Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • glasgow
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1251

    Litt morsomt da.....[U][/U]

    16 fans til sykehus etter hasjkake-spøk i VIP-boks

    Under en kamp mellom de nederlandske Æresdivisjons-lagene ADO Den Haag og Feyenoord ble 16 supportere sendt til sykehus etter å ha spist såkalte «space cakes».

    Ifølge den nederlandske storavisen AD.nl fant den utrolige hendelsen sted i en av VIP-boksene under Æresdivisjons-oppgjøret mellom ADO Den Haag og Feyenoord på Kyocera stadion søndag for en drøy uke siden.

    16 Den Haag-supportere skal mot slutten av kampen ha følt seg svært kvalme, og flere skal ha kollapset inne i samme VIP-losje mens kampen fortsatt holdt på.

    I ettertid har nederlandsk politi etterforsket hendelsen, og mot slutten av forrige uke ble det klart at sykehusbesøkene skyldtes inntak av såkalte «space cakes» - kaker som er kjent for å inneholde hasj.

    En talskvinne for ADO Den Haag kunne fortelle at supporterne ikke var klar over innholdet i kakene, og at de ikke vet hvor kakefatet kom fra.

    - Vi tar utgangspunkt i at det var ment som en dårlig spøk, sier talskvinnen til avisen.

    Etter hendelsen ble boksen umiddelbart lukket og undersøkt av nødetater for giftstoffer, men det viste seg altså å være hasjinnholdet i de noe spesielle kakestykkene som var årsaken.

    Alle de involverte ble imidlertid utskrevet fra sykehuset kort tid senere.

    Kampen endte for øvrig 2-0 til ADO Den Haag. Ajax vant den nederlandske eliteserien for en drøy uke siden, mens Feyenoord endte på 3. plass i årets sesong. Den Haag avsluttet som nummer ni på tabellen.

    (VG Nett) Under en kamp mellom de nederlandske Æresdivisjons-lagene ADO Den Haag og Feyenoord ble 16 supportere sendt til sykehus etter å ha spist såkalte «space cakes».

    Kommentar

    • FUGlinho
      KFL styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2454

      Hvil ifred, Burak!

      Fotballsupporter stukket ned på bussholdeplass

      Istanbul-derby endte i tragedie.

      Kim
      Styremedlem KFL

      Kommentar

      • FUGlinho
        KFL styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2454

        Opprinnelig skrevet av FUGlinho
        Robert var veldig raskt ute og ville ha et møte med oss. Vi er i dialog om å få på plass et møte. Men det har vært vanskelig pga langhelg, men vi har et håp om å ha møtet iløpet av mandagen.

        Tirsdag eller onsdag er for sent etter min mening.
        Det ble aldri noe møte med LSK, men det kom flere gode ting ut av vårt brev til klubben. Vi skal bl.a arbeide mere sammen fremover på personmarkedet, og det er allerede satt opp møter.

        Samtidig fikk LSK ut fingeren og har gjort VELDIG mye bra for å fylle Åråsen imorra. Regner med at Robert (Lauritsen) sitt svar til oss, på styremailen, på tiltak gjort til 16.mai kampen ikke er hemmelig så deler den med dere:

        "Her tiltak og aktiviteter som er planlagt og iverksatt iforbindelse med kampen 16.mi:


