Kunngjøring fra LSK angående supportergrupperinger

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

    #61
    Om man skal sette dette helt på spissen, så kan det virke som om LSK vil ha en situasjon hvorman må være medlem av KFL for å "få lov til" å heie på klubben i sitt hjerte. Og for min del er dette i beste fall fullstendig meningsløst. Det er da for svingende både organisasjonsfrihet og ytringsfrihet i dette landet!

    Nå har jeg ved tidligere anledninger påpekt det betenkelige ved at LSK setter seg over den grunnlovsfestede ytringsfriheten, og fått til svar at det ikke er en menneskerett å se LSK. Ser ut som om det svaret ikke var teoretisk ment.... Så nå akter LSK å sette en stopper for alle kameratgjenger som ønsker å sitte samlet på kamp? George Orwell, anyone?
    Jeg skjønner at situasjonen i klubben må være særdeles lyserød siden det er dette som skal stå i fokus......

    Tidligere UFC/MB eller hva de nå kalte seg alle sammen har så langt i år gjort ALT i henhold til tribunereglementet. Og så skal de få denne i trynet? Er det mulig?
    Og å bruke kampen i Drammen som argument er virkelig det tåpeligste av alt.

    Full støtte til folkelige enkeltpersoner fra min side!
    Knurr...

    Kommentar

    • MoBee
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2004
      • 958

      #62
      Opprinnelig skrevet av Bjornardo
      Det eneste lsk oppnår med dette er jo mindre publikum og risken at "alternative" supportere blir mere alternative siden de uansett ikke kan få dratt på kamp. dette er jo seriøst helt idiotisk.
      Her er jeg faktisk helt enig med deg. Jeg har sett meg selv i speilet i det siste og tenkt det samme.

      For lenge siden, før SKF kom ut av skyggene, stilte jeg ofte spørsmål ved UFC (og andre alternative grupper) sin trang til å assosieres med casuals; bevvist klesstil på match, bannere med acab, m.m. pluss at de så på seg selv som en gruppe utenfor KFL.
      Jeg ønsket at mentaliteten og trøkket disse gutta sto for på tribunen bestod, men at flørtingen med en "kultur" jeg hater skulle bort. (nå har ikke jeg gått gjennom alt jeg skrev på den tiden, men dette er det jeg ønsket å få frem hvertfall...)

      Jeg, og flere, ble (mulig litt for lett) provosert av svarene vi fikk tilbake og kommunikasjonen ble litt ullen.

      Ettersom SKF drev med en oppbygging av sin gruppe, som det viser seg i ettertid, ble det et større sprik mellom "de alternative" som én gruppe som forstod hverandres situasjon og "oss" som var så redde for at casuals skulle etablere seg at vi begynte å se alle de alternative som ett. (Nå setter jeg dette på spissen altså. Jeg har aldri sett på UFC som bråkmakere.)

      Nå er det en gruppe som vi i Kfl ikke vil ha noe som helst med å gjøre (SFK) og noen andre alternative supportere (eks-Ufc/Mb osv...) som faktisk har tatt bort effekter o.l. noen har meldt seg inn i Kfl og det er flere som begynner å ønske seg tilbake til oss. OG GODT ER DET! Dette er ressurssterke folk når det kommer til å skape trøkk og liv på tribunen.
      Vi er på god vei mot en gjenforening med disse gale, flaggende, non-stop syngende gutta og de viser at de ønsker det ved å innfinne seg med de reglene som nå står.

      Og hvis det er fremtiden, støtter jeg disse gutta veldig nå.



      I min motstand mot etablering av casuals i Lillestrøm, har jeg kommunisert noe jeg i dag angrer litt på. Og til de av dere som jeg vet bare vil klubben i deres hjerte godt, jeg beklager. Jeg personlig savner mentaliteten deres, (dog ikke arrogansen deres i forhold til oss vanlige supporterehehe)

      Kanskje dette var en nødvendig pause i forholdet slik at alle fikk litt nytt fokus på ting og vi fikk bort det rasket som faktisk var ullent? Nå håper jeg hvertfall at vi kan fortsette å nærme oss hverandre igjen.

