Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Opprinnelig skrevet av UltraFo
    Ang mandagen som var, var det overaskende mange som kom til Molde og det var veldig bra stemning og samarbeid!
    Pssst: tirsdag.....

    Kommentar

    • kingkong
      Juniormedlem
      Bøffel
      • Jul 2009
      • 29

      http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6590695.ece wellwell,10-15stykk i drakt som flyr på folk på klimt? tsktsktsk ukultur blant juletrærne

      Kommentar

      • taraldsen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Sep 2006
        • 161

        Opprinnelig skrevet av kingkong
        http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6590695.ece wellwell,10-15stykk i drakt som flyr på folk på klimt? tsktsktsk ukultur blant juletrærne
        Montro dette var den ny oppretta gruppa Ultras Kanaris?

        Kommentar

        • Stray Cat
          Moderator
          • Aug 2008
          • 5914

          Hm.. Og de som ble angrepet? Var det supportere?
          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            Viking hadde en gjeng i sentrum på ca 10-15 som var meget aggresive.Dem gikk ikke i drakter.

            Kommentar

            • Simeone
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 761

              Nesten like dårlig stemning på Åråsen som spillet på banen.

              Eget plastbanner med KFL ULTRAS?
              Utyp gjerne den som vil.

              Forøvrig er det min mening at trykte plastbannere er noe som burde vært forbeholdt lag som Sandefjord.
              Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
              para gritarle a la FIFA:
              ¡Que ellos son el gran ladrón!

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3177

                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                Viking hadde en gjeng i sentrum på ca 10-15 som var meget aggresive.Dem gikk ikke i drakter.
                De eneste jeg så som var aggressive var kledt i svart, og det var ikke Viking det stod på ryggen til han jeg så ble påført håndjern og lempet bak i politibilen.

                Kommentar

                • FUGlinho
                  KFL styremedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2454

                  Opprinnelig skrevet av Simeone
                  Eget plastbanner med KFL ULTRAS?
                  Utyp gjerne den som vil.
                  Dette vil jeg gjerne høre om også. Ikke noe som jeg kjente til hvertfall, og ikke noe fra tribunegruppa.
                  Kim
                  Styremedlem KFL

                  Kommentar

                  • FUGlinho
                    KFL styremedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2454

                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Viking hadde en gjeng i sentrum på ca 10-15 som var meget aggresive.Dem gikk ikke i drakter.
                    Det kom ca 10 casuals fra Stavanger idag.
                    Kim
                    Styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • alex_ufc
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Oct 2012
                      • 6

                      Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                      Dette vil jeg gjerne høre om også. Ikke noe som jeg kjente til hvertfall, og ikke noe fra tribunegruppa.
                      Det var hvertfall hengt opp rett forran Felt A. Trykte bannere bør dere uansett droppe spør du meg.

                      Kommentar

                      • 307
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2007
                        • 358

                        Et spørsmål. Hvorfor stoppet store deler av Ufc i krysset overfor undergangen mot Åråsen. Det stoppet en politibil der. Ikke tilfeldig tenkte jeg. Artig med politi vel??

                        Kommentar

                        • UltraFo
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2007
                          • 800

                          Desverre er nok dette kun noe vi i UFC bryr oss om men som selvutnevnt tribunenerd må jeg få utløp for dette da det irriterer meg grønn hver eneste match. Dette er ikke ment som dissing av noen men konstrutiv kritikk og MIN personlige mening:

                          Nr1: Man har IKKE trykte bannere. Det er så moderne fotball og sjelløst som det går ann å få blitt. Man LAGER ett banner. Det lages nøye med sjel, glede og grundighet. Det er "gruppas barn". Å bare bestille ett ferdig trykt er som å bestille ferdig laget tifoer og bruke plastikk klappere. Det tilhører FFK, Sandefjord og andre fans vi alltid disser.

