Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kristiansen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2007
    • 1332

    Tviler ikke på at dere har gjort meget mye for klubben og fint er det. I Lillestrøm skal det så klart være åpenhet for forskjellige meninger. Men det som blir skrivd her har ikke noe positivt for seg. Anbefaler folk å møte opp på tribunemøter, KFL-møter, LSK-møter hvis de har sterke meninger å stå for de der. Om det viser seg at KFL syns situasjonen i dag er ille så blir det sikkert konsekvenser, men som sagt, dette var mange i kjernen i KFL med på.(som de også har vært det siste halvåret).

    Kommentar

    • Kristiansen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2007
      • 1332

      Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Jeg var også med i starten og er forbanna over at enkelte ødelegger klubben min.
      Kan du si meg hva i klubben som blir ødelagt, sykkel? Som sagt, ingen bøter til klubben. Å stort sett hver runde er det pyroteknikk fra diverse klubber i Norge, Lillestrøm er ikke alene på det område, så det med dårlig medieomtale kjøper jeg ikke, for det gjelder alle klubber. Senest slåssingen mellom brann og vif. Litt dobbelt moralsk at tv2 reklamerer med pyroteknikk i promoene sine, mens de kan skrive negativt i en artikkel på nettet.

      Ps. Jeg var ikke tr.heim i dag selv og har ikke noe med pyroen å gjøre. Bare lei den samme sutringa man ser gang på gang her. Men som man aldri hører på stadion.

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        Tror du denne forsiden på http://www.rb.no/ er posetiv eller negativ for klubben jeg bare spørr???

        Kommentar

        • Simeone
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2008
          • 761

          Er noen sjeler her inne med svært bastante meninger som ikke klarer å debattere på en saklig måte.

          Alle som liker pyro er pubertale, idioter og ødelegger klubben for alle andre.

          Virker som enkelte har en oppfatning om at jo eldre man er, og jo tidligere man var med på borteturer, jo høyere er man opp på rangstigen blant supportere.

          Vil man ha et levende og dynamisk supportermiljø så man møte opp tribunemøter som KFL har. Ikke sitte hjemme foran pcen og slenge ut trusseler om utmelding og brenning av sesongkort.
          Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
          para gritarle a la FIFA:
          ¡Que ellos son el gran ladrón!

          Kommentar

          • Kristiansen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2007
            • 1332

            Litt positivt:

            Ruben Gabrielsen@galu1003 53 min
            Vet ikke helt hva jeg skal si om kampen, men jeg vil takke kanarifansen for fantastisk oppmøte!! Dere er de beste!!

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2530

              Opprinnelig skrevet av Kristiansen
              Kan du si meg hva i klubben som blir ødelagt, sykkel? Som sagt, ingen bøter til klubben.
              Renome. Forhold til sponsorer. Negative oppslag i media bedrer ikke klubbens situasjon økonomisk. Holder du med LSK, er man jo rene gangsteren om man snakker med noen andre enn de som holder med klubben.

              Er det så vanskelig å forstå at slike negative oppslag trekker ned markedsverdien til Sportsklubben? Eller er man kun i sin egen boble hvor pyro er fett?

              Enkelt og greit: hvis styret i KFL støtter slike ulovligheter som i dag eller enkeltmedlemmer i styret deltok, tviler jeg på om jeg ser verdien av å støtte KFL ved medlemskap. Greit å jobbe aktivt for lovlig og tilrettelagt pyro, men å delta og støtte slike episoder som i dag er ikke en forening jeg ønsker å forbinde meg ved.
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                Opprinnelig skrevet av Simeone
                Er noen sjeler her inne med svært bastante meninger som ikke klarer å debattere på en saklig måte.

                Alle som liker pyro er pubertale, idioter og ødelegger klubben for alle andre.

                Virker som enkelte har en oppfatning om at jo eldre man er, og jo tidligere man var med på borteturer, jo høyere er man opp på rangstigen blant supportere.

                Vil man ha et levende og dynamisk supportermiljø så man møte opp tribunemøter som KFL har. Ikke sitte hjemme foran pcen og slenge ut trusseler om utmelding og brenning av sesongkort.
                så det du sier er at på kfl sine tribunemøter blir det avtalt å blusse på kamper, men jeg gir opp for dere har rett som vanlig...Neste kamp skal jeg faktisk gjøre noe som jeg ikke har gjort på 25år ..Jeg velger meg en ny plass på tibunen for på kfl feltet er det ikke plass for oss gamle lenger...

