Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

    Hvor mye ødela klanen for på Åråsen i juli? Det gikk garantert med noen seter da. Sender LSK regningen til vif/klanen hvis de ødelegger noe når de har hvert på besøk på Åråsen? Er ikke noe vits i å smadre stadionsetene uansett.

    Kommentar

    • Skinke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2007
      • 3914

      En ting er seter, men "Nedsparking av billettvendere og ødeleggelser av elektronisk utstyr tilhørende dette, når vi forlater stadion." Den blir værre og forsvare. Idioter!
      Daukjøtt Felt C

      Kommentar

      • ChriZza
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 4265

        Opprinnelig skrevet av Emil B
        Hvor mye ødela klanen for på Åråsen i juli? Det gikk garantert med noen seter da. Sender LSK regningen til vif/klanen hvis de ødelegger noe når de har hvert på besøk på Åråsen? Er ikke noe vits i å smadre stadionsetene uansett.
        Ja, LSK sender regning (etter hva jeg har hørt) så det går hvert å fakturaer begge veier. Tror allikevel at fakturaen denne gangen kommer til å skille seg ut..

        Kommentar

        • HolterKanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 1603

          Jeg betaler gjerne for 1 sete... Jeg står alltid med foten oppå ryggen foran. Ble veldig hektisk en stund og jeg tråkket ned på seteryggen. Den bøyde seg først ned til betongen for så å løsne fra festet på ene siden. Dvs. plasten knakk akkurat der skruene sitter fast.

          Hvordan folk har klart å ødelegge "sittedelen" av setet forstår jeg derimot ikke. Dette sitter tross alt fast med store skruer i en solid stålramme.

          Tar selvkritikk for min del av ødeleggelsene, selvom jeg anser det for en smule mindre alvorlig enn å rasere billettsystemer og andre ting på vei UT fra stadion. Da var kampen over og det eneste jeg klarte å mobilisere var noen uskyldige "drepe ett engabarn" mot miniklanen
          ***Større baller enn vett***

          Kommentar

          • *46*

            Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
            Da var kampen over og det eneste jeg klarte å mobilisere var noen uskyldige "drepe ett engabarn" mot miniklanen
            Tarvelig kommentar mot barn - sorry, men det blir dumt.

            Kommentar

            • Skinke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2007
              • 3914

              Opprinnelig skrevet av *46*
              Tarvelig kommentar mot barn - sorry, men det blir dumt.
              "Drep ett engabarn" var generelt en lavmål sang. Og folk som står under miniklanen og kaster brusbegere opp ditt. Ja, når mann kaster ting på unger, så er dere idioter!
              Last edited by Skinke; 02.11.2010, 18:40.
              Daukjøtt Felt C

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                Jeg valgte en litt mildere melding til dem kalte dem for lausunger.

                Kommentar

                • meg
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2004
                  • 290

                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  Jeg valgte en litt mildere melding til dem kalte dem for lausunger.
                  Uansett så blir det jo bare flaut.
                  Gul og svart
                  Team Wenche Myhre

                  Kommentar

                  • FUGlinho
                    KFL styremedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2454

                    Opprinnelig skrevet av Skinke
                    "Drep ett engabarn" var generelt en lavmål sang. Og folk som står under miniklanen og kaster brusbegere opp ditt. Ja, når mann kaster ting på unger, så er dere idioter!
                    Hørte av en mor, som har en unge som er i mini-klanen, at en hadde mer eller mindre prøvd å klatre opp dit for å "ta dem", snakk om lavmål!
                    Kim
                    Styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • Tobben
                      Jeg elsker å kjøre trikk
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2005
                      • 1666

                      Jeg har aldri skjønt, og kommer ALDRI til å skjønne hvorfor dem skal ha miniklanen rett ved siden av bortesupporterene! Det er jo alltid noe tull med den løsningen hvert jævla år!

                      Kommentar

                      • Skinke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2007
                        • 3914

                        Opprinnelig skrevet av Tobben
                        Jeg har aldri skjønt, og kommer ALDRI til å skjønne hvorfor dem skal ha miniklanen rett ved siden av bortesupporterene! Det er jo alltid noe tull med den løsningen hvert jævla år!
                        Tommel opp, men når de først er der så trenger mann ikke å bli provosert av en gjeng unger.
                        Daukjøtt Felt C

                        Kommentar

                        • FUGlinho
                          KFL styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2454

                          Opprinnelig skrevet av Tobben
                          Jeg har aldri skjønt, og kommer ALDRI til å skjønne hvorfor dem skal ha miniklanen rett ved siden av bortesupporterene! Det er jo alltid noe tull med den løsningen hvert jævla år!
                          Jeg sa til denne moren at jeg ikke forsvarte handlinga til dem som avreagerte mot unga, men at det er en latterlig plassering. Kan ikke sette hjemmelagets fans (det er jo det de er selv om de er små unger) rett ved siden av bortelagets. Fikk beskjed om at "det ikke hadde vært problem tidligere, og at det ikke burde være nødvendig". Syns det alltid har vært noe jeg da, men... Uansett så var det klart at det ble et problem nå, så da får de kanskje ta lærdom av det til neste år da?

