Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HolterKanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 1603

    Her har det blitt bajset SKIKKELIG på leggen og det vil kreve enormt mye fra gruppa for at dette skal ende lykkelig. Personlig har jeg vært på nok turer med ufc til å vite at det her ikke er noe som de ønsker å bli forbundet med. Nå må dere kjapt ta opp samtalen med klubben og fortelle de hvordan dere ønsker å løse dette, for hvis det ikke skjer noe som er synlig for klubben, kommer de til å kjøre på med masseutstengelser.

    Til slutt må også jeg få påpeke at turopplegget deres ikke akkurat virket som om det var særlig gjennomtenkt
    ***Større baller enn vett***

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9370

      Opprinnelig skrevet av Dinho
      Vi trenger tid til å planlegge hvordan vi skal gjøre ting fremover og hvem som skal være med.
      Håper dere går tilbake til kvalitet, og distanserer dere fra sånn det er nå: kvantitet og fine gruppebilder.

      Sett utenifra har dere så og si implodert.

      Kommentar

      • FUGlinho
        KFL styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2454

        Opprinnelig skrevet av ultrasfeltc.net
        UFC står for en mentalitet der hvert enkelt medlem gir absolutt alt på tribunen. Ønsker du å være medlem i UFC, må du altså gi alt du har når LSK spiller match og støtte gutta uansett hva som skjer ute på banen.
        Hvor var dette igår? Hvorfor satte man seg ned når spillerne på banen trengte supporterne som mest?


        På hjemmesiden deres tidligere stod det skrevet at dere var imot vold o.l. Hvorfor er dette fjernet??
        Kim
        Styremedlem KFL

        Kommentar

        • Stray Cat
          Moderator
          • Aug 2008
          • 5914

          Opprinnelig skrevet av Tony
          Dere forstår sikkert at det internt nå er mye diskusjoner om hva, hvordan, hvorfor og hvordan vi skal løse opp i dette. Og Dinho vil nok fremover også publisere innlegg i denne tråden her.
          Jeg skjønner at dere har en intern oppvask å ta, men jeg håper at Dinho kommuniserer tiltakene dere iverksetter her. Dette er ikke en intern sak, sånn funker ikke verden. Den angår alle LSK-supportere, siden media ikke skiller på grupperinger. Selv på andre kanten av landet brukes det tid på å forklare og forsvare supporterne, enten man ønsker det, eller ikke.

          Vurder hva dere vil gjøre med det - men informer om hva dere kommer fram til. Det har vi andre også krav på å få vite.
          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

          Kommentar

          • Gjest

            Hvis jeg har forstått ting riktig, har LSK sagt at de forholder seg til en supportergruppe og det er KFL.

            Det betyr vel at Styret i KFL må stå til rette overfor LSK ift. UFC's ugjerninger/herjinger i går ??
            Last edited by Gjest; 29.05.2012, 12:02.

            Kommentar

            • HolterKanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 1603

              Jeg tror vi skal være forsiktige med å konkludere med at ufc var største syndebukk igår. Som ALLTID er det masse vi ikke vet
              ***Større baller enn vett***

              Kommentar

              • Boing
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2005
                • 711

                Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                Jeg tror vi skal være forsiktige med å konkludere med at ufc var største syndebukk igår. Som ALLTID er det masse vi ikke vet
                Dem har jo selv konkludert med att dem var med på bråket og skadeverk i går da dem lovet å rydde opp i rekkene og dem lover bot og bedring. Dem har jo tilstått her på forumet. Så for vi se hva LSK bestemmer seg for etter en samtale med KFL og ufc som jeg regner med blir planlagt de nærmeste dagene.
                Last edited by Boing; 29.05.2012, 11:35.

                Kommentar

                • FUGlinho
                  KFL styremedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2454

                  Opprinnelig skrevet av daf
                  Hvis jeg har forstått ting riktig, har LSK sagt at de forholder seg til en supportergruppe og det er KFL.

                  Det betyr vel at Styret i KFL må stå til rette overfor LSK ift. UFC's ugjerninger/herjinger i går ??
                  Såklart ikke.

