Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dinho
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2006
    • 884

    Enig. Jeg trodde vi skulle på Lysaker. Det skjedde ikke. Kun en håndfull personer som visste hvor vi skulle. Ikke det beste valget. Det har jeg sagt i fra om, GANSKE TYDELIG. I tillegg ble enga-kampen avlyst. Heller ikke bra. Det smalt ikke veldig, noen flasker osv. uansett, jeg fryktet at det kunne skje. Det må jeg ærlig si. At folk ikke klarer å oppføre seg på T-banen har jeg INGEN unnskyldning for! ingen! Eskalerte da tbanen sto stille i 5 minutter på et stopp.. selv om det var barnslig hærverk osv er det helt uakseptabelt. Jeg er forbanna. Om noens beger holder på å renne over så er mitt beger i samme posisjon. La oss ta dette innad. Men at dette skal gå ut over LSK sin støtte på tribunen blir helt feil vinkling folkens. Politiet har god kontroll på det som skjedde.
    twitter @amundsakis
    ΘΥΡΑ 13

    Kommentar

    • Dinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2006
      • 884

      Klubben har ingenting med vår oppførsel i Oslo å gjøre. De trenger ikke å assosieres med sånt tull, jeg forstår at det er noe dritt å lese om. Men det går ut over oss selv. Vi dreper vårt eget rykte frem for alt. Noe vi jobber hardt med å bygge opp. Det viser seg at man er forskjellige innad i en liten gruppe som oss også. Noen har enda ikke lært. Dette tar vi innad.
      twitter @amundsakis
      ΘΥΡΑ 13

      Kommentar

      • Gjest

        Den interne justisen i UFC er det vel få utenfor "brorskapet" som har særlig tillit til.
        Unnskyldinger, bagatellisering og kverulering er dere derimot jævlig gode på.
        Det er en del del pinlige utskudd i Kanarifansen også men mitt intrykk er at det er jævlig få i forhold til UFC.
        Tagging, hærverk, t-banepissing, lek med brannslokkere.. say no more



        Opprinnelig skrevet av Dinho
        Vi reiser på LSK kamper fordi vi bryr oss om klubben. Det vet LSK, spillerne og dere. Ferdig snakka. Vi reiser land og strand for å følge klubben. DET ER DET.

        Regner med at styret i KFL kjenner meg godt nok til å forstå hva jeg sier. Dere jeg ikke kjenner, greit nok. Som jeg sa, dette er en sak for ULTRAS FELT C. Ikke KFL. Om LSK ønsker å sanksjonere mot noe som skjedde i oslo, på t-banen osv av en håndfull idioter, så får de kontakte meg. Jeg var der, vet hva som skjedde, så alt. Tribunereglementet har og er ikke et problem. Politiet tar seg av det som skjer utenom. Jeg må ærlig si at hele saken er en storm i et vannglass. Så ro dere ned nå Lillestrømlinger, laget trenger oss alle. Vi trenger å vinne kamper.

        Kommentar

        • Boing
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2005
          • 711

          Du var der og så hva som skjedde, men gjorde du noe for å stoppe dine "brødre"? Nei, dermed er hele gjengen skyldig i de skadene og oppførselen som ble gjort under turen til stadion. Og gjemme seg bak holdninger som att det som skjer utenfor stadion er det politiet som straffer og ikke er LSK og tribunereglementet sitt problem gir meg flere spørsmål enn svar. Muligens er dette en storm i ett vannglass for dere i ufc, men for vi andre som er LSK-supportere som gremmes vi og vi veit att når vi kommer på jobb/skole i morgen, så blir vi stemplet som bråkmakere.