        • RB er kampsponsor, og de inviterer alle sine lesere til kamp, 2 billetter til prisen av 1. Innrykk av annonser på lørdag og mandag. I tillegg er alle deres ansatte invitert til å kjøpe billett på RB-tribunen til kr 50,- pr bill
        • Ordinære annonser 3 ganger i RB til uken + alle andre flater (EUB, INDRE, rb.no, bowling 1, TV 8, Radio Metro med mer) vi har tilgjenglige med spesielt 16 mai/17 mai budskap.
        • Russen på Romerike er invitert til kamp for å ta opp den gamle tradisjonen med all russ på kamp 16 mai, her får de bruke hele Legea Tribunen og de slipper inn for kun 50,-. Her har vi jobbe inn mot de store bussene og benyttet facebook samt bruke kontakter inn mot russen. Russe arrangør er også kontaktet. Usikker på resultatet, de har eget arrangement på Hellerud som starter kl 1900
        • Plakater/bannere : Vi har bestilt spesielle plakater til kampen og onsdag drar ”Sirkus marked” ut og klistrer ned hele Romerike. Vi kjører også ut Bannere (2 stk satt opp i dag) og henger opp de vi kan. Budskap: Husk kampen 16.mai
        • Vi kjører en Facebook kampanje med Facebook tilbud
        • Vi skal ha shoot out utenfor stadion og vi skal spille musikk utenfor stadion fra kl. 16.30
        • Pause underholdning , korps som spiller og underholder
        • Administrasjonen, spillere, trenere og ledere ble på mandagsmøte utfordret til å bidra med å fylle Åråsen iforbindelse med 16.mai kampen. Dette går ut på at hver og en ansatt skal motta 10 GRATIS billetter som skal gis bort til naboer, venner eller bekjente som NORMALT IKKE går på åråsen. Forutsetningen er at de kommer på kamp, det blir vår jobb. Det er særdeles viktig at de som får disse gratis billettene, forplikter seg til å gå på kampen!!!
        • Hele UA på kamp

        Program for dagen :

        16:00 – 17:00 – samling på Torvet , musikk med DJ Tommy, taler (Per Mathisen kommer kl 1600), salg av billetter
        17:00 – LSK Toget går fra Torvet til Åråsen
        17:30 : Ankomst Åråsen / Utdeling av is.
        17:50: Alle spillere fra UA skal ut og stille seg rundt midtsirkelflagget.
        18:00: Match LSK – Sandnes /Ulf

        • Alle spillere i UA deres familie og gjerne med venner og kjente inviteres til å gå i tog fra Torvet (ved LillestrømBanken).
        • Lillestrøm Skolekorps med Gullik, Kanarifansen og UA "overtar Alex. Kiellandsgate" på vei til Åråsen.
        • Alle spillere og barn får Lollipop når de kommer fram til stadion.
        • Spillere i UA skal også inn på banen i forkant av kampen, så møt opp i LSK drakt/tøy og ta med LSK flagg og Norske flagg

        • UA-styret står utenfor LillestrømBanken å gir ut gratis billetter til alle spillerne våre og til alle barn under 6 år. Alle andre kjøper billetter kontant for kun kr. 100,- pr. person. (også på Torvet)

        Konkurranse:
        Det LSK-UA laget som % - vis stiller med flest i toget (av spillere og familiemedlemmer) vil få Coach jakker til alle spillere og lagledere + 1 nett med fotballer.

        • I tillegg til dette har vi hatt kampanjer mot 150 sponsorer m/ansatte, LSK medlemmer, Bori-medlememr med mer liggende i påvente av en tilbakemelding vi endelig fikk på mandags formiddag. Da solgte jeg 5000 billetter til DNB (sentralt) . Vi har i en lenger periode jobbet sammen om aktiviteter som skal bidra til å fylle stadion og håpet var i første omgang 2000 bill, men de klinket til: 5000 kunder mottar grattis billetter som en av DNBs kundepleie aktiviteter. I dag ble det sendt en personlig invitasjon til 40000 DNB kunder som mottok et tilbud om max 4 billetter til fotballens nasjonaldag på Åråsen for å se oppgjøret LSK-Sandes-ULF. Hvorfor? DNB ønsker å bidra til fotballfest, ønsker å være rause mot sine kunder og ikke minst hjelpe oss med å skape feststemning på Åråsen 16.mai. Dette innebærer at DNB gjør det mulig…for mennesker som normalt ikke har råd å gå på foballkamp å gjøre det, nye potensielle LSKere kan fødes ++++ og alle disse vil få oppleve fantastisk stemning, med Kanari-Fansen i spissen
        "
        Kim
        Styremedlem KFL

