Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Petter Ø
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3008

    Det er ukultur når speaker(beklager OKB) prøver å instruere publikum. Fatt deg i korthet og hold deg til poenget. Å være bitter for at møkkaklubben fra Oslo øst har hermet kler heller ikke en speaker
    Petter Ø - Kreativ Kanaris
    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

    Kommentar

    • camillakanari
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • May 2006
      • 211

      Opprinnelig skrevet av tullebukk
      ukultur og kaste ting inn på banen når motstander scorer mål.
      Det er jeg i utgangspunktet helt enig i.. MEN, de velger å feire foran hjemmefansen og da får det bli på eget ansvar!

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        Opprinnelig skrevet av Petter Ø
        Det er ukultur når speaker(beklager OKB) prøver å instruere publikum. Fatt deg i korthet og hold deg til poenget. Å være bitter for at møkkaklubben fra Oslo øst har hermet kler heller ikke en speaker
        Inspirert av FFK-speakeren?
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • Gjest

          Opprinnelig skrevet av Fredenburg91
          Og ukultur å feire foran hjemmefansen på den måten.
          Sånn som jeg oppfatta det, var han ikke ute etter å provosere oss i det hele tatt.
          Lar man seg provosere til å kaste ting på banen av den der, finnes det medisinering mot sånt!

          Kommentar

          • jeykey
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2012
            • 452

            Forbanna vuvuzela. Kan ikke sikkerhetsvaktene reglementet på Åråsen? Mener bestemt dette makkverket av et blåseinstrument ble bannlyst etter VM i Sør-Afrika.
            "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
            - Sitat Grusom B

            Kommentar

            • Boing
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2005
              • 711

              Opprinnelig skrevet av jeykey
              Forbanna vuvuzela. Kan ikke sikkerhetsvaktene reglementet på Åråsen? Mener bestemt dette makkverket av et blåseinstrument ble bannlyst etter VM i Sør-Afrika.
              vuvuzela på åråsen i dag?? Hvor? hva? hvem? Mulig jeg har fått redusert hørselen i det siste, men ingen vuvuzela oppservert eller hørt på åråsen fra min side.

              Uansett, få den dritten ut av stadion hvis den var innenfor i dag.

              Kommentar

              • UltraFo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2007
                • 800

                Man kan si hva man vil om kasting, jeg er heller ikke noe fan av det. Men at han feirer for å provosere er det jo ingen tvil om. Løper bevist foran feltet og gestikulerer!
                UFC ~ Gulsvarte Brødre

                Kommentar

                • joacim
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2009
                  • 559

                  Jubling foran motstandernes fans burde kvalifisere til gult kort! Dette skaper unødvendige situasjoner, og jeg så også at dommeren pekte på en brus som kom flyvende og sa at dette er hva dere får ut av dette (tror jeg) så i alle fall sånn ut på mimikken hans.

                  Tullebukk - jeg er enig i at det ikke hører hjemme å kaste ting på banen, men selv for KFL finnes det grenser! jeg ble selv sur som faen!
                  Styremedlem 2016

                  Kommentar

                  • Gjest

                    Opprinnelig skrevet av UltraFo
                    Man kan si hva man vil om kasting, jeg er heller ikke noe fan av det. Men at han feirer for å provosere er det jo ingen tvil om. Løper bevist foran feltet og gestikulerer!
                    Dette er DIN sannhet, jeg ser en helt annen.
                    Islendingen oppdager hvor han er på vei, snur seg, trekker seg litt unna, og feirer med laget sitt.

                    Kommentar

                    • HolterKanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 1603

                      Opprinnelig skrevet av daf
                      Dette er DIN sannhet, jeg ser en helt annen.
                      Islendingen oppdager hvor han er på vei, snur seg, trekker seg litt unna, og feirer med laget sitt.
                      Det JEG ser er at han løper mot feltet, snur seg, fortsetter baklengs mot feltet. Så kommer resten av laget etter og omfavner han mens en på Viking hytter med neven mot feltet. Det er bevisst, det er usmakelig, og det skal/burde resultere i gult kort.
                      ***Større baller enn vett***

                      Kommentar

                      • Gjest

                        Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                        en på Viking hytter med neven mot feltet. Det er bevisst, det er usmakelig, og det skal/burde resultere i gult kort.
                        Dette la ikke jeg merke til i min skuffelse, men er helt enig idet du skriver..

                        Kommentar

                        • jeykey
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2012
                          • 452

                          Opprinnelig skrevet av Boing
                          vuvuzela på åråsen i dag?? Hvor? hva? hvem? Mulig jeg har fått redusert hørselen i det siste, men ingen vuvuzela oppservert eller hørt på åråsen fra min side.

                          Uansett, få den dritten ut av stadion hvis den var innenfor i dag.
                          Felt H
                          "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                          - Sitat Grusom B

                          Kommentar

                          • Gjest

                            At jeg er uenig med kfl styret (Fuglinho) tar jeg til etterretning.


                            Jeg er kritisk til flere ting og har grublet på dette en stund uansett. 4 mangeårige kfl-medlemmer fornyes ikke for 2014
                            Men for all del, fortsett bare å kaste ting ut på banen, fortsett med slossing utenfor stadion, fortsett med grøftefyll, underslag, blussing,tagging, stolknusing og hærverk..
                            Kfl kan jo bare igjen gjøre ufc til syndebukker alene! , for faenskap kfl har vært og er, en betydelig del av.
                            Selvinnsikt og selvjustis er noe dritt, i kfl!