                  Hadde de reist på tur i regi av KFL så hadde det vært en annen sak. I tillegg er ikke disse medlemmer av KFL og er heller da ikke KFL sitt ansvar.
                  Kim
                  Styremedlem KFL

                  Kommentar

                  • Roll75
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2007
                    • 834

                    Når var det gapestokken egentlig ble avviklet??

                    Kommentar

                    • *46*

                      Opprinnelig skrevet av Roll75
                      Når var det gapestokken egentlig ble avviklet??
                      Når ble det forbudt med normal folkeskikk?

                      Kommentar

                      • Skinke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2007
                        • 3914

                        Opprinnelig skrevet av daf
                        Hvis jeg har forstått ting riktig, har LSK sagt at de forholder seg til en supportergruppe og det er KFL.

                        Det betyr vel at Styret i KFL må stå til rette overfor LSK ift. UFC's ugjerninger/herjinger i går ??
                        LSK har fått ett sanksjonsutvalg denne sesongen, dette bør være en jobb for de.
                        Daukjøtt Felt C

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          Opprinnelig skrevet av Roll75
                          Når var det gapestokken egentlig ble avviklet??
                          Opprinnelig skrevet av *46*
                          Når ble det forbudt med normal folkeskikk?
                          Folkeskikken i Norge forsvant ca likt.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • Stray Cat
                            Moderator
                            • Aug 2008
                            • 5914

                            Opprinnelig skrevet av Roll75
                            Når var det gapestokken egentlig ble avviklet??
                            Hva mener du med det? Jeg kan ikke se at en eneste enkeltperson er nevnt her.
                            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9370

                              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                              Hva mener du med det? Jeg kan ikke se at en eneste enkeltperson er nevnt her.
                              Vil vel ha'n tilbake da.

                              Kommentar

                              • Dinho
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2006
                                • 884

                                Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                                Dinho/UFC:

                                Jeg har vært i kontakt med flere som var med på turen deres. Jeg har fått høre bl.a. følgende:

                                Det var ikke noen få som konfronterte vif i Oslo. Det var "gruppa".
                                Da hærverket og herjinga på T-banen foregikk, skal flere av lederskikkelsene deres bare ha smilt og ledd av det. Ingen irettesettelser eller forsøk på å roe ned.
                                Hvordan passer dette med at det er noen få enkeltpersoner som ødelegger for UFC?

                                Dere har også i lang tid hevdet at det har en forebyggende effekt på SKF at dere har dem med på tur, for da har dere kontroll på dem og det er en avtale om at de ikke bråker når de reiser med UFC. Det betyr vel i praksis at dere ikke kan skylde på dem for det som har skjedd.

                                Dere har sluppet vanvittig billig etter slåssinga mot vif for halvannen måned siden, så det er rart at dere gang på gang havner i slike uheldige situasjoner hvis gruppa egentlig er så velmenende som dere prøver å gi inntrykk av. Det som er sikkert er at det imaget dere påfører Lillestrøms supportermiljø denne sesongen, er det uhyre få som ønsker å assosieres med. Derfor vil jeg ikke bli overrasket om det kommer en reaksjon nå.
                                Jeg smilite ikke, ledde ikke og irettesatte folk. For sent, dessverre. Det samme gjelder flere av oss lederskikkelser. Som jeg nevnte for gruppa blir jeg og andre lei av å leke barnevakt til tider. Det ble for amper stemning og for mange å passe på, folk vi i UFC heller ikke kjenner så godt.

                                Helt enig, SKF kan vi ikke skylde på for det som har skjedd.

                                "Slossingen" mot VIF var som kjent at VIF kom løpende mot overgangen til parken ved alexander kiellandsgate fra åråsen, de løp rett på en stor gjeng bærende på flagg. alt fra UFC til Juniors og vanlige supportere. Folk ble forbanna, de vanlige supporterne også. Politiet med helikoptere, KFL vaktene osv hadde ikke kontroll på området tydeligvis. Blir helt feil å dra inn, der ble nok alt og alle tatt på senga. Jeg forstår at ingen vil assosieres med det, og jeg er den siste som vil det. Feil for gruppa, feil for LSK feil for alle supportere. Vi ønsker det IKKE.

