Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
    Dette er vel det som på godt norsk kalles kverulering. De fleste forstår at man ikke vil
    utestenges for å få fartsbot på vei til Lillestrøm (lovbrudd på vei til stadion) eller ved å skrike dommerjævel (opptre på en måte som kan skade LSKs omdømme). Jeg tviler på at LSKs hensikt med reglementet er å drepe engasjement, men å kunne fjerne uønskede elementer som åpenbart sverter klubben med reglement i ryggen. I tillegg er utestengelse verste konsekvens, noe som tilsier at flertallet av bruddene på lovverket antagelig ikke fører til utestengelse.
    Du kan trygt anta at jeg brukte uttrykket "i ytterste konsekvens" med overlegg.....

    Mulig at du har tillit til at klubben ikke vil utnytte reglementet som de vil for å kvitte seg med det de betegner som "uønskede elementer." Jeg har ikke den tilliten. Slik jeg ser det har klubben de senere årene beveget seg bort fra det som en gang var sjela i Lillestrøm Sportsklubb. Fra å være en sportsklubb, til å bli et produkt. Et stadig mer NFF-vennlig produkt.
    Knurr...

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      Personlig er jeg av den oppfatning av at fotballkamper ikke fritar deg fra å oppføre deg blant folk. Jeg synes også det er tragisk at man ikke tillater for eksempel bluss på norske fotballarenaer, men jeg kommer ikke til å gråte dersom personer blir utestengt fra Åråsen fordi de har slått ned motstandersupportere på Klimt eller rassert Kulturpuben. Jeg tror ikke LSKs hensikt med dette regelverket er å nekte supporterne sine å vise engasjement, men da i ordets egentlige forstand, ikke hatrop mot politi, kasting av gjenstander på banen eller slossing på og utenfor stadionområdet. Det heter ikke engasjement i min bok, men dårlig oppførsel.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • *46*

        Fra nyhetstråden:
        Opprinnelig skrevet av *46*
        dt.no: LSK-supportere lager kvalm

        Fotballfans fra Lillestrøm (LSK) skaper store utfordringer for politiet på Strømsø.
        Videre skrives det i artikkelen:

        - Ingen er verre enn disse, sier politiet.

        Operasjonsleder Tor Stein Hagen ved Søndre Buskerud politidistrikt forteller at de har ekstra beredskap når Lillestrøm gjester byen.
        - Det er ikke den vanlige kanarifansen som skaper trøbbel. Dette er en egen liten gruppe som er her med annen motivasjon enn bare fotballkamp. Denne gjengen er de verste vi har med å gjøre, og det er bare når LSK spiller i byen vi har så store mannskaper på plass, forteller han.
        Bråket skal ha startet etter at denne gjengen fra Lillestrøm krysset bybrua og kom over mot Shell på Strømsø.
        - Ingen av dem har fått beskjed om å forlate byen eller er satt i arrest. Ikke ennå, sier Hagen.
        Edit: Når skal dette slutte? Det er så forbanna flaut. Jeg får mark av dere det gjelder!
        Last edited by Gjest; 21.04.2013, 19:45.

        Kommentar

        • Simeone
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2008
          • 761

          Du må gjerne bli flau. Men idag var det såvidt jeg fikk med meg absolutt ingen episoder i Drammen. At man velger å lage en sak over at noen går over Drammensbrua og synger fugla sanger sier litt om Drammens Tidende.

          Dette er klikk journalistikk på sitt verste (få mest mulig klikk på nettsiden for å selge "lesere" til annonsører).
          Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
          para gritarle a la FIFA:
          ¡Que ellos son el gran ladrón!

          Kommentar

          • Kanariz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2005
            • 2507

            Opprinnelig skrevet av Simeone
            Du må gjerne bli flau. Men idag var det såvidt jeg fikk med meg absolutt ingen episoder i Drammen. At man velger å lage en sak over at noen går over Drammensbrua og synger fugla sanger sier litt om Drammens Tidende.