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  Opprinnelig skrevet av børge
                  renome. Forhold til sponsorer. Negative oppslag i media bedrer ikke klubbens situasjon økonomisk. Holder du med lsk, er man jo rene gangsteren om man snakker med noen andre enn de som holder med klubben.

                  Er det så vanskelig å forstå at slike negative oppslag trekker ned markedsverdien til sportsklubben? Eller er man kun i sin egen boble hvor pyro er fett?

                  Enkelt og greit: Hvis styret i kfl støtter slike ulovligheter som i dag eller enkeltmedlemmer i styret deltok, tviler jeg på om jeg ser verdien av å støtte kfl ved medlemskap. Greit å jobbe aktivt for lovlig og tilrettelagt pyro, men å delta og støtte slike episoder som i dag er ikke en forening jeg ønsker å forbinde meg ved.
                  amen.

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2530

                    Opprinnelig skrevet av Simeone
                    Vil man ha et levende og dynamisk supportermiljø så man møte opp tribunemøter som KFL har. Ikke sitte hjemme foran pcen og slenge ut trusseler om utmelding og brenning av sesongkort.
                    Må man møte opp på tribunmøte for å si at man ikke respekter at enkelte setter seg over hva gjeldende reglement/lover sier? Det høres for meg merkelig ut. Ingen er hevet over gjeldene lover.

                    Gjør det i stede på lovlig vis, men slike hendelser som i dag stikker kjepper i hjulene for slikt.
                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • Kristiansen
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2007
                      • 1332

                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      Må man møte opp på tribunmøte for å si at man ikke respekter at enkelte setter seg over hva gjeldende reglement/lover sier?
                      Nei. Men man må møte opp på slike møter dersom man vil ha innflytelse på hvordan tribunekulturen til Lillestrøm skal være, og hvordan man stiller seg til ting som pyroteknikk.

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2530

                        Opprinnelig skrevet av Kristiansen
                        Nei. Men man må møte opp på slike møter dersom man vil ha innflytelse på hvordan tribunekulturen til Lillestrøm skal være, og hvordan man stiller seg til ting som pyroteknikk.
                        Som sportsklubbens supporterklubb, går jeg ut i fra at det jobbes å holde seg på rett side av loven. Å jobbe for lovlig blussing er helt ok. Å bidra til ulovlig blussing tar jeg som en selvfølge at kfl ikke bidrar til - det behøver man ikke komme på noe møte for at styret skal forstå og handle deretter.
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          Opprinnelig skrevet av Kristiansen
                          Kan du si meg hva i klubben som blir ødelagt, sykkel? Som sagt, ingen bøter til klubben. Å stort sett hver runde er det pyroteknikk fra diverse klubber i Norge, Lillestrøm er ikke alene på det område, så det med dårlig medieomtale kjøper jeg ikke, for det gjelder alle klubber. Senest slåssingen mellom brann og vif. Litt dobbelt moralsk at tv2 reklamerer med pyroteknikk i promoene sine, mens de kan skrive negativt i en artikkel på nettet.
                          I dag er det vel to klubber i Tippeligaen som mangler hovedsponsor, LSK og Vålerenga. Felles for begge disse klubbene er dårlige sportslige prestasjoner over tid, men også de to klubbene i Norge med desidert mest negativ medieomtale de siste 5 årene. Hadde det bare vært prestasjoner som spilte inn for sponsorene, hadde ikke klubber som Sandnes Ulf, Start, Sarpsborg eller Bodø Glimt hatt særlig mye å slå i bordet med. Det er nok liten tvil om at alle de negative oppslagene rundt klubben har bidratt til at ingen ønsker sitt navn på LSK-drakta i 2014.

                          Som sponsor ønsker man å fronte eget selskap gjennom en klubb med gode verdier som er eksponert og begeistrende i media. Etter en årrekke hvor LSKs sportslige resultater har blitt overskygget i media av ustyrlige supportere som fyrer røykbomber inne på puber, angriper journalister, sloss i byen, sloss ved stadion, sloss på bortgjemte fotballbaner, blusser på kamp, knuser stoler på bortebane og bedriver hærverk på lokale bensinstasjoner, er det forståelig at mange ikke lenger ønsker å assosiere seg med LSK-produktet. Faktum er at disse handlingene over tid har ført til at LSK som sponsorobjekt er langt mindre attraktivt og totalen kan ha kostet klubben millioner i sponsorinntekter, ikke skarve 150.000 i blusse-bøter.