                            Tar selvfølgelig konsekvensen av mitt valg , og avvikler også mitt engasjement på forumet.

                            Kommentar

                            • skotten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 1794

                              Skulle anta at det er fullt mulig å ha to tanker i hodet på en gang. Både jobbe for å påvirke til at provokasjon av motstanders supportere sanksjoneres, og jobbe for at ingen på tribunen skal la manglende impulskontroll ta overhånd når motstanderens spillere provoserer. Men det sistnevnte punktet er det dypest sett klubben som har flest sanksjonsmidler til rådighet, men kfl har absolutt ansvar - spesielt på den holdningsskapende siden.

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2529

                                Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                Det JEG ser er at han løper mot feltet, snur seg, fortsetter baklengs mot feltet. Så kommer resten av laget etter og omfavner han mens en på Viking hytter med neven mot feltet. Det er bevisst, det er usmakelig, og det skal/burde resultere i gult kort.
                                Såpass burde man tåle. Man skal ha frihet til å rope negativt mot bortelaget i 90 minutter, men jubler dem mot deg så skal det være gult kort? Kom igjen - det henger ikke på greip....
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • 307
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2007
                                  • 358

                                  Det jeg oppfatter er en Islending som kanskje ikke helt vet hvordan dette fungerer på Åråsen. Han viser med håndbevegelser at han unnskylder seg. Jeg ser ikke noen som hytter med neven. Så det kan noen ha gjort. Men HUSK en ting. Dersom vi piper eller roper negative ting mot en eller flere spillere og samtidig scorer dem målet ved oss så skjønner jeg at de kan vise noe mot oss. Dette ville hver og en av oss også gjort.

                                  Kommentar

                                  • _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4376

                                    Blir alltid forbanna som faen hver gang det feires foran feltet. Men den på lørdag var faktisk ikke så ille, han så ikke opp på feltet engang, og beklaget seg med kroppsspråket etterpå. Greit nok. Tror ikke det var med hensikt. Den som f.eks Brann spilleren hadde for noen år siden var værre og med klar hensikt å provosere.
                                    ..................

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      Det første viktige poenget er det som _Jonern kommer med: Feiringen til Bödvarsson var da virkelig ikke spesielt provoserende. Selv var jeg altfor skuffet over baklengsmålet til å gidde å reagere. Hvis man ikke har bedre impulskontroll enn at man kaster mynter/lightere etc etter motstandere pga en sånn filleting, har man faktisk ikke noe på en fotballstadion å gjøre.

                                      Det andre viktige poenget jeg vil komme med, er at KFL og UFC må komme på banen med en holdningskampanje mot å kaste ting på banen. I Sverige har det i flere år vært bred enighet i supportermiljøene om at "inkastade föremål" er totalt uakseptabelt. Det kommer INGENTING godt ut av å kaste ting på banen, samtidig som det har enorme negative konsekvenser: Spillere/dommere kan bli skadet, klubben kan få bøter, sikkerhetstiltakene kan bli enda strengere osv. Pyroteknikk har i det minste en kul visuell effekt - det er ingen kastere som melder at "jeg synes en flyvende lighter har en jævlig rå visuell effekt, derfor kaster jeg".

                                      Noe må skje raskt, for dette er et ganske stort problem. Foreslår følgende:
                                      1. Holdningskampanje fra KFL/UFC. Bare dette vil ha stor effekt, både på folks atferd og ikke minst indrejustisen. Har selv prøvd å si fra når det blir kastet ting, men at en av tusen sier fra, hjelper liksom ikke stort.
                                      2. Klubben må også gjøre et eller annet. Gå etter folks handlinger framfor hvem de er. Identifiser de som kastet mot Viking, og gi en skriftlig advarsel, en kamps utestengelse eller noe sånt. Dette gir et viktig signal, og vil være med på å sette problemet på dagsorden.

                                      Til slutt en oppfordring til alle som kaster ting på banen: Gi faen! Dere ødelegger for alle andre.

                                      Kommentar

                                      • UltraFo
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2007
                                        • 800

                                        Nå synes jeg både KFL og UFC er flinke til å si ifra med en gang det kastes noe. Nå sist ble det kastet mer enn jeg har sett tilsammen på 2-3år. Mulig det var frustrasjon over målet eller at folk ble provosert som gjorde at man ikke sa ifra mer. Ikke vet jeg. Men synes ikke vi sliter noe spesielt med kasting. Men enig med Lars at man kan si ifra enda bedre når det kommer til kasting så man er i forkant og ikke etter at det er kastet.
                                        UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          Supportere er verdens mest hårsåre folk. Vi skal slenge med leppa til noen og enhver, men nåde dem som slenger noe tilbake. Da blir vi forulempet og fornærmet og skriker opp om gule kort og utstengelser...

                                          Selv ble jeg vanvittig provosert på lørdag, men jeg har impulskontroll og slang heller noen saftige gloser til den islandske kødden, fremfor å kaste noe. Om det var noen grunn til å bli provosert? Tja, kanskje ikke
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