        Kommentar

        • perrern80
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2006
          • 603

          Jeg for gjøre som Rikerud: spise hatten min! Er ett bra stykke arbeid som har blitt lagt ned her. Sees på Åråsen om drøye 16 timer

          Kommentar

          • glasgow
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2007
            • 1251

            Opprinnelig skrevet av FUGlinho
            • Russen på Romerike er invitert til kamp for å ta opp den gamle tradisjonen med all russ på kamp 16 mai, her får de bruke hele Legea Tribunen og de slipper inn for kun 50,-. Her har vi jobbe inn mot de store bussene og benyttet facebook samt bruke kontakter inn mot russen. Russe arrangør er også kontaktet. Usikker på resultatet, de har eget arrangement på Hellerud som starter kl 1900
            Her burde man sent ut spillere på de store vidregående skolene for å promotere dette. Er dt bare sendt ut en mail ? kanskje mottakeren er f.eks vif sympatisør og legger mailen i spamkassen.
            Uansett spent på hvor mange som kommer i dag.

            Kommentar

            • Kanariz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 2507

              Dagens Ukultur: UFC som saboterer hver gang resten av feltet starter en spillersang. Dere står på Kanarifeltet, bli med å syng, hold kjeft, eller finn dere et annet sted å stå!

              Kommentar

              • Dandy
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 346

                Ok... men fortjente noen spillere å bli sunget for i dag?
                UFC 05!

                Kommentar

                • Seb.R
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 4159

                  Opprinnelig skrevet av Dandy
                  Ok... men fortjente noen spillere å bli sunget for i dag?
                  Fortjente klubben å bli sunget for i dag?
                  www.sebastianramsland.com
                  www.twitter.com/sebramsland

                  Kommentar

                  • taraldsen
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Sep 2006
                    • 161

                    Opprinnelig skrevet av Seb.R
                    Fortjente klubben å bli sunget for i dag?
                    Skal bare drite i å synge da?

                    Kommentar

                    • Seb.R
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 4159

                      Opprinnelig skrevet av taraldsen
                      Skal bare drite i å synge da?
                      Nettopp det som var poenget mitt. Hvis greia er at vi skal synge for de som fortjener det - i form av sportslige resultater, så ville det vært tyst på Åråsen de siste åra.
                      www.sebastianramsland.com
                      www.twitter.com/sebramsland

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Må man synge "Alltid Med" i hver bidige kamp? Synes den egentlig bare bidrar til å understreke den håpløse situasjonen klubben er i nå, at man er med og fint lite mer. Denne sangen misbrukes og har mista sin verdi. Bør egentlig brukes kun når det er grunn til det. Første serierunde i fjor for eksempel var en herlig markering, ellers kan den synges i runden etter at kontrakten er sikra og eventuelt den aller siste. Uansett, ihvertfall ikke hver kamp.

                        I dag kom den i en skikkelig dau periode i førsteomgang og da er det andre ting det bør fokuseres på for å løfte laget. Mener jeg da, og legger hodet på skåla.

                        Kommentar

                        • maurakanari
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2005
                          • 635

                          VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                          Kommentar

                          • tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

                            Først forbanna ukultur at sanger blir sabotert grei at dere er uenig at spillerne skal synges på men da er det bedre og holde kjeft en og sabotere......For det andre må jeg komme med en liten unnskyldning for skyllebøtta jeg langa ut til Ufc ved garderoben ,jeg var nok like skuffa som dere og burde holdt kjeft.......

                            Kommentar

                            • taraldsen
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Sep 2006
                              • 161

                              Opprinnelig skrevet av maurakanari
                              "Dette er noe de aller ivirgste LSK-supporterne også tidligere har gjort. Snakket med spillere og trener etter skuffende kamper."

