Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Petter Ø
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3008

    Artikkelen om Sirkus peker på en svært viktig ting. Det kommer alltid til å være tilfeller der det går over styr. Vi kan ikke stole på at et hvert naut som er glad i vold følger de gyldne budene for casualvirksomhet. Det viser all erfaring. Det kommer til å være alvorlige skader på både tilfeldige og ikke fullt så tilfeldige. Det blir kastet glass, noen tar med slagvåpen, det blir rekruttert kriminelle, kampsportentusiaster og det blir sammenstøt midt blandt ordinære supportere og tilfeldig forbipasserende. Det vil aldri være slik en del velger å bruke som argument: "at de slår hverandre helseløse på et øde sted gjør da ingenting".

    Det trenger ikke bli svenske tilstander før et eller annet brødhue planter ei tomflaske i bakhue på et stakkars menneske og vi får vårt første offer for idiotien her i landet også.

    Voldsmenn er og blir utilregnelige og bør ikke få anledning til å utøve i sammenheng med sporten og kulturen vi elsker.

    Hadde vi klart å stoppe volden hadde vi også stort sett sluppet politiet på kampdag
    Petter Ø - Kreativ Kanaris
    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

    Kommentar

    • Kristiansen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2007
      • 1332

      UFC har vært ute i natt og fikset på brua ved Åråsen igjen. Herlig!

      Kommentar

      • kingkong
        Juniormedlem
        Bøffel
        • Jul 2009
        • 29

        Sak i dagens RB om Casuals

        Kommentar

        • egil
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 1119

          Nedleggelse av Sirkus, utfrysingen av SKF og den tragiske hendelsen i Sverige. Vi får endelige håpe at dette fører til at miljøet går i oppløsning.
          KFL - medlem nr 23

          Kommentar

          • Bobbythabird
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Aug 2005
            • 115

            Tviler på at disse miljøene noen gang forsvinner! Snarere tvert i mot, de kommer til å vokse dersom det ikke innføres nye lover å regler til å håndheve problemet!
            Lillestrøm SK i mitt hjerte!!

            Kommentar

            • Percy Nilegård
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 5146

              Det jobbes etter det jeg har hørt med å lage nye lover for å hanskes med problemet, men politiet synes at det går sakte.
              "Alltid blodsprengt"!
              Fong/Macho

              Even Nordlien

              Kommentar

              • El Caco
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2009
                • 2286

                Før kampstart på Åråsen stadion, sier speakeren: "Minner om at Åråsen er en røykfri stadion". Dette er tydeligvis noe som gjelder for alle andre enn kanarifansen. Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig og holde seg 45 minutter uten en røyk for så å gå ned på område ved kiosken og fyre opp der.

                Jeg er så drittlei av å få den dritten i trynet hver jævla kamp, og håper det er mulig å få en endring på detta.
                Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                Kommentar

                • Holterkanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2009
                  • 568

                  Opprinnelig skrevet av El Caco
                  Før kampstart på Åråsen stadion, sier speakeren: "Minner om at Åråsen er en røykfri stadion". Dette er tydeligvis noe som gjelder for alle andre enn kanarifansen. Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig og holde seg 45 minutter uten en røyk for så å gå ned på område ved kiosken og fyre opp der.

                  Jeg er så drittlei av å få den dritten i trynet hver jævla kamp, og håper det er mulig å få en endring på detta.
                  Det er så jævla sant, stod en foran oss som klarte tre ferdigsig bare i første omgang.
                  Må nok ha et beger med vann neste match så vi får slukket ulmebrannen
                  ________________________
                  TB

                  Kommentar

                  • Bobbythabird
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Aug 2005
                    • 115

                    Really? 😂
                    Lillestrøm SK i mitt hjerte!!

                    Kommentar

                    • Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2537

                      Opprinnelig skrevet av El Caco
                      Før kampstart på Åråsen stadion, sier speakeren: "Minner om at Åråsen er en røykfri stadion". Dette er tydeligvis noe som gjelder for alle andre enn kanarifansen. Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig og holde seg 45 minutter uten en røyk for så å gå ned på område ved kiosken og fyre opp der.
                      Jeg røyka selv for inntil 10 uker og 1 dag, men jeg forstår veldig godt hva du mener. Det er rett ut en forbanna uting. Må kunne gå an å respektere de andre rundt seg litt.... (jeg har klarte å slutte å røyke nærmeste utelukkende fordi det plagde meg å være røyker når andre var til stede - til slutt sleit jeg nesten med å røyke ute når jeg gikk på gata..) Synes vaktene skulle ta tak i det.
                      Sint og tverr på felt N

                      Kommentar

                      • Patriot
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2010
                        • 437

                        I tillegg til røyk irriterer det meg at speakeren på Åråsen leser opp alle scoringer fra både tippeliga og 1. div. Blir mer mas enn nyttig info, spør du meg. Hold dere til tippeliga-måla.

