Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    Jeg synes bluss er dritfett, men her oppfører man seg som små drittunger som gjør opprør. Blussing er desverre forbudt og det er det bare å forholde seg til.
    NFF har truet med poengtrekk tidligere og de venter nok bare på rett anledning, noe personskader kanskje er. Er det like fett med blussing om vi trekkes 3 poeng og taper seriegull eller rykker ned pga et eventuelt poengtrekk? Står respekt av at de som blusser betaler bøtene, men hva gjør man når det blir poengtrekk, eller er ikke det så farlig?

    Dette kan faktisk ødelegge klubben. Vi ligger godt ann poengmessig nå, men hvem vet hvordan ståa er om 4 mnd.

    Ønsker dere å risikere klubbens fremtid?

    Kommentar

    • Percy Nilegård
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 5146

      Betaler de evt for nytt syn til den som blir skada?
      "Alltid blodsprengt"!
      Fong/Macho

      Even Nordlien

      Kommentar

      • Boing
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2005
        • 711

        Opprinnelig skrevet av Kristiansen
        Nei. Det har aldri blitt signalisert fra NFF at poengstraff vil bli tatt i bruk. Klubben skal aldri rammes sportslig av supporternes handlinger.
        Tja, dette er vel en ypperlig mulighet til poengtrekk for Nøff, personskader ved ulovlig blussing. Jeg tror Nøff gjør det dem vil når dem vil. Men du unnlater å svare de to andre spørsmålene.

        Kommentar

        • Kristiansen
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2007
          • 1332

          Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
          Betaler de evt for nytt syn til den som blir skada?
          Den informasjonen jeg sitter på sier at personene som fikk skader, selv brukte fyrverkeri på tribunen og skadet seg selv. Har også hørt at det går bra med 2 av 3.(Ikke hørt ang den siste). Velger man å fyre av fyrverkeri på tribunen må man være klar over risikoen og man må selv kunne håndtere disse slik at det ikke skal være fare både for deg selv og omgivelsene.

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            Opprinnelig skrevet av Kristiansen
            Nei. Det har aldri blitt signalisert fra NFF at poengstraff vil bli tatt i bruk. Klubben skal aldri rammes sportslig av supporternes handlinger.
            Ok. Bra dere vet.

            I tillegg vurderte Forbundsstyret å gi Vålerenga poengtrekk, siden tidligere bøter ikke har hatt noen preventiv virkning.

            - Ikke bruk bluss
            «I tilfeller der klubbene, som her, gjentatte ganger gjør seg skyldig i tilnærmet samme forseelse, kan det stilles spørsmål om de tidligere ilagte sanksjoner har hatt tilstrekkelig preventiv effekt/tilsiktet virkning. På denne bakgrunn og i lys av utvalgets uttalelser i sanksjonssak 22/2008, har det i denne saken vært vurdert om det eventuelt bør innstilles på andre sanksjonsformer enn bot,» skriver doms- og sanksjonsutvalget i Norges Fotballforbund i sin redegjørelse.

            Kommentar

            • Percy Nilegård
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 5146

              Greit nok det, men den dagen det går utover andre folk stiller det seg litt annerledes. Marginene er ikke veldig store akkurat der.
              "Alltid blodsprengt"!
              Fong/Macho

              Even Nordlien

              Kommentar

              • Kristiansen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 1332

                Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                Siden 2009 har det vært rundt 50 ulovlige pyroshow fra ulike klubber. Hvor mange poengtrekk har vi sett? Null.

                Kommentar

                • Boing
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2005
                  • 711

                  Opprinnelig skrevet av Kristiansen
                  Siden 2009 har det vært rundt 50 ulovlige pyroshow fra ulike klubber. Hvor mange poengtrekk har vi sett? Null.
                  Og det har vært alvorlige personskader på de 50 andre ulovlige pyroshow??

                  Kommentar

                  • Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

                    Opprinnelig skrevet av Kristiansen
                    Siden 2009 har det vært rundt 50 ulovlige pyroshow fra ulike klubber. Hvor mange poengtrekk har vi sett? Null.
                    Hva gjør deg så sikker på at det en dag ikke kommer?
                    Som jeg sa, de venter nok på en mulighet der de kan "skjule seg bak" en hendelse. Noe personskade er.

                    Kommentar

                    • McGuffy
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 5096

                      Dette med uvettig blussing handler tydeligvis kun om bøter for enkelte. Penger er samlet inn, bota dekkes av de som blusser, klubben skal ikke lastes osv.

                      Nå har dette, i mine øyne og kanskje andres, gått så langt at dette handler om mye mer enn en økonomisk straffereaksjon fra forbundet. Da tenker jeg ikke på poengtrekk, selv om jeg regner med at det er en veldig sannsynlig reaksjon i dette tilfellet.

