Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Petter Ø
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3008

    Opprinnelig skrevet av Lars
    Tony har helt rett: Så lenge antall lag holdes konstant, vil senere seriestart (kortere sesong) bety flere midtukekamper.
    Neste sesong har ikke VM-pause, derav er den lenger. Eneste grunnen til at NFF vil flytte frem starten er for å få matching av landslagsspillere..
    Petter Ø - Kreativ Kanaris
    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

    Kommentar

    • Petter Ø
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3008

      Hvor mange runder gikk i midtuke i år?
      Petter Ø - Kreativ Kanaris
      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        Opprinnelig skrevet av Petter Ø
        Neste sesong har ikke VM-pause, derav er den lenger. Eneste grunnen til at NFF vil flytte frem starten er for å få matching av landslagsspillere..
        Se på 2009-sesongen. Da blir alt likt som neste år. Da begynte man 14. mars og sluttet 1. november. Skal man begynne 2 uker senere og slutte samtidig, blir det flere midtukekamper.

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          Kort forklart: Skal man unngå kamper med kulde og snø, dvs kamper i mars og november, har man to alternativer:

          1. Kutte ned på antall lag.
          2. Spille flere midtukekamper.

          Hva man foretrekker er opp til hver enkelt, men det blir bare dumt om dere nekter for at kortere sesong gir flere midtukekamper.

          Og til Skinke: Grattis med tidenes dummeste tommel ned. Det du skrev var feil, uansett hvordan man vrir og vender på det.

          Kommentar

          • KFL109
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1958

            NSA med representanter for supportere i Brann, Viking, RBK, vif og LSK har hatt møter med både 1. Norsk Toppfotball og 2. TV2, NRK og Fotballforbundet i den seinere tida.

            Vi har sagt klart fra om at vi ønsker tidligere fastsettelse av kampdatoer, et planlagt og gjennomtenkt oppsett av mandags- og eventuelle midtukekamper med hensyn til reisevei, seriestart i april og heller utvidelse av sesongen utover i november om nødvendig, og vi har lansert tanken om fredag kveld som alternativ spilledag framfor mandag.

            Så lenge nåværende TV-avtale løper veit vi at TV2 ikke kommer til å gi fra seg mandagskampene. Vi har vært tydelige på at mandagskamper ikke er supporternes ønske. Når kamper allikevel kommer til å bli spilt mandager er det svært viktig å være tydelig på krav om forutsigbarhet, rimelig reisevei og fordeling av både lag og hjemme/borte-belastning.

            Å reise til Gymsalen kan vi gjøre både mandag og onsdag, sjøl om vi prinsipielt mener at kampene bør spilles søndag kl 18. (Fra et reint supporterreisesyn burde vi hatt hovedrunde lørdag.) Det er derimot ikke greit å reise til Haugesund på mandag og onsdag.

            For å unngå midtukekamper helt må vi ned fra 16 lag i Tippeligaen. Jeg mener også at dette gir for mange uinteressante oppgjør og har bidratt til fallende publikumstall. Interessemessig ville 12 lag vært best, men da vil plutselig ideen om 3 innbyrdes kamper kunne realiseres med påfølgende midtukekamper.

            På tide å stikke fingeren i jorda og gi opp tåpelige drømmer om at norsk klubbfotball skal herje i Europa. Vi må lage et godt hjemlig produkt som frir til publikum. Royal League var gøy for de mest ihuga supporterne, men vi holdt oss ikke akkurat med stappfulle tribuner ute i vinterkulda.

            Vi må fylle Åråsen igjen! Serieåpning i midten av mars er ikke svaret.
            Vidar Evje

            Kommentar

            • KFL109
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1958

              Opprinnelig skrevet av Lars
              Skal man begynne 2 uker senere og slutte samtidig, blir det flere midtukekamper.
              Jeg mener at det er bedre å forlenge i slutten av sesongen enn i starten.
              Det er lettere å holde publikums interesse for noe som er igang.

              At det blir slutt på kvalikkampene i november gjør at vi bør kunne spille serierunder på tilsvarende tid.

              Dette er også i klubbenes interesse. Mye lettere å holde banene vedlike utover vinteren enn å få de klare i mars.

              Seinere start, lengre sesong, minimalt med midtuker - inntil vi har kutta i antall lag.
              Vidar Evje

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                Enig med deg, Vidar.

                Men litt rart at Petter Ø og Skinke gir deg tommel opp, ettersom de sto for et annet syn for noen minutter siden.