            Dette er klikk journalistikk på sitt verste (få mest mulig klikk på nettsiden for å selge "lesere" til annonsører).
            Tja, nå vet ikke jeg om det er denne gruppen, men observerte en gjeng fra Lillestrøm som gikk og slang dritt til alle de så og dyttet til folk som gikk over brua. Dette var en gruppe som jeg har sett tidligere, både på åråsen og på bortekamper. Håper denne gruppa snart møter på feil folk.

            Kommentar

            • Kopperud
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2006
              • 1697

              nå må du gi deg her as, dette var en perfekt dag helt frem til kampen, ingen episoder i byen i det hele tatt, så klart litt synging mot godset puben i det vi skulle gå fra puben, men det hører vel bare til?

              At en amøbe av en journalist har prestert å lage noe sak ut av dagen i dag er bare helt utrolig!
              Ultras Felt C 2005x2015

              Lillestrøm & Bajen

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                Jeg har snakka med kfl vakter og dem rapporterer om 0 bråk i dag...Tro ikke på alt dere hører..

                Kommentar

                • Xavi
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 1275

                  Gikk etter forholdene greit for seg på tribunen idag. Skjønner meg fortsatt ikke på de tullingene som absolutt skulle rive løs jerngelenderet eller hva faen det er. Når endelig en kar ble såpass irritert å ba de gi faen ble han møtt med trusler.

                  Faen er viktigst lurer jeg på da, rive ned den gelendergreia samt true medsupportere eller heie fram laget.
                  Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                  Anders, Tidligere styremedlem KFL

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                    Jeg tror ikke LSKs hensikt med dette regelverket er å nekte supporterne sine å vise engasjement, men da i ordets egentlige forstand, ikke hatrop mot politi, kasting av gjenstander på banen eller slossing på og utenfor stadionområdet. Det heter ikke engasjement i min bok, men dårlig oppførsel.
                    Jeg tror og håper heller ikke det, men måten reglementet er skrevet på gjør at det er nærmest skreddersydd for misbruk. Og derfor er jeg skeptisk. Så får vi bare være enige om å være uenige.
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • Jaren-kanari
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Mar 2004
                      • 185

                      Opprinnelig skrevet av Xavi
                      Gikk etter forholdene greit for seg på tribunen idag. Skjønner meg fortsatt ikke på de tullingene som absolutt skulle rive løs jerngelenderet eller hva faen det er. Når endelig en kar ble såpass irritert å ba de gi faen ble han møtt med trusler.

                      Faen er viktigst lurer jeg på da, rive ned den gelendergreia samt true medsupportere eller heie fram laget.
                      Observerte det samme. Et par stykk idioter var i 2. omgang mer opptatt med å rive ned bølgebryteren på stadion enn å følge med på kampen. Han som sa ifra ble møtt med tydelige trusler. Synd at vi som LSK-supportere må finne oss i å bli forbundet med sånt. Lite kult når folk blir møtt med trusler på egen tribuneseksjon, og det er vel heller ingen bombe at stemningen blir som den blir under sånne omstendigheter. Lavmål...
                      Jaren-kanari
                      Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3163

                        Samme i dag som det pleier å være. Så godt som alle er positive og engasjerte og en stor støtte for LSK. Så er det den samme håndfullen som insisterer å ødelegge mest mulig for oss. Det er de samme hver eneste gang, men vi snakker tross alt om under 10 personer her (ihvertfall som jeg så). Det kan da ikke være så umulig å få dem til vokse forbi disse prepubertale voldsfantasiene deres?

                        Kommentar

                        • *46*

                          Opprinnelig skrevet av Simeone
                          Du må gjerne bli flau. Men idag var det såvidt jeg fikk med meg absolutt ingen episoder i Drammen. At man velger å lage en sak over at noen går over Drammensbrua og synger fugla sanger sier litt om Drammens Tidende.

                          Dette er klikk journalistikk på sitt verste (få mest mulig klikk på nettsiden for å selge "lesere" til annonsører).
                          Ja, jeg bommer sikkert i dag. Men har du en tanke om hvorfor politiet stiller så med så stor tropp i dag? Jeg tipper det er ut i fra erfaringer. Og de erfaringene kommer fra noe sted.