      Slik jeg har opplevd det i det siste, er ett Vestfold-Kanarisbaner det eneste "bruddet" og det må man tåle...

      Det ble litt usammenhengende og rart dette innlegget men håper hovedpoenget mitt er kommet frem. Jeg har hatt så mange tanker rundt dette i det siste og det er vanskelig å ordlegge seg.

      Kommentar

      • skotten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 1794

        #63
        Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
        Om man skal sette dette helt på spissen, så kan det virke som om LSK vil ha en situasjon hvorman må være medlem av KFL for å "få lov til" å heie på klubben i sitt hjerte.
        Flere tusen på hver hjemmekamp som får lov til å heie på LSK, uten å være medlem av KFL.


        Nå har jeg ved tidligere anledninger påpekt det betenkelige ved at LSK setter seg over den grunnlovsfestede ytringsfriheten, og fått til svar at det ikke er en menneskerett å se LSK.
        Skjønner ikke helt hvor ytringsfriheten kommer inn i bildet her. Jeg vil anta at LSK hevder at UL fortsatt opptrer som ultrasrelatert gruppe. Det kan diskuteres i det vide og det brede om LSK har rett eller feil i dette utifra dagens situasjon på Åråsen. Mener man at LSK har rett i dette, er utvilsomt dette også brudd på klubbens tribunereglement. Mener klubben at man må innrette seg etter tribunereglementet, slik de tolker det selv, eller ta konsekvensene av ikke å innrette seg - så er ikke saken vanskeligere enn som så. I tillegg vil jeg presisere at inntil jeg har hørt noen motpartsversjon av "enkeltpersonenes" "dette kom som lyn fra klar himmel"-tale, velger jeg å ta dette med nødvendige klyper salt. Vel var LSK's måte å publisere dette på klønete, men dette utnyttes også for det det er verdt for å samle støtte til 25 enkeltpersoners gavn.


        Jeg skjønner at situasjonen i klubben må være særdeles lyserød siden det er dette som skal stå i fokus......
        Å skrive fire linjer på hjemmesiden er vel neppe noe stort fokus, sammenlignet med enkeltperoners sutrende hylekor i denne tråden. I hvert fall hvis man tar som utgangspunkt at det har vanket nok av advarsler. Hvilket jeg har en følelse av er tilfelle...


        Tidligere UFC/MB eller hva de nå kalte seg alle sammen har så langt i år gjort ALT i henhold til tribunereglementet.
        Nå var ikke jeg i Kristiansand, men skjedde det ikke noe der?

        Og å bruke kampen i Drammen som argument er virkelig det tåpeligste av alt.
        Der er vi enige. Eneste forskjellen er at jeg har litt vondt for å tro at det var hele argumentasjonen. Skulle gjerne hørt flere versjoner før jeg sluker den med hår og balle.

        Full støtte til folkelige enkeltpersoner fra min side!
        Kanskje du har rett, men jeg velger å ha is i magen og se an utviklingen i saken litt til før jeg ender opp på full støtte eller tommel ned.

        Kommentar

        • Rosapanter
          Medlem
          Hoffnarr
          • Jan 2007
          • 40

          #64
          Opprinnelig skrevet av KFL109
          Jeg synes det fungerte glimrende på tribunen i kveld. Sånn ønsker jeg å se Kanari-Fansen! Så håper jeg at enkeltpersonene som valgte å bidra og støtte opp om tribuneopplegget fikk mersmak.

          I mine øyne var det sånn tribunereglementet for bortebane var ment å fungere. Alle drar lasset sammen for å støtte laget maksimalt. Ingen er opptatt av noen egotripp.

          Det går an å kritisere LSKs kunngjøring. Men jeg håper at ingen velger å gå i krigen på denne saken.

          Og helt ærlig talt: Det er vesensforskjell på hvordan den utvida Kanari-Fansen fungerte i kveld sammenligna med for eksempel åpningsmatchen i flyhangaren. Dette er veien å gå!
          Ja det var kjempestemning, og alle som ville inn på borte felt, kom inn tror jeg?
          hørte at både vakter m mer var fornøyde

          Kommentar

          • Bobbythabird
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Aug 2005
            • 115

            #65
            Syntes hele greiene bar blir for dumt. Jeg savner sånn det var "før" når Ufc brilljerte felt C og MB felt B.

