Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Skinke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2007
    • 3914

    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
    215 000 bare på bluss så langt. Godt fansen har penger, sier jeg bare...
    Det er nok ikke fansen som betaler bøter i svenskeland skal du se.
    Daukjøtt Felt C

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5914

      Opprinnelig skrevet av Skinke
      Det er nok ikke fansen som betaler bøter i svenskeland skal du se.

      Du sier ikke det..? Hvordan kan det da ha seg at summene blir så store?
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • Serbern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 5496

        Opprinnelig skrevet av *46*
        Hvor mye har dem sanka inn av bøter i løpet av 2010?
        Apropos bøter, igår var det en oversikt hvor mye det serbiske fotballforbundtet har betalt i bøter de siste 10 årene i forbindelse med landskamper (A og u21). Over 2,5 millioner kroner har gått rett i kassa til UEFA pga pyro og bråk.

        Kommentar

        • ChriZza
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 4265

          Opprinnelig skrevet av Frode Thai
          Med bakgrunn i at over 100 stoler ble trampet i stykker og revet ned slik at både veggfester og andre fester gikk til helvete på ullevål, har man valgt å ikke ta plass på H-feltet på marienlyst.

          LSK forventer en stor regning på de nevnte ødeleggelser, samt erstatning for andre ting av stor verdi som ble ødelagt rett etter kampen.
          Totalt kan skadene som har blitt påført inne på ullevål koste LSK svimmlende 70- 100 000 kroner... Her er forøvrig ikke siste ord sagt.
          n
          Dette er UKULTUR. Det ryker alltid noen seter, men folk har vist til at folk bevisst har ødelagt seter + at det her vises til "Andre ødeleggelser på ting av stor verdi rett etter kampen"

          Er det virkelig nødvendig !? Dette burde folk holdt seg for gode for.

          Kommentar

          • Petter Ø
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3008

            Opprinnelig skrevet av ChriZza
            Dette er UKULTUR. Det ryker alltid noen seter, men folk har vist til at folk bevisst har ødelagt seter + at det her vises til "Andre ødeleggelser på ting av stor verdi rett etter kampen"

            Er det virkelig nødvendig !? Dette burde folk holdt seg for gode for.
            Da kunne vi heller ha blussa som et helvete
            Petter Ø - Kreativ Kanaris
            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              Opprinnelig skrevet av ChriZza
              Dette er UKULTUR. Det ryker alltid noen seter, men folk har vist til at folk bevisst har ødelagt seter + at det her vises til "Andre ødeleggelser på ting av stor verdi rett etter kampen"

              Er det virkelig nødvendig !? Dette burde folk holdt seg for gode for.
              Hvorfor er det ingen som stopper disse pøblene som ødelegger så mye for Lsk.

              Kommentar

              • Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5914

                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                Hvorfor er det ingen som stopper disse pøblene som ødelegger så mye for Lsk.
                Dette stopper ikke før folk må stå ansvarlig for ødeleggelsene selv.
                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                Kommentar

                • Tony
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4737

                  Det som gjør at det ser mye ut innimellom er at hele rader med seter knekker fra festepunktet selvom setene er i orden.

                  Det som fikser oppi dette er så enkelt som:

                  1. Bortefeltet er setefritt
                  2. Setene blir stripsa fast slik at det ikke går an å sitte på dem.

                  Det hadde ikke vært noe problem på Åråsen og gjort om det ene feltet til kun en ren ståtribune, eller at man stripser fast setene på bortefeltet. Nå må jo uansett Diadora fjernes og Legea settes opp. Da kan man også gjøre om det ene feltet setefritt eller stripse halve Diadora/Legea tribunen

                  Er mange klubber som ikke har mer enn 400-500 bortesupportere. Ikke mye jobb i forhold hvor mange ganger seter må fikses iløpet av en sesong.

                  PS: Ja, man kan si at det beste er å ikke stå på setene. Men sålenge det er seter der er det alltid mange som står på dem. Meg inkludert!

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    Hvorfor er det sånn at synes lettere at klubbene tilpasser sine tribuner/seter til en unødvendig bruk enn at folk oppfører seg ordentelig?
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Hvorfor er det sånn at synes lettere at klubbene tilpasser sine tribuner/seter til en unødvendig bruk enn at folk oppfører seg ordentelig?
                      Hvorfor skal det være seter på en ståtribune?

                      Og før andre kommer med andre beskyldninger: Rent herværk av seter hører ikke hjemme selvsagt

                      Kommentar

                      • Skinke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2007
                        • 3914

                        Opprinnelig skrevet av Tony
                        Det som gjør at det ser mye ut innimellom er at hele rader med seter knekker fra festepunktet selvom setene er i orden.

                        Det som fikser oppi dette er så enkelt som:

                        1. Bortefeltet er setefritt
                        2. Setene blir stripsa fast slik at det ikke går an å sitte på dem.

                        Det hadde ikke vært noe problem på Åråsen og gjort om det ene feltet til kun en ren ståtribune, eller at man stripser fast setene på bortefeltet. Nå må jo uansett Diadora fjernes og Legea settes opp. Da kan man også gjøre om det ene feltet setefritt eller stripse halve Diadora/Legea tribunen

                        Er mange klubber som ikke har mer enn 400-500 bortesupportere. Ikke mye jobb i forhold hvor mange ganger seter må fikses iløpet av en sesong.