                          At andre klubber også velger å blusse er ingen unnskyldning for at man kan gjøre det selv. Misforstå meg rett, jeg synes blussing på kamp er kult. Likevel innser jeg at totalsummen at enkelte supporteres handlinger er svært negative for klubben. Denne gang viste det seg også at noen som åpenbart ikke burde håndtert blussene hadde fått tildelt ansvaret, og da kan man ikke lenger stole på at kompetente folk sørger for at ingen blir skadet. Det er på tide at man får opp øya og forstår konsekvensene, men dessverre har jeg begrensede forventninger til at de som gjør dette noen gang kommer til å innse at deres handlinger er skadelige for klubben.

                          Opprinnelig skrevet av Simeone
                          Er noen sjeler her inne med svært bastante meninger som ikke klarer å debattere på en saklig måte.

                          Alle som liker pyro er pubertale, idioter og ødelegger klubben for alle andre.

                          Virker som enkelte har en oppfatning om at jo eldre man er, og jo tidligere man var med på borteturer, jo høyere er man opp på rangstigen blant supportere.
                          Denne debatten er vel ganske toveis. De "unge" har en annen oppfatning av hva "kult" tribuneliv er enn den eldre garde. Det er vel ikke slik at hverken den ene eller andre av oss er viktigere eller har mer stemmerett, men det er vel så mange av blusserne som tar seg friheter på andres bekostning. Glem ikke at handlinger i Kanari-Fansens seksjoner assosieres med alle som holder med LSK, og at blussing faktisk er ulovlig. Når man hører om masseslagsmål i Trondheim sentrum i forkant av kampen, for så å oppleve at 3 personer blir skadet og et bluss havner på banen i løpet av kampen, skjønner man at det har vært enkelte personer på tur som ikke burde vært det.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          • general
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2004
                            • 1150

                            det er ukultur å la tribunelivet styres av medienes vinkling og hva sponsorene mener. At folk her inne sluker medienes fremstilling til enhver tid sier sitt om hvor lite de er på kamper.
                            Seriegull 2016!!!

                            Kommentar

                            • Emil
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 306

                              I utgangspunktet: Bluss skaper bedre tribuneliv, er kult å se på, brukes stadig av mediene som reklame for tippeligaen. Annet som er veldig positivt, og da spesielt for oss, er at de som blusser selv betaler bota. Det siste punktet er veldig viktig at blir formulert tydelig både fra klubben og supporterene, like viktig for begge parter.
                              LSK har vel aldri vært Lyn eller Stabæk? Har vi noen gang vært en klubb for folk med silkehansker? Mitt LSK har alltid vært tøffere enn de andre klubbene, på tribunen og på banen. At det smeller litt rundt klubben har det alltid gjort, både fra klubbens ledelse og fra supportere, historisk sett. At det blusses og skapes stemning, at det er supportere som reiser Norge rundt for å heie frem laget vårt, som er engasjerte og bryr seg om klubben er også utelukkende positivt i mine øyne.
                              Det at vi har så stort engasjement rundt klubben, er hovedårsaken til at min bedrift gikk inn i (VIER)LSK for første gang i år. Så lenge de som selv blusser står for konsekvensene, og klubben ikke blir skadelidende, så tror jeg ikke LSK tar noen særlig skade av at det smeller litt rundt oss. At det blir personskader er selvfølgelig trist, men jeg leser i avisene nå at den som ble kjørt til sykehus hadde hatt med seg 40 bluss inn på stadion. Altså, de tar selv konsekvensene for det. Blir det personskader på andre personer eller andres eiendom, eller klubben blir skadelidende i for av f.eks. poengtrekk, eller andre sanksjoner snur min mening riktignok ganske raskt.