            Synd LSK tar slik avstand fra grupperinger som lager bra med liv og følger LSK på bortekamper.

            Ser frem til Lsk ser hva de har tapt!

            Syntes forøvrig det er bra at "dere" ikke har gitt opp og fortsetter å lage liv på felt p, tross all kritikken fra LSK!

            STÅ PÅ!
            Lillestrøm SK i mitt hjerte!!

            Kommentar

            • Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

              #66
              Opprinnelig skrevet av skotten
              Flere tusen på hver hjemmekamp som får lov til å heie på LSK, uten å være medlem av KFL.
              Les det du siterer én gang til: det står klart og tydelig "satt på spissen." Jeg er av natur skeptisk til alt som lukter av ensretting, og jeg har en stund syntes å ha sett tegn til at det er enkeltpersoner som ønsker dette blant LSK sine supportere. Den enkleste måten å få til dette på er å sette grupperinger opp mot hverandre, og etter en stund ta parti for den største...


              Opprinnelig skrevet av skotten
              Skjønner ikke helt hvor ytringsfriheten kommer inn i bildet her.
              Les tribunereglene en gang til, og se hvorvidt LSK tillater enhver å ytre sine meninger fritt på Åråsen.

              En av de grupperingene som var målet for LSK sin tribunereglements-kampanje i fjor har vist vilje og evne til å rette seg inn etter dette. Og allikevel kommer LSK med en melding på sin hjemmeside; en melding som tross all sin ullenhet ikke er vanskeligere å forstå hvem er myntet på enn at de fleste klarer det. Og jeg for min del klarer ikke å se hva som skal ha foranlediget denne meldingen, annet enn eventuelt det tidligere omtalte "Vestfold-Kanaris" banneret.

              Selvfølgelig skal man være forsiktig med å stille seg på den ene eller den andre siden av gjerdet basert på ensidig informasjon, men inntil vi har noe mer å gå på så velger jeg ihvertfall å stå for noe. Og som en vis mann engang sa: "When the facts chance I change my mind, Sir. What do you do?"

              Og det er faktisk mulig å være kritisk til saker og ting som foregår i klubben, og samtidig være innbitt supporter. Jeg tror det kalles å "tenke sjæl."
              Knurr...

              Kommentar

              • heidar
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2117

                #67
                Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                Les det du siterer én gang til: det står klart og tydelig "satt på spissen." Jeg er av natur skeptisk til alt som lukter av ensretting, og jeg har en stund syntes å ha sett tegn til at det er enkeltpersoner som ønsker dette blant LSK sine supportere. Den enkleste måten å få til dette på er å sette grupperinger opp mot hverandre, og etter en stund ta parti for den største...


                Les tribunereglene en gang til, og se hvorvidt LSK tillater enhver å ytre sine meninger fritt på Åråsen.

                En av de grupperingene som var målet for LSK sin tribunereglements-kampanje i fjor har vist vilje og evne til å rette seg inn etter dette. Og allikevel kommer LSK med en melding på sin hjemmeside; en melding som tross all sin ullenhet ikke er vanskeligere å forstå hvem er myntet på enn at de fleste klarer det. Og jeg for min del klarer ikke å se hva som skal ha foranlediget denne meldingen, annet enn eventuelt det tidligere omtalte "Vestfold-Kanaris" banneret.

                Selvfølgelig skal man være forsiktig med å stille seg på den ene eller den andre siden av gjerdet basert på ensidig informasjon, men inntil vi har noe mer å gå på så velger jeg ihvertfall å stå for noe. Og som en vis mann engang sa: "When the facts chance I change my mind, Sir. What do you do?"

                Og det er faktisk mulig å være kritisk til saker og ting som foregår i klubben, og samtidig være innbitt supporter. Jeg tror det kalles å "tenke sjæl."
                Kanskje noen burde komme med en kunngjøring til LSK angående supportergrupperinger?? Denne saken har vært håndtert klønete fra alle sider, helt siden begynnelsen. Kanskje det er på tide å gå i dialog med klubben angående supporterliv snart?
                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                Endelig er mørketida over.