                          Samme som at jeg syns det er idiotisk at de har åpent felt over oss. I mange land så er det vanlig å stenge feltet over bortesupporterne.
                          Den samme personen sier til dette at "det alltid vil bli kastet ting"... Veldig bra forsvar!
                          Kim
                          Styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • HolterKanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 1603

                            Opprinnelig skrevet av *46*
                            Tarvelig kommentar mot barn - sorry, men det blir dumt.
                            Selvfølgelig. Finnes ingen unskyldning for sånt. Var dritskuffa og lei av folk i blå drakt som pekte på meg og flirte. Dermed falt det helt naturlig å slenge den opp dit. Kunne aldri falt meg inn å gjøre noe sånt utenom kamp. Det samme gjelder når vi, mot lyn, for et par år siden sang "visa pattorna" til de 14-15 år gamle balljentene som entret banen for å løfte tippeligabanneret... Det var til og med en av "sangene" som runget høyest utover ullevaal den kvelden. Unisont fra så og si hele kfl.
                            Last edited by HolterKanaris; 03.11.2010, 20:39. Begrunnelse: kjempeleif
                            ***Større baller enn vett***

                            Kommentar

                            • HolterKanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 1603

                              Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                              Jeg sa til denne moren at jeg ikke forsvarte handlinga til dem som avreagerte mot unga, men at det er en latterlig plassering. Kan ikke sette hjemmelagets fans (det er jo det de er selv om de er små unger) rett ved siden av bortelagets. Fikk beskjed om at "det ikke hadde vært problem tidligere, og at det ikke burde være nødvendig". Syns det alltid har vært noe jeg da, men... Uansett så var det klart at det ble et problem nå, så da får de kanskje ta lærdom av det til neste år da?

                              Samme som at jeg syns det er idiotisk at de har åpent felt over oss. I mange land så er det vanlig å stenge feltet over bortesupporterne.
                              Den samme personen sier til dette at "det alltid vil bli kastet ting"... Veldig bra forsvar!
                              Miniklanen satt jo nederst til venstre (for oss) i kolasvingen før, men har av en eller annen merkelig grunn blitt flyttet.

                              Leste på søpleforumet 2-3 dager før matchen at vg øvre kom til å bli åpnet. Virker som en bevisst handling i og med at det ikke akkurat var trangt på noen av langsidene...
                              ***Større baller enn vett***

                              Kommentar

                              • ChriZza
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 4265

                                På Øvre VG var de nederste radene sperret av. Drittet som ble kasta kom fra VIPen som var i mellom. Helt idiotisk og ha VIPen der mener nå jeg. Og Unga ved siden av oss. Lurer på hva dem har tenkt når de valgte å plassere folk slik...

                                Kommentar

                                • superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

                                  Opprinnelig skrevet av ChriZza
                                  På Øvre VG var de nederste radene sperret av. Drittet som ble kasta kom fra VIPen som var i mellom. Helt idiotisk og ha VIPen der mener nå jeg. Og Unga ved siden av oss. Lurer på hva dem har tenkt når de valgte å plassere folk slik...
                                  Det sier vel like mye om "VIP" gjestene til Vålerengen...
                                  Enøyd i de blindes dal.

                                  Kommentar

                                  • KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

                                    Opprinnelig skrevet av Skinke
                                    Tommel opp, men når de først er der så trenger mann ikke å bli provosert av en gjeng unger.
                                    Man blir rimelig lett provosert rett etter å ha tapt 2-1 over søppel, må vel sies. Uansett om det er noen unger, moren din, kamerater som terger en opp etter kampen så blir man lett provosert.

                                    MEN, å stå igjen etter kampen for å stå å rope mot mini søpla, ødelegge stoler, ødelegge bilettutstyr er veldig lite voksent! Det er som sagt et utrolig lavmål og kjempe idiotisk.

                                    Men det handler mest om hvor voksen vær og enkel er i hodet. Klare å gå en annen vei eller vekk. Prøve å ikke la seg provosere.

                                    Ble sett ganske tydelig på søpla kampen at det var ganske mange som rett og slett ikke var modene nok til å dra på kamp.

                                    Skal man dra på kamp for å ødelegge stoler og annet utstyr kan man bare bli hjemme.

                                    Kommentar

                                    • Boing
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2005
                                      • 711

                                      Opprinnelig skrevet av KrisB
                                      Skal man dra på kamp for å ødelegge stoler og annet utstyr kan man bare bli hjemme.
                                      Jeg forsvarer ikke rasering av døde gjenstander på stadion, men dette var en ekstremt viktig kamp, med ekstremt urettferdig slutt. Og da blir det mange eller noen som mister hue totalt.

                                      Men alle dere som veit dere har ødellagt stoler og annet inventar kan jo bare melde seg til betaling av herverket. Hadde jeg ødellagt en stol så skulle jeg jaggu meg være voksen nok til å rekke opp hånda og ta på meg utgiftene for ny stol. Og hvis det er noen som kan peke helle fortelle LSK hvem som prøvde å voldta billettmaskinene, så synes jeg dere skulle det. Urettferdig att LSK skal bli økonomisk skadelidende for dette.

                                      Når det gjelder barnehjemsbarna i svingen, så synes jeg att vålerengen snart må lære, det er ikke nødvendig erte fly forbanna LSK-supportere etter kamp. La oss fly skadeskutt hjem uten å fortsett skytingen.

                                      Kommentar

                                      • morten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2156

                                        Skal folk virkelig melde seg for en knekt plastbit? Om noen år da nff har fått viljen sin så slipper man engasjemang på tribunene og de tilreisende kommer til å sitte i VG svingen med en popkorn til 100 kr med et nffpledd. Om det blir en flott skåring kan det hende publikum setter fra seg kaffen,gir en unison golfapplaus som kanskje blir etterfulgt av en koselig latterkrampe da de ser seg selv på storskjermen. Om vif tar alle poengene etter en velspillt kamp kan det hende de tilreisende blir igjen på stadion for å hylle den flotte klubben. Kanskje vi i fremtiden kunne få til bølgen sammen med klanen? Takk gud for at ingen ødela ankelen spør du meg..
                                        Badekar
                                        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          Jepp, det er absolutt en sammenheng mellom engasjement og ødelagte stoler. Det er nok der jeg feiler...
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