                          Nr2: Hver gruppe, enten det er KFL, UFC eller andre "landsgrupper" har kun med seg ETT banner på kamp. Ikke 3-4!
                          KFL er største gruppa på feltet, de burde ha ett stort MALT banner. UFC er neste og vi har vårt som sikkert da blir mindre. Og da små gruppene kommer etter som er tilpasset gruppas strl. Møre Kanaris har selvfølgelig ett lite banner ettersom de er få. Ikke større enn KFL sitt. Det er på trynet. Liten gruppe = lite banner. Vi i UFC har ett ekstra banner som er laget lite for de kampene hvor vi enten er få personer eller det er liten plass. Det er innafor. Men vi har alltid kun med oss ETT banner. Forøvrig bør både vi, KFL og andre stå mer på krava når det kommer bannerplass foran supporterne. Det ser mye bedre ut!

                          Nr3: Tilbake til maling vs. trykt. Å ha små KFL grupper rundt i landet er veldig smart og kan nok få flere folk til å komme. Men skal de føle noen tilhørlighet rundt sin "landsgruppe" MÅ de samles og MALE sitt eget banner. ikke bare få ett ferdigtrykt i posten fra KFL. De vil føle mye mer tilhørlighet til KFL om de får låne lokalet og lage ett lite banner. Og igjen. Liten gruppe = Lite banner. UFC er 100 pers på storkamper og har banner på 6 meter. Da kanke ByMisjon Kanaris har 10meter banner når de er 3 personer. Folk skjønner logikken?

                          Nr4: Det er ikke farlig å overlappe bannere. Det er helt vanlig. Man dekker ikke til hverandres helt men å overlappe er helt vanlig. Igjen blir det: KFLs store banner først, så UFC sitt, så neste undergruppene som er største/flest på kamp.

                          Nr 5: Er ikke gruppa på kampen så skal ikke banneret være det heller. Man sender ikke det bare avgårde med noen andre.

                          Sånt som dette er PENT etter min smak, MASSE bannere, man ser hvem som er på kampen, hvem gruppe de representerer og ikke minst hvem lag de støtter, største gruppa først også mindre utover siden. Den gruppa som er flest på kamp får seff beste plassen som da vi var flest i Molde (stort sett skal vell KFL være flest på kamper):




                          UFC ~ Gulsvarte Brødre

                          Kommentar

                          • Kvalen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 327

                            Opprinnelig skrevet av 307
                            Et spørsmål. Hvorfor stoppet store deler av Ufc i krysset overfor undergangen mot Åråsen. Det stoppet en politibil der. Ikke tilfeldig tenkte jeg. Artig med politi vel??
                            Merker jeg blir jævlig provosert av dette. De stoppet vel fordi noen casuals fra Stavanger gikk ned Vestbygata. De møttes ihvertfall i krysset Vestbygata-Alexander Kiellands gate. Hvor jeg og min datter på 6 år havnet rett bak det. Heldigvis var politiet representert med flere patruljer på samme sted og fikk stoppet det før det eskalerte. Kan noen gi meg en god grunn for hvorfor man mener at det å lage bråk og se på fotballkamp hører sammen? Hvorfor aksepterer KFL at UFC står sammen med de? Hvorfor "markedsføre" seg med andre navn enn KFL? Ønsker man barn på kamp? Ønsker man at barn skal vokse opp, elske klubben og være en fremtidig supporter? Jenta mi var kjemperedd og opplevde situasjonen som svært ubehagelig.
                            "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                            - Ivar Hoff

                            Kommentar

                            • Tony
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4737

                              Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                              Dette vil jeg gjerne høre om også. Ikke noe som jeg kjente til hvertfall, og ikke noe fra tribunegruppa.
                              Et banner som hengte på reklamegjerdet nederst, inn mot banen med skriften: KFL ultras

                              Alle skjønner hvorfor det ble laget, alle skjønner hvorfor det ble hengt opp. Det ble heldigvis fjernet da vaktene skjønte hvorfor vi reagerte

                              Kommentar

                              • UltraFo
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2007
                                • 800