                Kommentar

                • Macho-Morten
                  Ikke KFL-styremedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2687

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av heidar
                  Kanskje det er på tide å gå i dialog med klubben angående supporterliv snart?
                  Det ble vel vist til et møte mellom LSK, KFL og UL for rundt to uker siden tidligere i tråden?

                  Kommentar

                  • Petter Ø
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3008

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Bobbythabird
                    Syntes hele greiene bar blir for dumt. Jeg savner sånn det var "før" når Ufc brilljerte felt C og MB felt B.

                    Synd LSK tar slik avstand fra grupperinger som lager bra med liv og følger LSK på bortekamper.

                    Ser frem til Lsk ser hva de har tapt!

                    Syntes forøvrig det er bra at "dere" ikke har gitt opp og fortsetter å lage liv på felt p, tross all kritikken fra LSK!

                    STÅ PÅ!
                    Briljerte? Mye selektiv hukommelse om gamle dager hvor alt var så mye bedre.. Ikke noe vondt om ufc/mb's bidrag, men ting funker faktisk nå også. Som sagt så ønskes de velkommen med åpne armer så fort de er klare for å være en del av KFL. Det var digg å se alle i en klump på Ullevaal.

                    Mener du at så lenge man lager liv så er det samme hva man gjør ellers?
                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                    Kommentar

                    • KFL109
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1958

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                      Det ble vel vist til et møte mellom LSK, KFL og UL for rundt to uker siden tidligere i tråden?
                      Det stemmer.

                      Opprinnelig skrevet av KFL109
                      Jeg nevnte i UL/UFC-tråden at LSK hadde hatt et møte med representanter for ultras 20. mai. Disse står fritt til å utdype hva som ble formidla hvis de ønsker det.
                      Vidar Evje

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13271

                        #71
                        Det er åpenbart at det er vold og bråk LSK vil bli kvitt. Utøverne av dette har alt å vinne på å fremstille det som om LSK bedriver jakt på alle supportergrupperinger eller individer som fremstår som annerledes. Det er berettiget å stille spørsmålstegn ved innholdet i kunngjøringen, men LSKs grunnleggende intensjon er det ingen grunn til å tvile på. Blir vi kvitt bråkmakere og casuals blir vi også kvitt LSKs noe uheldige og klønete fokus på supporterlivet. For å presisere: Det er de som har lagd trøbbel, fortsatt lager trøbbel og i fremtiden ønsker å lage trøbbel som ødelegger for alle andre - ikke LSK.

                        Kommentar

                        • Ytre
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2008
                          • 773

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av reka
                          For å presisere: Det er de som har lagd trøbbel, fortsatt lager trøbbel og i fremtiden ønsker å lage trøbbel som ødelegger for alle andre - ikke LSK.
                          Jepp, men de personene dette utspillet er tenkt mot lager ikke trøbbel for LSK
                          I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

                          Kommentar

                          • heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2117

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av reka
                            For å presisere: Det er de som har lagd trøbbel, fortsatt lager trøbbel og i fremtiden ønsker å lage trøbbel som ødelegger for alle andre - ikke LSK.
                            Nettopp, og da bør man skille mellom de som lager bråk utenfor arenaene og de som støtter laget på kamp. Men man bør kanskje lære egne supportere forskjellen, før man kan kreve at klubben skjønner dette??
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                            Endelig er mørketida over.