          Kommentar

          • lega66
            Medlem
            Hoffnarr
            • Oct 2006
            • 57

            Opprinnelig skrevet av Dinho
            Enig. Jeg trodde vi skulle på Lysaker. Det skjedde ikke. Kun en håndfull personer som visste hvor vi skulle. Ikke det beste valget. Det har jeg sagt i fra om, GANSKE TYDELIG. I tillegg ble enga-kampen avlyst. Heller ikke bra. Det smalt ikke veldig, noen flasker osv. uansett, jeg fryktet at det kunne skje. Det må jeg ærlig si. At folk ikke klarer å oppføre seg på T-banen har jeg INGEN unnskyldning for! ingen! Eskalerte da tbanen sto stille i 5 minutter på et stopp.. selv om det var barnslig hærverk osv er det helt uakseptabelt. Jeg er forbanna. Om noens beger holder på å renne over så er mitt beger i samme posisjon. La oss ta dette innad. Men at dette skal gå ut over LSK sin støtte på tribunen blir helt feil vinkling folkens. Politiet har god kontroll på det som skjedde.
            Jeg kan til dels forstå at du syns dette blir en feil vinkling fra "oss". Jeg kan kun prate for meg selv, og når det oppstår "bråk" gjentatte ganger, så må noen sette foten ned, og da mener jeg at det er KFL sin oppgave og si at de ikke ønsker å ha slike mennesker blant oss, og at derfor så er de/dere ikke velkommen på tribunen sammen med oss. Dette kan høres veldig drastisk ut, og sikkert urettferdig ut, men dette burde enkelte ha tenkt på før de skal svarte ryktet til LSK supporterne, og LSK som klubb. Hva hjelper det å rydde opp innad i grupperingen når det ikke hjelper?? Jeg har forstått på deg at du er imot det som skjedde idag, men hvordan mener du at det skal bli bedre når ingen setter ned foten?? dette er ikke første gang det skjer, og sikkert ikke den siste heller. Håper du kan se at vi som er "vanlige" supportere ikke ønsker å bli assosiert med UFC. Noe vi faktisk blir. I media så star det LSK-supportere. Det står ikke UFC eller annen gruppering. Jeg har selv måtte forsvare meg i tidlige episoder, og begynner å bli veldig lei det akkurat nå. Jeg reiser på kamper for å støtte gutta på banen, og driter egentlig i andre lags supportere, jeg er ikke interessert i bråk. Jeg støtter gutta i MED og I MOTGANG
            http://www.youtube.com/watch?v=JtZ68gBz8S8

            Kommentar

            • Fjeller'n
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 905

              Opprinnelig skrevet av *46*
              Hvor er den interne justisen eller er alle 150 like dumme?
              Problemet er at dette er en relativt homogen gruppe. I en slik gruppe viser forskning at de mest utagerende elementene blir de retningsgivende fordi de andre er redde for å fremstå som veike. Det oppstår fort en selvforsterkende effekt innad i gruppa som fort blir vanskelig å håndtere for de mest moderate elementene.
              Så svaret blir at 150, på enmannshånd, relativt oppegående individer kommer sammen og opptrer som idioter.
              Litt som russ altså.
              "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

              Kommentar

              • gutt94
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2007
                • 3271

                Det er vanskelig for medier å se forskjell på UFC og KFL og LSK.

                Alt som gjøres av de nevnte "grupperinger" tas raskt under en kam. At dere skal ordne dette internt fungerer kanskje for dere, men KFL blir værende igjen like skyldige.
                Dere har vært ute for å se fotballkamp, derfor assosierer klubben og KFL med dette.
                KnutHSolberg

                Kommentar

                • Dinho
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2006
                  • 884

                  Som jeg sa DAF. Vi tar dette opp i Ultras Felt C. Akkurat nå.
                  twitter @amundsakis
                  ΘΥΡΑ 13

                  Kommentar

                  • Dinho
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2006
                    • 884

                    Opprinnelig skrevet av gutt94
                    Det er vanskelig for medier å se forskjell på UFC og KFL og LSK.

                    Alt som gjøres av de nevnte "grupperinger" tas raskt under en kam. At dere skal ordne dette internt fungerer kanskje for dere, men KFL blir værende igjen like skyldige.
                    Dere har vært ute for å se fotballkamp, derfor assosierer klubben og KFL med dette.
                    Nei, dette er ikke riktig. De tas ikke raskt under en kam. Media er flinke til å skille ut casuals osv fra vanlige grupperinger. KFL blir ikke hengt ut for å være skyldige i noe som helst. IKKE like skyldige. Ultras Felt C blir hengt ut som de skyldige. Og ja, det fungerer for oss! Om det hadde vært på tribunen så er jeg helt enig, da assosieres det med alle. Ikke her.
                    twitter @amundsakis
                    ΘΥΡΑ 13

