Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frode Thai
    KFL styremedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 380

    I forbindelse med storming av banen, ble fire-4, ikke en-1, person fjernet fra indre bane.

    En av personene som ble fjernet, mente "KO" at stod bak blussingen som skjedde i forkant.
    Det var hovedgrunnen til at vedkommende ble tatt inn på indre bane igjen, etter at han var på vei tilbake på feltet, ikke selve raset inn på banen.

    Etter samtaler med "sentrale personer" i dag, har vi faktisk fått navnet på vedkommende som blusset. Dette er ikke personen som ble tatt med ut.


    Frode Johansen
    KFL-sikkerhet
    Frode Johansen
    styremedlem KFL

    Kommentar

    • meg
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2004
      • 290

      Ja til mer banestorming og ras i gledesrus, er vel ingen som har tatt skade av det før?
      Hadde det ikke vært vakter der ville alt vært over etter at spillerne hadde gått mot midtsirkelen. Max 2min, og det får bare dommeren legge til da.
      Gul og svart
      Team Wenche Myhre

      Kommentar

      • taraldsen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Sep 2006
        • 161

        Opprinnelig skrevet av Stray Cat
        Jeg gjentar meg selv nå, men makan til syting er det lenge siden jeg har hørt. Dere vet da forbanna godt at ingen har noe på banen å gjøre. Velger man å forlate tribunen for å feire med spillera, så får man ta ansvar for det også, ikke sette seg ned å grine på forumet i etterkant. "Han var verre enn meg"-argumentet mistet sin gyldighet midt på skolens barnetrinn omtrent. Er da ikke vaktenes skyld at dere er der dere er. Face it, eller sitt ned.

        Så hvis du var litt vell i ekstase og ble med ned for å feire med spillerne sammens med 30-40 andre og du er den ENESTE som blir tatt og det er med MAKT av KFL sine egene vakter, så synes du det er helt greit? du hadde ikke satt pris på at noen reagerer og prøve å forsvare deg? Du hadde gått vell villing ut og synes KFL-sikkerthet gjorde en kjempe jobb?

        Kommentar

        • Stray Cat
          Moderator
          • Aug 2008
          • 5914

          Opprinnelig skrevet av taraldsen
          Så hvis du var litt vell i ekstase og ble med ned for å feire med spillerne sammens med 30-40 andre og du er den ENESTE som blir tatt og det er med MAKT av KFL sine egene vakter, så synes du det er helt greit? du hadde ikke satt pris på at noen reagerer og prøve å forsvare deg? Du hadde gått vell villing ut og synes KFL-sikkerthet gjorde en kjempe jobb?
          Hvis jeg syntes feiringa hadde vært verdt reaksjonen jeg visste ville komme, hadde jeg vel gått pent og stille ut. Nå synes jeg ikke det, så jeg blir ikke med (langt nok) ned.

          For øvrig kan du se svaret til Frode. Det var ikke feiringa som var årsaken, men mistanke om blussing. Er det da feil person som er tatt med ut, skjønner jeg at det kjennes litt urimelig, ja.
          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

          Kommentar

          • Percy Nilegård
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 5146

            Opprinnelig skrevet av taraldsen
            og det er med MAKT av KFL sine egene vakter, så synes du det er helt greit?
            Om jeg bryter en lov/regel og blir tatt for det så synes jeg det er helt greit ja. Surt selvsagt, men det er slik verden fungerer. At det blir gjort med makt er jo dessverre en selvfølge. Tipper "kan du være så snill å bli med her fungerer dårlig.
            "Alltid blodsprengt"!
            Fong/Macho

            Even Nordlien

            Kommentar

            • FUGlinho
              KFL styremedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 2454



              fra igår... ganske klare bilder fra enkelte situasjoner..
              Kim
              Styremedlem KFL

              Kommentar

              • Bentengen
                Medlem
                Bøffel
                • Aug 2010
                • 38

                Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                http://engasjert-foto.no/fotball/vif...1/gallery.html

                fra igår... ganske klare bilder fra enkelte situasjoner..
                var ikke direkte vanskelig å se hvem idioter som lagde kvalme på vippen:P

                Kommentar

                • taraldsen
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Sep 2006
                  • 161

                  Opprinnelig skrevet av Frode Thai
                  I forbindelse med storming av banen, ble fire-4, ikke en-1, person fjernet fra indre bane.

                  En av personene som ble fjernet, mente "KO" at stod bak blussingen som skjedde i forkant.
                  Det var hovedgrunnen til at vedkommende ble tatt inn på indre bane igjen, etter at han var på vei tilbake på feltet, ikke selve raset inn på banen.

                  Etter samtaler med "sentrale personer" i dag, har vi faktisk fått navnet på vedkommende som blusset. Dette er ikke personen som ble tatt med ut.


                  Frode Johansen
                  KFL-sikkerhet

                  Takk for kjapt svar.

                  Men her er det mye som skurrer for meg.