                Kommentar

                • Petter Ø
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3008

                  Opprinnelig skrevet av Lars
                  Enig med deg, Vidar.

                  Men litt rart at Petter Ø og Skinke gir deg tommel opp, ettersom de sto for et annet syn for noen minutter siden.
                  Ingen her vil ha verken tidlig seriestart eller midtukekamper. Spørsmålet er bare om det går an å pushe på to ting samtidig. Jeg tror at det går og at svaret på begge problemene er færre lag.

                  Neste år blir det ikke flere midtukekamper enn i år, men i forhold til 2009 som du nevner så blir det fler.

                  Den tidlige seriestarten i år ble forsvart med at det var VM. Neste år blir den forsvart med at Drillo vil ha kamptrening for spillerne. Jeg vil ikke fryse ræva av meg og at LSK taper masser av publikum for det.

                  En midlertidig løsning kan være å forlenge sesongen i slutten.

                  Prøver igjen, hvor mange midtukerunder var det i år?
                  EDIT: Kun runde 6 og 8 var midtukerunder. Og det var vel påske og himmelspretten?
                  Petter Ø - Kreativ Kanaris
                  http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                  Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                  Kommentar

                  • Superstefan
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 2180

                    Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                    EDIT: Kun runde 6 og 8 var midtukerunder. Og det var vel påske og himmelspretten?
                    runde 6: Vinger 14 april onsdag (påsken 1-5 april)
                    runde 8: RBK Søndag 8 mai
                    runde 10: Start away 25.mai torsdag.

                    ifølge Kanaripedia
                    Fotograf Kreativ Kanaris

                    KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                    Kommentar

                    • El Caco
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2009
                      • 2286

                      Opprinnelig skrevet av *46*
                      Gleder meg allerede til sesongstart. Ønsker meg BF og stilongs til jul!
                      En bestevenn og stilongs? Kravstor!
                      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                      Kommentar

                      • Boing
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2005
                        • 711

                        Hvis det hadde vært 14 lag så hadde ikke dette vært noe problem. 4 færre kamper, og plutselig var alle mulige midtukekamper en sagablott.

                        Kommentar

                        • Tony
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4737

                          VM pausen var på 4 uker. Den norske fotballpausen i ferien er på 3 uker. Ergo blir får man 1 helg mer til å spille på kontra i år

                          Kommentar

                          • Tony
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4737

                            Opprinnelig skrevet av KFL109
                            NSA med representanter for supportere i Brann, Viking, RBK, vif og LSK har hatt møter med både 1. Norsk Toppfotball og 2. TV2, NRK og Fotballforbundet i den seinere tida.

                            Vi har sagt klart fra om at vi ønsker tidligere fastsettelse av kampdatoer, et planlagt og gjennomtenkt oppsett av mandags- og eventuelle midtukekamper med hensyn til reisevei, seriestart i april og heller utvidelse av sesongen utover i november om nødvendig, og vi har lansert tanken om fredag kveld som alternativ spilledag framfor mandag.

                            Så lenge nåværende TV-avtale løper veit vi at TV2 ikke kommer til å gi fra seg mandagskampene. Vi har vært tydelige på at mandagskamper ikke er supporternes ønske. Når kamper allikevel kommer til å bli spilt mandager er det svært viktig å være tydelig på krav om forutsigbarhet, rimelig reisevei og fordeling av både lag og hjemme/borte-belastning.

                            Å reise til Gymsalen kan vi gjøre både mandag og onsdag, sjøl om vi prinsipielt mener at kampene bør spilles søndag kl 18. (Fra et reint supporterreisesyn burde vi hatt hovedrunde lørdag.) Det er derimot ikke greit å reise til Haugesund på mandag og onsdag.

                            For å unngå midtukekamper helt må vi ned fra 16 lag i Tippeligaen. Jeg mener også at dette gir for mange uinteressante oppgjør og har bidratt til fallende publikumstall..
                            Her er du/dere inne på noe riktig. Men ting igår kom ut helt feil da det ikke kom ut at man skulle ha lenger spilletid i november. Får man til det så er det lurest med seriestart i april. Får man ikke til det, men det blir seriestart i november fører det dessverre til midtukekamper.

                            Flott at dere også tar initiativ til fredagskamper istedetfor mandag.
                            Last edited by Tony; 27.10.2010, 16:04.

