Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maurakanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2005
    • 637

    Opprinnelig skrevet av *46*
    Trekk inn sesongkort og nekt de det gjelder adgang til Åråsen. Såpass med baller må man ha. Går ikke an at det kommer slike oppslag og hendelser ved nærmest hver hjemmekamp, selv om det alltid dukker opp en unskyldning.
    Sikkert politiet som overreagerte
    VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

    Kommentar

    • FUGlinho
      KFL styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2454

      Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
      Og en annen ting med å gå på kamp på St. james park, er hvor velkommen man føler seg. Man blir ikke mistenkeliggjort og trakassert på vei inn til stadion av maktkåte vakter. Ble verken sjekket eller antastet på vei inn til stadion, kunne hatt med våpen og nok av fyrverkeri. Her har LSK noe å lære. Har hørt tåpelige forklaringer av LSK på hvorfor vi blir antastet. Hovedmålet er ikke å finne bluss og fyrverkeri. Nei, LSK vil bare sjekke att man ikke har med våpen inn på stadion. Bare rister på hodet og forstår bare ikke hvilken verden dem som styrer LSK lever i. Sorry, men jeg sterkt i mot att man må antaste folk før dem har gjort noe galt
      Mener du at man ikke skal sjekke folk før man går inn på kamp? Greit nok at man ikke skal trakassere folk, men det er da vanlig omtrent overalt at man sjekker de som skal inn på kamp? Hvis ikke så gjør man det "feil" MANGE steder... Blir for dumt å legge skylda på LSK for dette, da det er en del av retningslinjene til NFF.

      At man har god sikkerhetssjekk på Åråsen var forresten en formildene årsak til at bota etter blussing mot vif i 2011 ikke ble overdrevet høy.
      Kim
      Styremedlem KFL

      Kommentar

      • Marit
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2010
        • 885

        Opprinnelig skrevet av ragnarrock
        http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6602771.ece

        bråk i Lillestrøm i sammenheng emd dagens match.... nå må vel folk snart vokse opp litt og slutte å oppføre se som rasshøl bare fordi det skal spilles en kamp eller fordi man har fått i seg noen pils!?
        Håpløst. Tror de fleste av oss også kan se for oss hvordan dette hadde vært hvis det hadde vært omvendt. Syns jeg hører folket på bortetur som indignert klager over at de bare satt fredelig på en pub før de ble provosert av hjemmesupporterne som var utenfor og slengte dritt.

        Er det rart det blir krig i verden? Et eller annet sted må da bortesupportere få lov til å være, akkurat som når vi har bortekamp.
        Andas in och andas ut
        Orkar jag så orkar du

        Kommentar

        • Ranakanaris
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 487

          Opprinnelig skrevet av FUGlinho
          Mener du at man ikke skal sjekke folk før man går inn på kamp? Greit nok at man ikke skal trakassere folk, men det er da vanlig omtrent overalt at man sjekker de som skal inn på kamp? Hvis ikke så gjør man det "feil" MANGE steder... Blir for dumt å legge skylda på LSK for dette, da det er en del av retningslinjene til NFF.

          At man har god sikkerhetssjekk på Åråsen var forresten en formildene årsak til at bota etter blussing mot vif i 2011 ikke ble overdrevet høy.
          Ja, jeg mener man ikke skal sjekke folk før man går inn på kamp, for selv om man hadde en god sikkerhetssjekk på Åråsen så skjedde hva? Jo, tidenes fyrverkerifest på Åråsen på mange år. På Ullevål, samme greiene, det nytter ikke. Det er bare å kutte ut sjekkingen. Folk for inn det de vil bare dem prøver hardt nok. Er tåpelig å stå å sjekke en 4-åring for ulovlige gjenstander. Istedenfor å bruke kronene på noen folk som strøk på inntaket til politiskolen, så kan dem heller bruke penger på skikkelig overvåkingsutstyr. Og begynn å gi skikkelige straffer til dem som bryter reglene inne på stadion.

          Jeg satt 5 meter unna benken i europa-cupen på torsdagen mellom Newcastle og Benfica, var ikke en eneste sjekk på vei inn til stadion. Jo, en sjekk var det, og det var billettsjekk. Det sto en vakt ved hver port og hjalp deg hvis du hadde problemer med å lese av billetten. Ellers var det null kontroll.

          Og er det ikke på tide att klubbene tar styring i driften av tippeligaen, ikke sitte som noen idioter og vedtar tåpelig og fordyrende regelendringer som klubbene selv må betale.

          Men slapp av, jeg har ikke tenkt å benytte meg av tilbudet til LSK på lang tid til. Jeg savner overhode ikke å gå på Åråsen enda og LSK kommer neppe til å savne meg.

