Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Skinke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2007
    • 3914

    Opprinnelig skrevet av Kopperud

    Daukjøtt Felt C

    Kommentar

    • Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

      Menigheden legges mest sannsynlig ned: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.7947691

      Kommentar

      • FUGlinho
        KFL styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2454

        Ajax inviterer til barnefest! Kun barn under 12 år slipper inn på Ajax-Alkmaar når lagene møtes til omkamp. Ajax fikk opprinnelig ikke lov til å ha tilskuere på kampen, men forbundet sa ja til Ajax sitt forslag om at kun barn fikk komme inn. (med én voksen pr gruppe på 6 barn)

        Dette er omkampen etter at en tilskuer angrep keeperen til Alkmaar, Alvarado. Keeperen fikk rødt kort etter å ha tatt igjen på "supporteren".

        Kun barn under 12 år slipper inn på arenaen når Ajax og Alkmaar møtes til omkamp 19. januar.
        Kim
        Styremedlem KFL

        Kommentar

        • Percy Nilegård
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 5146

          Haha, her kommer folk til å låne seg unger for å komme inn på kamp
          "Alltid blodsprengt"!
          Fong/Macho

          Even Nordlien

          Kommentar

          • *46*

            Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
            Haha, her kommer folk til å låne seg unger for å komme inn på kamp
            Nå er jo ikke unger det første man låner ut... Litt vanskligere enn å låne en kopp med sukker

            Kommentar

            • iL
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 10771

              Kanarifugla flyr høyt i år!

              Kommentar

              • morten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 2156

                Opprinnelig skrevet av *46*
                Nå er jo ikke unger det første man låner ut... Litt vanskligere enn å låne en kopp med sukker

                Jeg låner gjerne bort mine unger på hjemmekampene i 2012
                Badekar
                http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                Kommentar

                • Spntneous
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 1990

                  Opprinnelig skrevet av *46*
                  Nå er jo ikke unger det første man låner ut... Litt vanskligere enn å låne en kopp med sukker
                  Ikke der Even kommer fra.
                  Stolt programleder av Kanari-fansen Radio!
                  Episodene ligger på iTunes og kfl.no

                  Kommentar

                  • Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

                    Det går mot 2 supporterklubber i Sandefjord. Nystarta Brigaden vil ha mer fokus på tribuneliv og happenings:



                    Facebookside: http://www.facebook.com/#!/pages/Bri...81050775290081

                    Kommentar

                    • Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

                      Opprinnelig skrevet av Tony
                      Menigheden legges mest sannsynlig ned: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.7947691
                      Følger opp denne.

                      Menigheden hadde 9 stk. stemmeberettigede på årsmøtet sitt i går. Der ble det bestemt at om 6 uker skal det være nytt "årsmøte" hvor man gjør følgende:

                      1. Legger ned Menigheden
                      2. Endrer navn og vedtekter og får inn nytt friskt blod

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9412

                        Punkt 2 virker smart, da kun 9(!) gadd bry seg om det gamle. WWJD?

                        Kommentar

                        • Fridtjof
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2005
                          • 2120

                          De 700 tilreisende Leicester-supporterne som nettopp så laget sitt slå Southampton 2-0 på St. Mary's ble belønnet med "a pie and pint... and a scarf" i pausen fra klubben. Strålende måte å vise at man setter pris på fansen, fra klubbens side.
                          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                          Kommentar

                          • Emil B
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 5921

                            Etter 1 min. og 19 sek. tar Feyenoord sin kaptein Ron Vlaar mikrofonen! Herlig.

                            Kommentar

                            • Vestfold Kanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Oct 2004
                              • 4583

                              Gästkrönika: När glädjen försvann

                              Med anledning av torsdagens händelser på hockeyderbyt, väljer GF att lägga upp en gästkrönika skriven av John Lund. Samtidigt har AIK-Alliansen avslutat allt samarbete med polisen.




                              Det började precis som vilken derbydag som helst, jag gick runt på kontoret med en blandad känsla av spänning och nervositet, skulle vi kunna ta dem där livsviktiga tre poängen för att kunna fortsätta hoppas på slutspel, eller skulle fokus istället ligga på att klara sig undan kvalserien? Det skojades lite med kollegorna som höll på det motsatta laget och man längtade redan på lunchen till att få stå på läktaren och lyfta fram grabbarna på isen.
                              Nu ett dygn senare är de enda känslorna som jag har avsmak, obehag och uppgivenhet.


                              Redan vid entrén märkte man att någonting var väldigt fel. Under tidigare derbyn denna säsong har det också funnits en känsla av fientlighet hos polismakten, nyktra och skötsamma människor har på väldigt grundlösa orsaker tvingats till urinprov för påstådda narkotikabrott av onödigt aggressiva poliser, supportrar har utan anledning avvisats från arenan och dylika märkliga tilltag.

                              Igår var det som att gå in till sin egen avrättning. Poliser stod uppställda överallt och stirrade närmast hatiskt på alla som gick in. När vi närmar oss ingången till läktaren möts vi av poliser som står i vägen och förklarar att man bara släpps in två och två.
                              Jag är en vanlig människa, med ett vanligt jobb, och vanliga kompisar. Mitt senaste slagsmål inträffade på lågstadiet över en leksaksbil.

                              Ändå fick jag höra att jag ska ”passa mig jävligt noga och göra som jag säger” när jag lugnt frågar en polisman om nödvändigheten av denna väldigt uppbromsande åtgärd då det endast är några minuter kvar till matchen och det fortfarande är väldigt många människor som inte har kommit in än.