                    Kommentar

                    • FUGlinho
                      KFL styremedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 2454

                      Opprinnelig skrevet av Dinho
                      Som jeg sa DAF. Vi tar dette opp i Ultras Felt C. Akkurat nå.
                      Jeg skjønner at det er godt nok for dere, Dinho... Men det folk lurer på er hvordan skal de utenfor ufc merke at dette blir tatt opp og gjort noe med hos dere?
                      Kim
                      Styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • lega66
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Oct 2006
                        • 57

                        Opprinnelig skrevet av Dinho
                        Nei, dette er ikke riktig. De tas ikke raskt under en kam. Media er flinke til å skille ut casuals osv fra vanlige grupperinger. KFL blir ikke hengt ut for å være skyldige i noe som helst. IKKE like skyldige. Ultras Felt C blir hengt ut som de skyldige. Og ja, det fungerer for oss! Om det hadde vært på tribunen så er jeg helt enig, da assosieres det med alle. Ikke her.
                        Vel, hvis du leser litt nettaviser så står det 150 LSK-SUPPORTERE.

                        Det er ikke nevnt med ett ord at det er UFC, så med andre ord, vi "vanlige" supportere blir assosiert med bråket.
                        http://www.youtube.com/watch?v=JtZ68gBz8S8

                        Kommentar

                        • Dinho
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2006
                          • 884

                          haha 666.. passet jo bra med anledningen.

                          Godt poeng. Vi trenger tid. Først og fremst. Vi trenger tid til å planlegge hvordan vi skal gjøre ting fremover og hvem som skal være med. Sommerpausen kommer på et godt tidspunkt. Jeg forstår at det ikke er så lett da det er omtrent ingen mulighet til innsyn i det vi driver med, da vi er en lukket gruppe. Men det vil bli tatt opp. Jeg skal holde deg posted.
                          twitter @amundsakis
                          ΘΥΡΑ 13

                          Kommentar

                          • Gjest

                            "lukkede grupper" er en uting. Bør være uønsket på Åråsen!

                            Kommentar

                            • gutt94
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2007
                              • 3271

                              Opprinnelig skrevet av Dinho
                              Nei, dette er ikke riktig. De tas ikke raskt under en kam. Media er flinke til å skille ut casuals osv fra vanlige grupperinger. KFL blir ikke hengt ut for å være skyldige i noe som helst. IKKE like skyldige. Ultras Felt C blir hengt ut som de skyldige. Og ja, det fungerer for oss! Om det hadde vært på tribunen så er jeg helt enig, da assosieres det med alle. Ikke her.
                              I hvor mange av disse mediene skilles det mellom KFL og UFC? Du trekker in casuals som jeg ikke har nevnt.
                              Det skilles ikke mellom noen, alle omtales som lillestrøm-supportere.

                              http://fotball.aftenposten.no/elites...icle238349.ece (omtaler LSK Supportere)
                              http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10070939 (omtaler LSK Supportere)
                              http://www.nrk.no/sport/fotball/eliteserien/1.8161120 (omtaler LSK Supportere)
                              http://www.dagbladet.no/2012/05/28/s...trom/21811319/ (omtaler LSK Supportere)
                              http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...m-3792082.html (omtaler noen de kaller "såkalte casuals")
                              http://www.budstikka.no/nyheter/to-f...epet-1.7372499 (omtaler LSK Supportere som møter Causal i fra vif)
                              http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6079957.ece (omtaler LSK-supportere)

                              Alle som heier på LSK blir like mye hengt ut og tatt for dette, uansett om de er KFL eller UFC. Dere ødelegger for alle. Alle settes i like dårlig lys. Mediene KAN IKKE SKILLE RIKTIG!
                              KnutHSolberg

                              Kommentar

                              • MoBee
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2004
                                • 958

                                Så jævlig skuffende.
                                Dere vet at Lsk ikke har veldig mye tålmodighet med ufc og at det er stor sjanse for utestengelse, også organiserer man noe sånt. Når det da blir bråk som igjen gjør at tenninga er loco på banen, er det klart dette ikke handler om "skøyerstreker"...

