Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 10.09.50
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1410

    Opprinnelig skrevet av Tony
    Som du sikkert leste, men ikke gadd å se, så sier jeg at får dem til en forlengelse fordi kvaliken blir borte
    Ja, jeg gadd ikke se det du skrev om kvaliken. Jeg gidder fortsatt ikke. Prøver hardt, men gidder ikke.

    Opprinnelig skrevet av Tony
    fordi kvaliken blir borte (er ikke gitt at dem får det)
    Det ble vedtatt på forrige fotballting.

    Opprinnelig skrevet av Tony
    Jeg driter i om serien starter 12. mars eller i starten av april.
    Klubben du holder med, er veldig opptatt av senere seriestart. Det kunne jo være en grunn til ikke å drite i det. Mer forhåndsomtale, grønnere matte, lavere utgifter, større publikum, bedre opplevelser. Det er noen grunner som taler for.

    Kommentar

    • Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

      Jeg tviler ikke på at kvalikken blir borte, men det er vel ikke vedtatt ennå at serien skal vare lenger ut i november?

      At klubben mener det kommer flere folk i midten av november enn 12 mars har jeg liten tro på. Bare se på tilskuersnittet i år det. Så kan du selv tenke deg hvordan det blir 14 november neste år med -8 på gradestokken, vi ligger som vi gjør idag på tabellen og skal spille mot Sogndal tipper på fullt hus da gitt...

      ps: det kan hende vi også vinner seriegull!

      Kommentar

      • 10.09.50
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 1410

        Opprinnelig skrevet av Tony
        At klubben mener det kommer flere folk i midten av november enn 12 mars har jeg liten tro på.
        Samtlige klubber i tippeligaen har gått inn for senere seriestart. Det er et faktum. LSK er blant forkjemperne. Det er et faktum.

        Grunnene for ønsket om senere seriestart er ganske åpenbare. En av dem er økt tilskuertall. Hvis man forskyver sesongen to uker, får man tre uker senere seriestart og to uker senere serieavslutning. Hvis man skal tallfeste virkningen for tilskuertallet, er ikke øvelsen - som du gjør - å sammenlikne tilskuertallet i mars med det langt uti november. Hvis serien forskyves, vil man oppleve en økning i de første serierundene som følge av senere start, og man vil oppleve en svikt i de siste serierundene fordi de går lenger uti november. Nesten alle mener at økningen i de tidlige serierunder vil være større enn svikten i de siste serierundene.

        Kommentar

        • Petter Ø
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3008

          Opprinnelig skrevet av Tony
          Jeg tviler ikke på at kvalikken blir borte, men det er vel ikke vedtatt ennå at serien skal vare lenger ut i november?

          At klubben mener det kommer flere folk i midten av november enn 12 mars har jeg liten tro på. Bare se på tilskuersnittet i år det. Så kan du selv tenke deg hvordan det blir 14 november neste år med -8 på gradestokken, vi ligger som vi gjør idag på tabellen og skal spille mot Sogndal tipper på fullt hus da gitt...

          ps: det kan hende vi også vinner seriegull!
          DØGNNORMAL - KJELLER (1961-1990)
          14. November -0,8 Nesten riktig, du flytta bare komma en gang
          12. Mars -3,0

          Kilde: http://eklima.met.no
          Petter Ø - Kreativ Kanaris
          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

          Kommentar

          • Petter Ø
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3008

            Svar fra NSA til UFC fra Facebooksiden Seriestart 1. april :

            Tillater meg å legge ut kopi av svar-eposten jeg sendte dere i formiddag, slik at flere kan ta del i debatten:

            **********
            Viser til spørsmål på hjemmesidene deres, og ønsker på vegne av styret, og som den av talsmennene som har stått for mediedekningen ønsker jeg å komme med et svar på hvor NSA vil:

            1. NSA har, etter initiativ fra en av våre medlemsklubber, og i samråd med samtlige hjemmelag i eliteseriens siste serierunde, invitert til en banneraksjon på norske eliteseriearenaer søndag den 7. november. I et intervju på TV2 26. november satte kanalen, i «god» journalistisk tro, fokus på at vi nå går ut og truer med boikott. Dem om det. NSA ønsker fokus på at seriestarten ikke skal gå i midten av mars, med de uheldige følgene det har for så vel supportere, som klubbene vi støtter. Boikott er et av de sterkeste kortene vi som supportere har å spille, og har ikke vært tema fra vår side i denne omgang (men 'boikott' selger som kjent bedre enn 'banner'...).