          Kommentar

          • FUGlinho
            KFL styremedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 2454

            Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
            Ja, jeg mener man ikke skal sjekke folk før man går inn på kamp, for selv om man hadde en god sikkerhetssjekk på Åråsen så skjedde hva? Jo, tidenes fyrverkerifest på Åråsen på mange år. På Ullevål, samme greiene, det nytter ikke. Det er bare å kutte ut sjekkingen. Folk for inn det de vil bare dem prøver hardt nok. Er tåpelig å stå å sjekke en 4-åring for ulovlige gjenstander. Istedenfor å bruke kronene på noen folk som strøk på inntaket til politiskolen, så kan dem heller bruke penger på skikkelig overvåkingsutstyr. Og begynn å gi skikkelige straffer til dem som bryter reglene inne på stadion.
            Man får aldri høre om de gangene ting blir stoppa i døra. Seriestart i år, det ble konfiskert en del bluss hos Sarpsborgsupporterne. Det er et bevis på at det funker, for du så vel ikke at det ble blussa hos de?
            Kim
            Styremedlem KFL

            Kommentar

            • FUGlinho
              KFL styremedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 2454

              Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
              Men slapp av, jeg har ikke tenkt å benytte meg av tilbudet til LSK på lang tid til. Jeg savner overhode ikke å gå på Åråsen enda og LSK kommer neppe til å savne meg.
              God supporterånd!
              Kim
              Styremedlem KFL

              Kommentar

              • 307
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2007
                • 358

                Jeg har aldri følt meg trakaset eller mistenklig gjort ved noen av kampene jeg har vært på. Har vært på kamp siden 80 tallet. Kanskje på grunn av at jeg ikke slåss eller blusser. Ikke vet jeg. Ikke har jeg problemer med å bli visitert heller. Når jeg har med meg unga mine har de aldri blit visitert. Skjønner ikke problemet Ranakanaris. Beklager.

                Kommentar

                • Ranakanaris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 487

                  Opprinnelig skrevet av 307
                  Jeg har aldri følt meg trakaset eller mistenklig gjort ved noen av kampene jeg har vært på. Har vært på kamp siden 80 tallet. Kanskje på grunn av at jeg ikke slåss eller blusser. Ikke vet jeg. Ikke har jeg problemer med å bli visitert heller. Når jeg har med meg unga mine har de aldri blit visitert. Skjønner ikke problemet Ranakanaris. Beklager.
                  Jeg verken blusser eller slåss, og er sterk motstander av å bruke bluss/fyrverkeri på tribunen og att noen slåss på grunn av ett fotball-lag er avskum i mine øyne. Er for livstids-utestengelse fra Åråsen ved bruk av fyrverkeri inne på Åråsen, er for att folk som slåss før, under og etter kampene skal bli nektet adgang på Åråsen. Men sorry 307, jeg føler meg trakassert og mistenkelig gjort av LSK når jeg kommer på Åråsen for å støtte laget når jeg blir møtt av noen apekatter som må klå på meg. Og jeg har sett små unger bli sjekket ved inngangen til Åråsen, så det er ikke noe jeg bare finner på. Så beklager 307 att du ikke ser problemet. Hvorfor er det større behov for å sjekke på Åråsen enn på St. James park??? Forstå det den som kan.

                  Kommentar

                  • 307
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2007
                    • 358

                    Hvordan du føler det kan ikke jeg ta stilling til. Jeg syns ikke det er noe problem. Jeg syns du skrev noe om at en røyk bombe ble kastet ned. Hva hvis flasker eller lignede blir tatt inn og kastet mot motspillere. Hva da?? Mulig det ikke er grunn til visitering. Ikke vet jeg. Tror kanskje dette kommer fra Nff.

                    Kommentar

                    • Seb.R
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 4159

                      Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                      Jeg verken blusser eller slåss, og er sterk motstander av å bruke bluss/fyrverkeri på tribunen og att noen slåss på grunn av ett fotball-lag er avskum i mine øyne. Er for livstids-utestengelse fra Åråsen ved bruk av fyrverkeri inne på Åråsen, er for att folk som slåss før, under og etter kampene skal bli nektet adgang på Åråsen. Men sorry 307, jeg føler meg trakassert og mistenkelig gjort av LSK når jeg kommer på Åråsen for å støtte laget når jeg blir møtt av noen apekatter som må klå på meg. Og jeg har sett små unger bli sjekket ved inngangen til Åråsen, så det er ikke noe jeg bare finner på. Så beklager 307 att du ikke ser problemet. Hvorfor er det større behov for å sjekke på Åråsen enn på St. James park??? Forstå det den som kan.
                      Okey, så du er altså for livstidsutestengelse ved bruk av pyroeffekter, men du føler deg trakassert og mistenkeliggjort av LSK når du blir kroppsvisitert før kamp. The fuck?
                      www.sebastianramsland.com
                      www.twitter.com/sebramsland

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        Så lenge det er en søt kvinnelig cecuritas som ransaker meg er det ikke noe problem ...Problemet for meg oppstår først når det bare er menn som er der , ingen mann får ta på meg ..