                              När vi står och väntar på att bli insläppta gör poliserna plötsligt helt om och går in på läktaren och kastar ut de personer, pappor, tonåringar, och tjejer, som befinner sig närmast, samtidigt som de skriker att inga kommer in längre. Folk längre bak uppfattar inte vad som händer och fortsätter att röra sig framåt för att hinna till matchstart. En viss rörelse skapas således framåt, vi som befinner oss nära poliserna förklarar att vi blir trycka framåt och ber dem att öppna dörrarna så att inga blir klämda. Resultatet av denna uppmaning blir att de gemensamt och i samförstånd drar sina batonger och skrikandes går till våldsamt angrepp mot dem man har precis framför sig.
                              Till vänster om oss som blir attackerade finns en betongvägg, till höger finns en annan vägg, en vägg av kravallutrustade poliser som ansluter till sina kollegor och börjar slå vilt ibland den fullständigt hjälplösa massa av människor som med uppsträckta armar vädjar till poliserna att sluta.
                              Det hela börjar kännas helt surrealistiskt när det även kommer poliser bakifrån och slår på dem supportrar som förgäves försöker att ta sig igenom den glasdörr som skiljer det större utrymmet vid huvudentrén från själva läktaringångarna.
                              Det här fortsätter i flera minuter, hundratals människor misshandlas, blir omkullslagna i högar och utsätts för våld som skulle leda till årslånga fängelsestraff om det utfördes av en ”civil” person.
                              Jag ser en kvinna i 40-årsåldern stå och gråta mot en vägg samtidigt som hon träffas av flera batongslag, en liten grabb i fjortonårsåldern blir nedsparkad bakifrån och slagen på marken av en vuxen man i polisuniform, till och med en gammal tant blir bryskt nedsliten och omkullsprungen av skrikande poliser.

                              Stycket ovan skulle kunna vara skrivet av en utrikeskorrespondent ståendes i ett demonstrationståg i Damaskus. Istället skrivs det av mig, en 28-årig hockeysupporter i Sverige 2012.

                              När jag väl blir inkastad på läktarplats med ett flertal blåmärken senare är jag helt skakig och chockad, folk runt omkring är helt panikslagna och kan inte förstå vad som precis har inträffat. Mina två vänner som jag skulle se matchen med har jag tappat bort för länge sedan. Dem blev. Fick jag veta senare, inslagna på arenapuben där dem tillsammans med flertalet andra buntades ihop och bussades iväg, utan att få se en enda minut av matchen.

                              Luften hade helt gått ur klackarna och stämningen blev därefter, det enda jag kunde tänka på var de enorma övergrepp vi alla hade blivit utsatta för. Till slut orkade jag inte längre utan gick hem i första periodpausen.

                              Igår vann min klubb en av årets viktigaste matcher, men jag känner ingenting. Glädjen av att stödja sitt lag är som bortblåst, man känner sig som en andra klassens medborgare helt utan rättigheter. En känsla som delas av alla AIK:are och Djurgårdare som jag har pratat med idag.

                              Det här måste få ett slut. AIK och Djurgårdens hockeysektioner måste gå ut och ta kraftigt avstånd från polisens agerande. Hur ska vi annars kunna uppleva glädje i samband med hockey igen?
                              LOUD
                              PROUD
                              ULTRA

                              Kommentar

                              • *46*

                                Egypt: minst 40 stk drept etter kamp (tall er anslått av sykehus i nærheten).

                                Kommentar

                                • veiron
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6267

                                  Midtøsten...

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    Opprinnelig skrevet av veiron
                                    Midtøsten...
                                    Herregud for en meningsløs kommentar. Det blir på linje med kalle alle fra Liverpool naturlig anlagte voldsmenn siden de var involvert i H og H på 80-tallet.
                                    Last edited by superbøffel; 01.02.2012, 22:39.
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • holmiz
                                      The kjøkken-kanariz
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6064

                                      Tja, helt skivebom var det tross alt ikke. Veiron påpekte bare at det var i midtøsten gærningene hadde slått seg laus, og i følge wikipedia så ligger Egypt ja, nettopp i midtøsten: http://no.wikipedia.org/wiki/Midt%C3%B8sten
                                      Hilsen Anders

                                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                      Kommentar

                                      • ulfpulf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2506

                                        Opprinnelig skrevet av holmiz
                                        Veiron påpekte bare at det var i midtøsten gærningene hadde slått seg laus
                                        Nja, han gjorde litt mer enn det.
                                        Når han skriver Midtøsten prikk prikk prikk, må det leses som at han ikke er overrasket, at Midtøsten er forklaringen.

                                        Hadde jeg skrevet "Liverpoolsupportere..." etter Hillsborough, hadde det ikke bare vært for å påpeke at det var med dem det skjedde, men for å si at Nå er de i gang igjen.

                                        Kommentar

                                        • veiron
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6267

                                          Ja, det var det jeg mente. Jeg blir ikke overrasket over at noe slikt skjer i midtøsten. Dette hadde ikke mye å gjøre med fotball, men er nok mest et resultat av misnøye i befolkningen.
                                          Og ja, midtøsten får meg til å riste oppgitt på hodet. Det er jo faen ikke noe annet enn bråk og uro i den regionen, det har det alltid vært i min levetid, og nå er det værre enn noensinne.

                                          Og jeg visste også at superbøffel eller reka kom til å gå bananas over den kommentaren, men det driter jeg i.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