                          Leser at det gjøres hærverk på tribuna under kamp. Har også lest om kasting av diverse ting som feks mynter. Det er ikke så mye å bli stolt over å ha slike fraksjoner på tribuna. Jeg bomma helt sikkert med kritikken (på lik linje med at vi alle bommer med kritikken uansett hva som har skjedd eller ikke skjedd).

                          Og jeg hadde en forbanna dårlig dag i går og ble sikkert mer skarp i kritikken enn nødvendig. Håper dagen i dag blir bedre

                          Kommentar

                          • kingkong
                            Juniormedlem
                            Bøffel
                            • Jul 2009
                            • 29

                            Opprinnelig skrevet av G-Man
                            Samme i dag som det pleier å være. Så godt som alle er positive og engasjerte og en stor støtte for LSK. Så er det den samme håndfullen som insisterer å ødelegge mest mulig for oss. Det er de samme hver eneste gang, men vi snakker tross alt om under 10 personer her (ihvertfall som jeg så). Det kan da ikke være så umulig å få dem til vokse forbi disse prepubertale voldsfantasiene deres?
                            Pussig at du igjen så hva som skjedde,kan du da dele med oss andre hva som faktisk skjedde?
                            at noen få stykker river ned gjerdet er vel ikke "under 10personer" som har voldsfantasier?

                            og det ranakanaris skriver om dytting på brua er oppspinn fra ende til annen. det var ikke en fordømt episode i hele byen hele dagen. at politiet stiller mannsterke opp får være dems greie.

                            Kommentar

                            • UltraFo
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2007
                              • 800

                              Dagen i går hadde potensiale til å bli perfekt! Som flere skriver, det skjedde absolutt INGENTING i går. Det var god stemning i byen, litt synging mellom gruppene og bra trøkk. Det lille som var av politi holdt seg på avstand eller ved KFL sin pub. Kasting av mynter osv kunne jeg ikke se. Som regel blir det slått hardt ned på uansett hvem som gjør det så det hadde blitt lagt merke til. At media skriver som de gjør får de stå for men det er etter min mening på trynet å skrive sånt når det faktisk ikke stemmer i det hele tatt. Hadde det i det minste vært noe temperatur mellom supportere men det var ikke det engang.

                              Det som irriterer meg er hvor RÆVA vi er på tribunen i går. Hva skjer med engasjementet?? Sorry men det stod alt for mye gamle damer og folk som ikke var interesert i å bidra på tribunen i går. De burde enten gjort ett forsøk på å bidra eller gått på andre siden. Sykt irriterende. Ræva kamp, ræva dommer og ræva liv. Godt vi får ett nytt forsøk på lørdag!
                              UFC ~ Gulsvarte Brødre

                              Kommentar

                              • tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

                                Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                Dagen i går hadde potensiale til å bli perfekt! Som flere skriver, det skjedde absolutt INGENTING i går. Det var god stemning i byen, litt synging mellom gruppene og bra trøkk. Det lille som var av politi holdt seg på avstand eller ved KFL sin pub. Kasting av mynter osv kunne jeg ikke se. Som regel blir det slått hardt ned på uansett hvem som gjør det så det hadde blitt lagt merke til. At media skriver som de gjør får de stå for men det er etter min mening på trynet å skrive sånt når det faktisk ikke stemmer i det hele tatt. Hadde det i det minste vært noe temperatur mellom supportere men det var ikke det engang.

                                Det som irriterer meg er hvor RÆVA vi er på tribunen i går. Hva skjer med engasjementet?? Sorry men det stod alt for mye gamle damer og folk som ikke var interesert i å bidra på tribunen i går. De burde enten gjort ett forsøk på å bidra eller gått på andre siden. Sykt irriterende. Ræva kamp, ræva dommer og ræva liv. Godt vi får ett nytt forsøk på lørdag!
                                Utrolig motvind,surt og kaldt en tribune som stinker , et lag som stinker der har du litt av årsaken til dårlig synging legger du til at enkelte hadde promille over 2 så er det ikke så merkelig at det blei som det blei.