                        PS: Ja, man kan si at det beste er å ikke stå på setene. Men sålenge det er seter der er det alltid mange som står på dem. Meg inkludert!
                        ifølge nff sine jalla regler står det noe som at det skal være sitteplasser for minst 80% av tilskuerkapasiteten. åråsen tar ca 11000 personer, da vil jeg heller ha hele kanari-feltet tom for seter (ca 2200plasser)
                        Daukjøtt Felt C

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          Opprinnelig skrevet av Tony
                          Hvorfor skal det være seter på en ståtribune?
                          Hvorfor skal du stå på en sittetribune? Og i det minste, hvorfor må du stå på stolen?
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • Tony
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4737

                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Hvorfor skal du stå på en sittetribune? Og i det minste, hvorfor må du stå på stolen?
                            Fordi jeg er så liten Og er vi på bortebane er det ståplass som gjelder, selvom det er på sittan!

                            Skinke: Ja, der er jeg enig i. Men A+B er da ikke mer enn 700-800 seter tilsammen. Men det hjelper jo ikke LSK at det ikke blir ødelagt seter på Åråsen når vi ødelegger seter på bortebane

                            Kommentar

                            • ChriZza
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 4265

                              Er helt uenig. Handler om folkeskikk. Jeg står på seter i 98% av matchene og har gjort det i minst 5 år. På den tiden har det gått et eneste sete som jeg har stått på og det var selvsagt ikke med vilje. (Ble mål og deretter ras.. Røyk nesten beinet i samme slengen. )

                              Innimellom ser det nesten ut som om det går sport i å ødelegge seteryggen på setet foran mest mulig.

                              Kommentar

                              • Vestfold Kanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Oct 2004
                                • 4583

                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Hvorfor er det sånn at synes lettere at klubbene tilpasser sine tribuner/seter til en unødvendig bruk enn at folk oppfører seg ordentelig?
                                Klubbene har nok litt å tjene på å legge til rette for stående supportere. Så å gjøre om endel av legeasvingen til ståplasser hadde vært en god idè.

                                Knapt noen som sitter på setene av bortefans likevel.

                                Ødelegging av seter er unødvendig, og noe vi må jobbe med internt i LSKs supportermiljø.
                                LOUD
                                PROUD
                                ULTRA

                                Kommentar

                                • Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

                                  Opprinnelig skrevet av ChriZza
                                  Er helt uenig. Handler om folkeskikk. Jeg står på seter i 98% av matchene og har gjort det i minst 5 år. På den tiden har det gått et eneste sete som jeg har stått på og det var selvsagt ikke med vilje. (Ble mål og deretter ras.. Røyk nesten beinet i samme slengen. )

                                  Innimellom ser det nesten ut som om det går sport i å ødelegge seteryggen på setet foran mest mulig.
                                  Selvsagt. Er en stor forskjell å stå på sete og å stå å trampe og knekke ryggen foran. Men igjen så er jeg tilhenger av setefritt bortefelt.
                                  Alle vet vel hvor digg det er å komme til Molde eller Fredrikstad

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    Opprinnelig skrevet av Tony
                                    Selvsagt. Er en stor forskjell å stå på sete og å stå å trampe og knekke ryggen foran. Men igjen så er jeg tilhenger av setefritt bortefelt.
                                    Alle vet vel hvor digg det er å komme til Molde eller Fredrikstad
                                    Fordi jeg er så liten
                                    Om bortefeltet er setefritt ser vel ikke du stort?
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • meg
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2004
                                      • 290

                                      Opprinnelig skrevet av Tony
                                      Selvsagt. Er en stor forskjell å stå på sete og å stå å trampe og knekke ryggen foran. Men igjen så er jeg tilhenger av setefritt bortefelt.
                                      Alle vet vel hvor digg det er å komme til Molde eller Fredrikstad
                                      Men nå må du forholde deg til at det er seter på stadion inntil nff bestemmer noe annet, selv om det er teit.
                                      har selv sett folk som går bananas på stolryggene, og det bør være unødvendig.
                                      Rekk opp hånda alle som ikke har sett noen sparke i stykker et sete med vilje.
                                      Gul og svart
                                      Team Wenche Myhre

                                      Kommentar

                                      • Uwes disippel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6039

                                        I ren frustrasjon sparket jeg i sete foran meg på Ullevål når engen gikk opp til 2-1. Det skal sies, at de setene tåler mer en et hardt spark. Det røk nemlig ikke. Så de fleste av de ødelagte setene er gjort med overlegg. At man bare kom borti er bullshit.

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          Setene på tullevål tåler fint 100 kg med Tullebukk,så at noen greier og knekke disse uten og si at det er med overlegg er bare BULLSHIT.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