                            Kommentar

                            • BrutoBrutalis
                              Juniormedlem
                              Bøffel
                              • Oct 2006
                              • 26

                              #74
                              Det er nå engang en forskjell på å ”dra`n” og ”dra`n av”. Det er bra at Lsk tar et så tydelig standpunkt ovenfor SKF. Det er imidlertid horribelt at de lar kampen mot ”annerledes tenkende” ramme alt som ikke passer inn i deres eget tenkte ideal. Den passive holdningen KFL her utviser( i hvert fall på forum), er samtidig også en stilletiende aksept for en totalt antidemokratisk holdning ovenfor alt som havner utenfor ”boksen”. LSK, og til dels KFL, gir et ekstremt innskrenket rom for ytringer: Ikke kan vi slenge dritt om NFF. Ikke kan vi bære merkeklær. Ikke kan vi betegne oss som ultras. Ikke kan vi bære ultrarelatert materiale. Ikke kan vi stå i samlet flokk. Og KFL`s reaksjon på dette? ”Nå er det vel én ting som gjelder: Drite i grupper, alle i én klump - som har vært planlagt hele tida, lage et helvetes liv på tribuna og støtte LSK fram til tre superviktige poeng!”

                              Søtt..
                              Last edited by BrutoBrutalis; 03.06.2009, 14:31.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #75
                                Moderatormelding:
                                Hold dere til temaet. En rekke innlegg med upassende omtale av klubben er slettet.

                                Kommentar

                                • Mr.Bird
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Mar 2009
                                  • 76

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                                  Briljerte? Mye selektiv hukommelse om gamle dager hvor alt var så mye bedre.. Ikke noe vondt om ufc/mb's bidrag, men ting funker faktisk nå også. Som sagt så ønskes de velkommen med åpne armer så fort de er klare for å være en del av KFL. Det var digg å se alle i en klump på Ullevaal.

                                  Mener du at så lenge man lager liv så er det samme hva man gjør ellers?
                                  Det var vel bedre stemning i "gamledager", om det skyldes tabellsituasjonen, ultras/ikke ultras, er vanskelig å si. Stemingsmessig og visuelt, går det riktig vei, men vi er fortsatt et stykke unna toppen (som bare er positivt!) Hva og hvem som er "skyld" i dette har folk sin egen formening om. Noen mener feltet er utrolig bra om dagen, andre mener alt var bedre før. Personlig mener jeg vi var bedre stemningsmessig før, da vi lå høyere på tabellen og UFC+MB var der.
                                  Feltet er bra visuelt nå om dagen, "klumpene" fungerer bra, og jeg er kanskje kjip, men jeg savner "gamle dager".
                                  MCMXVII

                                  Kommentar

                                  • Fuglefar
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2006
                                    • 202

                                    #77
                                    Jeg har stort sett hvert lojal til det LSK har kommet med. Men jammen har det hvert en del tvilsomme og dårlig gjennomtenkte handlinger og meldinger fra den kanten de siste åra. Dette er vel ikke den som vil bli lagt best merke til fra folk utenfor klubben. Men nok en gang er dette en holdning fra ledelsen som jeg blir flau over.
                                    Håper ikke media er intressert i dette.
                                    Nå er det altså forbudt å sitte flere venner sammen å starte et heiarop eller en sang, hvis man ikke er medlem av KFL. Siden man kan bli oppfatta som en gruppe vil man risikere at det kommer store sterke vakter og kaster ut hele vennejengen. Dette er det mest idiotiske jeg har hørt fra LSK noen gang.
                                    Hensikten med en sånn regel vil vel være å kunne kaste ut hvem de vil, uten å bryte egene regeler. Ja for det er jo en god del tilskuere som utarter seg som grupper.

                                    Skal dette håndheves må det bli forbudt å selge flere billetter ved siden av hverandre til samme person, uten at de da er KFL medlemmer. Da er det jo ganske sikkert at det kommer en gruppe, som kansje vil heie på LSK uten å klargjøre dette med KFL.
                                    Det vil jo også være umulig å få kontakt med LSK, siden de ikke kommuniserer med andre grupper enn KFL.

                                    Jeg forstår at de vil bli kvitt uønska situasjoner med vold og herverk. Men da kan man vel si det rett ut. Ikke gjøre alle til potensielle kriminelle/regelbrytere.

                                    Blir LSK styrt på god gammeldags Østeuropeisk måte?
                                    Det kan virke sånn på meg.
                                    Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                                    Kommentar

                                    Working...
                                    😀
                                    😂
                                    🥰
                                    😘
                                    🤢
                                    😎
                                    😞
                                    😡
                                    👍
                                    👎