                      For det første så handler det nå tydeligvis om medsupporteres helse. Det sies at tre personer har blitt skadet i kveld. Dette rett og slett totalt uakseptabelt. Dernest handler det om omdømmet til klubben. Markedsavdelingen setter sikkert veldig stor pris på negativ omtale i pressen i den situasjonen klubben befinner seg i.

                      Det handler også om omdømmet til oss som støtter klubben, det være seg fra tribunen eller sofaen. Vi supportere blir framstilt som pøbler, villmenn, kriminelle og det som verre er, kun fordi enkelte idioter ikke klarer og oppføre seg, og langt mindre klarer å behandle et bluss på en forsvarlig måte. Vi er rimelig mange tusen som må gå på jobb i morra, og forsvare supportere og klubb med tanke på det som hendte i kveld.

                      Og vi er møkklei!

                      Kan man ikke bare slutte å drite seg ut. Please! Slutt!
                      Last edited by McGuffy; 09.06.2014, 22:48.

                      Kommentar

                      • Oddis
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2006
                        • 2744

                        Opprinnelig skrevet av Kristiansen
                        Siden 2009 har det vært rundt 50 ulovlige pyroshow fra ulike klubber. Hvor mange poengtrekk har vi sett? Null.
                        En dag så kommer det. Det er jeg ikke litt i tvil om engang.

                        Forresten syntes jeg det er godt å høre at en måtte i fengsel for dette. Det er i det minste et bitte lite lyspunkt.
                        Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          Takk skal dere faen meg ha jaja da slapp kfl og få meg som medlem i år også...

                          Kommentar

                          • Kristiansen
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2007
                            • 1332

                            Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                            Hva gjør deg så sikker på at det en dag ikke kommer?
                            Som jeg sa, de venter nok på en mulighet der de kan "skjule seg bak" en hendelse. Noe personskade er.
                            Jeg kan selvfølgelig ta feil, men slik jeg forstår det har sjeldent NFF vært så åpne for pyroteknikk på tribunene som nå. NSA har jobbet fram gode avtaler med NFF.




                            Hva slags pyro kan vi egentlig bruke?

                            På norske serie- og cupkamper er det nå mulig å søke om bruk av pyroteknisk materiale til bruk på indre bane og på tribunen. Fyrverkeri som tillates er klasse II, III og IV.
                            Klasse II og III består av markfyrverkeri, raketter, effektrør, effektbatterier samt stjerneskudd over 30 cm og lignende. Klasse IV består av større luftbomber, effektrør, effektbatterier, romerske lys og raketter og lignende.

                            Kommentar

                            • Boing
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2005
                              • 711

                              Siden KFL/Ufc har oversikt over hvem som blusset så ser jeg ingen annen utvei att alle som blusset, blir utesteng resten av sesongen. Hvis ikke vil jeg og helt sikkert flere si opp medlemskapet i KFL og LSK, og samtidlig ikke melde meg inn eller kjøpe sesongkort neste år. Dette er en trussel jeg kommer til å stå inne for og regner med att vi for vite litt fra LSK/KFL hva som skjer i uka som kommer.

                              Synes LSK skal vise hvor skapet skal stå og få disse tullingene bort fra stadion både på hjemme og borte resten av sesongen. Regner det blir gjort da jeg tror damen som leder LSK nå har mer baller en noen av de som har ledet LSK tidligere har hatt.

                              Kommentar

                              • Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

                                Opprinnelig skrevet av Kristiansen
                                Jeg kan selvfølgelig ta feil, men slik jeg forstår det har sjeldent NFF vært så åpne for pyroteknikk på tribunene som nå. NSA har jobbet fram gode avtaler med NFF.




                                Hva slags pyro kan vi egentlig bruke?

                                På norske serie- og cupkamper er det nå mulig å søke om bruk av pyroteknisk materiale til bruk på indre bane og på tribunen. Fyrverkeri som tillates er klasse II, III og IV.
                                Klasse II og III består av markfyrverkeri, raketter, effektrør, effektbatterier samt stjerneskudd over 30 cm og lignende. Klasse IV består av større luftbomber, effektrør, effektbatterier, romerske lys og raketter og lignende.
                                Jeg forstår hva du prøver å si, men bilde er ikke så svart hvitt. Selvom NFF er mer åpne nå, så var dette fortsatt en ulovlig blussing (så vidt jeg vet). Slik jeg kjenner NFF, så kan episoder som i dag ødelegge for den videre jobben som er gjort på dette plan. Så vidt meg bekjent så er dette første gang det kommer en skade etter bluss hos "oss"? Hva med totalt i Norge? Dette er det perfekte tidspunkt for NFF å gå mer drastisk til verks enn bøter, samtidig som kanskje muligheten for lovlig bluss på norske tribuner er ødelagt i all overskuelig fremtid.

                                Vi får vente å se, men jeg tror dette vil svi.