                                UFC kan bli utestengt av LSK nå, fordi DE er glade i å utestenge, og det går ut over støtten til spillerne, det burde UFC holde seg for gode til. Da står vi igjen med klumpen da... Yey. faen ass...

                                Kommentar

                                • Macho-Morten
                                  Ikke KFL-styremedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2687

                                  Dinho/UFC:

                                  Jeg har vært i kontakt med flere som var med på turen deres. Jeg har fått høre bl.a. følgende:

                                  Det var ikke noen få som konfronterte vif i Oslo. Det var "gruppa".
                                  Da hærverket og herjinga på T-banen foregikk, skal flere av lederskikkelsene deres bare ha smilt og ledd av det. Ingen irettesettelser eller forsøk på å roe ned.
                                  Hvordan passer dette med at det er noen få enkeltpersoner som ødelegger for UFC?

                                  Dere har også i lang tid hevdet at det har en forebyggende effekt på SKF at dere har dem med på tur, for da har dere kontroll på dem og det er en avtale om at de ikke bråker når de reiser med UFC. Det betyr vel i praksis at dere ikke kan skylde på dem for det som har skjedd.

                                  Dere har sluppet vanvittig billig etter slåssinga mot vif for halvannen måned siden, så det er rart at dere gang på gang havner i slike uheldige situasjoner hvis gruppa egentlig er så velmenende som dere prøver å gi inntrykk av. Det som er sikkert er at det imaget dere påfører Lillestrøms supportermiljø denne sesongen, er det uhyre få som ønsker å assosieres med. Derfor vil jeg ikke bli overrasket om det kommer en reaksjon nå.

                                  Kommentar

                                  • UltraFo
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2007
                                    • 800

                                    Når det gjelder gårsdagen så svarer Dinho ang det på UFC's vegne så kommer sikkert noe fra han senere i dag.
                                    Dette er en annen sak som har blitt borte i fokuset på oss:

                                    UFC hedret Stabæk sin avdøde spiller Tor-Marius Gromstad i pausen under dagens kamp ved å overrekke denne blomster til Stabæk Support og Ultras 1912. Hvil i fred!
                                    Attached Files
                                    UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                    Kommentar

                                    • Macho-Morten
                                      Ikke KFL-styremedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2687

                                      Opprinnelig skrevet av Dinho
                                      Jeg trodde vi skulle på Lysaker. Det skjedde ikke. Kun en håndfull personer som visste hvor vi skulle.
                                      Så ikke dette før nå. Sier ikke dette sitt om "lederskapet" i UFC? Aldri i livet om disse som bestemte pub ikke visste at det var stor sjanse for bråk.

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        Jeg er som mange andre, skuffet over oppslagene som kom i media. Jeg er dog ikke overrasket, dessverre.

                                        Men, jeg skal ikke henge meg på noen utestengelseskrav overfor hele UFC og assosierende elementer nå. Jeg har et lønnlig håp og tro på at de nå tar en opprydning i gruppa og praktiserer hva de uttaler. Nemlig 100% støtte til Sportsklubben og at de tar avstand fra vold og hærverk. Skal det alternative miljøet bli en faktor på tribunen og ikke bare i gatene, må man ta noen valg. Ellers vil vi nok se at vi igjen opplever en klinsj mellom de og LSK og da vet vi alle hva som vil skje....
                                        Last edited by Rønnern; 29.05.2012, 09:33. Begrunnelse: klinjs???
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        • Tony
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4737

                                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                          Men, jeg skal ikke henge meg på noen utestengelseskrav overfor hele UFC og assosierende elementer nå. Jeg har et lønnlig håp og tro på at de nå tar en opprydning i gruppa og praktiserer hva de uttaler
                                          Bra innstilling som jeg håper mange andre også kan ta til seg. Dere forstår sikkert at det internt nå er mye diskusjoner om hva, hvordan, hvorfor og hvordan vi skal løse opp i dette. Og Dinho vil nok fremover også publisere innlegg i denne tråden her. Imens ber vi om ro og så lite drittslenging som mulig da vi vet selv at det ikke går ikke er forenelig med hva vi står for.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