                            Kommentar

                            • FUGlinho
                              KFL styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2454

                              Opprinnelig skrevet av Tony
                              Her er du/dere inne på noe riktig. Men ting igår kom ut helt feil da det ikke kom ut at man skulle ha lenger spilletid i november. Får man til det så er det lurest med seriestart i november. Får man ikke til det, men det blir seriestart i november fører det dessverre til midtukekamper.

                              Flott at dere også tar initiativ til fredagskamper istedetfor mandag.
                              Du mener seriestart i April?
                              Kim
                              Styremedlem KFL

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                Opprinnelig skrevet av Tony
                                Men da oppfordrer man jo til midtukekamper da.
                                Hvis man skal starte en måned sendere, når skal man da ta igjen de 4 første rundene?
                                Det er vel strengt tatt ikke noe i veien for å dra serien litt lenger ut i november.
                                Økonomisk sett for klubbene vil det vel også bli rimeligere å holde banen fri for snø enn å forsøke å få en snøfri bane når det allerede ligger en meter frossent vann på dekket når undervarmen settes på.
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

                                  Opprinnelig skrevet av Leif A
                                  Det er vel strengt tatt ikke noe i veien for å dra serien litt lenger ut i november.
                                  Økonomisk sett for klubbene vil det vel også bli rimeligere å holde banen fri for snø enn å forsøke å få en snøfri bane når det allerede ligger en meter frossent vann på dekket når undervarmen settes på.
                                  Ja, jeg har i ettertid fått vite at det er det dem håper på. Men det har ikke kommet fram før idag. Igår var det bare fokus på en seinere seriestart. I dag sies det at man vil fortsette serien ut i november. Får man til det er det bra.
                                  Men jeg tror ikke det går igjennom og da sier det seg selv at seriestart i april-november tidlig, betyr midtukekamper. Der er vi enig?

                                  Kommentar

                                  • Tony
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4737

                                    NSA, hvor vil dere hen?: http://ultrasfeltc.net/index.php?sub...t_from=&ucat=2&

                                    Kommentar

                                    • Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

                                      Opprinnelig skrevet av Tony
                                      Ja, jeg har i ettertid fått vite at det er det dem håper på. Men det har ikke kommet fram før idag. Igår var det bare fokus på en seinere seriestart. I dag sies det at man vil fortsette serien ut i november. Får man til det er det bra.
                                      Men jeg tror ikke det går igjennom og da sier det seg selv at seriestart i april-november tidlig, betyr midtukekamper. Der er vi enig?
                                      Det er vel dessverre enkel matematikk, ja.
                                      Knurr...

                                      Kommentar

                                      • 10.09.50
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1410

                                        Opprinnelig skrevet av Tony
                                        Ja, jeg har i ettertid fått vite at det er det dem håper på. Men det har ikke kommet fram før idag. Igår var det bare fokus på en seinere seriestart. I dag sies det at man vil fortsette serien ut i november. Får man til det er det bra.
                                        Men jeg tror ikke det går igjennom og da sier det seg selv at seriestart i april-november tidlig, betyr midtukekamper. Der er vi enig?
                                        Du overser et par-tre greier:

                                        1. Sesongen neste år forkortes med én uke i andre enden ved at kvaliken blir borte.

                                        2. I oddetallsår (ikke-mesterskapssesonger) har sommerferien de siste gangene vært to uker kortere enn i partallsår.

                                        3. Midtukekamper er ikke midtukekamper. Det er stor forskjell på å spille midtukekamp i april og på sommeren. I 2009 ble det spilt midtukekamp 24. juni. Skoleferie, lyse kvelder, ingen annen fotball som konkurrerer. Perfekt.

                                        4. Med det foreslåtte serieoppsettet er den tredje helgen internasjonal dato uansett.

                                        Bare de fire punktene tilsier at man starte fem uker senere uten forlengelse i andre enden.

                                        Kommentar

                                        • Tony
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4737

                                          Som du sikkert leste, men ikke gadd å se, så sier jeg at får dem til en forlengelse fordi kvaliken blir borte(er ikke gitt at dem får det), så er det helt greit med seinere seriestart.

                                          Men jeg synes NSA kjemper feil kamp. Jeg driter i om serien starter 12. mars eller i starten av april. Det viktigste for meg er fordeling av mandagskamper, bli enig om en lenger frist for flytting av kamper.

                                          For meg så er det feil å kjempe for seinere seriestart når man har en viktigere kamp å kjempe om.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