                                Opprinnelig skrevet av Kvalen
                                Kan noen gi meg en god grunn for hvorfor man mener at det å lage bråk og se på fotballkamp hører sammen? Hvorfor aksepterer KFL at UFC står sammen med de? Hvorfor "markedsføre" seg med andre navn enn KFL? Ønsker man barn på kamp? Ønsker man at barn skal vokse opp, elske klubben og være en fremtidig supporter? Jenta mi var kjemperedd og opplevde situasjonen som svært ubehagelig.
                                Fordi Ultras står for noe annet enn KFL. Derfor er det navnet valgt. Det har ikke noe med markedsføring å gjøre. Ja man ønsker barn på kamp, vi jobber aktivt hver uke med å få fler og fler på kamper. Det er mange fedre i UFC, senest forige hjemmekamp var det en i UFC som hadde med seg barnet sitt på kamp. Selvfølgelig ønsker vi at fler og fler skal vokse opp som Fugla supportere? hvorfor tror du noe annet? Episoden du snakker om kan jeg ikke svare på da jeg ikke var der så jeg vet ikke hva som skjedde. Og jeg tipper KFL velger å heller ha ett samarbeid enn komflikt da det er bedre å ha 100-120 pers på dems felt som bidrar med stemning enn to supportergrupper som står forskjellige steder. Det har vi jo prøvd før og det fungerte ikke spesielt bra.
                                UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                Kommentar

                                • Kvalen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 327

                                  Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                  Selvfølgelig ønsker vi at fler og fler skal vokse opp som Fugla supportere? hvorfor tror du noe annet?
                                  Fordi den aggressive holdningen jeg erfarer at UFC har gjør at barn blir redde. Jeg forstår at man blir sint når motstanderen feirer foran feltet, jeg ble jævlig sint selv da. Jeg knuste solbrillene mine da dommeren annulerte målet mot hønefoss på overtid i fjor. Jeg skriker til dommeren og er engasjert på kamp. Det syns jeg er bra. Men det som skjedde/skjer utenfor tribunen. Hva faen er vitsen?
                                  "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                                  - Ivar Hoff

                                  Kommentar

                                  • 307
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2007
                                    • 358

                                    Opprinnelig skrevet av Kvalen
                                    Merker jeg blir jævlig provosert av dette. De stoppet vel fordi noen casuals fra Stavanger gikk ned Vestbygata. De møttes ihvertfall i krysset Vestbygata-Alexander Kiellands gate. Hvor jeg og min datter på 6 år havnet rett bak det. Heldigvis var politiet representert med flere patruljer på samme sted og fikk stoppet det før det eskalerte. Kan noen gi meg en god grunn for hvorfor man mener at det å lage bråk og se på fotballkamp hører sammen? Hvorfor aksepterer KFL at UFC står sammen med de? Hvorfor "markedsføre" seg med andre navn enn KFL? Ønsker man barn på kamp? Ønsker man at barn skal vokse opp, elske klubben og være en fremtidig supporter? Jenta mi var kjemperedd og opplevde situasjonen som svært ubehagelig.
                                    Det var jo dette jeg tenkte jeg og. Hørte noe snakk om det. Kom også med datteren min, men heldigvis litt tidligere. Er ikke Ufc en ikke voldelig gruppe?? Men som alltid unnskylder seg med at det var ikke dem.

                                    Kommentar

                                    • Kvalen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 327

                                      Opprinnelig skrevet av 307
                                      Det var jo dette jeg tenkte jeg og. Hørte noe snakk om det. Kom også med datteren min, men heldigvis litt tidligere. Er ikke Ufc en ikke voldelig gruppe?? Men som alltid unnskylder seg med at det var ikke dem.
                                      Var UFC som stod der med skjerf rundt ansiktet for å "skjule" seg og lagde bråk. Jeg registrerte også at det var en gulkledd som ble tatt med av politet (uvisst om han tilhørte UFC, KFL, LSK, KFL ultras, SF osv...)
                                      "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                                      - Ivar Hoff

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3177

                                        Opprinnelig skrevet av Kvalen
                                        Var UFC som stod der med skjerf rundt ansiktet for å "skjule" seg og lagde bråk. Jeg registrerte også at det var en gulkledd som ble tatt med av politet (uvisst om han tilhørte UFC, KFL, LSK, KFL ultras, SF osv...)
                                        Trykket på ryggen var vel tydlig nok: Ultras Felt C

                                        Kommentar

                                        • UltraFo
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2007
                                          • 800

                                          UFC har ikke noe i gult med Ultras Felt C på ryggen. Bare til info.
                                          UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