                              Kommentar

                              • Fugl1120
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3528

                                Opprinnelig skrevet av general
                                det er ukultur å la tribunelivet styres av medienes vinkling og hva sponsorene mener. At folk her inne sluker medienes fremstilling til enhver tid sier sitt om hvor lite de er på kamper.
                                Skal man ha en klubb å støtte i det hele tatt, er man avhengig av økonomisk støtte utenfra for å overleve. LSK er i en økonomisk krise og man er derfor nå enda mer avhengig av omdømme og hjelp fra eksterne. Da betyr det lite hva enkelte måtte mene om medienes vinkling. Jeg vil uansett si at det er mer ukultur og gjentatte ganger bryte loven ved bruk av vold, hærværk og lignende og bruke fotballen som unnskyldning for eget idioti.
                                Lauken er vår venn!

                                Kommentar

                                • UltraFo
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2007
                                  • 800

                                  Pyro debatten er ganske fasinerende når man har vært med på den noen ganger. Hadde vi vunnet matchen i dag hadde det typ vært 3 innlegg her inne istedet. Dette er ikke første gangen det blir kjørt show og ikke siste. De som velger å fyre betaler også bota. Så LSK lider ikke sånn sett. De som ble skada, skada seg selv. Han som ble arrestert ble kasta ut av UFC for å ha kasta på banen. Når det gjelder bråk i byen så kan alle som var på turen fortelle at Kjernen med UN i spisses kom til puben hvor LSK var. Nå får man en vinkling i media men saker har alltid flere sider. Det er nok ikke umulig at det kan komme flere storyer som retter opp synet. Folk burde ha lært innen nå å puste rolig ut først også få alle fakta
                                  UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                  Kommentar

                                  • FUGlinho
                                    KFL styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 2454

                                    Opprinnelig skrevet av Boing
                                    Og det har vært alvorlige personskader på de 50 andre ulovlige pyroshow??
                                    – Heldigvis er ingen alvorlig skadet, konstaterer Metlid (operasjonsleder i Sør-Trøndelag politidistrikt)
                                    Kim
                                    Styremedlem KFL

                                    Kommentar

                                    • Jørn
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2006
                                      • 659

                                      Hvis man skal snakke om hva som skader LSK sitt omdømme bør man også nevne fyll.

                                      Greit nok at man er nogenlunde voksne mennesker med ansvar for seg selv, men om man reiser til Trondheim for å ligge midt på torvet og spy bør man kanskje gå i seg selv. Er rimelig lei drita fulle folk som synger/skriker som faen fra bussen kjører fra Lillestrøm og helt fram til kampstart, for så å "sove ut rusen" ved å ikke bidra til stemninga. En god del ser ut som om de ikke engang vet hvor de er. I dag var vi ca 200 på feltet, høyeste antallet på ganske lenge, men leverer rævva stemning utifra mitt ståsted. Mye grunnet overdrevent mye fyll.

                                      Jeg bestemmer ikke over andre, men noen bør kanskje vurdere å avslutte russetida. Spesielt om den er 30 år på overtid.
                                      Trommer er for bønder

                                      Kommentar

                                      • Uwes disippel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6039

                                        Opprinnelig skrevet av Simeone
                                        Virker som enkelte har en oppfatning om at jo eldre man er, og jo tidligere man var med på borteturer, jo høyere er man opp på rangstigen blant supportere.
                                        Om det var meg du siktet til ang alder, så var det ikke slik ment. Det var ment som at vi alle har meninger og bruker vår rett til å si vår mening, uavhengig om vi drar på bortetur eller ikke lenger. Dette var et tilsvar til at en var irritert over at folk som ikke dro på tur hadde en mening.

                                        Men jeg vil heller sette det motsatt. de 20(?) som blusser tror de vet best av alle, for blussing er jo så forbanna fett. Og de som er i mot så lenge det er ulovlig har ikke peiling.

                                        By the way er jeg for blussing, men ikke ulovlig bruk.
                                        Last edited by Uwes disippel; 10.06.2014, 07:05.

                                        Kommentar

                                        • ragnarrock
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 937

                                          Opprinnelig skrevet av general
                                          det er ukultur å la tribunelivet styres av medienes vinkling og hva sponsorene mener. At folk her inne sluker medienes fremstilling til enhver tid sier sitt om hvor lite de er på kamper.
                                          Det er ukultur at det finnes mennesker som kaller det folkehavet vi ser på tribunen for tiden for tribuneliv.....
                                          Kan man ikke kan bruke entusiasmen sin på å forsøke å tilrettelegge for inkluderende tiltak isedenfor å argumentere for noe som er så tydelig eksluderende?
                                          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                          -RagnarRock-

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