de som er ute etter å lage bråk. Det er jo bevist 100 ganger at dialog og rolig fremgang er det som funker klart best. Ikke slå og storme imot med pepperspray.

                            Noen ganger må de jo såklart det vis det tar av. Men de mener det ofte er politiet som gjør at det tar av fordi politet opptrer hissig og nesten voldelig når de trekker batong for minste lille ting.

                            Litt sånn som pepperspray på Felt A på grunn av Halloween maske er en smule unødvendig. Alt var løst med dialog tidligere i kampen, og maska borte. Men de valge alikavell å gå inn og det skaper unødvendig støy. Har flere eksempler jeg kan dra opp hvor dialog og rolig fremgang har gjort at bråk i kamper har blitt unngått.
                            Tror du virkelig ikke att onkel politi har forsøkt dialog tidligere med disse idiotene??? Det er en grunn til att dem har valgt å slå hard ned på dette, da det virker som om det er det eneste som kunne hindre disse bråkmakerne å brake sammen.

                            På en annen side så skulle man egentlig ha latt dem slå hverandre i hjel, og ambulanse og hjelp på sykehuset skulle også ha vært utelukket, da dem selv har bedt og ønsket bråk og juling. Og kommer dem med en anmeldelse så skulle den bare ha blitt lagt rett i avslått. Og skulle dem bli arbeidsuføre etter å fått juling da man deltar så skulle uføretrygd vært nektet. La dem slå hverandre i hjel så lenge dem ønsker det selv.

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                              "Politiet er for voldelige"
                              Seriøst? Skal de bare stå å se på da?
                              Er man med på leken, må man tåle streken.

                              Lættis å se dem sutrer over at politiets vold, problemet er at politiet er for lite voldelige....
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3177

                                Jeg har sett krigen på nært hold i England. Det får det vi har sett her hjemme (og her fra Danmark) til å se ut som guttestreker. Skal vi beholde gleden over fotballen, skal vi kunne ta med ungene på kamp i fortsettelsen, MÅ vi ikke gå i samfunnets standardfelle: Å absolutt skulle forstå drittsekkene. Skal vi fjerne avskummet fra sporten vi elsker over alt er det kun en ting som gjelder: ABSOLUTT NULLTOLERANSE.

                                Kommentar

                                • Funchaloe
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2011
                                  • 511

                                  Eksklusiv video viser masseslagsmål mellom casuals natta før cupfinalen mellom Ålesund og Brann.


                                  Casual-oppgjør i Oslo før cupfinalen. Forbanna idioter.
                                  Maggie Thatcher virker som en koselig dame når man ser idioter holde på sånn.
                                  Custodes
                                  Contra o futebol moderno!

                                  Kommentar

                                  • Rosapanter
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Jan 2007
                                    • 40

                                    Det er vel heller at de forhindrer at reklame gjerde ikke skal rammle ned, men under kampen er gjerde og bort til tribune sikkerhetsone og der er det ikke lov og oppholde seg, vaktene er nok like klare for og hoppe og danse ved mål som dere, men de har sakt ja til og passe opp egne suportere,
                                    Opprinnelig skrevet av Tony
                                    Ukultur at vaktene foran feltet jobber med å forhindre at publikum kan løpe ned til gjerdet for å juble med spillere på scoringer. Jeg hadde forstått det hadde man hoppa over gjerdet, men det gjør man aldri.

                                    Kommentar

                                    • UltraFo
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2007
                                      • 800

                                      Jeg forsvarer ingenting, jeg bare forklarer hvorfor han danske eksperten mener at politi gjør feil. Ettersom han studerer og er ekspert i hooligansisme antar jeg at han vet LITT hva han snakker om. Han følger det danske miljøet litt bedre enn oss, vis han mener at politiets overreageringer fører til mye bråk i Danmark kan det jo hende at det stemmer? Jeg vet ikke. jeg er ikke på kamper der.

                                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                                      Å absolutt skulle forstå drittsekkene. Skal vi fjerne avskummet fra sporten vi elsker over alt er det kun en ting som gjelder: ABSOLUTT NULLTOLERANSE.
                                      Ja du mener det hjalp og at det ikke er problemer i England fortsatt...?

                                      Westham - Millwall 2009
                                      Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.


                                      Chealsea - Genk 2010 eller 2011
                                      Twee uur voor de aanvang Genk-Chelsea, de Limburgse politie even onderbemand en in paniek. Voor de ongeduldigaards onder jullie, het heftigste staat op het e...


                                      Kan laste opp mange mange til fra england forstatt, det skjer ting der hver eneste helg med nesten hvert eneste lag. Det bare står ikke så mye om det i media lenger. Det virker nesten umulig å bli kvitt dette på en bra måte. Man har prøvd nulltoleranse, fengsel, man har vell igrunn prøvd det aller mest men det virker ikke som så mye fungerer. Men folk forsker jo på dette på proffessor nivå så det kommer vell en gluping med noen forslag etterhvert. Vi i Norge slipper unna med mye hvertfall, her har klubbene god dialog med fansen og det er lite bråk rundt fotballen generelt. Hvis man tenker antall episoder opp mot antall kamper iløpet av en sesong. I Danmark, Sverige, England og omtrent alle andre steder er det episoder hver runde med mange lag involvert. Så vi får håpe at det det aldri blir sånn i Norge.
                                      UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                      Kommentar

                                      • Vestfold Kanaris
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Oct 2004
                                        • 4583

                                        Politiets uduelighed forringer Superligaen

                                        Vestegnens politi har besluttet at rykke derbyet mellem Brøndby og FCK frem til klokken 1330 - OG bestemt, at FCK’s fans kun må komme derud, hvis de tager med specialbusser fra Parken. Trist beslutning - og til dels politiets egen skyld, det er endt, hvor det er, mener ekstrabladet.dk’s fankommentator.

                                        LOUD
                                        PROUD
                                        ULTRA

                                        Kommentar

                                        • Emil B
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2006
                                          • 5921

                                          120 års historie over i Newcastle

                                          Fra og med torsdag vil ikke lenger St. James' Park være en del av navnet på stadion til Newcastle United.


                                          Fra og med torsdag vil ikke lenger St. James' Park være en del av navnet på stadion til Newcastle United.


                                          Trist.
                                          Last edited by iL; 10.11.2011, 16:01. Begrunnelse: la på ingress

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