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          Opprinnelig skrevet av Patriot
                          I tillegg til røyk irriterer det meg at speakeren på Åråsen leser opp alle scoringer fra både tippeliga og 1. div. Blir mer mas enn nyttig info, spør du meg. Hold dere til tippeliga-måla.
                          Til nød ta med Ull/Kisa, som nr to klubb på Romerike.

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            LSK-speakeren var den siste i ligaen som ga etter for direktivene fra NFF om å lese opp alle mulige resultater. Er usikker på om det er TL+1. div som må leses opp, eller om det er alle norske kamper på tippekupongen. Uansett: Så lenge LSK blir straffet for sivil ulydighet, må de lese opp resultatene. Men legg merke til at speakeren gjør minst mulig ut av 1. div-resultatene. Ofte er det vanskelig å få med seg hva han sier, så han gjør så lite ut av det som han klarer.

                            Mer generelt: Vi har en helt fantastisk speaker. Jeg har vært på stort sett alle bortebaner LSK har spilt på de siste årene, og nivået på speakerne er rett og slett en skandale. Jeg håper Bjørne holder på så lenge stemmebåndene hans vibrerer.

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4377

                              Siden vi er inne på temaet. Speakern på Viking stadion er den desidert værste og det er ekstremt provoserende å høre på den skjærende skrikinga hans. Burde vært forbudt med så høy lyd på anlegget. Klovn!

                              (Frustrasjon fra matchen i fjor høst som kom ut nå)
                              ..................

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2537

                                Det er vel ikke noen nedtur å høre at 2010 taper for Tromsdalen?
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • 307
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2007
                                  • 358

                                  Å røyke på stadion skal vi ikke ha noe av. Men bluss og røyk bomber. Det er kult for det er tribunekultur. Jeg er for forbudet mot røyk på tribunen og for blussing, men hallo.

                                  Kommentar

                                  • Ted Nugent
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2004
                                    • 851

                                    Har ikke vært på Viking Stadion, men er det en ting som virkelig gir meg høyt blodtrykk er det speakeren på Ullevaal med det jævla "takk skarru ha en gang til" våset. Så jæææævlig irriterende...

                                    Kommentar

                                    • Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2537

                                      Opprinnelig skrevet av Ted Nugent
                                      Har ikke vært på Viking Stadion, men er det en ting som virkelig gir meg høyt blodtrykk er det speakeren på Ullevaal med det jævla "takk skarru ha en gang til" våset. Så jæææævlig irriterende...
                                      Dumme meg. Jeg trodde en speaker skulle oppføre seg upartisk.... Fra kampreglement for alle kamper med unntak av Tippeligaen og 1. div:
                                      Speakeren må være kortfattet og klar i sin tale og absolutt upartisk og
                                      ikke favorisere
                                      noen av lagene.
                                      Tror ikke det står noen spesielt annet for Tippeligaen og 1. div.

                                      PS: ta med han til FKH også. Har bare hørt han på TV, men det holder.
                                      Sint og tverr på felt N

                                      Kommentar

                                      • FUGlinho
                                        KFL styremedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 2454

                                        Opprinnelig skrevet av Børge
                                        Dumme meg. Jeg trodde en speaker skulle oppføre seg upartisk.... Fra kampreglement for alle kamper med unntak av Tippeligaen og 1. div:

                                        Tror ikke det står noen spesielt annet for Tippeligaen og 1. div.

                                        PS: ta med han til FKH også. Har bare hørt han på TV, men det holder.
                                        Ikke så halvgæren speakeren på Aspmyra, husker jeg så en kamp derfra på tv hvor han begynte å synge "DET VA HAN RUNAR, DET VA HAN RUNAR" da Runar Berg putta et mål...
                                        Kim
                                        Styremedlem KFL

                                        Kommentar

                                        • Spntneous
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 1990

                                          Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                          Siden vi er inne på temaet. Speakern på Viking stadion er den desidert værste og det er ekstremt provoserende å høre på den skjærende skrikinga hans. Burde vært forbudt med så høy lyd på anlegget. Klovn!

                                          (Frustrasjon fra matchen i fjor høst som kom ut nå)

                                          Fredrikstad stadion er på pallen de også. "Kom igjen allø sammøn så reisær vi vårs og klappær fårr guttæne!"
                                          Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                                          Episodene ligger på iTunes og kfl.no

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