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Så lenge det er en søt kvinnelig cecuritas som ransaker meg er det ikke noe problem ...Problemet for meg oppstår først når det bare er menn som er der , ingen mann får ta på meg ..
                          De kunne jo bare leid inn glamourmodeller så er saken løst. Hadde gått gjennom flere ganger
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • Ranakanaris
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 487

                            Opprinnelig skrevet av Seb.R
                            Okey, så du er altså for livstidsutestengelse ved bruk av pyroeffekter, men du føler deg trakassert og mistenkeliggjort av LSK når du blir kroppsvisitert før kamp. The fuck?
                            Jeg skrev litt fort, selvfølgelig blir det strengt med livstid for for bluss. Men jeg står for att det må være en straff som svir hvis man bruker bluss og fyrverkeri på tribunen.

                            Kommentar

                            • Seb.R
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 4159

                              Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                              Jeg skrev litt fort, selvfølgelig blir det strengt med livstid for for bluss. Men jeg står for att det må være en straff som svir hvis man bruker bluss og fyrverkeri på tribunen.
                              Det er ikke dit syn på straff mot pyrobruk jeg reagerer på, men det er nokså paradoksalt at du da er såpass negativt innstilt til å bli kroppsvisitert. Har du andre forslag til hvordan man kan forhindre at pyroeffekter kommer inn på Åråsen?
                              www.sebastianramsland.com
                              www.twitter.com/sebramsland

                              Kommentar

                              • Rune
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2008
                                • 1229

                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Så lenge det er en søt kvinnelig cecuritas som ransaker meg er det ikke noe problem ...Problemet for meg oppstår først når det bare er menn som er der , ingen mann får ta på meg ..
                                Fordi du er redd for guttelus?
                                "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  Opprinnelig skrevet av Rune
                                  Fordi du er redd for guttelus?
                                  Fordi ingen mann får kjenne meg på innsiden av lårene.

                                  Kommentar

                                  • xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

                                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    Fordi ingen mann får kjenne meg på innsiden av lårene.
                                    Herregud så barnslig..
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                    Kommentar

                                    • Stray Cat
                                      Moderator
                                      • Aug 2008
                                      • 5914

                                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      Så lenge det er en søt kvinnelig cecuritas som ransaker meg er det ikke noe problem ...Problemet for meg oppstår først når det bare er menn som er der , ingen mann får ta på meg ..
                                      Jeg er skrekkelig fristet til å spørre om hva du er redd for skal skje hvis en mann tar deg på innsiden av lårene.
                                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                      Kommentar

                                      • Hexaphim
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 2756

                                        Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                        Jeg er skrekkelig fristet til å spørre om hva du er redd for skal skje hvis en mann tar deg på innsiden av lårene.
                                        http://tv.nrk.no/serie/lille-loerdag/fuha63000699/09-06-1999#t=17m18s
                                        "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                                        Kommentar

                                        • Ranakanaris
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 487

                                          Opprinnelig skrevet av Seb.R
                                          Det er ikke dit syn på straff mot pyrobruk jeg reagerer på, men det er nokså paradoksalt at du da er såpass negativt innstilt til å bli kroppsvisitert. Har du andre forslag til hvordan man kan forhindre at pyroeffekter kommer inn på Åråsen?
                                          Folk som vil bruke pyroeffekter for det inn på stadion samme hvor mye man klapper på folk, det er blitt bevist flere ganger. Derfor mener jeg heller att man må bruke kreftene på å ta dem som bruker det med skikkelige bevis, og sørge for att dem blir straffet for det. Tror det er mange som ville ha tenkt seg om hvis man fikk beskjed om att man er blitt utestengt i ett år for bruk av pyroeffekter.

                                          Arrangementansvarlig i LSK har jo selv sagt det til meg, det er ikke pyroeffekter som er målet med kontrollen ved inngangen, det er å hindre att folk tar meg inn farlige gjenstander som kniver og slikt. Derfor vil dem ikke slutte med kontrollen selv om det kommer pyroeffekter inn på stadion. Og da er spørsmålet, har vi hatt noen episoder med folk som har fektet rundt seg med en kniv?? Jeg har ikke hørt om det i alle fall.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