                                Jeg forstår at det vil være ønskelig med en reaksjon, men at det skal sanksjoneres er ikke riktig. Det skal komme fra politiet og i fra oss i gruppen. Strengere regler på turer, strengere regler for hvem som for lov å være med. osv. Kan ikke komme med detaljer da dette diskuteres akkurat nå.
                                twitter @amundsakis
                                ΘΥΡΑ 13

                                Kommentar

                                • *46*

                                  Opprinnelig skrevet av Dinho
                                  Jeg forstår at det vil være ønskelig med en reaksjon, men at det skal sanksjoneres er ikke riktig. Det skal komme fra politiet og i fra oss i gruppen.
                                  Så de som har oppført seg en gjeng apekatter på tur på t-banen og omtales som LSK tilhengere i tilnærmet samtlige medier som er nogenlunde riksdekkende, skal ikke få noe sanksjoner for å trekke klubben og medsup. ned i møkka? Jeg tviler på at det er slik verden fungerer - det vil i såfall overraske meg. Hvis det ikke reageres, så vil man jo bare fortelle at dette er ok oppførsel. LSK må selvsagt ta tak i problemet for å vise at dette ikke er godtatt. Dette er jo direkte skadelig for merkenavnet LSK og omdømme til klubbens supportere.

                                  Kommentar

                                  • Macho-Morten
                                    Ikke KFL-styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2687

                                    Opprinnelig skrevet av Dinho
                                    Jeg forstår at det vil være ønskelig med en reaksjon, men at det skal sanksjoneres er ikke riktig.
                                    Takk for bra svar. Vil bare påpeke at jeg ikke nødvendigvis ønsker en reaksjon fra klubb/KFL, men synes det er fullt forståelig om den kommer. Det har vært mye grums i det siste, og situasjonene virker å komme stadig oftere.

                                    Registrerer at du har en fundamentalt annen versjon av slåssinga 15. april enn de andre jeg har hørt fra, men det får være greit.

                                    Har sett av flere sentrale UFCere i dag, både på facen og andre steder, at man mener alvor med å rydde opp. Håper virkelig dere får det til, for nå har kurven pekt feil vei lenge!

                                    Kommentar

                                    • Dinho
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2006
                                      • 884

                                      Klart alle har sine persepsjon på hva som skjer til en hver tid. Sier ikke at min synsvinkel er fakta. Helt Riktig Macho, vi mener alvor. Og den kurven du snakker om er det mange av oss som har sett i lengre tid. Vi har dessverre ikke vært tydelige nok i kommunikasjonen til de rundt oss, hangs, nye folk på tur osv. Gruppen har ikke vært unison og samlet i sitt syn i år- slik vi har vært før.

                                      Dinho
                                      twitter @amundsakis
                                      ΘΥΡΑ 13

                                      Kommentar

                                      • *46*

                                        Opprinnelig skrevet av Dinho
                                        Helt Riktig Macho, vi mener alvor. Og den kurven du snakker om er det mange av oss som har sett i lengre tid. Vi har dessverre ikke vært tydelige nok i kommunikasjonen til de rundt oss, hangs, nye folk på tur osv. Gruppen har ikke vært unison og samlet i sitt syn i år- slik vi har vært før.

                                        Dinho
                                        For å ikke fremstå som en grinbiter (noe jeg er i dag iflg de andre på jobben ), så er vel ikke noe bedre enn at man røsker opp innad i organisasjonen og legger bort ukultur (ikke noe nevnt, ikke noe glemt - ikke noen beskyldninger, bare generelt).

                                        Kommentar

                                        • MoBee
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2004
                                          • 958

                                          Opprinnelig skrevet av Dinho
                                          Klart alle har sine persepsjon på hva som skjer til en hver tid. Sier ikke at min synsvinkel er fakta. Helt Riktig Macho, vi mener alvor. Og den kurven du snakker om er det mange av oss som har sett i lengre tid. Vi har dessverre ikke vært tydelige nok i kommunikasjonen til de rundt oss, hangs, nye folk på tur osv. Gruppen har ikke vært unison og samlet i sitt syn i år- slik vi har vært før.

                                          Dinho

                                          Oppi all dritten, så vil jeg også gi cred for følgende: en representant står opp for UFC, representerer med gode svar og selvkritikk og dropper drittslenginga tilbake mot de som kommer med det.

                                          Legg merke til nå at dritten fra "oss" andre la seg veldig fort nå. Det er pga innlegg som dette, Dinho.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