                  Faktisk litt skremmende at dere ikke har såpass oversikt at dere ikke har LITT peiling på hvem som kan ha hatt noe med blussing og gjøre å ikke..
                  Jeg hadde full oversikt over hvor Juniors gutta var. Den (beklager hvis det blir for personelig) du Frode regelrettig drar til deg med makt stod langt unna blussinga i starten. For meg og ALLE andre som har sett/så episoden får en umiddelbar mening om at dette var ekstremt unødvendig og feil framgangs måte.
                  Jeg hadde den oppfatningen at KFL sine vakter var der for å verne om LSK supportere og så klart bistå politi eller vertene sine vakter hvis det skulle skje noe. MEN jeg trodde faktisk dere hadde såpass kontroll og fornuft at dere ikke hører og gjør det første "KO" sier.
                  Men beklageligvis beviser dere hvertfall ovenfor meg at måten ting blir gjort på noen ganger ikke er noe bedre en det politiet finner på. I det siste har jeg vært kjempe fornøyd med KFL-sikkerhet og vi har hatt en fin dialog. Trist at når det er snakk om tilfeldige "arrestasjoner" av folk for å enten statuere et eksempel eller andre ting så er det ALLTID noen fra en spesiell fraksjon som blir plukket ut selv om det var like mange sentrale og vanlige medlemmer av KFL som var med på det akkurat samme... Da står jeg igjen som et spørsmålstegn om hvor mye tilfeldighet det kanskje er....

                  Kommentar

                  • taraldsen
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Sep 2006
                    • 161

                    Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                    Om jeg bryter en lov/regel og blir tatt for det så synes jeg det er helt greit ja. Surt selvsagt, men det er slik verden fungerer. At det blir gjort med makt er jo dessverre en selvfølge. Tipper "kan du være så snill å bli med her fungerer dårlig.

                    lover og regler er en ting. men å bli glad for å putte mot søppla borte er en annen ting..

                    Kommentar

                    • Seb.R
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 4159

                      Nettavisen med artikkel også
                      www.sebastianramsland.com
                      www.twitter.com/sebramsland

                      Kommentar

                      • FUGlinho
                        KFL styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2454

                        Opprinnelig skrevet av taraldsen
                        lover og regler er en ting. men å bli glad for å putte mot søppla borte er en annen ting..
                        Bryter du en lov og regel, så gjør du det uansett om LSK scora mot vif eller ikke...
                        Kim
                        Styremedlem KFL

                        Kommentar

                        • André
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2006
                          • 419

                          Jeg håper de tar RIKTIG/e personer om de tar noen for den blussinga da, vet jo at bevismatriale er noe LSK ikke er så opptatt av..
                          Your life
                          A game
                          turn it up, turn it up!

                          Kommentar

                          • FUGlinho
                            KFL styremedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 2454

                            Opprinnelig skrevet av André
                            Jeg håper de tar RIKTIG/e personer om de tar noen for den blussinga da, vet jo at bevismatriale er noe LSK ikke er så opptatt av..
                            tommel ned fordi LSK er faktisk opptatt av dette med bevismateriale...
                            Kim
                            Styremedlem KFL

                            Kommentar

                            • André
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2006
                              • 419

                              jaja håper du har rett.
                              Your life
                              A game
                              turn it up, turn it up!

                              Kommentar

                              • Gjest

                                Opprinnelig skrevet av André
                                Jeg håper de tar RIKTIG/e personer om de tar noen for den blussinga da, vet jo at bevismatriale er noe LSK ikke er så opptatt av..
                                Hvis du er så jævlig opptatt av rettferdighet, så er det faktisk mulig å hjelpe LSK med å få tatt de/den rette. Bota for blussinga i går er vel på nivå med månedslønna til Ujah..

                                Kommentar

                                • Baloo
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2006
                                  • 292

                                  Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                  tommel ned fordi LSK er faktisk opptatt av dette med bevismateriale...
                                  Ja, særlig!

                                  Kommentar

                                  • mr.sandass
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2005
                                    • 972

                                    Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                                    Om jeg bryter en lov/regel og blir tatt for det så synes jeg det er helt greit ja. Surt selvsagt, men det er slik verden fungerer. At det blir gjort med makt er jo dessverre en selvfølge. Tipper "kan du være så snill å bli med her fungerer dårlig.
                                    Bare et spørsmål. Har KFL sikkerhet lov til å fjerne noen med makt?
                                    www.ultrasfeltc.net

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                                      Bare et spørsmål. Har KFL sikkerhet lov til å fjerne noen med makt?
                                      Jeg tipper at svaret er ja om dem har fått beskjed fra Politiet om det.Om ikke NEI.

                                      Kommentar

                                      • MobBoss
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 900

                                        Usikker jeg. ref

                                        Invicta

                                        Ingen er større en klubben

                                        Kommentar

                                        • Rosapanter
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Jan 2007
                                          • 40

                                          Ja det har de, de er jo godkjent som verter vakter både på bortebane og hjemmebane, jeg synes KFLsikkerh. har hvert snille og tollerante, se på sist kamp RBK, 6 stk forserer ned mot inndreb, alle ble rolig sent opp, selv om innstrukser tillsier at mann skall annholde og bortvise personer som gjør dette, KFLsikkerhet er jo og fotballsuportere, men de har og innstrukser og følge,

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