                                Kommentar

                                • ulfpulf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2506

                                  Opprinnelig skrevet av UltraFo
                                  Det som irriterer meg er hvor RÆVA vi er på tribunen i går. Hva skjer med engasjementet?? Sorry men det stod alt for mye gamle damer og folk som ikke var interesert i å bidra på tribunen i går. De burde enten gjort ett forsøk på å bidra eller gått på andre siden.
                                  Jeg tror ikke du skal dumpe for mye av skylda på andre.
                                  Jeg var en av de gamle damene, som kom tidlig og stilte meg ganske rett bak mål, fordi det var ledig, god utsikt, og ikke noe eller noen som viste at området var beregnet på yngre og penere kledde. Da de kom, flyttet jeg meg høyere opp, så UFC skulle få et samlet felt - som jeg ble stående i overkant av. Jeg var interessert i å bidra, men hovedproblemet i Drammen er den råtne bortetribunen, hvor lyden forsvinner.
                                  Fra der jeg sto, hørte jeg mest Tony av forsangerne, og han gjorde det han kunne for å være synkron med Ronnie, men det ble veldig ofte utakt mellom KFL og UFC. Det hjalp ikke akkurat med "Vi skal knulle deres horer" fra bakerst på feltet heller. Sikkert morsomt, men det drepte de andre sangene som ble forsøkt startet da.
                                  Som andre her ble jeg ganske irritert over forsøket fra de to-tre som prøvde å røske opp bølgebryteren. De dreit i kampen, og bedrev rent hærverk. Etter den seansen blir det vanskelig å tro på historiene om at det er stort engasjement som gjør at det ryker stolrekker på Ullevaal.
                                  Omtrent samtidig startet kaosdyttingen høyere opp på feltet. Da gjorde jeg som du foreslo, og flyttet meg til andre siden av tribunen. Derfra hørte jeg bare KFL, og de prøvde i det minste, men slet med vind, et skuffende resultat og en elendig tribune.

                                  Kommentar

                                  • Superstefan
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 2180

                                    Helt sykt så ræva den tribunen er og hvordan lyden er. Tony rettet megafonen mange ganger mot klumpen men lyden bare forsvant. Tipper det var sånn andre veien også . Godset som er såpass stor klubb og såpass bra tilskueranntall burde skamme seg over og ikke ha bedre bortebane fasiliteter.
                                    Fotograf Kreativ Kanaris

                                    KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                                    Kommentar

                                    • UltraFo
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2007
                                      • 800

                                      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                      Jeg tror ikke du skal dumpe for mye av skylda på andre.
                                      Ikke bare på andre nei, UFC med venner var elendig i går vi også! Vinden mitt i trynet ødela nok mye.

                                      Når det gjelder bølgebryteren gidder jeg ikke kommentere det da jeg er helt enig i det som skrives over her. De fikk tilsnakk fra oss også.
                                      UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                      Kommentar

                                      • _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4376

                                        Er ikke vits å bry seg om eller tenke på stemningen i går. Det er faktisk klin umulig å få til noe som helst der, hvis man ikke er over rundt 2000 pers.
                                        ..................

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                          Er ikke vits å bry seg om eller tenke på stemningen i går. Det er faktisk klin umulig å få til noe som helst der, hvis man ikke er over rundt 2000 pers.
                                          Det er vanskelig ja, men vi kunne klart bedre om vi hadde klart å samle de mest punche (og da mener jeg de som vanligvis bidrar verbalt) rundt meg og Tony. Vi er nesten nødt til å samle et stort felt sentralt og satse på at de kan få folk rundt til å bidra, selv 10 meter mellom oss blir mye på den tribunen.

                                          Utfordringen er at en del dølle folk kommer tidlig og høflige, syngende supportere ikke ber dem flytte seg, men i stedet velger å stå på andre deler av tribunen.
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