            2. En eventuelt utsatt sesongstart i forhold til årets sesong betyr selvsagt at det ikke nødvendigvise skal bli flere midttukekamper. Vi slipper både å forholde oss til fire ukers VM-pause og kvalifiseringsspill i november. Om man da må trekke serien ut en uke i november, og kutte sommerferien med en uke mener vi dette er et bedre alternativ enn tidlig seriestart..

            3. Denne aksjonen går ikke på bekostning av et samlet supporter-Norges kamp mot å fjerne mandagskamper. Forrige uke var NSA, KFL, Klanen, Kjernen og BBB i møte med NFF, TV2 og NRK for å legge frem våre synspunkter om spilleskjema og kampdager. Og vi vil fortsette å påvirke utformingen av neste TV-avtale fra tribuneplass og møterom. Dagens ordning med mandagskamper er en del av en hemmeligstemplet avtale til 1,2 milliarder som innebærer en fordelig av spilletider. Den er ikke gjort å endre i en håndvending. NSA håper at sesongen 2011 blir året for å sammen vise TV-kanalene hva vi synes om kamper på supporterfientlige tidspunkt. Det er fotballtinget i 2012 at vi har mulighet til å gjennomføre endringer i denne avtalen, men frem til tinget jobber NSA med de tingene vi kan endre her og nå, gjennom dialog og langsiktig tenkning.

            For styret i NSA

            Audun Kjelstrup
            audun@fotballsupporter.no
            958 15 359
            11 timer · Liker ·

            Seriestart 1. april For å utdype litt videre:

            Arbeidet med et enklere og mer forutsigbart reglement for bruk av pyroteknikk har kulminert i to vellykkede tester på henholdsvis lerkendal og ullevål. Dette arbeidet fortsetter også i sesongpausen, og er ikke over før vi har på plass et reglement både supportere og NFF kan leve med.

            Flere dialogmøter med NTF har ført til at de ønsker å sette opp et system for å innsamle data om publikums meninger om arrangement, hvor NSA er bedt om å komme med innspill. Parallellt med dette kommer NSA til å sette opp sitt eget system for innsamling av data rettet spesifikt mot bortesupportere

            Vi jobber også med å få til et felles nordisk forbund for fans, for svenske, norske og danske fans. NSA besøker SFSU på deres årsmøte, og vi får besøk på vårt årsmøte i Februar.

            Vi har henvendt oss til NFF for å få et minstekrav om fri siktlinje for alle ståplasser inn i arrangement og sikkerhetsreglene. Dette gjelder i hovedsak for førstedivisjon, men NSA er en organisasjon som også gjelder for dem.

            Vi er de første til å erkjenne at vi kan bli bedre på å kommunisere ut hva vi gjør, hvor vi er, og hva vi vil, men dersom det er noen spørsmål, er det bare å ta kontakt, så skal vi svare så fort som mulig!
            Petter Ø - Kreativ Kanaris
            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

            Kommentar

            • Emil B
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 5921

              TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

              Kommentar

              • ulfpulf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2506

                Opprinnelig skrevet av Emil B
                http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/klanen-fnyser-av-lskhaerverk-3328479.html
                Det er absolutt ukultur, og jeg er helt enig med talsmannen for klanen, Espen Knutsen:
                - Hærverk er vel ikke noe særlig stolt supportervirksomhet. Det er nesten som om jeg tror det er drittunger, sier Knutsen til TV 2 Sporten.

                Jeg deler håpet hans i neste setning også:
                "Han håper at Vålerenga-fansen holder seg for gode til eventuelle hevnaksjoner."

                men jeg vet ikke hvor han tar grunnen fra:
                - Det er helt uaktuelt. Vi er ikke så små.

                De har vært så små før:

                VIF-hærverk på Åråsen
                (VG Nett) Supportere fra erkefienden Vålerenga sørget for å sette et litt spesielt preg på serieåpningen på Åråsen.


                - Vi ødela LSK-veggen fordi den var så stygg
                De tre mennene som i natt klattet ned en LSK-vegg i Lillestrøm med Vålerenga-farger mener det ikke hadde noe med romeriksklubben å gjøre.



                Og rett etter cupfinalen i 2007:



                La oss håpe VIF-supporterne har vokst.

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9413

                  Opprinnelig skrevet av Tony
                  Men jeg synes NSA kjemper feil kamp. Jeg driter i om serien starter 12. mars eller i starten av april.
                  "Mot den moderne fotballen", men ikke det som vil skade klubbene økonomisk og antakeligvis hele produktet norsk fotball*?

                  *ringvirkninger som f.eks null interesse for seriestart som igjen fører til lavere interesse for Tippeligaen

                  Vet ikke om NSA kjemper feil kamp, men de kjemper en det er lett å vinne... Med klubbene så og si i ryggen.

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    Sikker di samme tøffe gutta som skreiv dritt om Dahm foran huset hans,måtte dere brenne i helvete alle sammen. Sammen med vif supporterne som malte Tommy og veggen vår.

                    Kommentar

                    • nothingman
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • May 2009
                      • 47

                      I utgangspunktet er jeg i mot tagging (det er jo hærverk), men jeg må likevel innrømme at det bredde seg et STORT smil om munnen min da jeg gikk av på Ullevål T-bane i går.. Trodde nesten jeg hadde havnet på toget hjem til Lillestrøm

                      Kommentar

                      • egil
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1119




                        Ser ut som om casual gutta i Isko boys har vært på ferde her. Hilsen Sherlock Holmes
                        KFL - medlem nr 23

                        Kommentar

                        • Seb.R
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 4159

                          Opprinnelig skrevet av egil



                          Ser ut som om casual gutta i Isko boys har vært på ferde her. Hilsen Sherlock Holmes
                          Ser heller mer ut som at Tom Lund uheldigvis fikk en dose for mye av Märtha og Aris bryllup.
                          www.sebastianramsland.com
                          www.twitter.com/sebramsland

                          Kommentar

                          • kimmern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2005
                            • 1174

                            husker et år at de spraya ned gresset på åråsen også. fant ingen artikkel om det nå.

                            Kommentar

                            • ulfpulf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2506

                              Opprinnelig skrevet av kimmern
                              husker et år at de spraya ned gresset på åråsen også. fant ingen artikkel om det nå.
                              Ikke denne?:
                              Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                              VIF-hærverk på Åråsen
                              (VG Nett) Supportere fra erkefienden Vålerenga sørget for å sette et litt spesielt preg på serieåpningen på Åråsen.

                              Kommentar

                              • Seb.R
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 4159

                                Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                Ikke denne?:
                                Ledelsen i Lillestrøm har liten sans for hilsen fra den gamle erkefienden i 1. divisjon.

                                Hohoho
                                www.sebastianramsland.com
                                www.twitter.com/sebramsland

                                Kommentar

                                • Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

                                  Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                                  Svar fra NSA til UFC fra Facebooksiden Seriestart 1. april :
                                  Svar fra NSA+svar tilbake til NSA: http://ultrasfeltc.net/index.php?sub...t_from=&ucat=2&

                                  Kommentar

                                  • Tony
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4737

                                    Grei brenning av AIK:

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      Opprinnelig skrevet av Tony
                                      Grei brenning av AIK
                                      Hvor mye har dem sanka inn av bøter i løpet av 2010?

                                      Kommentar

                                      • Kopperud
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2006
                                        • 1697

                                        De har väntat och väntat. I dag kom domen mot AIK efter skandalmatchen mot Levski Sofia i Europa League. Svenska mästarna straffas med 550 000 kronor i böter. –


                                        Står sånn ca hvor mye dem har fått her
                                        Ultras Felt C 2005x2015

                                        Lillestrøm & Bajen

                                        Kommentar

                                        • Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5914

                                          Opprinnelig skrevet av *46*
                                          Hvor mye har dem sanka inn av bøter i løpet av 2010?
                                          215 000 bare på bluss så langt. Godt fansen har penger, sier jeg bare...

                                          Edit: De tallene blir raskt utdaterte. Sist jeg sjekka hadde de under 400 000 totalt i bøter.
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