                              Jeg har sått bak der minst 5 ganger før. Da har det hele gått uten problemer og trenger/spillere kommer ut etterhvert å får snakket ut. Idag derimot endte med et ti talls vakter fra G4S, LSK-Sikkerthet og 8-10 uniformerte politi folk begynte å plukke ut folk og skyve de unna. Jeg selv har aldri opplevt lignende oppførsel.. Ble faktisk for første gang i mitt liv bedt om å forlate stedet ellers ville jeg få 9000,- i bot. Dette etter at jeg kun har stått helt stille og ventet på at klubben skal komme imøte med oss som de alltid har gjort tidligere.. Hårreisende og se hvordan ting blir gjort på om dagen.. Hørte at Haglund og Kåsen hadde kommet ut etterhvert (noe jeg naturligvis ikke fikk med meg da jeg ble truet med å forlate stedet)

                              Kommentar

                              • Wanker
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 632

                                Er det bra supporterkultur når enkelte står i trappa og hytter med knyttneven etter enkeltspillere som kommer mot supporterne, skriker "få av deg drakta, jævla fucker", mens fråden står om munnen og kroppen skjelver av sinne?

                                Jeg skjønner naturligvis frustrasjonen, når det på n-te år på rad føles som spillerne enten

                                - ikke evner å spille fotball
                                - ikke liker å spille foran tilskuere
                                - kan spille fotball, men ikke bryr seg

                                Jeg skal ikke selv påstå jeg er en stor bidragsyter på tribunen, har med åra havnet på helt motsatt side av skalaen. Jeg er blitt helt apatisk og reagerer dessverre ikke lenger noe særlig på tabber, baklengsmål og underprestering.
                                Men hvordan skal oppførselen nevnt øverst overhodet kunne føre til forbedringer?
                                Hunter S. Thompson:

                                There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9390

                                  For meg virker disse gjentatte konfrontasjonene med spillere og trenere som et skuespill.

                                  Kommentar

                                  • UltraFo
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2007
                                    • 800

                                    Opprinnelig skrevet av knut
                                    For meg virker disse gjentatte konfrontasjonene med spillere og trenere som et skuespill.
                                    Hvorfor det?

                                    Det skal sies at vi vi til slutt fikk prate med Haglund. Vi konfronterte han med spørsmål og han skal ha for at han svare selvom svarene som alltid var dårlig etter min mening. Ble blandt annet spurt hva som er planen videre og hva han tenker om at vi aldri klarer å spille kampene fullt ut. Han hadde egentlig ingen gode svar og gikk desverre mest rundt grøten. Men ved å møte oss og ved at han blir konfrontert får han kjenne på kroppen at vi ikke er fornøyd og at vi krever at mer må gjøres og at innsatsen må opp. Håper at det hjelper!

                                    Og til tullebukk! Inga problem! ALLE var og bør være skuffa over laget etter i går.
                                    UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9390

                                      Utenfra (vel og merke) ser konfrontasjonene mer ut som et dekke for egen selvforherligelse, og en måte å få bekrefta sin egen påvirkningskraft på.

                                      Kommentar

                                      • maurakanari
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2005
                                        • 635

                                        De gangene man skal utenfor garderobene er for å "ta" dommeren, eller for å psyke opp gutta med støttesanger ala kvalik i 1990. Trenere og spillere trenger ikke stå å svare for seg foran skuffede og hissige supportere. Trur haglund skjønner at man ikke er fornøyd når han hørte den massive pipekonserten etter kampen igår.
                                        VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                        Kommentar

                                        • UltraFo
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2007
                                          • 800

                                          Jeg mener at de iblandt må få høre det mer face to face! Det er værre for dem å svare for det da de ikke har noe annet valg enn å svare. Det har ikke noe med at man vil bevise noe eller behov for å vise seg frem. Det har med at man vil ha svar på ræva resultater og at det er en impuls måte å få tak i spillere eller trenere på.
                                          Kan vell også legge til at de gangene man har snakket med spillere og trenere så har det blitt bedre resultater i ettertid.
                                          UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