                                Kommentar

                                • Kristiansen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2007
                                  • 1332

                                  Opprinnelig skrevet av Boing
                                  Siden KFL/Ufc har oversikt over hvem som blusset så ser jeg ingen annen utvei att alle som blusset, blir utesteng resten av sesongen. Hvis ikke vil jeg og helt sikkert flere si opp medlemskapet i KFL og LSK, og samtidlig ikke melde meg inn eller kjøpe sesongkort neste år. Dette er en trussel jeg kommer til å stå inne for og regner med att vi for vite litt fra LSK/KFL hva som skjer i uka som kommer.

                                  KFL og UFC er for en aktiv tribunekultur. Kjernen i KFL var med på dette og jeg er mer eller mindre sikker på at flere personer i styret til KFL visste om dette. Derfor var det også en god indre justis på stadion som førte til at fansen leverte han som kastet bluss ut på banen til politet. Pyro på tribunen er kult, pyro på banen er en forbanna ukultur. Er så jævlig lei av at som aldri gidder å dra på turer, sitter her på forumet og skal bestemme hvordan tribunelivet i Lillestrøm skal være. La de som er aktive og som legger i mest cash og tid i klubben få kjøre, så lenge det IKKE går utover klubben sin økonomi.

                                  Kommentar

                                  • Uwes disippel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6039

                                    Opprinnelig skrevet av Kristiansen
                                    KFL og UFC er for en aktiv tribunekultur. Kjernen i KFL var med på dette og jeg er mer eller mindre sikker på at flere personer i styret til KFL visste om dette. Derfor var det også en god indre justis på stadion som førte til at fansen leverte han som kastet bluss ut på banen til politet. Pyro på tribunen er kult, pyro på banen er en forbanna ukultur. Er så jævlig lei av at som aldri gidder å dra på turer, sitter her på forumet og skal bestemme hvordan tribunelivet i Lillestrøm skal være. La de som er aktive og som legger i mest cash og tid i klubben få kjøre, så lenge det IKKE går utover klubben sin økonomi.
                                    Så vi som har vært med i 25 år, men nå velger familie foran fotballturer skal ikke få ha noe å si? Jeg var med helt siden oppstarten av KFL jeg gutten min, har vært på hundretalls kamper og nærmer meg vel 50 baner. Jeg vil ikke alltid ha rett, men Jeg vil fronte mine meninger alltid og her har du skivebom så det holder!

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      Opprinnelig skrevet av Kristiansen
                                      KFL og UFC er for en aktiv tribunekultur. Kjernen i KFL var med på dette og jeg er mer eller mindre sikker på at flere personer i styret til KFL visste om dette. Derfor var det også en god indre justis på stadion som førte til at fansen leverte han som kastet bluss ut på banen til politet. Pyro på tribunen er kult, pyro på banen er en forbanna ukultur. Er så jævlig lei av at som aldri gidder å dra på turer, sitter her på forumet og skal bestemme hvordan tribunelivet i Lillestrøm skal være. La de som er aktive og som legger i mest cash og tid i klubben få kjøre, så lenge det IKKE går utover klubben sin økonomi.
                                      Lurer litt på hva du mener?? er dette kanskje en grunn til at folk ikke gidder å dra på borte kamp lenger har du tenkt den tanken... Og FAENså klart det går utover klubben, tror du forsiden på dagens rb er med på å sette klubben i et godt lys tror du virkelig det... Har dere lyst til å blusse dra på åkrene stadion eller en annen plass for nå er jeg dritt lei dere som liksom veit hvordan det skal være på tribunen,,.......

                                      Kommentar

                                      • Boing
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2005
                                        • 711

                                        Opprinnelig skrevet av Kristiansen
                                        KFL og UFC er for en aktiv tribunekultur. Kjernen i KFL var med på dette og jeg er mer eller mindre sikker på at flere personer i styret til KFL visste om dette. Derfor var det også en god indre justis på stadion som førte til at fansen leverte han som kastet bluss ut på banen til politet. Pyro på tribunen er kult, pyro på banen er en forbanna ukultur. Er så jævlig lei av at som aldri gidder å dra på turer, sitter her på forumet og skal bestemme hvordan tribunelivet i Lillestrøm skal være. La de som er aktive og som legger i mest cash og tid i klubben få kjøre, så lenge det IKKE går utover klubben sin økonomi.
                                        Har faktisk støttet LSK med x-antall titusen kroner og har reist land og strand rundt for å støtte LSK. Men da alder, familieliv og arbeid må gå foran når det gjelder bortekamper. Nei, jeg vil ikke være med å støtte ett LSK eller KFL som synes det som skjedde på tribunen i dag var helt greit.

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                          Så vi som har vært med i 25 år, men nå velger familie foran fotballturer skal ikke få ha noe å si? Jeg var med helt siden oppstarten av KFL jeg gutten min, har vært på hundretalls kamper og nærmer meg vel 50 baner. Jeg vil ikke alltid ha rett, men Jeg vil fronte mine meninger alltid og her har du skivebom så det holder!
                                          Jeg var også med i starten og er forbanna over at enkelte ødelegger klubben min.

                                          Kommentar

                                          Working...